loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 736 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)
عشق بازی

آموزشی

بوسیدن به روش های مختلف و بوسه از قسمتهای مختلف همسر حس و حال وصف نکردنی دارد .به حالت های مختلف و چگونگی بوسیدن توجه کنید . در حالت ها و موقعیت های مختلف می توانید یکی از انواع این بوسه را انتخاب و به کار بگیرید :

۱  ساده ترین نوع بوسیدن ، بوسه از گونه می باشد .دستهایتان را روی شانه همسر خود قراردهید سپس با متانت لبهایتان را به گونه همسرتان تماس دهید و آهسته او را ببوسید.

۲- در لحظات عاشقانه خود می توانید در روبروی همدیگر و به فاصله کمتر از یک نفس قرار بگیرید و سپسپلکهایتان را در مقابل همسر خود باز کنید و ببندید.اگر شما اینکار را صحیح انجام دهید احساس بال زدن دونفره شما در قلبهایتان یکی خواهد شد

afg بازدید : 448 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)


رنگ و نوع لباس طبیعتا در تنوع سکس موثرند که بهتر است برهنه در تخت دراز نکشید و با لباس زیر باشید. حتی همان در آوردن لباس توسط همسر هم قسمتی از معاشقه است.


پخش موسیقی رمانتیک و استفاده از عطر و بوی خوش هم بر زیبایی این عشق ورزی می افزاید.


afg بازدید : 483 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

* اضطراب  در خصوص اندازه آلت
رشد آلت و اندازه آن نوعی تشویش و اضطراب در دوران نوجوانی و جوانی است.مجموعه ایمیل ها و سوالاتی که در اینترنت در این زمینه مطرح اند و همچنین میزان روز افزون آگهی های تجاری در این زمینه-بویژه در سطح وب-موید این مساله است.

مقایسه در رختکن های ورزشی در مورد این که آلت با اندازه طبیعی چگونه است یا چگونه باید باشد ،یک تست اطمینان است.
باوجود اینکه مردان می دانند که اندازه آلت از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما این افسانه دایمی و همیشگی وجود داشته و دارد که شجاعت جنسی وابسته به بزرگی آلت است.
این در حالی است که رضایتمندی جنسی به چندین عامل وابسته است که اندازه آلت تنها یکی از آن هاست.
 باید توجه داشت، بزرگی آلت معادل رضایتمندی کامل جنسی نیست.

afg بازدید : 686 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)
بر اساس نتایج یک پژوهش که در شمال شهر تهران انجام شده است اکثر دختران طی ۲ سال اول رابطه خود باجنس مخالف، درگیر روابط جنسی می شوند.



جهان: اکثر قریب به اتفاق دخترانی که رابطه دوستی طولانی مدت با پسران دارند در آغاز رابطه دوستی علی رغم تصورشان درگیر روابط جنسی خواسته یا عمدتا ناخواسته می شوند.

بر اساس نتایج یک پژوهش که در شمال شهر تهران انجام شده است اکثر دختران طی ۲ سال اول رابطه خود باجنس مخالف، درگیر روابط جنسی می شوند.

این در حالی است که تقریبا همه دختران مورد مطالعه در ابتدای برقراری رابطه دوستی تصور می کرده اند که از درگیری جنسی مصون بوده، مهارت و قدرت کافی را در کنترل و هدایت روابط و دوستی دارند.

در بخش دیگری از این مطالعه آمده است اکثر قریب به اتفاق آنها در آغاز روابط دوستی با پسران بر این باور بودند که آنها خیلی زرنگ تر از آن هستند که دوستشان بتواند از آنها سوء استفاده جنسی کند.

در بخش تحلیلی این پژوهش یکی از علل درگیر شدن دختران در روابط جنسی برداشت نادرست آنها از روابط دوستی با پسران عنوان شده است.به عنوان مثال انگیزه و هدف اکثر دختران از برقراری رابطه دوستی با جنس مخالف جلب حمایت و عاطفه گزارش شده است،در حالی که در پسران، برقراری روابط جنسی انگیزه و هدف اصلی رابطه دوستی بوده است.
afg بازدید : 659 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

اما آیا واقعا این اتفاق طبیعی است و همه مردان محکوم هستند که بعد از ازدواج با چاقی شکمشان بسازند؟

 دکتر کورش جعفریان، متخصص تغذیه و رژیم های غذایی در همین رابطه به «جام جم» می گوید: مساله چاقی شکم بعد از ازدواج بیشتر در کشورهای آسیایی و به خصوص در ایران دیده می شود، اما می توان با رعایت برخی نکات تغذیه ای، از این اتفاق جلوگیری کرد، چرا که تغییر الگوی تغذیه ای پس از ازدواج، مهم ترین دلیل بزرگ شدن شکم آقایان است.

 http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1391/08/03/100826056769.jpg

afg بازدید : 468 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
ازدواج کنید تا خوشبخت شوید

اگرچه همه ازدواج‌ها عاقبت به خیر نمی‌‌‌شوند و همه متاهل‌ها احساس خوشبختی نمی‌‌‌کنند اما تحقیقات جدید در آمریکا نشان‌ می‌‌دهد که ازدواج باعث خوشبختی بیشتر‌ می‌‌شود و سطح شادمانی و سعادت در انسان را در حد مطلوب نگه‌ می‌‌دارد. در واقع انسان‌های متاهل که با همسرشان مشکلی ندارند، به مراتب شادتر از مجردهایی هستند که فکر‌ می‌‌کنند مجردی خیلی خوش‌ می‌‌گذرد

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازاطلاعات ؛ محققان دانشگاه ایالت میشیگان آمریکا در تحقیقات جدید خود دریافتند: ازدواج افراد را در مقایسه با افراد مجرد خوشبخت‌تر و شادمان‌تر‌ می‌‌کند و تاثیر مثبت ازدواج در سطح شادمانی و نشاط افراد در دراز مدت و با گذر سال‌‌ها از ازدواج دو نفر خود را بیشتر نشان‌ می‌‌دهد. در واقع این یک خرسندی درونی و عمیق است که با شادی‌های دوران تجرد قابل مقایسه نیست و شباهتی به خوشی‌های گذرای زندگی ندارد.بر اساس این تحقیقات، ازدواج از افراد در مقابل کاهش و پایین آمدن سطح شادمانی و خوشبختی در زندگی در درازمدت محافظت‌ می‌‌کند و باعث‌ می‌‌شود که آنها از ثبات سطح شادمانی و خوشبختی خود محافظت کنند

 

محققان از طریق تجزیه و تحلیل پرسش نامه‌ها از هزاران فرد متاهل به این نتایج رسیدند و این تحقیقات نشان داد: افرادی که در جوانی ازدواج نکرده‌اند، کاهش تدریجی و واضح احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی در طول سال‌ها برای آنها اتفاق افتاده است در حالی که افراد متاهل سطح این احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی را حفظ کرده و گذر زمان بر آن تاثیر نگذاشته است
afg بازدید : 628 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

معصومه حیدری در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.»

وی ادامه داد:«در برخی موارد خودارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت می گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و در این صورت آسیبی به دستگاه تناسلی وی وارد نمی شود اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟

afg بازدید : 617 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

اضطراب در خصوص اندازه آلترشد آلت و اندازه آن نوعی تشويش و اضطراب در دوران نوجوانی و جوانی است.مجموعه ایميل ها و سوالاتی که در اينترنت در اين زمينه مطرح اند و همچنين ميزان روز افزون آگهی های تجاری در اين زمينه-بويژه در سطح وب-مويد اين مساله است.

مقايسه در رختکن های ورزشی در مورد اين که آلت با اندازه طبيعی چگونه است يا چگونه بايد باشد ،يک تست اطمينان است.
باوجود اينکه مردان می دانند که اندازه آلت از فردی به فرد ديگر متفاوت است اما اين افسانه دايمی و هميشگی وجود داشته و دارد که شجاعت جنسی وابسته به بزرگی آلت است.
اين در حالی است که رضايتمندی جنسی به چندين عامل وابسته است که اندازه آلت تنها يکی از آن هاست.
بايد توجه داشت، بزرگی آلت معادل رضايتمندی کامل جنسی نيس
afg بازدید : 771 سه شنبه 18 مهر 1391 نظرات (0)

1 3836image2 1  پس از رابطه جنسی، با آن دختر دیگر ازدواج نمی کنند !

 

یک آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به نتایج تحقیق بر روی ۵۰ پسری که با دوست دختران خود رابطه جنسی داشتند، گفت: این پسران عنوان کردند که اگر تا آخر عمر هم مجرد باقی بمانند حاضر به ازدواج با این دختران نیستند چون خیانت توسط این افراد دور از انتظار نیست…

امان الله قرائی مقدم با اشاره به نتایج تحقیق بر روی پسرانی که قبل از ازدواج رابطه جنسی با دوست دختر خود داشتند، اظهار داشت: در این تحقیق ۵۰ پسری که در دوران تجرد رابطه جنسی داشتند،‌.بررسی شدند.

نکته جالب در تحقیق این بود که آنها اعلام کردند .به هیچ عنوان حاضر نیستند با دختری که رابطه جنسی با او داشتند ازدواج کنند..

وی افزود: این پسران عنوان کردند دختری که با آنها ارتباط جنسی برقرار کرده به راحتی می‌تواند پس از ازدواج بههمسر خود خیانت کند و مخفیانه از همسر با فرد دیگری رابطه جنسی داشته باشد..

afg بازدید : 559 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
ديس‌پارونيا يا مقاربت دردناک، عارضه‌‌اي است که زنان را گرفتار مي‌کند. در اغلب موارد علل مقاربت دردناک، حتي اگر مدت‌ها طول کشيده باشد، قابل برطرف کردن هستند اما ممکن است پس از اينکه علت اوليه بيماري برطرف شد، فرد با توجه به تجربيات قبلي، همچنان احساس درد کند...

اين عارضه، عارضه‌اي شايع است و تا يک‌پنجم زنان ممکن است زماني در طول زندگي‌شان دچار آن شوند. دانستن 10 نكته زير درباره ديس‌پارونيا مي‌تواند به مواجهه بهتر شما با اين بيماري كمك كند.


1.در زندگي مشترك، رابطه زناشويي براي همه زنان در همه اوقات لذت‌بخش و بدون درد نيست. در واقع بسياري از زنان در نقطه‌اي از زندگيشان به دلايل بسيار معمولي ممکن است آميزش دردناک را تجربه کنند. اصطلاح پزشکي که براي اين عارضه به‌کار مي‌رود، «ديس‌پارونيا» است که به اين صورت تعريف مي‌شود: «داشتن درد تناسلي مداوم يا عودکننده که درست پيش از رابطه زناشويي، حين يا پس از آن رخ مي‌دهد و باعث ناراحتي فرد مي‌شود.»


2.آميزش دردناک ممکن است شدت يا مکان‌هاي متفاوتي داشته باشد، از جمله: احساس درد حتي هنگام گذاشتن تامپون، احساس درد تنها هنگام آميزش در شرايطي خاص، درد جديد پس از دوره قبلي رابطه زناشويي بدون درد، درد سطحي (در دهانه ورودي دستگاه تناسلي)، درد عميق در دستگاه تناسلي هنگام آميزش، احساس سوزش يا درد مبهم. اما اغلب زنان مبتلا به ديس‌پارونيا از درد سطحي هنگام رابطه زناشويي شکايت مي‌کنند.


3.علل آميزش درناک بر حسب محل احساس درد و سطحي يا عمقي بودن درد، متفاوت است. درد سطحي به علل متفاوتي ممکن است رخ دهد؛ از جمله:

• نرم‌شدگي ناکافي: اين عارضه اغلب به علت نوازش ناکافي پيش از رابطه زناشويي است. همچنين به‌طور شايعي پس از يائسگي، پس از زايمان يا هنگام شيردهي به علت افت هورمون استروژن ممکن است نرم‌شدگي واژن به ميزان کافي ايجاد نشود.

برخي از داروها که ميل يا برانگيختگي جنسي را مهار مي‌کنند، مي‌توانند نرم‌شدگي واژن را نيز کم کنند و به رابطه زناشويي دردناک منتهي شوند؛ از جمله آنها مي‌توان به برخي داروهاي ضدافسردگي، داروهاي ضدفشار خون، داروهاي آنتي‌هيستامين (ضدحساسيت) و نيز برخي قرص‌هاي پيشگيري از بارداري اشاره کرد.

• آسيب، تحريک، ضربه: آسيب‌ها و جراحت‌هاي ناشي از حوادث، جراحي لگن، اپيزيوتومي يا ناهنجاري‌هاي مادرزادي.

• التهاب، عفونت يا اختلال پوستي: عفونت در ناحيه تناسلي يا مجاري ادراري مي‌تواند آميزش را دردناک کند. اگزما يا ساير مشکلات پوستي ناحيه تناسلي نيز مي‌تواند اين عارضه را ايجاد کند.

• واکنش به فرآورده‌هاي پيشگيري از بارداري: حساسيت به فوم‌ها، ژل‌ها يا لاتکس ممکن است در زنان رخ دهد. همچنين اگر وسايل پيشگيري از بارداري ديافراگم يا کلاهک گردن رحم درست اندازه نشده باشد، مي‌تواند درد به‌وجود بياورد.

• واژينيسموس: انقباض و گرفتگي غيرارادي عضلات ديواره واژن.

• وستيبوليت: اين عارضه که علت آن دقيقا معلوم نيست به صورت احساس سوزش يا مورمور شدن در مدخل واژن بروز مي‌کند.


4.درد عميق معمولا در برخي از وضعيت‌هاي بدني هنگام آميزش شديدتر مي‌شود. برخي علل احساس درد عميق ديس‌پارونيا عبارتند از:

• بيماري‌ها: فهرست طويلي از بيماري‌ها شامل آندومتريوز، بيماري التهابي لگن، افتادگي رحم، رحم به عقب برگشته، فيبروم‌هاي رحم، التهاب مثانه، نشانگان روده تحريک‌پذير، هموروييد يا بواسير و کيست‌ها تخمداني ممکن است درد عميق هنگام آميزش ايجاد کنند.

• عفونت‌ها: هر عفونتي در گردن رحم، رحم يا لوله‌هاي رحم ممکن است باعث درد عميق شود.

• درمان‌هاي جراحي و دارويي: جوشگاه‌هاي به جا مانده از جراحي‌هايي که در ناحيه لگن انجام شده‌اند (از جمله رحم‌برداري) گاهي ممکن است باعث مقاربت دردناک شوند. به‌علاوه درمان‌هاي سرطان شامل پرتوتابي و شيمي‌درماني باعث تغييراتي در بافت‌ها مي‌شوند که رابطه زناشويي را دردناک مي‌کنند.


5.عواطف عميقا بر رابطه زناشويي تأثير مي‌گذارند و ممکن است در هر نوع درد جنسي نقشي داشته باشند. از جمله عوامل عاطفي موثر در آميزش دردناک عبارتند از:

• مشکلات رواني: اضطراب، افسردگي، نگراني در مورد ظاهر جسمي، ترس از صميميت و نزديکي يا مشکلات در روابط زن و شوهر ممکن است با کاهش ميزان برانگيختگي جنسي در زن باعث ناراحتي يا درد هنگام رابطه زناشويي شود.

• استرس: عضلات کف لگن شما بسيار به استرس حساس هستند. بنابراين استرس مي‌تواند به آميزش دردناک بينجامد.

• سابقه سو‌ء‌استفاده جنسي: اغلب زنان مبتلا به مقاربت دردناک سابقه‌ سوء‌استفاده جنسي ندارند اما اگر زني چنين سابقه‌اي داشته باشد، اين واقعه ممکن است در تشديد اين عارضه نقش داشته باشد.

6.پزشکان معمولا براي تشخيص علت زمينه‌ساز درد شما اقدامات زير را انجام مي‌دهند:

• بررسي سابقه پزشکي: پزشک براي حل اين مشکل سابقه پزشکي کاملي را از شما خواهد خواست؛ از جمله زمان شروع درد،‌ مکان درد،‌ شدت درد، ارتباط درد با وضعيت‌هاي متفاوت بدن، سوابق جراحي و زايمان‌ها.

• معاينه لگني: پزشک حين معاينه لگني نشانه‌هاي تحريک پوستي، عفونت و مشکلات آناتوميک (بدني) را بررسي خواهد کرد. پزشکتان ممکن است در معاينه دستگاه تناسلي و عضلات لگن از شما بخواهد که محل درد را مشخص کنيد و همچنين ممکن است براي معاينه از اسپکولوم استفاده كند يا از سونوگرافي و لاپاروسکوپي (يک عمل جراحي که در آن يک وسيله دوربين‌دار باريک به نام لاپاروسکوپ به درون حفره شکم يا لگن فرستاده مي‌شود) براي ديدن اندام‌هاي لگني كمك بگيرد.


7.در گذشته، ديس‌پارونيا را عمدتا يک مشکل رواني مي‌دانستند که نياز به روان‌درماني دارد. اما امروزه اين ديدگاه را کنار گذاشته‌اند. پژوهشگران، بسياري از علل آميزش دردناک را شناخته‌اند و توصيه آنها درماني همه‌جانبه و فراگير است. درماني که پزشک انجام مي‌دهد بستگي به علت زمينه‌ساز درد دارد. بيمار و همسرش ممکن است بتوانند با ايجاد چند تغيير ساده در رابطه زناشويي، درد را به حداقل برسانند؛ تغييراتي مانند موارد زير:

• هم‌كلامي با همسر: در مورد احساسات بد و خوبتان با همسرتان صحبت کنيد؛ مثلا اگر احساس مي‌کنيد بايد آميزش آرام‌ترباشد، حتما بايد به همسرتان بگوييد. اگر در وضعيت بدني خاصي هنگام آميزش احساس درد مي‌کنيد، ممکن است با تغيير دادن آن و امتحان وضعيت‌هاي ديگر دردتان کاهش پيدا کند. ضمن اينكه نوازش طولاني‌تر پيش از آميزش نيز به تحريک نرم‌شدگي طبيعي واژن کمک مي‌کند.

• استفاده از نرم‌کننده‌ها: نرم‌کننده‌هاي موجود در بازار شامل نرم‌کننده‌هاي با پايه آب يا با پايه سيليکون ممکن است رابطه زناشويي را براي شما راحت‌تر کند. در برخي از زنان نرم‌کننده‌هاي حاوي گليسيرين ممکن است زمينه‌ساز عفونت قارچي شود. بنابراين هنگام خريد اين نرم‌کننده‌ها به اجزاي آنها روي برچسب‌شان دقت کنيد و از پزشكتان در اين مورد سوال کنيد.


8.اگر عفونت يا يک عارضه پزشکي خاصي باعث درد شده باشد، درمان آن ممکن است ديس‌پارونيا را برطرف کند. اگر مصرف دارويي باعث بروز مشکل در نرم‌‌شدگي واژن شده باشد، کنار گذاشتن آن مي‌تواند مشکل را حل کند. در اغلب زنان پس از سن يائسگي، ديس‌پارونيا ناشي از مقدار ناکافي نرم‌شدگي واژن به علت افت ميزان هورمون جنسي استروژن است. در اين موارد، استفاده از کرم‌ها يا شياف‌هاي واژني اين هورمون با تجويز پزشک ممکن است مشکل را برطرف کند.


9.در شيوه درماني «حساسيت‌زدايي»، شما مي‌آموزيد چگونه با انجام تمريناتي براي شل کردن واژن، دردتان را کاهش دهيد. پزشك ممکن است انجام ورزش‌هاي کف لگن (تمرينات کگل) يا ساير تمرينات را براي کاهش دردتان توصيه کند. اگر براي مدتي طولاني حين رابطه زناشويي احساس درد کرده باشيد، ممکن است حتي پس از درمان و رفع علت درد، نسبت به تحريکات جنسي پاسخ عاطفي منفي نشان دهيد. اگر به علت آميزش دردناک،‌ شما و همسرتان از صميميت جنسي پرهيز کرده باشيد، ممکن است نياز به بهبود ارتباط‌تان داشته باشيد. صحبت کردن با يک مشاور يا متخصص مي‌تواند به حل اين مشکلات کمک کند.


10.و بالاخره اينکه برخي تغييرات در عادات بهداشتي‌تان مي‌توان درد و ناراحتي شما هنگام رابطه زناشويي را به حداقل برساند. از شست‌وشودهنده‌هاي معطري مانند شامپوهاي بدن و ژل‌هاي دوش در ناحيه تناسلي استفاده نكنيد. اين فرآورده‌ها ممکن است باعث تحريک ناحيه تناسلي و مختل‌کردن نرم‌شدگي طبيعي آن شوند؛ به‌خصوص اگر بيش از حد مصرف شوند. از دوش واژينال هم پرهيز کنيد.
afg بازدید : 294 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
فکر می‌کنید رابطه‌‌تان شکست خورده است چون شما و همسرتان قوانین یا استانداردهای خاصی را دنبال نمی‌کنید؟ در این مقاله به 10 تصور متداول غلط و خطرناک برای روابط اشاره می‌کنیم.

اشتباه 1: یک رابطه عالی نیازمند تفاهم فکری است.

• شما هیچوقت نمی‌توانید به همه چیز از دید همسرتان نگاه کنید زیرا دو فرد کاملاً متفاوت هستید. شما از نظر ژنتیکی، فیزیولوژیکی، روانی و تاریخی متفاوت هستید.

• شما نمی‌توانید با شبیه شدن به طرزفکر همسرتان، مشکلات رابطه‌تان را حل کنید. زنان و مردان ذهن متفاوتی دارند. سعی در تغییر طرزفکرتان کاری غیرطبیعی و حتی خطرناک است.

• باید تشخیص دهید که یک رابطه وقتی با کسی باشید که زندگی‌تان را غنی‌تر کرده است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. باید تفاوت‌هایتان را تحسین کنید.

اشتباه 2: یک رابطه عالی نیازمند عشقی عالی است.

• بله، زندگی شما در کنار همسرتان باید توام با عشق باشد. اما خودتان را گول نزنید و انتظار یک عشق غیرواقعی هالیوودی را نداشته باشید. واقعیت این است که در دنیای واقعی، عاشق بودن به معنی افتادن در دام عشق نیست.

• عاشق شدن تنها اولین قدم عشق است. ماندن در آن مرحله کار دشواری است. یک رابطه بالغ از شور و شوق اولیه عشق به عشقی ماندگارتر و عمیق‌تر تبدیل می‌شود.

• این اشتباه متداول را مرتکب نشوید که فکر کنید وقتی آن شور اولیه فروکش می‌کند، دیگر عاشق نیستید. پاسخ این نیست که رابطه‌ای جدید را شروع کنید که بتوانید دوباره آن شور اولیه عشق را به دست آورید. پاسخ این است که یاد بگیرید چطور به مراحل بعدی عشق قدم بگذارید و تجربه‌ای عمیق‌تر داشته باشید.

اشتباه 3: یک رابطه عالی نیازمند قدرت حل مشکل بالا است.

• در این دام نیفتید که باور کنید شما و همسرتان اگر نتوانید مشکلات و مشاجرات جدی‌تان را حل کنید، نمی‌توانید شاد و خوشبخت باشید. نود درصد از مشکلات رابطه قابل حل نیستند.

• مسائلی وجود دارد که شما و همسرتان سر آن تفاهم ندارید و هیچوقت هم تفاهم پیدا نخواهید کرد. چرا نمی‌توانید یکبار برای همیشه این مسائل و مشکلات را حل کنید؟ دلیلش این است که برای این منظور باید یکی از شما ارزش‌ها و اعتقادات خود را قربانی کند.

• می‌توانید خیلی ساده تصمیم بگیرید که در آن موارد اختلاف داشته باشید و بااینکه در مورد آن موضوع به نزدیکی احساسی نرسیده‌اید اما از نظر احساسی به هم نزدیک باشید.

اشتباه 4: یک رابطه عالی نیازمند داشتن علایق مشترک است که شما را برای همیشه به هم وصل کند.

• اگر علایق و فعالیت‌های مشترک نداشته باشید، رابطه‌تان هیچ اشکالی ندارد.

• اگر شما و همسرتان خودتان را مجبور می‌کنید که در فعالیت‌هایی مشترک شرکت کنید اما نتیجه آن چیزی جز استرس، فشار و مشاجره نخواهد بود، به هیچ‌وجه این کار را نکنید.

اشتباه 5: یک رابطه عالی، یک رابطه مسالمت‌آمیز و آرام است.

• از مشاجره کردن به این دلیل که فکر می‌کنید نشانه ضعف یا شکست رابطه است، نترسید. حتی سالم‌ترین زوج‌ها هم گاهی دعوا می‌کنند.

• به دعوا و مشاجره اگر به طور درستی نگاه شود، می‌تواند با الف) خالی کردن فشار و ب) ایجاد تدریجی حس آرامش و اعتماد که دانستن اینکه می‌توانید احساساتتان را بدون تحقیر شدن یا نادیده گرفته شدن، ابراز کنید، به رابطه کمک کند.

• به جای اینکه نگران تعداد دفعات مشاجراتتان باشید، باید نگران نحوه مشاجراتتان باشید. در زیر چند راهنمایی برایتان آورده‌ایم:

- به هیچ وجه از موضوع نگذرید یا طی مشاجره ارزش همسرتان را پایین نیاورید.
- فقط به این دلیل که مشاجره تحریک‌آمیز است، به دنبال آن نباشید.
- از به دست آوردن نزدیکی احساسی در انتهای مشاجره خودداری نکنید.

اشتباه 6: یک رابطه عالی امکان بیرون ریختن احساساتتان را برایتان فراهم می‌کند.

• بیرون ریختن حرف‌های دلتان شادی احساسی خوب به شما بدهد اما وقتی در زمانی نامناسب، حرفی نامناسب از دهانتان بیرون بیاید، احتمال خراب کردن همیشگی رابطه‌تان وجود دارد. وقتی یک طرف نتواند طرف مقابل خود را بخاطر حرفی که طی یکی از همین زمان‌های دردودل بدون سانسور زده شده، ببخشد، روابط بسیاری برای همیشه خراب خواهد شد.

• قبل از اینکه حرفی به زبان بیاورید که پشیمان شوید، زبانتان را گاز بگیرید و لحظه‌ای به حرفی که می‌خواهید بزنید فکر کنید. حرف‌هایی که در چنین مواقعی زده می‌شود خیلی وقت‌ها احساس واقعی ما نیستند و نباید مطرح شوند—مخصوصاً اگر مخرب باشند.

اشتباه 7: یک رابطه عالی ارتباطی به رابطه‌جنسی ندارد.

• این باور که رابطه‌جنسی مهم نیست تصوری خطرناک و مخرب است. رابطه‌جنسی وقفه‌ای عالی از فشارهای زندگی روزانه برای دو طرف فراهم می‌کند و باعث می‌شود دو طرف بتوانند سطح بالایی از صمیمیت و نزدیکی را تجربه کنند.

• شاید رابطه‌جنسی همه چیز نباشد اما اگر منبع خستگی و یکنواختی رابطه‌تان همین باشد، 90 درصد مقیاس اهمیت را از آنِ خود می‌کند. اگر زندگی جنسی شما راضی‌کننده نباشد، به مسئله‌ای بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد. از طرف دیگر، زوج‌هایی که زندگی‌جنسی راضی‌کننده دارند، در مقیاس اهمیت، فقط 10 درصد را به سکس اختصاص می‌دهند.

• نباید فکرتان را محدود کنید که رابطه‌جنسی فقط منحصر به رابطه فیزیکی است. نوازش کردن، در آغوش گرفتن، گرفتن دست‌ها و هر طریق دیگری که بتواند آرامش فیزیکی به شما و همسرتان بدهد می‌تواند یک زندگی جنسی راضی‌کننده به شمار رود.

اشتباه 8: یک رابطه عالی بعد از اشتباه یکی از طرفین، باقی نخواهد ماند.

• هیچکس کامل نیست. تازمانیکه اشتباهات همسرتان همراه با سوءاستفاده از شما نبوده و مخرب نباشد، می‌توانید یاد بگیرید با آنها زندگی کنید.

• به جای متمرکز شدن بر کمبودهای همسرتان، خصوصیاتی از او که اوایل برایتان جذاب بود را به یاد آورید. شاید بعضی از این خصیصه‌های ذاتی بخشی از آن جذابیت اولیه بوده‌اند؟ فقط به این دلیل که رفتاری عمومی نیست به این معنی نیست که برای رابطه مسموم و خطرناک است.

• مراقب باشید که تفاوت بین یک تغییر رفتار همسرتان و یک مشکل جدی را درست تشخیص دهید. مشکلات جدی که مخرب و آزاردهنده هستند، اعتیاد و سوءاستفاده‌ها و آزارهای جسمی/روحی است. برخلاف خصیصه‌های ذاتی، اینها رفتارهایی هستند که باید یاد بگیرید با آنها زندگی کنید.

اشتباه 9: برای عالی نگه داشتن رابطه، فقط یک راه درست وجود دارد.

• هیچ راه درست مشخصی برای یک همسر خوب بودن، پدر یا مادر خوب بودن یا کنار آمدن با مشکلات رابطه وجود ندارد.

• به جای اینکه از استانداردهایی که در کتاب‌ها خوانده‌اید یا از دوستان شنیده‌اید، تبعیت کنید، بهتر است راهی را انتخاب کنید که به دردتان می‌خورد. اگر روشی که شما و همسرتان پیش گرفته‌اید، نتیجه‌ دلخواهتان را ایجاد می‌کند، همان را پیش بگیرید. اگر هر دو شما با اصول و قواعد مخصوص خودتان راحت هستید، می‌توانید قوانین خودتان را داشته باشید.

• یادتان باشد، درمورد طریقه ابراز احساس همسرتان سخت‌گیر و خشک نباشید. هیچ راه خاصی برای ابراز عشق و علاقه وجود ندارد. این واقعیت که همسرتان به طریقی متفاوت احساسات خود را ابراز می‌کند، باعث نمی‌شود که این احساسات اصالت و ارزش کمتری داشته باشد.

اشتباه 10: رابطه‌تان زمانی می‌تواند عالی باشد که همسرتان را آنطور که دوست دارید تغییر دهید.

• در این دام این باور نیفتید که اگر بتوانید همسرتان را تغییر دهید، رابطه‌تان بهتر خواهد شد.

• این تصور بچگانه که عاشق شدن به این معنی است که کسی را پیدا کنید که مسئول خوشبختی شما باشد. شما باید مسئولیت خوشبختی خودتان را قبول کنید.

• اگر رابطه‌تان توام با فشار است، مهمترین فردی که باید تغییر کند، خودتان هستید. وقتی نقص‌ها و ایرادات خود که موجب تخریب رابطه شده را پیدا کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آنها را از زندگی خود بیرون کنید.
afg بازدید : 296 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
فکر می‌کنید رابطه‌‌تان شکست خورده است چون شما و همسرتان قوانین یا استانداردهای خاصی را دنبال نمی‌کنید؟ در این مقاله به 10 تصور متداول غلط و خطرناک برای روابط اشاره می‌کنیم.

اشتباه 1: یک رابطه عالی نیازمند تفاهم فکری است.

• شما هیچوقت نمی‌توانید به همه چیز از دید همسرتان نگاه کنید زیرا دو فرد کاملاً متفاوت هستید. شما از نظر ژنتیکی، فیزیولوژیکی، روانی و تاریخی متفاوت هستید.

• شما نمی‌توانید با شبیه شدن به طرزفکر همسرتان، مشکلات رابطه‌تان را حل کنید. زنان و مردان ذهن متفاوتی دارند. سعی در تغییر طرزفکرتان کاری غیرطبیعی و حتی خطرناک است.

• باید تشخیص دهید که یک رابطه وقتی با کسی باشید که زندگی‌تان را غنی‌تر کرده است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. باید تفاوت‌هایتان را تحسین کنید.

اشتباه 2: یک رابطه عالی نیازمند عشقی عالی است.

• بله، زندگی شما در کنار همسرتان باید توام با عشق باشد. اما خودتان را گول نزنید و انتظار یک عشق غیرواقعی هالیوودی را نداشته باشید. واقعیت این است که در دنیای واقعی، عاشق بودن به معنی افتادن در دام عشق نیست.

• عاشق شدن تنها اولین قدم عشق است. ماندن در آن مرحله کار دشواری است. یک رابطه بالغ از شور و شوق اولیه عشق به عشقی ماندگارتر و عمیق‌تر تبدیل می‌شود.

• این اشتباه متداول را مرتکب نشوید که فکر کنید وقتی آن شور اولیه فروکش می‌کند، دیگر عاشق نیستید. پاسخ این نیست که رابطه‌ای جدید را شروع کنید که بتوانید دوباره آن شور اولیه عشق را به دست آورید. پاسخ این است که یاد بگیرید چطور به مراحل بعدی عشق قدم بگذارید و تجربه‌ای عمیق‌تر داشته باشید.

اشتباه 3: یک رابطه عالی نیازمند قدرت حل مشکل بالا است.

• در این دام نیفتید که باور کنید شما و همسرتان اگر نتوانید مشکلات و مشاجرات جدی‌تان را حل کنید، نمی‌توانید شاد و خوشبخت باشید. نود درصد از مشکلات رابطه قابل حل نیستند.

• مسائلی وجود دارد که شما و همسرتان سر آن تفاهم ندارید و هیچوقت هم تفاهم پیدا نخواهید کرد. چرا نمی‌توانید یکبار برای همیشه این مسائل و مشکلات را حل کنید؟ دلیلش این است که برای این منظور باید یکی از شما ارزش‌ها و اعتقادات خود را قربانی کند.

• می‌توانید خیلی ساده تصمیم بگیرید که در آن موارد اختلاف داشته باشید و بااینکه در مورد آن موضوع به نزدیکی احساسی نرسیده‌اید اما از نظر احساسی به هم نزدیک باشید.

اشتباه 4: یک رابطه عالی نیازمند داشتن علایق مشترک است که شما را برای همیشه به هم وصل کند.

• اگر علایق و فعالیت‌های مشترک نداشته باشید، رابطه‌تان هیچ اشکالی ندارد.

• اگر شما و همسرتان خودتان را مجبور می‌کنید که در فعالیت‌هایی مشترک شرکت کنید اما نتیجه آن چیزی جز استرس، فشار و مشاجره نخواهد بود، به هیچ‌وجه این کار را نکنید.

اشتباه 5: یک رابطه عالی، یک رابطه مسالمت‌آمیز و آرام است.

• از مشاجره کردن به این دلیل که فکر می‌کنید نشانه ضعف یا شکست رابطه است، نترسید. حتی سالم‌ترین زوج‌ها هم گاهی دعوا می‌کنند.

• به دعوا و مشاجره اگر به طور درستی نگاه شود، می‌تواند با الف) خالی کردن فشار و ب) ایجاد تدریجی حس آرامش و اعتماد که دانستن اینکه می‌توانید احساساتتان را بدون تحقیر شدن یا نادیده گرفته شدن، ابراز کنید، به رابطه کمک کند.

• به جای اینکه نگران تعداد دفعات مشاجراتتان باشید، باید نگران نحوه مشاجراتتان باشید. در زیر چند راهنمایی برایتان آورده‌ایم:

- به هیچ وجه از موضوع نگذرید یا طی مشاجره ارزش همسرتان را پایین نیاورید.
- فقط به این دلیل که مشاجره تحریک‌آمیز است، به دنبال آن نباشید.
- از به دست آوردن نزدیکی احساسی در انتهای مشاجره خودداری نکنید.

اشتباه 6: یک رابطه عالی امکان بیرون ریختن احساساتتان را برایتان فراهم می‌کند.

• بیرون ریختن حرف‌های دلتان شادی احساسی خوب به شما بدهد اما وقتی در زمانی نامناسب، حرفی نامناسب از دهانتان بیرون بیاید، احتمال خراب کردن همیشگی رابطه‌تان وجود دارد. وقتی یک طرف نتواند طرف مقابل خود را بخاطر حرفی که طی یکی از همین زمان‌های دردودل بدون سانسور زده شده، ببخشد، روابط بسیاری برای همیشه خراب خواهد شد.

• قبل از اینکه حرفی به زبان بیاورید که پشیمان شوید، زبانتان را گاز بگیرید و لحظه‌ای به حرفی که می‌خواهید بزنید فکر کنید. حرف‌هایی که در چنین مواقعی زده می‌شود خیلی وقت‌ها احساس واقعی ما نیستند و نباید مطرح شوند—مخصوصاً اگر مخرب باشند.

اشتباه 7: یک رابطه عالی ارتباطی به رابطه‌جنسی ندارد.

• این باور که رابطه‌جنسی مهم نیست تصوری خطرناک و مخرب است. رابطه‌جنسی وقفه‌ای عالی از فشارهای زندگی روزانه برای دو طرف فراهم می‌کند و باعث می‌شود دو طرف بتوانند سطح بالایی از صمیمیت و نزدیکی را تجربه کنند.

• شاید رابطه‌جنسی همه چیز نباشد اما اگر منبع خستگی و یکنواختی رابطه‌تان همین باشد، 90 درصد مقیاس اهمیت را از آنِ خود می‌کند. اگر زندگی جنسی شما راضی‌کننده نباشد، به مسئله‌ای بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد. از طرف دیگر، زوج‌هایی که زندگی‌جنسی راضی‌کننده دارند، در مقیاس اهمیت، فقط 10 درصد را به سکس اختصاص می‌دهند.

• نباید فکرتان را محدود کنید که رابطه‌جنسی فقط منحصر به رابطه فیزیکی است. نوازش کردن، در آغوش گرفتن، گرفتن دست‌ها و هر طریق دیگری که بتواند آرامش فیزیکی به شما و همسرتان بدهد می‌تواند یک زندگی جنسی راضی‌کننده به شمار رود.

اشتباه 8: یک رابطه عالی بعد از اشتباه یکی از طرفین، باقی نخواهد ماند.

• هیچکس کامل نیست. تازمانیکه اشتباهات همسرتان همراه با سوءاستفاده از شما نبوده و مخرب نباشد، می‌توانید یاد بگیرید با آنها زندگی کنید.

• به جای متمرکز شدن بر کمبودهای همسرتان، خصوصیاتی از او که اوایل برایتان جذاب بود را به یاد آورید. شاید بعضی از این خصیصه‌های ذاتی بخشی از آن جذابیت اولیه بوده‌اند؟ فقط به این دلیل که رفتاری عمومی نیست به این معنی نیست که برای رابطه مسموم و خطرناک است.

• مراقب باشید که تفاوت بین یک تغییر رفتار همسرتان و یک مشکل جدی را درست تشخیص دهید. مشکلات جدی که مخرب و آزاردهنده هستند، اعتیاد و سوءاستفاده‌ها و آزارهای جسمی/روحی است. برخلاف خصیصه‌های ذاتی، اینها رفتارهایی هستند که باید یاد بگیرید با آنها زندگی کنید.

اشتباه 9: برای عالی نگه داشتن رابطه، فقط یک راه درست وجود دارد.

• هیچ راه درست مشخصی برای یک همسر خوب بودن، پدر یا مادر خوب بودن یا کنار آمدن با مشکلات رابطه وجود ندارد.

• به جای اینکه از استانداردهایی که در کتاب‌ها خوانده‌اید یا از دوستان شنیده‌اید، تبعیت کنید، بهتر است راهی را انتخاب کنید که به دردتان می‌خورد. اگر روشی که شما و همسرتان پیش گرفته‌اید، نتیجه‌ دلخواهتان را ایجاد می‌کند، همان را پیش بگیرید. اگر هر دو شما با اصول و قواعد مخصوص خودتان راحت هستید، می‌توانید قوانین خودتان را داشته باشید.

• یادتان باشد، درمورد طریقه ابراز احساس همسرتان سخت‌گیر و خشک نباشید. هیچ راه خاصی برای ابراز عشق و علاقه وجود ندارد. این واقعیت که همسرتان به طریقی متفاوت احساسات خود را ابراز می‌کند، باعث نمی‌شود که این احساسات اصالت و ارزش کمتری داشته باشد.

اشتباه 10: رابطه‌تان زمانی می‌تواند عالی باشد که همسرتان را آنطور که دوست دارید تغییر دهید.

• در این دام این باور نیفتید که اگر بتوانید همسرتان را تغییر دهید، رابطه‌تان بهتر خواهد شد.

• این تصور بچگانه که عاشق شدن به این معنی است که کسی را پیدا کنید که مسئول خوشبختی شما باشد. شما باید مسئولیت خوشبختی خودتان را قبول کنید.

• اگر رابطه‌تان توام با فشار است، مهمترین فردی که باید تغییر کند، خودتان هستید. وقتی نقص‌ها و ایرادات خود که موجب تخریب رابطه شده را پیدا کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آنها را از زندگی خود بیرون کنید.
afg بازدید : 346 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)

همه از تاثیرات کاهش فعالیت جنسی بر روی مردان تا اندازه ای باخبرند ولی کمتر کسی از تاثیر آن بر بدن زن آگاهی دارد!

بیاد داشته باشید که علاوه بر تعداد معاشقه، تغییرات هورمونی و عادت ماهانه نیز در میل جنسی زنان نقش دارد. در این جا به بررسی تفاوت های تاثیر کاهش فعالیت جنسی بر زنان و مردان می پردازیم.

عکس العمل بدن مرد و زن نسبت به کاهش فعالیت جنسی کاملا متفاوت است. زن هرچقدر تعداد معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و مشکل تر ارضاء می شود برعکس هرچه زنان از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آنها به معاشقه بیشتر خواهد بود.

در یک مقاله دیگر که در کتاب love cycle ذکر شده، گفته شده است تعداد دفعات آمیزش روی تنظیم عادت ماهانه خانم ها نیز موثر است. در این مطالعه عادت ماهانه زنانی که بیشتر از دو بار در هفته آمیزش داشتند منظم تر از کسانی بود که فقط هفته ای یک بار نزدیکی می کردند و زنانی که بندرت معاشقه می کردند، عادت ماهانه خیلی نامنظمی داشتند.

علت این امر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن زنان فعال از نظر جنسی می باشد. لازم به تذکر است که فقط معاشقه با جنس مخالف باعث این تغییرات هورمونی می شود و خودارضایی چنین تاثیری ندارد.

حتما شما می دانید که قابلیت باروری یک زن تا حد زیادی به منظم بودن عادت ماهانه او بستگی دارد؛ پس زنانی که فعالیت جنسی بیشتری دارند کمتر دچار مشکل ناباروری خواهند شد. از طرف دیگر معمولا هر چه عادت ماهانه نظم بیشتری داشته باشد، سلامت عمومی بدن زن نیز بهتر خواهد بود.

در این مطالعه نتیجه داشتن رابطه جنسی بیش از دو بار در هفته نسبت به تعداد کمتر عبارت بود از:

باروری بهتر، استخوان بندی محکمتر، سلامت قلب و عروق، افسردگی کمتر، کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های پستان و رحم، کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی.

afg بازدید : 333 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)

مونیکا لوینسکی که موجب افشای فساد اخلاقی بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا در زمان ریاست جمهوری‌اش شده بود، قراردادی ۱۲ میلیون دلاری برای نوشتن خاطراتش بسته است.هر چند ممکن است ناشران محدودی بر این باور باشند که هنوز مخاطب کافی برای فروش خاطرات خانم لوینسکی موجود باشد، اما کارآموز سابق کاخ سفید برای افشای جزییات بیشتری از آن رابطه که به آبروریزی کلینتون منجر شد، قراردادی ۱۲ میلیون دلاری امضا کرد.

لوینسکی که اکنون ۳۹ ساله است، قرار است یک کتاب افشاگرانه و از آن نوع کتاب‌هایی بنویسد که برای پول درآوردن منتشر می‌شوند. زیرا این کتاب باید آنقدر جالب توجه باشد که بتواند مخاطبان داستانی را که بیش از یک دهه از آن می‌گذرد، دوباره جلب کند.

کتاب خاطرات رابطه نامشروع این زن با رئیس جمهور + عکس
لوینسکی که یهودی است و آن زمان ۲۱ ساله بود، رابطه‌ای رمانتیک و غیراخلاقی با کلینتون داشت که سرانجام افشا شد و نشان داد پشت درهای بسته کاخ سفید چه اتفاق‌هایی می‌تواند بیفتد. این ماجرا که در زمان خودش به رسوایی بزرگی بدل شد، همه آمریکا را درگیر خود کرد و به مساله‌ای ملی تبدیل شد.

مونیکا لوینسکی تاکنون یک کتاب با عنوان «ماجرای مونیکا» در سال ۱۹۹۹ نوشته که درباره تجربیاتش در کاخ سفید است! اما در کتاب جدید او به مسایلی پرداخته می‌شود که در آن کتاب آن‌ها را بیان نکرده بود و از جمله نامه‌هایش به آقای رئیس جمهور را منتشر می‌کند.او از دهه ۹۰ که کاخ سفید را ترک کرد در تلویزیون به کار پرداخت و هفت سال پیش آمریکا را ترک کرد و در رشته کارشناسی ارشد از مدرسه اقتصاد لندن فارغ التحصیل شد.

گردآوری: تهران۹۸

منبع: خبرگزاری مهر

afg بازدید : 324 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)


۱قوای جنسی- شکلات تلخ، زنانی که حداقل یک بار در روز از شکلات های تلخ با حداقل ۷۰% کاکائو استفاده می کنند،انرژی جنسی بالاتری نسبت به بقیۀ زنان دارند.

۲- انار، میدانیم که انار حاوی مقدار بسیار بالای آنتی اکسیدان است.این ماده به گردش جریان خون کمک می کند و به این ترتیب خون رسانی را به اندام های تناسلی آسانتر می کند .در حقیقت اگر شما نصف یک انار را قبل از رفتن به رختخواب میل کنید انگار نوعی ویاگرای طبیعی مصرف کرده اید.

۳- جوز کاج، که حاوی زینک است .این ماده به تولید تستوسترون که هورمون جنسی است، کمک می کند و خوردن مشتی از این جوز روزانه به بالا رفتن انرژی جنسی کمک می کند.

یکی دیگر از دلایلی که کاهش میل جنسی را در زنان موجب می شود این است که آنها هنگام معاشقه درد احساس می کنند و راحت نیستند. یک نزدیکی دردناک به هیچ عنوان لذت بخش نیست. اگر شما نیز چنین تجربه ای دارید ، دو راه به شما پیشنهاد می کنیم :
یک اینکه حاضر شوید این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید و مشکلتان را برای وی شرح دهید تا او برایتان آنچه لازم می داند، تجویز کند.
راه دوم این است که اگر حاضر به مشاوره با پزشکتان نیستید از محصولاتی چون کرم استروژن،حلقۀ استروژن که در واژن جاسازی می شود ، یا از صفحه های استروژن که به دیوارۀ رحم می چسبند کمک بگیرید.

بد نیست در آخر دو راز را با شما در میان بگذاریم:
۱- تقریباً همه چیز به وضعیت انتخابی برای مقاربت بستگی دارد. برای معاشقه ای لذت بخش باید وضعیتی را که شریکتان انتخاب کرده است بپسندید.
۲- بهترین زمان برای رسیدن به اوج لذت جنسی صبح هاست.

منبع: مجله پزشکی مادر

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 172
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 281
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,622
  • بازدید ماه : 1,622
  • بازدید سال : 86,521
  • بازدید کلی : 939,807
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم