loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 542 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

یك گل میتواند بهار را بیاورد

یك امید روحیه را بالا می برد

یك دست دادن نگرانی شما را مشخص میكند

یك قلب میتواند حقیقت را تشخیص دهد

یك زندگی میتواند متفاوت باشد

یك دست دادن روح انسان را بزرگ میكند

یك سخن می تواند چارچوب هدف را مشخص كند

یك لبخند میتواند سرآغاز یك دوستی باشد

یك پرنده می تواند نوید بخش بهار باشد

یك درخت می تواند آغاز یك جنگل باشد

یک آهنگ می تواند لحظه ای جدید را بسازد

یك ستاره میتواند كشتی را در دریا راهنمایی كند

یك پرتو كوچك آفتاب میتواند اتاقی را روشن كند

یك خنده میتواند افسردگی را محو كند

یك سخن میتواند دانش شما را افزایش دهد

یك شمع میتواند تاریكی را از میان ببرد

شما می بینید پس تصمیم با شماست

afg بازدید : 468 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
ازدواج کنید تا خوشبخت شوید

اگرچه همه ازدواج‌ها عاقبت به خیر نمی‌‌‌شوند و همه متاهل‌ها احساس خوشبختی نمی‌‌‌کنند اما تحقیقات جدید در آمریکا نشان‌ می‌‌دهد که ازدواج باعث خوشبختی بیشتر‌ می‌‌شود و سطح شادمانی و سعادت در انسان را در حد مطلوب نگه‌ می‌‌دارد. در واقع انسان‌های متاهل که با همسرشان مشکلی ندارند، به مراتب شادتر از مجردهایی هستند که فکر‌ می‌‌کنند مجردی خیلی خوش‌ می‌‌گذرد

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازاطلاعات ؛ محققان دانشگاه ایالت میشیگان آمریکا در تحقیقات جدید خود دریافتند: ازدواج افراد را در مقایسه با افراد مجرد خوشبخت‌تر و شادمان‌تر‌ می‌‌کند و تاثیر مثبت ازدواج در سطح شادمانی و نشاط افراد در دراز مدت و با گذر سال‌‌ها از ازدواج دو نفر خود را بیشتر نشان‌ می‌‌دهد. در واقع این یک خرسندی درونی و عمیق است که با شادی‌های دوران تجرد قابل مقایسه نیست و شباهتی به خوشی‌های گذرای زندگی ندارد.بر اساس این تحقیقات، ازدواج از افراد در مقابل کاهش و پایین آمدن سطح شادمانی و خوشبختی در زندگی در درازمدت محافظت‌ می‌‌کند و باعث‌ می‌‌شود که آنها از ثبات سطح شادمانی و خوشبختی خود محافظت کنند

 

محققان از طریق تجزیه و تحلیل پرسش نامه‌ها از هزاران فرد متاهل به این نتایج رسیدند و این تحقیقات نشان داد: افرادی که در جوانی ازدواج نکرده‌اند، کاهش تدریجی و واضح احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی در طول سال‌ها برای آنها اتفاق افتاده است در حالی که افراد متاهل سطح این احساس خوشبختی و لذت بردن از زندگی را حفظ کرده و گذر زمان بر آن تاثیر نگذاشته است
afg بازدید : 267 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

چطور می توانید با روح خود ارتباط برقرار کنید؟

چطور می توانید با روح خود ارتباط برقرار کنید؟تمام امراض جسمی از مشکلات روحی سرچشمه می گیرد تخلیه تنش ها ی روحی و التیام آن ، راهی است جهت رهایی از هرگونه اختلال ارگانی جسمی در بدن واینکه هاله ی انسان

به معنای واقعی بتواند بدون مواجه شدن با مانع و سدی آزادانه به هر طرف حرکت کند. در این جاست که می توانیم بگوییم هاله ی خود را بیدار کرده ایم . این بدان معنی است که : هر چه قدر انرژی معنوی و روحی که از طریق چاکرای فوقانی سر (در هاله انسان مراکزی برای ورود و خروج انرژی وجود دارد که چاکرا نامیده می شود) به ما وارد می شود بیشتر باشد ، هاله ما پررنگ تر است .

روح در واقع انعکاس یک نیروی ماورای دنیوی است که خداوند پس از خلق ، آن را در کالبد جسمانی وی در زمین جای می دهد . با اتصال به دنیای ماوراء و الهی ، روح ما در حالتی آرام و بدون تنش قرار می گیرد. شاید اصلا متوجه این موضوع به معنای دقیق نشویم ولی می فهمیم که روح ما در وضعیتی آرام بسر می برد.

ما همواره بدنبال سلامتی ، موفقیت و شادکامی در دنیای مادی هستیم ، غافل از اینکه ذاتا خود ما با بی اعتنایی به روح و روان خود ، مانعی هستیم برای نیل به همه ی اهداف فوق . زمانی که به محدودیتهای دنیای مادی و معایب آن پی ببریم ، ناخودآگاه مجبور به ارتقاء وضعیت روحی خود جهت رسیدن به آرامش وسلامتی کامل می شویم .در غیر این صورت بی قراری روحی ایجاد می شود.

بسیاری از عوامل هستند که در ایجاد حالت بی قراری روحی نقش دارند ودر این اوضاع است که ما سعی می کنیم وضعیت آشفته خود را تغییر و ترمیم کنیم ، مثل ؛ ورشکستگی مالی ، از دست دادن نزدیکان ، زمانی که به هر دلیلی خود را در مقابل یک بحران روحی ناگهانی می بینیم و یا نزدیک به زمان مرگ هستیم ، و یا وقتی که در برابر اهداف دنیوی ( موفقیتها ، کامیابی و سلامتی ) خود را ناتوان ببینیم. احتمال وقوع این حالت در مورد افراد حساس و عاطفی بیشتر است.

صرف نظر از عوامل ایجاد این حالات روحی ، همه ی انسان ها نیاز دارند که با ضمیر نا خود آگاه و روح خود ارتباط برقرار کنند تا درجه ی آرامش ایده آل برسند ، در اینجا به راهکارهایی از علم مدیتیشن ( روشی از روان درمانی ) اشاره شده است که با تمرین آنها می توانید تاحدی به ماهیت روحی خود پی ببرید :

در یک اتاق تاریک بنشینید ، چشمانتان را ببندید و بدن خود را کاملا در حالی راحت قرار دهید ، هفت بار نفس عمیق بکشید . ( دم عمیق و بازدم آهسته ) ، بر تمام بدن خود تسلط داشته باشید ، به مدت چند ثانیه بروی تمام نقاط پاهای خود تمرکز کنید و دوباره تنفسی عمیق بکشید و در این موقع حس می کنید که پاهای شما وجود خارجی ندارد. حال ، چند ثانیه ای بروی نیم تنه بالایی ، قفس سینه و ناحیه کمر ، تمرکز کنید و دوباره نفسی عمیق بکشید. در مرحله بعد همین کار را در ناحیه سر انجام دهید . بعد از هر مرحله ، باز هم حس می کنید آن عضو از بدن شما وجود خارجی ندارد. با وجود این حس و انجام تنفس های عمیق ، نهایتا شما با خود می گویید : مثل اینکه من جسم ندارم و جدا و بدون آن زنده هستم! به مدت 30 ثانیه در همان وضعیت بمانید .

هالی ارغوانی در اطراف خود حدود 6 متر بالاتر از جسم و زمین تجسم کنید و آهسته بگویید : این جسم معنوی من است که اجازه داده در مورد همه چیز در زندگیم فکر و تجربه کنم ، ولی این خود من نیستم ! تصور کنید که این هاله بخار شد و در هوا محو شد ، در اینجاست که باز هم آهسته می گویید : من نه خود جسم مادی هستم و نه احساسات و افکارم ، من به خودی خود و مستقل از همه ی اینها هستم و وجود دارم . برای 30 ثانیه در همان وضعیت بمانید .

به آرامی با خود بگویید : من تنها یک جسم نیستم ، جسمم تنها وسیله ای است برای به حرکت درآوردن روح .من افکار و احساساتم نیستم ، آنها تنها حاصل از روح من هستند ، ذهن من ابزاری برای روحم است . من خود روحم هستم !!این خود من هستم ، من دارای هوش ، استعداد و عشق الهی هستم و می توانم با خدا ارتباط برقرار کنم . بله من یک روح هستم !!

به مدت 5 دقیقه به همان حال بمانید و به آرامی از وضعیت خود خارج شوید: آهسته چشمها را باز کنید ، چند بار نفس عمیق بکشید .

با انجام این تمرین ، احساس سبکی می کنید و به یک آرامش فوق العاده روحی دست می یابید . فهمیدید که شما تنها یک کالبد جسمی و یا افکار و احساساتتان نیستید ، جسم و فکر شما محو شد و خود شما باقی ماندید . این شمایی که در این تمرین مدیتیشن به آن رسیدید ، روح شما است . هم اکنون ، آرام و سبکتر شده اید.
این تمرین را هر روز ، مخصوصا زمانی که به بحرانی روحی دچار می شوید ،انجام دهید .
این تمرین باعث ایجاد آرامش و برانگیخته شدن نیروی عشق الهی در شما می شود.

afg بازدید : 725 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

چگونه مهره مار داشته باشیم؟

درك و قبول شریك زندگی مانع دلسردی، ناامیدی، بغض و كینه می‌‌شود به علاوه این تفاهم و درك مطلوب، باعث می‌‌شود نیازهای طرف مقابل نیز كاملا تامین شود.

با علم به این موضوع زن می‌‌داند كه اگر همسرش همه حواس خود را به او ندهد، بدین معنا نیست كه به او اهمیت نمی‌‌دهد بلكه علتش این است كه توجه او قبلا به جای دیگری معطوف شده است؛ مثلا اگر مرد در حال تماشای برنامه اخبار تلویزیون است، هرگز عاقلانه نیست كه در همان زمان، انجام كاری را از او بخواهید. در این زمان می‌‌توانید از او بپرسید: «كی می‌‌توانیم با هم حرف بزنیم؟» اگر جواب بدهد كه همین حالا و در ضمن تلویزیون را خاموش نكند، معلوم می‌‌شود كه او به اشتباه گمان می‌‌كند كه می‌تواند دو كار را به طور همزمان انجام بدهد. بی‌جهت فریب نخورید و بعدا او را به خوب گوش ندادن متهم نكنید.

زن‌ها نیاز به احساس امنیت دارند
یكی از اساسی‌ترین نیاز زن‌ها در روابط صمیمی‌ این است كه احساس امنیت كنند. احساس عمیق و درونی از این‌كه رابطه‌ محكم و استوار و ماندگار است و این‌كه نامزد یا همسرشان در عشق خود جدی و ثابت‌قدم است و به او نیز متعهد و پایبند. به طوری كه به عشق او اعتماد كنند و بنابراین بتوانند به خود نیز اجازه دهند تا تمام و كمال عشق بورزند و جز عشق پاسخ نگیرند. این امنیت عاطفی كلید گشایش دل و جان زن محسوب می‌‌شود. هنگامی كه زنان احساس امنیت می‌‌كند می‌‌تواندآرامش خاطر داشته باشد.

همسرتان را بپذیرید!
طی چند سال گذشته، طرز تفكر زنان و مردان بسیار عوض شده است. در بسیاری از موارد، زن و مرد تمایل دارند كارها و رفتارهایشان شبیه طرف مقابل باشد. این امر را بزرگ‌ترین علت شكست روابط زناشویی در دنیای امروز می‌‌دانند.

در واقع می‌‌بایست همسرمان را همان‌گونه كه هست، بپذیریم نه این‌كه قصد داشته باشیم او را به طور كامل تغییر دهیم. زن مرد آنقدر با هم تفاوت دارند كه گویی هركدام متعلق به یك سیاره دیگر هستند. روش‌های برقراری ارتباط، تفكر، ابراز علاقه و... در زنان و مردان كاملا متفاوت است. مردان، موفقیت، استقلال، سود، كارآیی و قدرت را تحسین می‌‌كنند و بیشتر به هدف و نتیجه می‌اندیشند تا روابط افراد، در حالی كه زنان طالب تغییر و تنوع، ابراز احساسات، هدیه و روابط صمیمانه هستند. زنان بیش از هر چیز شیفته توجه، گوش كردن، تفاهم، احترام، محبت و علاقه، قدردانی، پذیرش احساسات و تغییرات رفتاری‌شان از طرف مقابل هستند. تمایلات مردان نیز به گونه‌ای دیگر است؛ آنها بیشتر تمایل دارند مورد تعریف و تمجید قرار گیرند، همسرشان به آنها اعتماد كند و او را همان‌طور كه هست، بپذیرد بدون اینكه قصد تغییر او را داشته باشد. در این صورت شانس زندگی زناشویی را بالا برده‌ایم.

مردان، موفقیت، استقلال، سود، كارآیی و قدرت را تحسین می‌‌كنند و بیشتر به هدف و نتیجه می‌اندیشند تا روابط افراد، در حالی كه زنان طالب تغییر و تنوع، ابراز احساسات، هدیه و روابط صمیمانه هستند.

درك و قبول شریك زندگی مانع دلسردی، ناامیدی، بغض و كینه می‌‌شود به علاوه این تفاهم و درك مطلوب، باعث می‌‌شود نیازهای طرف مقابل نیز كاملا تامین شود. در سایه چنین ارتباطات متقابلی، زن و شوهر یك گام به جلو برمی‌دارند، در نتیجه خود را برای پیشرفت زندگی آماده می‌‌كنند و كوچك‌ترین فرصت‌ها را برای ایجاد روابطی رضایت‌بخش و كاملا استوار غنیمت می‌‌شمارند.

afg بازدید : 579 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
چه چیزی یک مرد را به یک زن جذب می کند؟بسیاری از زنان فکر میکنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند . اما زمانیکه از مردی می پرسیم چه چیزی او را به سمت زنی جذب می کند ، اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند. مردان اصلا انتظار ندارند که زنان شان مانند زنان و مانکن های مجلات باشند.


زنان برای جذاب شدن نیازی به هزینه های آنچنانی و تلاش های مداوم ندارند. با کمی تلاش می توانید از نظر ظاهری همان زنی باشید که مردتان در جستجوی آن است.

موهای بلند- یکی از مهمترین معیارهای مردان برای زیبایی و جذابیت زنان ، داشتن موهایی بلند است. البته نیازی نیست که موی خود را تا کمر بلند کنید ، اگر موهای بلند و مرتبی داشته باشید جذاب تر است. اگر موهای بلند دوست ندارید و نگهداری از آن برای تان سخت است ، می توانید موهای تان را به گونه ای کوتاه کنید که بلند تر به نظر برسد.

کفش های پاشنه بلند- مردان عاشق کفش پاشنه بلند هستند. زنان باید بدانند که پاهای شان در کفش های پاشنه بلند جذاب تر به نظر می رسد اما می دانم این کفش ها راحت نیستند. نیاز نیست یک کفش ۱۰-۱۵ سانتی متری بپوشید تا مردتان را تحت تاثیر قرار دهید. کفشی شما را جذاب و خواستنی می کند که خودتان هم با پوشیدن آن احساس راحتی کنید.

لباسی مانند یک خانم!- برای کامل کردن گزینه بالا یعنی پوشیدن کفش پاشنه بلند ، شما باید یک دامن یا پیراهن انتخاب کنید. مردان دوست دارند زن ها مانند یک خانم لباس بپوشند ؛ آنها کت و شلوار ، بلوز و شلوار را زیاد جذاب نمی دانند.

لبخند- شگفت آور است یک لبخند ساده تاثیر فوق العاده ای روی مردان دارد. بسیاری از زنان اشتباه می کنند و دوست دارند همواره جدی به نظر برسند. سعی کنید همیشه یک لبخند کوچک به لبان خود داشته باشید ، ما انسانها همواره به سمت کسانی جذب می شویم که خوش اخلاق و گشاده رو هستند
afg بازدید : 548 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
این مطلب برای پسرهایی مفیده که میخوان به زودی زندگی مشترک را با همسر خود شروع کنند


۱ اگر ماشین شخصی دارید وقتی با همسرتان درون ماشین هستید مراقب رفتار و احوالاتتان باشید و مطلقا از رفتارهای خصوصی درون ماشین بپرهیزید چون همیشه کسی هست که به شما چشم دوخته حتی اگر مطمئنید پشت قله قاف پارک کردید و هرچند اگر همسرتان با شما همراهی کند اما بعدها قضاوت خوبی در موردتان نخواهد داشت و شما در ذهنش فردی موقع نشناس و بی مبالات محسوب می شوید. آقائی تان را حفظ کنید.

۲ اگر با همسرتان با وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد میکنید باز مراقب نوع نشستنتان باشید. صندلی تاکسی، تختخواب نیست !

۳ در خیابان های شلوغ خواهشا دستان هم را نگیرید. خیابان، پارک نیست. دختران و پسران دم بخت زیادی در خیابان ها در حال رفت و آمدند که به هر دلیلی فعلا امکان ازدواج ندارند و ایجاد هوس ازدواج برای این قشر ناجوانمردیست. چون معمولا خانم ها تقاضا میکنند که دستانتان را به هم بدهید با توضیح منطقی این موضوع از ایشان بخواهید از اینکار صرف نظر کنند. بماند که بعضی از خانم ها باز هم درک نمی کنند متاسفانه و خودشان را در ایام مجردی فراموش میکنند. جسارتا گاهی قاطعیت بیشتر و البته همراه با محبت لازم است.

۴ در دوران عقد خانم ها بشدت از مسائل جنسی بی موقع گریزانند و استرس با دقائقشان قرین است و به همان اندازه مردها بی منطق و وقت نشناس میشوند. امکان دارد شما مکان یا زمانی را صد درصد مناسب روابط محدود جنسی تان بدانید اما این مکان یا زمان برای همسرتان صد درصد استرس زا باشد. از حال همسرتان مطلع شوید پیش از هرکاری و به عبارتی موقعیت شناس باشید ولی خودخواه نباشید.

۵ دوران عقد را با هزینه های سنگین رستوران و تفریح نمی توانید شاد نگه دارید بلکه با شناخت بیشتر از جنس مخالف و روحیات و احوالاتش به شادی و نشاطتان بیافزایید.

۶ از تلفن زدنهای بی موقع و خیلی طولانی برهیزید چون مسلما در خانه همسرتان افراد دیگری هم زندگی میکنند.

۷ اگر در منزل همسرتان پسر یا دختر مجردی هست و یا همچنین اگر خودتان خواهر یا برادر مجرد یا حتی بچه های ممیزی اطرافتان هست خواهشا برای پاک ماندن خیالات آنها بیشتر مراقب عشق ورزی هایتان باشید. خصوصا مراقب لباس پوشیدن همسرتان جلوی افراد فوق الذکر باشید.

۸ تا دیروز که منزل پدرتان تشریف داشتید پدرتان مسئول خانه تان بود پس اگر مادرتان برخی مسائل شرعی مانند مراقبت از حجاب کامل یا عدم آرایش جلوی نامحرم را رعایت نمی کرد بدانید این موضوع از شما سلب مسئولیت نمی کند. شما حالا مرد یک خانه اید و یک پدر بالقوه.

۹ تاکید میکنم همسر شما فقط مجاز است برای شما آرایش کند (اینجا خودخواهی رواست) اینکه خیلی از خانم های مذهبی متاسفانه بعد از ازدواج به یکباره بی ضابطه دست به آرایش میشوند در همه جا خلاف شرع است. اگر جدی نگیرید چوبش را می خورید بدون شک! پس از همسرتان بخواهید فقط درون منزل برایتان آرایش کند. (تازه خیلی مردها اصولا از آرایش خوششان نمی آید) راستی چرا این موضوع کلی را اینجا گفتم؟ چون خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج. این اشتباه است که کسی بگوید خجالت میکشم به همسرم بگویم آرایش نکن یا مراقب لباس پوشیدنت باش چون بعدا با این سوال همسرتان مواجه می شوید که چرا قبلا نمی گفتی؟

۱۰ مراقب خدا باشید. یعنی اینکه اگر تا دیروز روزی یه صفحه قرآن میخوندی حالا بخاطر گپ زدن های زیادی با همسرت ازش غافل بشی یا مثلا اهل هیات و یا اهل زیارت بودی دیگه نیستی خوب خدا دلگیر میشه ازت تازه آدم باید بخاطر قدردانی از خدا توجهاتشو بیشتر کنه به حضرت حق نه ارتباطشو قطع یا کمرنگ کنه.

۱۱ گذشته را فراموش کنید. خیلی مسائلی که در مجردی با آنها سر و کار داشتید و برایتان جذاب بوده احتمالا برای همسرتان جذاب نیست و شاید هم اینکه همسرتان مثلا بفهمد شما در مجردی در فلان پارک دوشب با رفقایتان چادر زده بودید ناراحت هم بشود یا خدای نکرده مثل آدم های نادان بنشینید و با شجاعت دونکیشوتی تمام از خواستگاری رفتن های جور واجورتان بگویید. مراقب زبانتان باشید.

۱۲ از معجزه ی هدایای ارزان بویژه گل سرخ غافل نباشید. اگر اصولا بچه مایه دار نیستید و روی پای خودتان هستید چاره ای هم جز این ندارید. از همین ابتدا به قدر وسعتان هدیه بخرید و البته سعی کنید به مناسبت های مختلف تقدیم همسرتان کنید.

۱۳ اگر با همسرتان برای تفریح جائی میروید جیبتان خالی نباشد چون اصلا زیبا نیست که از همسرتان پول بگیرید برای یک هویج بستنی. ضمنا مجبور نیستید جائی بروید برای شام یا تفریح که از هزینه هایش مطلع نیستید و غافلگیر شوید.

۱۴ مراقب پدر و مادرتان باشید. اصولا اوایل زندگی چون تمام تمرکزتان روی همسرتان است و وقت زیادی برایش می گذارید احتمال اینکه از وظایف فرزندی تان غافل شوید وجود دارد در نتیجه حواستان به پدر و مادرتان باشد به ویژه مادرتان چون الان یک رقیب جدی پیدا کرده هر چند اگر مادرتان بروز ندهد این نصیحت را از من بشنوید. در ایام عقد به پدر و مادرتان بیشتر محبت کنید.

۱۵ از همان اول زندگی سعی کنید نمازتان را به جماعت بخوانید. چون کسی که شان امام جماعت پیدا می کند بیشتر مراقب احوالات خود است. ضمنا این خصلت حسنه بعدها موقعی که بینتان شکرآب میشود خیلی به کارتان می آید. شاید همسرتان یک روز ظهر با شما قهر باشد ولی اگر آدم باشید تا مغرب با شما آشتی میکند. بزرگوار باشید.

۱۶ مراقب حافظه ی همسرتان باشید. مطلقا دروغ نگویید چون دیری نمی پاید که رسوا می شوید. خانم ها حافظه ای به مراتب قوی تر از ابر رایانه دارند در نتیجه هیچ وقت حماقت نکنید که برایش آسمان ریسمان از کارهای نکرده تان ببافید. زبانتان عفیف باشد.

۱۷ مراقب چشمانتان باشید البته برای رضا و طاعت از خدا و البته بدانید زنها حتی اگر پشت سر شما باشند حواسشان به چشمان شماست. متوجه هستید که چه عرض میکنم؟! چشمتان را پاک نگه دارید تا خدا عطشتان را با همسرتان فرو نشاند. والا آدم چشم چران مثل تشنه ایست که آب دریا می نوشد.

۱۸ اگر دیدید خانه پدریتان در دوران عقدتان ناآرام و متلاطم است و حرف ها در امور مختلف همراه با جار و جنجال است خیلی تعجب نکنید بگو مگوها و استرس ها و عدم شناخت ها عامل این موضوع است.صبور باشید این موضوع بعضا طبیعی است.

۱۹ دور خیلی از رفقای مجردتان را خط بکشید.

۲۰ رفت و آمد با خیلی از دوستان متاهل هم آفت دارد چون خانم ها به راحتی آقایون با هم اخت نمی شوند و حاشیه ارتباطاتشان زیاد است.

۲۱ بعد از عقدتان نیازی نیست بلافاصله بنگاه خیریه راه بیاندازید که دخترها را به پسرها برسانید بعدا پشیمان میشوید. برای این کارها خیلی عجله نکنید بگذارید جوهر عقدنامه تان خشک بشود بعد.

۲۲ حرف های بزرگترها را هم جسارتا خیلی گوش ندهید چون تا متوجه میشوند تازه داماد هستید شروع می کنند موعظه های عجیب غریب که پسرم به زن رو نده و بذار همیشه خمار محبتت باشه و گربه رو در حجله بکش و از این قبیل مزخرفات. حتما از کتاب های خوب بهره مند شوید. زندگی شوخی نیست!
afg بازدید : 324 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)
با خودت حرفای خوب بزن

با خودت حرفای خوب بزنهمه ما روزانه بارها و بارها شاهد گفت‌و‌گوهایی هستیم كه در ذهنمان صورت می‌گیرد و مخاطب آن خودمان هستیم. آیا تا به‌حال به این مكالمات درونی توجه كرده‌اید؟ می‌دانید چرا این گفت‌و‌گوهای

ذهنی وجود دارد؟ آیا این گفت‌و‌گوها، بر زندگی‌مان تأثیرگذار است؟ برای پاسخ به این سؤالات جالب و اطلاعات بیشتر در مورد گفت‌و‌گوهای ذهنی، می‌توانید این نوشتار را مطالعه كنید.

گفت‌وگوی ذهنی می‌تواند مكالمه‌ای درونی باشد كه هر روز صبح كه از خواب بلند می‌شویم در ذهنمان تكرار می‌شود. این گفت‌وگوی ذهنی صدایی است كه تشویق یا تنبیه‌مان می‌كند و برگرفته از اطلاعاتی است كه در ضمیر ناخودآگاه و نیمه‌خود‌آگاه ما وجود دارد. به زبانی دیگر، گفت‌وگوی ذهنی، صحبت‌هایی است كه شما در طول روز با خودتان دارید. این مكالمه‌های درونی می‌تواند حالتی مثبت یا منفی داشته باشد. مثلاً شما با خود می‌گویید: «من می‌توانم یا نمی‌توانم فلان كار را انجام دهم».

به‌عنوان یك قانون كلی، هر نوع مكالمه درونی كه رفتار شما را محدود كرده و منزلت شما را پایین آورد، گفت‌وگوی ذهنی منفی به حساب می‌آید، درحالی كه مكالمه درونی مثبت باعث می‌شود احساس خوبی داشته و سرشار از انگیزه شوید. خیلی اوقات افراد از مثبت یا منفی بودن محتوای آنها اطلاع ندارند و تنها احساس ناشی از ان را به همراه دارند

مكالمه درونی معمولاً از عبارات و صحبت‌هایی كه طی دوران كودكی از زبان كسانی كه از دیدگاه كودكانه، افرادی مقتدر به شمار می‌آیند- به‌طور مثال از پدر و مادرتان- شنیده‌اید، نشأت گیرد.

«من آدم احمقی هستم»، این جمله یا جمله‌ای مشابه با همین تأثیر، یكی از معمول‌ترین عباراتی است كه در گفت‌وگوی ذهنی به كار می‌رود.
هر نوع مكالمه درونی كه رفتار شما را محدود كرده و منزلت شما را پایین آورد، گفت‌وگوی ذهنی منفی به حساب می‌آید، درحالی كه مكالمه درونی مثبت باعث می‌شود احساس خوبی داشته و سرشار از انگیزه شوید
afg بازدید : 384 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)
همگي بر اين سنگيني مي‌افزايند. از سوي ديگر شكل زندگي در عصر حاضر بويژه در جوامع شهري ناگزير توام با سر و صداها، ترافيك، ‌شلوغي‌ها و انبوهي از كارهاي الزام‌آور روزمره است كه قطعا تمام اين فاكتورها افزايش استرس و سلب آرامش انسانها را موجب مي شود.
afg بازدید : 509 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)


نارنجی
: سوال این است که برای صرفه جویی در وقت از کجا باید شروع کرد؟ بهترین راه این است که برای انجام کارهای روتین، روش‌های بهینه را انتخاب کنید و یادآوری آنها را به عهده تلفن هوشمند خود بگذارید؛ و در عین حال چیزهای اضافه را از ذهن خود به روی کاغذ یا تلفن منتقل کنید، تا بتوانید با خیال راحت‌تری به کارهای اصلی بپردازید.

۱- فهرستی برای کارهای تکراری درست کنید: همه ما کارهایی داریم که در بازه‌های روزانه و هفتگی آنها را تکرار می‌کنیم. از اپلیکیشن‌هایی مثل ۳۰/۳۰ یا مشابه‌های آن استفاده کنید تا اولاً نگرانی بابت از یاد بردن آن کارها را از ذهن خود دور کنید، ثانیاً بدون تأخیر به هر مورد رسیدگی کنید.

۲- یک قهوه‌جوش خودکار بگیرید: نوشیدنی صبحگاهی خود را شب قبل آماده کنید. می‌توانید دستگاه را تنظیم کنید و این یک مورد را از فهرست نگرانی‌های صبحگاهی خود خط بزنید.

۳- همیشه یک خودکار و کاغذ در جیب خود داشته باشید: با داشتن این دو مورد، می‌توانید همیشه آماده ثبت کردن ایده‌های ناگهانی یا سایر موارد باشید. آیا تا به حال نشده که به خاطر از یاد بردن یک ایده سریع، برای چند دقیقه یا چند ساعت روند زندگی‌تان مختل و صرف تلاش برای یادآوری آن شود؟ جلوگیری از این اتفاق، خودش نوعی صرفه‌جویی است.

۴- اینقدر پیغام‌های خود را چک نکنید: هیچ لزومی ندارد که دقیقه به دقیقه پیام‌گیر صوتی یا صندوق ایمیل خود را چک کنید. در عوض دو یا سه نوبت در روز به این مورد اختصاص دهید و مطمئن باشید تعداد موارد ضروری که از دست می‌رود، کم اهمیت‌تر از وقتی است که برای چک کردن وسواسی تلف می‌کنید.

afg بازدید : 397 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)


حتی اگر عاشق هم هستید چشمانتان را باز کنید  و ما شما را از تمام اشتباهات پیش از ازدواج آگاه می کنیم:

 قرار نیست فردا عوض شود : انتخاب شما اشتباه است زیرا امید دارید او بعد از ازدواج تغییر کند .
این یکی از رایج‌ترین اشتباهات است، خیلی از زوج‌های جوان هستند که تنها به این دلیل با هم ازدواج می‌کنند که امید دارند در آینده یکدیگر را تغییر دهند ( به اصطلاح رایج « درست کنند » ). هیچ‌گاه  با آینده و استعداد‌های نهانی و درونی فرد ازدواج نکنید. اگر رفتارهای حال حاضر فردی را نمی‌پسندید و با آن‌ها راحت نیستید مطمئن باشید در زندگی آینده هم این مشکلات را خواهید داشت، پس اصلا با آن فرد ازدواج نکنید. حواس‌تان باشد که بیشتر افراد بعد از ازدواج بدتر هم می‌شوند. در دوران آشنایی به روحیات، شخصیت، عادت‌ها، مهارت‌های ارتباطی، وضعیت ظاهری فرد مقابل خوب دقت کنید و مطمئن شوید می‌توانید با چنین ویژگی‌هایی راحت کنار بیایید.

ویژگی‌هایی که شخصیت او را می‌سازند : انتخاب شما اشتباه است چون بیشتر بر زیبایی‌‌های ظاهری تاکید دارد تا شخصیت فرد .
زیبایی می‌تواند مثل جرقه آتش رابطه را روشن کند ولی تنها یک شخصیت خوب می‌تواند آتش رابطه را روشن نگه دارد هنگام تصمیم‌ گیری حواس‌تان باشد که وقتی اسیر زیبایی‌‌ها و عشق هستید ممکن است خیلی تصمیم‌تان عاقلانه نباشد، درست است که بین شما عشق و علاقه وجود دارد ولی آیا همان‌ قدر که نسبت به عشق خود مطمئن هستید به شخصیت طرف مقابل هم اطمینان دارید؟

یادتان باشد ۴ ویژگی شخصیتی وجود دارد که باید حتما در طرف مقابل چک کنید:

۱ - فروتنی:
آیا این فرد عقیده دارد که « انجام کار درست » خیلی مهم‌تر از آسایش شخصی است؟

۲ - مهربانی :
آیا این فرد از کمک کردن به دیگران لذت می‌برد؟ چگونه با دیگران برخورد می‌کند؟ آیا سعی می‌کند برای دیگران خوشایند باشد؟ آیا علاقه‌ای به کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه دارد؟

۳ - مسئولیت‌پذیری :
تا چه حد می‌توان روی حرف‌های او حساب کرد؟ اگر بگوید کاری را انجام می‌دهد، می‌توان مطمئن بود؟

۴ - خوشحالی :
چقدر از خودش راضی است؟ آیا از زندگی‌اش لذت می‌برد؟ آیا به لحاظ عاطفی و هیجانی ثبات دارد؟

در نهایت از خودتان بپرسید: دوست دارید بیشتر شبیه این آدم باشید؟ آیا دوست دارید فرزندتان بیشتر شبیه این آدم باشد؟

این اشتباهات عاشقانه را نکنید


نیازهای شما را درک نمی‌کند : انتخاب شما اشتباه است چون مرد انتخابی شما نیازهای خاص یک زن را درک نمی‌کند .
زن‌ها و مردان هرکدام احتیاجات عاطفی خاصی دارند و معمولا این مردان هستند که نمی‌توانند این نکته را درک کنند، البته در بعضی از فرهنگ‌ها تلاش بسیاری می‌شود که به مردان نیازهای عاطفی زنان را یاد دهند و راه خوشحال کردن زنان را بیاموزند. یکی از نیازهای خاص زنان، مورد عشق واقع شدن است یعنی یک زن احتیاج دارد احساس کند مهم‌ترین فرد در زندگی شوهرش است، بنابراین شوهر باید توجه کافی و رفتاری سازگار با این حالت را به همسر نشان دهد.


زندگی مشترک یعنی هدف مشترک : انتخاب شما اشتباه است چون درباره هدف‌ها و اولویت‌های معمولی و متعارف زندگی تفاهم ندارید .

۳ راه ‌پایه‌ ای که ارتباط ما را با فرد دیگر برقرار می‌کنند، عبارتند از:
۱ - زیبایی (تمایل قلبی) و سازگاری
۲ - یکسان بودن هدف‌های متعارف زندگی
۳ - داشتن علائق مشترک

وقتی ارتباط ۲ نفر عمیق‌تر می‌شود که هدف‌های متعارف و لازم زندگی آن‌ها یکسان باشد و تصمیم بگیرند با هم به آن هدف‌ها برسند. بعد از ازدواج ممکن است ۲ اتفاق در زندگی شما بیفتد یکی این‌که باهم و در کنار هم رشد کنید و دیگر این‌که هر کدام جدا و بدون نیاز به هم فرآیند رشد خود را طی کنید، اگر می‌خواهید در کنار هم رشد کنید باید اول از همه با خود فکر کنید و به این نتیجه برسید که در « زندگی به دنبال چه هستید » یعنی به عنوان مثال در دوران مجردی خود برای چه حوزه‌ای زندگی می‌کردید، حالا فردی برای شما مناسب است که در این حوزه عقیده‌ای کاملا شبیه شما داشته‌باشد. این دقیقا تعریف یک شریک زندگی است. شریک زندگی کسی است که شریک هدف‌های شما باشد، یعنی ۲ نفری که کاملا شبیه هم مفهوم زندگی را درک می‌کنند و بر‌همین ‌اساس اولویت‌ها، هدف‌ها و ارزش‌های مشترک در زندگی دارند.


تحت تاثیر نباشید : انتخاب شما اشتباه است چون شما ارتباط عاطفی بسیار عمیقی با او ندارید .
اگر می‌خواهید بفهمید که آیا با طرف مقابل یک ارتباط عاطفی قوی دارید یا نه از خود بپرسید:« آیا من این فرد را تحسین می‌کنم و به او احترام می‌گذارم؟ »البته حواس‌تان باشد که جمله فوق این معنا را نمی‌دهد که « آیا من تحت‌تاثیر او هستم؟ » هرکدام از ما ممکن است تحت‌تاثیر یک ماشین مرسدس بنز هم باشیم ولی احتمالا تعداد کمی از ما به صاحب کارخانه مرسدس بنز احترام می‌گذاریم. دقت کنید چیزهایی که باید شما را تحت تاثیر قرار دهد ویژگی‌هایی چون خلاقیت، صداقت و راسخ بودن و... است نه عناصر ظاهری و فیزیکی.
همچنین از خودتان بپرسید: « آیا من به این فرد اعتماد دارم؟ » که می‌تواند این معنا را داشته‌باشد که « آیا این فرد به لحاظ عاطفی ثبات دارد؟ آیا می‌توانید با خیال راحت به او تکیه کنید؟ »


خود سانسوری نکنید : انتخاب شما اشتباه است چون خود شما به‌راحتی همه چیز را به او نمی‌گویید .
هر چیز آزاردهنده کوچکی که برای شما در رابطه وجود داشته ‌باشد باید درباره آن با طرف مقابل بحث کنید، حواس‌تان به موارد آزاردهنده و ناخوشایند باشد، این موارد هستند که نشان می‌دهند شما ۲ نفر در آینده چگونه با هم ارتباط برقرار خواهید کرد، گفت‌وگو می‌کنید و با یکدیگر کنار می‌آیید؛ در طول زندگی ناگزیر مشکلات زندگی بیشتر خواهند شد، شما باید قبل از این‌که زیر بار تعهد ازدواج بروید، این مورد را بفهمید: آیا می‌توانید اختلافات را به‌راحتی حل کنید و موارد مورد توافق‌تان را به راحتی پیدا کنید؟هیچ وقت از این نترسید که فرد مقابل بفهمد چه چیزی شما را آزار می‌دهد. این مورد همچنین می‌تواند نشان دهد شما در مقابل فرد مقابل چقدر آسیب‌پذیر هستید، یادتان باشد که هرقدر کسی با شما صمیمی‌تر باشد بیشتر می‌تواند به شما آسیب برساند.


چرا از آدم کنترل‌گر باید دوری کنید : انتخاب شما اشتباه است چون شما کسی را انتخاب کرده‌اید که وقتی با او هستید به لحاظ عاطفی احساس امنیت نمی‌کنید .
در این مورد سوالات زیر را از خودتان بپرسید: «آیا هنگامی که با این فرد هستم احساس آرامش و آسایش می‌کنم؟ آیا واقعا خودم هستم و واقعیات درونی خودم را راحت با او مطرح می‌کنم؟ آیا با بودن با این فرد احساس خوبی نسبت به خودم پیدا می‌کنم؟» مطمئن شوید با کسی ازدواج می‌کنید که به شما تمام این احساسات را می‌دهد.


از خودتان بپرسید که آیا از این فرد می‌ترسم؟ در آشنایی که قرار است به ازدواج منتهی شود شما نباید مدام حواس‌تان به حرف‌‌های‌تان باشد که مبادا طرف مقابل از بعضی حرف‌ها ناراحت شود یا تصور بدی پیدا کند. اگر شما می‌ترسید احساسات و عقاید خود را به‌راحتی مطرح کنید، مطمئن باشید در رابطه شما مشکلی وجود دارد.
حواس‌تان باشد فردی که مدام بخواهد شما را عوض کرده و تغییر دهد مورد مناسبی برای ازدواج نیست.

گروهی دیگر از افراد هم هستند که ممکن است احساس ناامنی در شما به وجود بیاورند، این‌گونه افراد می‌خواهند تمام زندگی شما را کنترل کنند. رفتارهای کنترل‌گر می‌توانند یک زندگی را به‌راحتی خراب کنند. حواس‌تان باشد که فرق بزرگی بین کنترل کردن و پیشنهاد دادن وجود دارد. یک پیشنهاد به نفع خود شماست ولی یک رفتار و حرف کنترل‌گر به نفع فرد کنترل‌کننده است.


اگر می‌ خواهید از چیزی فرار کنید : انتخاب شما اشتباه است چون شما این رابطه را انتخاب کرده‌اید تا از مشکلات شخصی و ناملایمات زندگی فرار کنید .
اگر شما ناراحت، افسرده و مجرد هستید، به احتمال فراوان حتی اگر متاهل هم بشوید باز ناراحت و افسرده خواهید بود، قرار نیست ازدواج مشکلات شخصی، روانی و عاطفی شما را برطرف کند. اگر شما هر مشکلی داشته ‌باشید، ازدواج آن را بزرگ‌تر هم خواهد کرد.

اگر شما از خودتان و زندگی‌تان راضی نیستید، مسئولیت آن را قبول کنید و بکوشید که در همان زمان مجردی با مشکلات بجنگید. در این صورت احتمالا هم خودتان احساس بهتری خواهید داشت و هم همسر آینده شما خوشبخت‌تر خواهد بود.


اگر دل‌تان سوخته است: انتخاب شما اشتباه است چون تنها می‌خواهید مشکل او را حل کنید .
وقتی فرد مقابل‌تان به لحاظ احساسی و عاطفی دچار مشکل بوده و در عین حال می‌خواهد یک رابطه را با شما شروع کند ممکن است شما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. این مشکل عاطفی حتی می‌تواند وابستگی بیش از حد‌ به پدر و مادرش باشد یا وابستگی بیمارگونه او به کار یا تفریحاتی خاص یا پول و حتی اینترنت و...حواس‌تان باشد که فرد مقابل شما وابستگی بیمارگونه به فرد یا چیز خاصی نداشته باشد چون چنین فردی نمی‌تواند تمام احساسات خود را در اختیار شما قرار دهد و مسلما اولویت‌های شما هم یکسان نخواهد شد و این نمی‌تواند پایه یک زندگی خوب را بسازد.

afg بازدید : 296 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)
یکی از سوالای که مکرراً پرسیده می‌شود این است که "آیا می‌توانید با استفاده از قانون جاذبه یک فرد خاص را مجذوب خود کرد؟" خوشبختانه پاسخ آن مثبت است.

عشق یکی از مهمترین احساسات موجود در این جهان است. وقتی صحبت از پول، شغل و خیلی چیزهای دیگر به میان می‌آید آدمها برای نشان دادن آن سختی زیادی متحمل نمی‌شوند. اما در مسائل احساسی، اگر آن چیزی که می‌خواهید را به دست نیاورید، دچار درد عمیقی می‌شوید. کسی که دوستش دارید، آن فرد خاص، مهمترین فرد برای شماست و حتی کل دنیا نمی‌تواند برایتان جایگزین او شود. خبر خیلی خیلی خوبی برایتان داریم. شما می‌توانید کسی که دوست دارید را مجذوب خودتان کنید. پس همین امروز روش ما را امتحان کنید.

چطور یک فرد خاص را مجذوب خود کنید؟


میل و ناامیدی - باید ناامیدی را کنار بگذارید

بااینکه میل یک انرژی مقدس است و انرژی خلقت محسوب میگردد، ناامیدی دقیقاً عکس آن و انرژی مخرب است. وقتی تمایلات برآورده نشوند، جای آن ناامیدی می‌آید. بااینکه میل و اشتیاق انرژی خوب و پاک است، ناامیدی یک انرژی منفی بسیار قوی است. میل و اشتیاق ارتعاشات جذب کردن را در شما ایجاد می‌کند اما ناامیدی دقیقاً ارتعاشاتی متضاد این یعنی دور کردن را می‌سازد. وقتی عاشق می‌شوید، بذر مقدس میل و اشتیاق در شما کاشته می‌شود. بنا به هر دلیلی اگر این اشتیاق و میل برآورده نشود، ناامیدی وارد می‌شود. پس اولین قدم برای از بین بردن این ناامیدی است. همه ناامیدی‌ها را دور بریزید.


چطور ناامیدی‌ها را از بین ببرید؟

ساده‌ترین راه برای از میان برداشتن ناامیدی‌ها، فراموش کردن است. خودتان را با نور عشق الهی و معنوی جهان احاطه کنید. یک نور عشق معنوی را تجسم کنید، یک تشعشع از نور عشق خداوندی. خود را تسلیم آن نور کنید. این نور است که شما را خلق کرده است، همه آنچه که دارید را به شما داده و این عشق خیلی ساده دوستتان دارد. این نور بخشنده است، نوری 100 درصد پاک است و آنقدر قوی هست تا بتواند واقعیتی زیبا فراتر از تجسمات معمولی شما ایجاد کند. وقتی عاشق می‌شوید این نور خیلی آرام به شما می‌گوید چه بکنید، فقط باید به او گوش دهید. پس همه چیز را فراموش کنید، تسلیم این نور شوید و زندگی جدیدی را شروع کنید. همین امروز خودتان را تسلیم آن نور معنوی کنید و بگذارید آن نور آینده‌ای روشن برایتان بسازد.
وقتی اینکار را کردید، هر وابستگی به نتیجه را از خود دور کنید. حالا قسمت بهتر آن شروع می‌شود.


ساختن یک زندگی زیبای عاشقانه

وقتی هر نوع وابستگی به آن فرد را از خود دور کردید، یک پیام بسیار قوی به جهان فرستاده‌اید که برای شروع یک زندگی زیبای عاشقانه آماده‌اید. اگر قبلاً عشقتان یک‌طرفه بود، الان وقت آن رسیده که رابطه‌ای دو‌طرفه را تجربه کنید. شما قهرمان تئاتر ذهن خودتان هستید. فیلم شما در ذهن خودتان است و فیلمتان واقعیت شما را می‌سازد. شما کنترل 100 درصد روی تخیلاتتان دارید و از آن برای ساخت واقعیتی به انتخاب خود هوشمندانه استفاده می‌کنید.

حالا تصور کنید که معشوقتان عاشق شماست. قبلاً این شما بودید که عاشق او بودید و حالا تصور کنید که این اوست که عاشق شماست. "معشوقتان عاشق شماست" و می‌بینید که اشتیاق و میلتان برآورده شده است. چه حسی دارید؟ هزار مرتبه با خودتان تکرار کنید، "..... منو دوست داره". ببیند در 7-5 روز آینده چه اتفاقی می‌افتد. تغییر انرژی را در خود مشاهده کنید. ببینید چه حسی دارید. معشوقتان را عاشق خودتان تجسم کنید. احساساتتان را بررسی کنید. در ذهنتان با معشوقتان صحبت کنید. چه حسی دارد؟

اگر این مرحله را به درستی انجام دهید، به خودتان می‌خندید که برای چه اینقدر ناامید بودید. و آنوقت است که دنیا به رویتان لبخند می‌زند. احساس قدرت بیشتری می‌کنید. با خودتان فکر می‌کنید که چرا همه چیز را اینقدر سخت می‌دیده‌اید و چرا قبلاً نمی‌توانسته‌اید فراموش کنید؟


بررسی عشق

این روش‌ها که شما را از احساسات ناامیدانه‌تان بیرون می‌کشد و باعث می‌شود احساس کنید برنده هستید. این افکار و احساسات مثبت می‌آیند و باعث می‌شوند فکر کنید که آیا آن فرد را بخاطر عشق می‌خواسته‌اید یا فقط به این خاطر که نفستان را ارضا کنید. در بسیاری از موارد، ناامیدی که برمی‌گردد، به دلیل عشق نیست، بلکه به دلیل پیروزی است. حالا در اعماق قلب خود می‌دانید که آیا آن فرد را واقعاً دوست می‌دارید یا نه.

اگر متوجه شدید که عشقتان واقعی است، مرحله زیر خیلی برایتان مهم است:

عشق - قدرت پشت خلقت

درک کنید که عشق قدرتمندترین انرژی در جهان است. با عشق می‌توانید هر چیزی خلق کنید، قلب، روح و فکر هر کسی را به دست آورید. هر روز حدقل 10 دقیقه بنشینید و افکاری عاشقانه به عشقتان بفرستید. با خودتان تصور کنید که با او رابطه‌ای عاشقانه دارید. معشوقتان کاملاً عاشق شماست. چه نوع افکار عاشقانه‌ای برای او می‌فرستید؟

یک گوی صورتی رنگ از انرژی بین دستان خود تجسم کنید که در آن رابطه عاشقانه‌تان را با آن فرد می‌بینید. این گوی فقط انرژی پاک و مثبت عشق را در خود دارد. افکار، احساسات و نوع رابطه‌ای که با معشوقتان دارید را یادداشت کنید. حالا گوی صورتی رنگ را فراموش کنید. بگذارید به هوا برود. هر وابستگی را رها کنید. و اگر اینکار را به درستی انجام دهید، دیگر هیچ وابستگی برایتان نمی‌ماند زیرا الان جایی هستید که می‌توانید حس رابطه را احساس کنید. اگر تردیدی داشتید با خودتان تکرار کنید، "من تسلیم نور معنویم هستم." "فقط باید نور معنویم را دوست داشته باشم و از آن سپاسگذار باشم."

دقت کنید که این هدف فقط و فقط زمانی اتفاق می‌افتد که ارتعاشات احساسات شما بالا باشد. ناامیدی مثل چاهی عمیق است که ارتعاشات آن بسیار پایین است. عشق و حق‌شناسی بالاترین حد ارتعاشات را دارند.
اگر اینکار را درست انجام دهید، احساساتتان در این مرحله باید اینگونه باشند:

1. ناامیدی صفر. متعجب می‌شوید که آنهمه ناامیدی به کجا رفته است.
2. شدیداً احساس شادی می‌کنید زیرا رابطه‌ای زیبا و عاشقانه ساخته‌اید و به روشنی آن را دیده و حس کرده‌اید.
3. یک رابطه کامل و شاد بین شما و جهان که فقط و فقط شکرگذار آن هستید.

رابطه ایدآل شما خود را نشان خواهد داد. 60،000 فکر در روز کارمای (karma) فکر شماست. اگر در 80 درصد از این افکار عشق و حق‌شناسی باشد، رابطه زیبایی که خلق خواهید کرد فرای تصورتان خواهد بود.

afg بازدید : 478 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

برای برقرار کردن ارتباط موثر با دیگران نیاز به مهارت‌های مردمی و اجتماعی دارید که در زیر به 8 مورد از ضروری‌ترین این مهارت‌ها اشاره می‌کنیم.

آدمها نه‌ تنها دارای شکل‌ها و سایزهای مختلفی هستند، بلکه انواع و اقسام شخصیت‌ها را هم دارند. تفاوت‌های آدمها با همدیگر درست به اندازه شباهت‌های آنها به هم است. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو با آدمها ارتباط برقرار کنید، باید با سبک و سیاق خاص هرکدام، زبان خاصشان، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشان با آنها ارتباط برقرار کنید.

چگونه با دیگران رابطه برقرار کنیم


1. درک دیگران

آدمها نه‌تنها دارای شکل‌ها و سایزهای مختلفی هستند، بلکه انواع و اقسام شخصیت‌ها را هم دارند. تفاوت‌های آدمها با همدیگر درست به اندازه شباهت‌های آنها به هم است. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو با آدمها ارتباط برقرار کنید، باید با سبک و سیاق خاص هرکدام، زبان خاصشان، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشان با آنها ارتباط برقرار کنید.

پس از کجا باید بفهمید چطور می‌توانید به بهترین نحو با کسی ارتباط برقرار کنید؟ باید با آنها وقت بگذرانید! نباید انتظار داشته باشید با کسی که تازه آشنا شده‌اید بتوانید طی یک دقیقه صمیمانه حرف بزنید. درک یک موضوع زمان می‌برد--چه آن موضوع موضوعی علمی باشد و چه اجتماعی.

2. ابراز مشخص افکار و احساسات

مغز ما مقدار مشخصی اطلاعات را می‌تواند در یک زمان دریافت کند. در هر ثانیه ما با بمبارانی از پیام‌ها روبه‌رو هستیم و به همین دلیل پیامی که به دیگران می‌‌رسانید باید مشخص و واضح باشد.

برای اینکه مطمئن شوید کمترین مدت زمان لازم برای ابراز افکار و احساساتتان را به طریق درست صرف می‌کنید، خیلی خوب است که برای ارتباطتان برنامه‌ریزی داشته باشید--مهم نیست که با چه روشی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید.

3. وقتی نیازهایتان برآورده نمی‌شود ، اعتراض کنید

اعتراض کردن برای اطمینان از اینکه نیازهایتان برآورده می‌شوند--چه در روابط کاری و چه اجتماعی--بخش مهمی از یک رابطه است.

اما پنج راه وجود دارد که می‌توانید در ارتباط و گفتگویتان به جای اینکه خشن به نظر برسید، قاطع دیده شوید: با تمرین رفتارتان قبل از برقراری ارتباط و گفتگو؛ با تکرار گفتگو؛ درخواست فیدبک منفی؛ توافق آزمایشی با فیدبک منفی؛ و ایجاد مصالحه عملی.

قاطعیت ابزار بسیار مفیدی در ارتباط است. کارایی این ابزار بسته به موقعیت است و درست نیست که در همه موقعیت‌ها قاطع باشید. به خاطر داشته باشید، استفاده ناگهانی از قاطعیت ممکن است در نظر دیگران خشونت به نظر برسد.

4. درخواست فیدبک از دیگران و ارائه فیدبک در مقابل

درکنار تکنیک قاطعیت، دادن و گرفتن فیدبک یک امر مهم در مهارت‌های ارتباطی است که اگر بخواهید روابط کاری طولانی‌مدت و بادوامی ایجاد کنید حتماً باید آن را یاد بگیرید.

یک روش برای ارائه فیدبک مفید این است که ابتدا تمجید کرده و بعد از آن توصیه‌ها و پیشنهادات عملی برای بهبود وضعیت ارائه کنید و بعد دوباره آن را با تحسین و تمجید صادقانه جمع‌آوری کنید.

در این مورد هم باید به خاطر داشته باشید که صداقت دیدگاهی نسبی و فردی است. خصوصیتی در کسی که ممکن است به نظر شما ناخوشایند بیاید، ممکن است دیدگاه فردی دیگر عالی و ایدآل به نظر برسد. 

5. تاثیر گذاشتن بر افکار و اعمال دیگران

همه ما فرصت این را داریم که بر افکار و اعمال دیگران اثر بگذاریم. ما این قدرت را داریم که نحوه فکر کردن و عمل کردن دیگران را شکل دهیم.

از یک چیز ساده مثل لبخند زدن و سلام کردن بعنوان راهی برای تاثیر گذاشتن بر روحیه دیگران تا الگو شدن برای دیکران در شرایط سخت، راه‌های زیادی برای تحت‌تاثیر قرار دادن افکار و اعمال دیگران دارید.

یادتان باشد که یک نگرش منجر به یک احساس می‌شود که در مقابل به عمل می‌انجامد. شما باید نگرش‌ها را شکل دهید تا بتوانید اعمال آنها را پیش‌بینی کنید.

6. رو کردن مشکلات و تعارضات و حل کردن آنها

ممکن است کارمندانتان خصومتی پنهان در دلشان از شما انباشته باشند و تازمانیکه نفهمید این مشکلات چه هستند، نخواهدید توانست به خوبی با آنها کنار بیایید.

خجالت‌آور و تحقیرآمیز است و نیاز به صبر و حوصله بسیار دارد تا به حالت دفاعی نروید و به دیگران فرصت دهید نگرانی‌ها، ناامیدی‌ها و عصبانیت‌هایشان را رودررو ابراز کنند اما با این روش می‌توانید فرصت پیدا کنید همه چیز را درست کنید یا به آنها کمک کنید سوءتفاهماتشان برطرف شود.

7. همکاری با دیگران به جای تنها انجام دادن کارها

اینکه یاد بگیرید با همکاری دیگران کارهایتان را انجام بدهید، نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت کارتان خواهد داشت.

سریع‌ترین راه برای اینکه خودتان را زیر کوهی از جزئیات و حجم کار مدفون کنید این است که سعی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید. تقسیم کردن حجم کاری با دیگران هوشمندانه‌ترین اقدام است. دلیل آن این است: استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌هایتان و اجازه دادن به دیگران برای بالا بردن حجم کار شما. شما آنها را آموزش می‌دهید تا کارهایی که خودتان انجام می‌دهید را انجام دهند و خودتان کار دیگری انجام می‌دهید.

درسی که از این نکته می‌گیرید ساده است: اگر بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید، زیر حجم کار مدفون خواهید شد. پس به دیگران کاری که باید انجام دهید را آموزش دهید و خواهید دید که چقدر کارتان پیشرفت خواهد کرد.

8. تعویض دنده وقتی روابط دیگر کارایی ندارند

بعضی وقت‌ها لازم است که دست بکشید و بروید. بعضی وقت‌ها باید از شر بار ناسالم خودتان را خلاص کنید. و بعضی وقت‌ها لازم است قدم‌هایی بزرگ بردارید تا تعادل و شتاب حرکت خودتان را بازیابید.
 

afg بازدید : 265 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

کدام رنگ به پوست من می آید؟

هنگام خرید لباس رنگ مناسب با چهره خود را انتخاب کنید...

به جای گشتن به دنبال مدل لباس برای مناسبت‌های مختلف، به دنبال لباس‌هایی باشید که به شما می‌آیند.  سعی کنید تا جای ممکن کم‌تر از رنگ مشکی استفاده کنید.
به دنبال رنگ‌هایی باشید که شما را زیباتر نشان دهد تا بتوانید با انتخاب رنگ مناسب، سلیقه خود را نشان دهید.


برای تجربه در این زمینه از موارد زیر کمک بگیرید:

free کدام رنگ به پوست من می آید؟

۱) اگر پوست تیره‌ای دارید، رنگ‌های سفید، صورتی، آبی روشن، خاکستری روشن و خاکی بپوشید. بهترین رنگ ها برای کسانی که علاوه بر پوست تیره، رنگ موها و چشمانشان هم تیره است آن‌هاییست که با رنگ چهره آن‌ها در تضاد باشد تا روشن‌تر به نظر برسند. هرچه پوست تان تیره‌تر باشد، لباس‌های روشن‌تر بیش‌تر به شما می‌آید. از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، سرمه‌ای کم‌تر استفاده کنید و رنگ‌های قرمز، فیروزه‌ای و سبز نعنایی را هم فراموش کنید.



۲) از رنگ مشکی، صورتی، زرشکی، بژ، سرمه‌ای و لاجوردی در صورتی که پوست گندمی دارید، استفاده کنید. رنگ مو و رنگ چشم این افراد از روشن تا تیره بسیار متنوع است. خوشبختانه بیش‌تر رنگ‌ها از جمله رنگ‌های خاکی به این نوع پوست می‌آیند. از رنگ‌های هم‌رنگ با پوستتان پرهیز کنید. از رنگ سبز پسته‌ای، بنفش مات و کم رنگ، قهوه‌ای تیره هم دوری کنید.



۳) اگر خیلی سفید هستید، رنگ سفید و آبی روشن را کنار بگذارید. افرادی که پوست روشن دارند معمولا موهایشان قرمز یا بلوند است. بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و تند که در تضاد با پوست آن‌ها است مانند رنگ بنفش، قرمز، نارنجی یا زرد خودداری کنند. 

afg بازدید : 327 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)
آیا دوست دارید 5 کیلوگرم لاغر تر نشان داده شوید بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزن کم کنید؟ در اینجا 5 راز در انتخاب مدل لباس مجلسی مناسب را به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها می توانید چاقی خود را تا حد زیادی پنهان کنید.

5 رازی که شما را لاغر و قد بلند نشان می دهد


راز اول: لباسی مجلسی بپوشید که کاملا اندازه شما باشد.
یکی از ساده ترین راه های لاغر تر به نظر رسیدن ، انتخاب لباسی مجلسی است که کاملا اندازه شما باشد. در هنگام انتخاب لباس مجلسی ، سراغ لباس های تنگ و یا گشاد نروید. این مدل لباس ها شما را چاق تر نشان خواهند داد. پوشیدن لباس های تنگ علاوه بر اینکه تحرک شما را محدود و عذاب آور خواهد کرد ، چین و چروک های زشتی را در قسمت های چاق بدن شما ایجاد می کند. همیشه لباس هایی بپوشید که اندازه شما باشند.


راز دوم: لباس یقه هفت بپوشید
لباس های مجلسی و یا پیراهن هایی که یقه آنها به شکل V است و یا اصطلاحا یقه هفتی هستند ، هوشمندانه ترین انتخاب برای زنان کوتاه قد هستند. چرا که بلندتر و باریکتر به نظر خواهند رسید. لباس مجلسی های یقه هفت ، نگاهها را بیشتر به بالاتنه و گردن شما معطوف می کنند و باعث می شوند که قسمت های پایین بدن شما که معمولا چاق تر است ، از نظر ها پنهان بماند. به طور ناخودآگاه این مدل لباس های مجلسی شما را قد بلند تر نیز نشان می دهند. برای کامل تر کردن این ترکیب می توانید از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی دارند و همچنین از گردنبند برای تزئین و جلب نظر بیشتر استفاده کنید.


راز سوم: دامن های بالای زانو بپوشید
راه دیگر برای اینکه قد بلندتر به نظر برسید ، پوشیدن دامن کوتاه است. خصوصا اگر از دامن های A شکل استفاده کنید. پوشیدن این مدل لباس ها باعث می شود که نگاه ها بیشتر به پاهای شما جلب شود و به طور ناخودآگاه ، قدبلند تر به نظر خواهید رسید. البته فراموش نکنید که دامن شما نباید در حد مینی ژوپ باشد. همچنید از پوشیدن دامن هایی که تا ساق پا و یا تا مچ پا هستند ، خود داری کنید.


راز چهارم: لباس های با خطوط و طرح های عمودی بر تن کنید
اگر قدبلندتر به نظر برسید ، شما را لاغر تر خواهند دید. استفاده از طرح ها و خطوط عمودی کمک می کند که بلندتر و باریکتر دیده شوید. خطوط عمودی چشم ها را به بالا و پایین خواهند کشید و نا خود آگاه شما را کشیده تر نشان خواهند داد.


راز پنجم: کفش پاشنه بلند بپوشید
یک جفت کفش پاشنه بند ، پاهای شما را کشیده تر نشان خواهد داد. لازم نیست کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند دارند را انتخاب کنید. حتی اگر چند سانتی متر پاشنه داشته باشد، شما را لاغر تر و قدبلند تر نشان می دند. سعی کنید پاشنه های زیر ۸ سانتی متر را انتخاب کنید تا شیک پوش تر به نظر برسید.
ترفندهای فوق در انتخاب مدل لباس مجلسی و لباس شب ، به شما کمک خواهند کرد که لاغر تر و قد بلند تر به نظر برسید. قبل از رفتن به مهمانی بعدی اگر احساس کردید زیادی چاق شده اید، قبل از انتخاب مدل لباس مجلسی خود ، این ترفند ها را بخوانید. 
afg بازدید : 276 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

واقعیت این است که زبان بدن کمتر دروغ می گوید. ممکن است فردی از آشنایی با فرد دیگری ابراز رضایت کند اما نحوه لبخند زدن، نوع دست دادن و حتی نگاهش این پیام را منتقل نکند. خشم، ناراحتی، غم و نگرانی جز در کلام، در چهره افراد هم نمود پیدا می کند. شاید بتوان گفت زبان بدن بازتاب احساسات افراد است و در این میان دهان، نحوه لبخند زدن و حتی جویدن لب ها می تواند پیام های متفاوتی را انتقال دهد. بنابراین بهتر است با زبان جسمانی دهان آشنا شوید تا احساسات فرد مقابل را بهتر درک کنید.

شخصیت شناسی با لبخند


دهان در زبان بدن چه نقشی

دهان با بسیاری از پیام هایی که زبان بدن منتقل می کند در ارتباط است و نه تنها عملکردش هنگام صحبت کردن تعجب آور است بلکه از دید بسیاری از روانشناسان با تغذیه دوره نوزادی نیز در ارتباط است و در زندگی آینده با احساساتی مانند امنیت و عشق می تواند بروز و ظهور کند. دهان، بخش فوق العاده انعطاف پذیر صورت است و می تواند توسط انگشتان شخص لمس شود. می توان گفت بخش رسانای بدن دهان است، زیرا علاوه بر حرکاتی که می تواند نشانه پیامی خاص در فرد مقابل باشد، بیان احساسات توسط این عضو به انتقال پیام واقعی کمک بسیاری می کند. در حقیقت دهان نقش اصلی را در حالات چهره بازی می کند.

 

انواع حرکات دهان

دهان بخشی از چهره است که هنگام حرکت بیشتر دیده می شود بنابراین پتانسیل بسیار زیادی برای انتقال پیام دارد. برخلاف بینی و گوش ها که تنها به کمک دست می توانند به چرخه زبان بدن متصل شوند، دهان می تواند کاملا مستقل عمل کند. بخش بزرگی از زبان صورت، لبخند است. به عنوان قاعده کلی لبخند به صورت متقارن و با ایجاد چین در اطراف چشم و دهان همراه است اما در لبخند ساختگی تنها دهان حرکت دارد. حال بر انواع حرکات دهان مروری می کنیم.

 

گذاشتن دست روی دهان

نشانه سرکوب و شوک است. بیشتر این حرکت به صورت ناخودآگاه برای کنترل خود در اثر شوک و خجالت هنگام صحبت کردن ایجاد می شود. این واکنش می تواند در افراد جوان تر زمانی که شاهد چیزی تکان دهنده هستند، اتفاق بیفتد. در حالت افراطی، افراد هنگام مواجهه با شرایط تکان دهنده هر دو دستشان را روی دهان می گذارند.

 

جویدن ناخن

این حالت نشانه ناامیدی و سرکوب است. ناخن جویدن نشانه خشونت درونی ناشی از ترس یا سرکوب رفتارهای دیگر است. بعدها ممکن است جویدن ناخن به یک عادت آرامش دهنده تبدیل شود اما به طور معمول در حالت سرخوردگی و ترس این حالت بروز می کند. استرس نیز موجب جویدن ناخن است و به نوعی تظاهرات بیرونی استرس است.

 

جویدن لب ها

وقتی فردی لب پایین خود را جویده و سرش را تکان می دهد نشان از عصبانیت او دارد.

 

لبخند خشک

این نوع لبخند را می توان ساختگی در نظر گرفت. این نوع لبخند، لبخندی است که خیلی سریع ظاهر شده، بیشتر از یک لبخند طبیعی روی لب نگه داشته می شود و به نظر می رسد تا چشم ها گسترده نمی شود. این نوع لبخند به نوعی، رضایت اجباری و توافق ناشی از نارضایتی را نشان می دهد.

 

خنده با دهان گشوده

در این حالت دندان های بالا نمایان شده و به شخصی که با شما گفت و گو می کند، می فهماند که مایل هستید بیشتر با او آشنا شوید.

 

لبخند با لبان بسته

این لبخند می خواهد در واقع احساسات را به نوعی پنهان کند. به این ترتیب در سراسر صورت یک خط مستقیم را می توان مشاهده کرد که در آن دندان ها پنهان هستند. فردی که اینگونه لبخند می زند، رازی دارد که نمی خواهد دیگران آن را بفهمند شاید دوست ندارد آن را بیان کند و شاید اعتماد نمی کند.

 

لبخند پیچیده و سخت

لبخند اینچنینی مخلوطی از احساسات و سرزنش است. در این نوع لبخند هر قسمت از صورت احساسات متناقضی را نشان می دهد. بنابراین فرد مقابل به راحتی نمی تواند از احساس واقعی فرد لبخند زننده آگاهی پیدا کند.

 

لبخندی با فک افتاده

این لبخند هم جعلی است. این مدل لبخند بیشتر حاصل تمرین برای داشتن چنین لبخندی است تا یک لبخند غریزی. در این حالت فک کمتر از حالت طبیعی می افتد؛ عملی که لبخند ایجاد می کند.

 

لبخندی با دهان کج

نشان دهنده بازیگوشی و به قصد اذیت کردن است و بیشتر در مورد خانم ها اتفاق می افتد. گوشه لب کج شده و به سمت پایین است. در این حالت لبخند همراه با چشمانی است که به فرد مورد نظر نگاه می کند.

 

لبخندی با لب پایین جلو آمده

مانند مالیدن چشم که نشانه گریه کردن است، جلو آوردن لب پایین هم یکی از نشانه های گریه است. به یاد داشته باشید مردم به دلایل واقعی گریه می کنند و ناراحت می شوند یا به دنبال همدردی و درمان این کار را می کنند.

 

خنده زورکی

نشان ناآرامی و در عین حال همکاری است. خنده زورکی معمولا پیام عصبی بودن و استرس را انتقال می دهد و به عنوان تلاشی برای بر طرف کردن تنش و تغییر جو است. خنده مصنوعی همچنین پیام همکاری و آرزوی همدردی را مخابره می کند.

 

گاز گرفتن لب

گاز گرفتن لب نشانه تنش است. یکی از بارزترین پیام های گاز گرفتن لب، استرس و تنش است که می تواند نشانه تمرکز بالا نیز باشد اما به احتمال زیاد نشان می دهد، فرد اضطراب دارد.

 

خنده چه چیز در خود دارد؟

خنده نوعی حالت آرامش است و نوعی پاداش و رضایت همراه خود دارد. در تعریف زبان بدن، خنده علامت آرامش و راحتی است. خنده طبیعی می تواند به تمام قسمت های بالای صورت گسترش پیدا کند. فیزیولوژی خنده بسیار مهم است، زیرا در حالت خنده اندورفین آزاد می شود و درد و استرس کاهش پیدا می کند. خنده قابل رویت است، زیرا وقتی فردی می خندد، نشان می دهد در مقابل فرد دیگر گارد ندارد.


مکیدن انگشت

این حالت نشان می دهد، فرد به دنبال آرامش است. همان طوری که تغذیه با شیر مادر این احساس را به نوزاد می دهد در بزرگسالی هم مکیدن انگشت ممکن است نوعی آرامش را برای فرد در بر داشته باشد.


جمع کردن زبان

این کار در رد و مخالفت با چیزی انجام می شود. در این حالت زبان در قسمت وسط دهان گسترده می شود مانند وقتی که فرد یک چیز ترش می خورد. این حرکت ممکن است بسیار ظریف به نظر برسد و در حالت شدیدتر به چین و چروک بینی و جمع شدن چشم ها هم بینجامد.

 

جویدن خودکار و مداد

به جز مکیدن انگشت، جویدن خودکار و مداد هم آرامش درونی را برای فرد به همراه دارد.

 

دندان قروچه

این حالت نوعی تنش و سرکوب را نشان می دهد. در این حالت فرد در حال تغییر احساسات درونی خود است و واکنش طبیعی اش به دلیل ترس را سرکوب کرده و مهار می کند.

 

جویدن لب داخلی

جویدن لب داخلی هم پیام تنش و سرکوب را منتقل می کند و مانند دندان قروچه به نوعی سرکوب واکنش طبیعی فرد است. به جای این کار فرد می تواند چند نفس عمیق بکشد
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 185
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,526
  • بازدید ماه : 1,526
  • بازدید سال : 86,425
  • بازدید کلی : 939,711
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم