loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 710 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)
حسین صادقی قهرمان بین المللی هنرهای رزمی و از ستاره های سینمایی هالیود از رهبران افغانستان خواسته است تا زمان را برای رسیدن به صلح و آرامش افغانستان از دست ندهند.
اقای صادقی به خبرگزاری بخدی گفت:" افغانستانی ها در شرایط زندگی می کنند که عصر دوستی و صلح است و برای رسیدن به این مهم، باید تمامی رهبران افغانستان متحد شده و یکجا کار کنند."حسین صادقی ازمشهورترین چهره های ورزشی در رشته ووشو و یکی از ستاره های سینمائی هالیود است که در سومین دور فیستوال بین المللی هنرهای رزمی با کسب مدال طلا، مقام نخست را بدست آورد.
afg بازدید : 375 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)
رئال مادريد در سانتياگو برنابئو ميزبان رئال ساراگوسا بود که در نهايت رئال با پيروزي پر گل 4 بر صفر ميهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

گونزالو هيگواين 23،‌ آنخل دي ماريا 25، ميشل اسين 89 و لوکا مودريچ 92 براي لوس بلانکو گل زدند تا اين تيم با 3 امتياز اين بازي، مجموع امتيازهاي خود را به 20 رسانده و به رده سوم جدول رده بندي برسد.

ساعتي پيش نيز ديدارهايي انجام شد که نتيجه آنها در زير مي‌آيد:

بارسلونا 3 - سلتاويگو يک

آدريانو 21، داويد ويا 26، جوردي آلبا 61 براي بارسا

برمخو 24 براي سلتا

مالاگا يک - رايو وايکانو 2

دميکليس 49 براي مالاگا

پيتي 11 و 60 براي رايو
afg بازدید : 499 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

alt

يک ورزشکار تیم ملی مشتزنی افغانستان، منقوش الدین نشیمی، حمید رحیمی را برای مبارزه به داخل رینگ دعوت کرده است.

منقوش الدین نسیمی ۳۳ ساله که هجده سال است پیراهن تیم ملی مشتزنی افغانستان را برتن دارد، از حمید رحیمی مشتزن حرفه یی کشور می خواهد تا با وی داخل ر ینگ مسابقه شود.

پیش از این دوملی پوش دیگر فدراسیون مشزنی کشور نیز برای حمید رحیمی پیام مبارزه داده اند.

این مشتزن سی و سه ساله افغانستان گفته است که وی آماده است تا زیرنظر کمیتۀ ملی المپیک افغانستان با حمید رحیمی مبارزه کند.

منقوش الدین نسیمی، عضو تیم ملی مشتزنی افغانستان گفته است: «مردم افغانستان تشنه صلح هستند و من هم می خواهم که یک مسابقه مشتزنی زیرنام صلح با حمید رحیمی داخل رینگ شوم و این یک پیام است برای حمید رحیمی که من وی را برای مسابقه دعوت می کنم . تاریخ و محل برگذاری مسابقه را هم حمید رحیمی تعیین کند.»

منقوش الدین نسیمی درهجده سال که عضویت تیم ملی مشتزنی افغانستان دارد چهار مدال طلا، پنج مدال نقره و پنج مدال برنز از رقابت های مشتزنی منطقه یی، آسیایی و اروپایی در کارنامه دارد.

این مبارز کشور مدال میربچه خان را ازسوی محمد ظاهر شاه پیشن و مدال غازی امان الله را ازسوی رییس جمهور کرزی نیز به دست آورده است.

منقوش نسیمی در ترکیب تیم ملی مشتزنی افغانستان و تیم منتخب دانشگاه کابل به کشورهای ایتالیا، المان، اتریش، ترکیه، اسپانیا، کازاخستان، هند، پاکستان و ایران سفرنموده است.

این گفته ها پس از آن ابراز می شوند که حمید رحیمی ورزشکار افغان، شام سه شنبۀ هفتۀ گذشته در یک رقابت زیر نام «نبرد برای صلح» حریف تانزانیاییش را از پیش رو برداشت و قهرمان این رقابت شد.

این رقابت که به گونه زنده ازتلویزون ها، درکابل با تدابیر شدید امنیتی برگزار شده بود و حیمی رحیمی، درروند هفتم حریفش سید مبیلوا را ازکشور تانزانیا، شکست داد و به پیروزی دست یافت.

گفته می شود که میلیون ها افغان درداخل وبیرون از کشور، نیزاین برنامه را به گونه زنده تماشا کردند.

پس از این رقابت، حمید رحیمی این پیروزی اش را «آغاز تازه» برای کشورش می داند و افزوده است که کمربند پیروزی اش برای افغانستان است.

هدف ازبرگزاری این رقابت رسانیدن پیام صلح به جهانیان گفته شده است.

رییس جمهوری کرزی نیز پیروزی حمید رحیمی را را برای تبریک گفته و از ورزشکار تانزانیایی هم به خاطر آمدنش به افغانستان، اظهار سپاس کرده است.

پیش از این، حمید رحیمی که لقب قهرمانی جهان را دربیست و چهارم ماه فبروری ۲۰۱۲ به دست آورده است.

در ماۀ فبروری، مسؤولان اتحادیۀ جهانی مشتزنی، کمربند طلایی این اتحادیه را به کمر رحیمی بست و وی را به عنوان قهرمان جهان معرفی کرد.

رحیمی از ۲۲ رقابت حرفه یی که تاکنون انجام داده است، تنها یکی آن را باخته است.

afg بازدید : 614 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

هفته دهم لاليگا؛

نهمين‌پيروزي بارسا با شکست سلتاويگو رقم‌خورد


در هفته دهم فوتبال اسپانيا، بارسلونا با شکست سلتاويگو نهمين پيروزي خود را بدست آورد تا همچنان صدرنشين باقي بماند.

afg بازدید : 527 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

توقف دورتموند، شکست شالکه

نتايج ديدارهاي هفته دهم بوندس ليگا


دو تعقيب کننده اصلي بايرن امتياز از دست دادند تا شاگردان هاينکس بار ديگر اين فرصت را داشته باشند تا اختلاف در صدر را افزايش دهند.

afg بازدید : 353 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

نالدينيو در راه رفتن به تمرين باشگاه اتلتيکو مينيرو تصادف کرد. خودرو او با يک کاميون و يک شورولت برخورد کرده است.



رونالدينيو البته خودش هيچ آسيبي نديد اما زني که راننده شورولت بود اندکي صدمه ديده و دچار کبودي‌هاي مختصري شده است.

ژو، بازيکن سابق منچسترسيتي و هم‌تيمي رونالدينيو که با خودرواش کنار او مي‌راند او را به موقع به تمرينات تيم رساند.



afg بازدید : 404 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

خوان لاپورتا، رئيس سابق باشگاه بارسلونا، اعلام کرد گوارديولا به ايتاليا علاقه مند است تا شايعه پيوستن اين مربي موفق به باشگاه ميلان در فصل آينده را قوت ببخشد.

afg بازدید : 470 جمعه 28 مهر 1391 نظرات (0)


مرگ فوتباليست‌هاي افغان در تصادف
به نقل از سایت ورزش ۳

دست‌کم 9 نفر از اعضاي يک تيم فوتبال و همراهان‌شان در تصادف رانندگي در افغانستان کشته و 36 نفر ديگر زخمي شدند
afg بازدید : 422 جمعه 21 مهر 1391 نظرات (0)
پيکه روز پنجشنبه در مصاحبه با کانال راديويي کاتالونيا افزود: هنگامي که در جدول رده بندي پشت سر رقيب هميشگي خود قرار داري، احساس خوشايندي نيست. ما در فصل گذشته اين تجربه را داشتيم و براي ما خوب نبود و تاوان آن را هم (با از دست دادن جام) پس داديم

او در مورد مشکلات احتمالي موجود در تيم رئال مادريد خاطرنشان کرد: من در تيم هاي مختلفي بوده ام و هيچ تيمي را بهتر از بارسلونا نديده ام .رئال مادريد نيز مشکلات خود را دارد ولي نبايد در آنها دخالت کرد .

مدافع مياني بارسلونا يادآور شد: خوشبختانه تنش هايي که سال گذشته با تيم رئال مادريد داشتيم ديگر وجود ندارد چون خوزه مورينيو سرمربي مادريدي ها متوجه شده است که نبايد آنها را در بارسلونا پيدا کند و به همين دليل اکنون در جستجوي تنش ها در تيم خود است .

پيکه در باره وضعيت تيم بارسلونا نيز گفت: همه چيز خوب و مطابق ميل ماست. ما احساس بسيار خوبي داريم.

وي افزود: در اولين فصل با گوارديولا به رغم اينکه 12 امتياز از رئال مادريد کمتر داشتيم اما احساس خوبي داشتيم هرچند براي کسب جام قهرماني ليگ مجبور شديم به ورزشگاه سانتياگو برنابئو برويم و رئال مادريد را در زمينش شکست دهيم.

بازيکن بارسلونا تصريح کرد: رئال مادريد کنوني بسيار بهتر از رئال مادريدي است که در سال نخست شکست داديم، چون در آن سال که ما همه جام ها را برديم، در ماه اکتبر آن هيچ ديداري را نبرده بوديم و مادريديها شش امتياز از ما جلو بودند.

وي يادآور شد: اگر چنين مساله اي دوباره رخ دهد، ما باز هم از نو شروع مي کنيم .

پيکه در باره پپ گارديولا سرمربي قبلي تيم بارسلونا گفت: گوارديولا براي من همه چيز بود. من به عنوان چهارمين مدافع مياني به تيم آمده بودم و او همه چيز به من داد. هر تمريني با او يک درس بسيار بزرگ بود اما اکنون با تيتو ويلانووا نيز سالهاي بسيار زيبايي خواهيم داشت .

وي افزود: تيتو در چند ماهي که به عنوان سر مربي جديد آمده، دل همه اعضاي تيم را به دست آورده است. او يک ويژگي مهم دارد و آن اين است که در مصاحبه هاي مطبوعاتي خيلي طبيعي صحبت مي کند و من مطمئنم با حضور او، سالهاي خوبي در انتظار بارسلونا خواهد بود .

پيکه در اين مصاحبه در باره کارلس پويول مدافع مياني ديگر بارسلونا که به تازگي در جريان ديدار تيمش با بنفيکاي پرتغال دچار مصدوميت در رفتگي آرنج شد و دو ماه از زمين بازي دور خواهد بود، نيز صحبت کرد.

او گفت:من در مورد مصدوميت، پويول را مورد انتقاد قرار دادم زيرا باورم نمي شود که او اين کارها را بکند. به نظر مي رسد که او از چيزي ياد نمي گيرد. او بايد بداند ديگر جواني 24 ساله نيست و دوره اين کارها براي او گذشته است.

مدافع بارسلونا تصريح کرد: از همه حرفها گذشته، پيکه وقتي مصدوم شد که بارسلونا در دقيقه 80 بازي و با نتيجه دو بر صفر جلو بود و او نبايد آن پرش را که پس از آن به زمين افتاد،انجام مي داد، اما چه مي شود کرد که او پويول است و اگر اين کارها را انجام ندهد، پويول نيست.

پيکه گفت همين ويژگيها و رفتارها موجب شده است تا پويول به عنوان يکي از بهترين مدافعان مياني در تاريخ فوتبال ثبت شود.
afg بازدید : 444 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)
جرارد پيکه، جنگ لفظي ديگر را با خوزه مورينيو آغاز کرد. مدافع 25 ساله که در تساوي 2 بر 2 مقابل رئال مادريد غايب بود، مشتاق به نظر مي‌رسد که جنگ لفظي خود را با سرمربي پرتغالي رئال مادريد آغاز کند.

به گزارش فارس،وي اظهار داشت: مشخص است که مورينيو همان تنشي را که فصل قبل پيش از بازي با بارسلونا داشت، ندارد.

پيکه ادامه داد: مورينيو فهميده است که نيازي نيست به بارسلونا نگاه کند، زيرا هيچ مشکلي پيدا نخواهد کرد و اکنون به نظر مي‌رسد که به دنبال مشکل در تيم خودش مي‌ گردد.

مدافع بارسا سپس تأکيد کرد که رقابت براي کورس قهرماني هنوز به پايان نرسيده است.

وي خاطرنشان کرد: حقيقت اين است که ما انتظار سال بسيار خوب همراه با چالش‌ها و احساسات فراواني را داشتيم. درست است که ليگ به پايان نرسيده، اما هيچ‌کس شروع به اين خوبي را تصور نمي‌کرد.

مدافع سابق منچستر يونايتد همچنين به تمجيد از ويلانووا پرداخت و گفت: او در رختکن برنده است. ويلانووا به ويژگي خاص دارد. ما سال‌هاي فوق‌العاده‌اي را تحت هدايت وي پيش‌بيني مي‌کنيم.

مصدوميت از ناحيه پا باعث شد تا پيکه ديدار مقدماتي جام‌جهاني مقابل بلاروس را از دست بدهد، اما اين مدافع خبر داد که به ديدار بعدي بارسلونا در لاليگا مقابل دپورتيوو لاکرونيا برخواهد گشت.

وي در اين باره اظهار داشت: مصدوميتم برطرف شده است و من در ديدار مقابل لاکرونيا برمي‌گردم
afg بازدید : 397 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)
به نوشته پايگاه اسپورتينگ انتليجنس بر اين اساس دو باشگاه در اين مدت يک ميليون و 400 هزار دست پيراهن خود را فروخته اند که بيش از هر باشگاه ديگري در جهان بوده است.

اين رقم در باشگاه بارسلونا يک ميليون و 150 هزار بوده است.در رده هاي بعدي از حيث تعداد تيم هاي چلسي ، بايرن مونيخ ، ليورپول ، آرسنال ، يوونتوس ، اينتر و ميلان ايتاليا قرار داشته اند
afg بازدید : 369 دوشنبه 17 مهر 1391 نظرات (0)
فالکائو با زدن 8 گل در 6 بازي آمار به مراتب بهتري را نسبت به مسي و رونالدو داشته است، مسي و رونالدوئي که تاکنون در هفت بازي 8 گل به ثمر رسانده‌اند

به نقل از سايت گل، حضور مسي و رونالدو در لاليگا و آمار گلزني حيرت‌انگيز آن‌ها در چند فصل اخير سبب شد تا مهاجمان تراز اولي که در لاليگا حضور دارند تا حد بسياري در حاشيه قرار گيرند و آن‌چنان که بايد به چشم نيايند. براي مثال رادامل فالکائو در فصل گذشته براي تيمي همچون اتليتکو مادريد 24 گل در طول رقابت‌هاي لاليگا به ثمر رساند و سومين گل‌زن برتر لاليگا لقب گرفت ، اما آمار خوب و منطقي او هيچ‌گاه به چشم نيامد چرا که بسياري فراموش کرده بودند که رونالدو و مسي از جمله استثناهاي فوتبال هستند و نبايد آن‌ها را مبناي قضاوت عملکرد ساير ستارگان قرار داد. با اين وجود در اين فصل تاکنون فالکائو با زدن 8 گل در 6 بازي آمار به مراتب بهتري را نسبت به مسي و رونالدو داشته است ، مسي و رونالدوئي که تاکنون در هفت بازي 8 گل به ثمر رسانده‌اند.


به هرترتيب رقابت با بزرگاني همچون مسي و رونالدو ، حد و مرز براي پيشرفت را فراتر از ابعادي مي‌کند که هميشه در ذهن داشته‌ايم و به نظر در اين فصل فالکائو براي رقابت با مسي و رونالدو پاي به ميدان گذاشته است و حداقل از استعداد سرشار او مي‌توان پيش‌بيني کرد که او حداقل در امر گل‌زني رقابت تنگاتنگي با مسي و رونالدو در طول فصل داشته باشد و به عصر دو قطبي اين دو بازيکن در جدول گلزنان لاليگا پايان دهد.


در آخر مروري کوتاه بر جدول گلزنان لاليگا خواهيم داشت:


1-رادامل فالکائو : 8 گل در 6 بازي ؛ 4 ضربه‌ي پنالتي.


2-کريستيانو رونالدو : 8 گل در 7 بازي ؛ 3 ضربه‌ي پنالتي.


3-ليونل مسي : 8 گل در 7 بازي ؛ 1 ضربه‌ي پنالتي.


4-تومر همد : 5 گل در 7 بازي ؛


5-آدوريز : 4 گل در 7 بازي ؛


6-آلوارو نگردو : 4 گل در 7 بازي ؛ 1 ضربه‌ي پنالتي.


7-اسکار : 4 گل در 7 بازي؛


8-مولينا : 3 گل در 4 بازي؛


9-داويد ويا : 3 گل در 5 بازي؛


10-روبن کاسترو : 3 گل در 6 بازي؛

تعداد صفحات : 3

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 147
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 243
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,584
  • بازدید ماه : 1,584
  • بازدید سال : 86,483
  • بازدید کلی : 939,769
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم