loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 465 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)

alt

در دیدار نهایی این رقابت ها که با حضور بیش از پنج هزار تماشاگر برگذار شده بود، طوفان هریرود دو یک، سیمرغ البرز را شکست داد و جام قهرمانی را به دست آورد.

درهمین حال شماری از شخصیت های سیاسی و مسؤولان برگذاری این لیگ، لیگ برتر فتبال کشور را سمبول وحدت ملی در افغانستان می دانند.

رقابتهای لیگ برترفتبال افغانستان با حضور هشت تیم از هشت حوزه کشور، در پروژۀ گُل برای یک ماه برگزارشده بود و جمعه، پایان یافت. دراین دیداری شماری از مقام های دولتی، احزاب سیاسی نیز شرکت کرده بودند.

گفته می شود که پیش از آغاز این دیدار به خاطر احترام به قربانیان رویداد ترافیکی در جوزجان ورزشکاران هردوتیم، لحظاتی سکوت کردند.

بربنیاد گفته های مقام ها، یک کاروان که از ولایت جوزجان برای حمایت تیم شان در این رقابت ها به سوی کابل روان شده بودند، در راه با یک تانکر تیل موتر شان برخورد کرد که درنتیجۀ آن، هشت تن کشته شدند و بیش از سی تن دیگر، زخم برداشتند.

دیدارنهایی رقابت های لیگ برتر فتبال افغانستان را طوفان هریرود طوفانی آغاز کرد و درکمتر از یک دقیقه نُخستین گُل این بازی را وارد دروازه سیمرغ البرز کرد.

فدراسیون فتبال افغانستان گفته است لیگ برتر فتبال در نزدیک شدن اقوام و کشاندن شهروندان کشور به میدان های فتبال بسیار موثر است.

رییس فدراسیون فتبال افغانستان، کرام الدین کریم گفته است: «لیک برتر افغانستان را من می توانم برای شما به ۵ واژه کوتاه سازم، لیگ برتر در ارتقاع و ظرفیت فتبال افغانستان، وحدت ملی، حرفه یی شدن فتبال درکشور، کمک خواهند کرد.»

از سوی دیگر، رهبر ائتلاف ملی افغانستان لیگ برتر فتبال کشور را گام بزرگی در تأمین امنیت و تحکیم وحدت ملی درکشور می داند.

داکتر عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی گفته است: « ورزش در بین جوانان رُشد کرده، زمینۀ بهتر و بیشتر رُشد هم فراهم شود، خود این کمک می کند، این یک پیام برای صلح، برای تأمین امنیت، باشد.»

درهمین حال سرمربی تیم ملی فتبال کشور گفته است که درپایان این رقابت ها شماری از چهره های برتر به تیم ملی فتبال کشور برگزیده شدند.

سرمربی تیم ملی فتبال افغانستان، یوسف کارگر گفته است: «توانیستیم که یک تیم ملی واقعی را از تمام ولایات افغانستان در آن سهیم باشد، انتخاب کنیم، که چندین ورزشکار از تیم های دیگر به تیم ملی، پیوست.»

سرانجام درپایان این دیدار تیم طوفان هریرود از حوزه جنوب غرب افغانستان جام قهرمانی را به دست آورد.

فدراسیون فتبال افغانستان گفته است که این نهاد می کوشد تا درسال های آینده یک لیگ واقعأ حرفه را در سراسر کشور داشته باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 137
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 192
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 270
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,589
  • بازدید ماه : 2,589
  • بازدید سال : 87,488
  • بازدید کلی : 940,774
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم