loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 599 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

alt

دادگاۀ استیناف هرات روز یک شنبه دریک نشست علنی مردی را به اتهام تجاوزبردخترش به اعدام محکوم کرد.

رییس این دادگاه، قاضی عبدالغفار زبیر گفته است که اسناد وشواهد زیادی در بارۀ مسؤول بودن این مرد وجود دارند واین دادگاه حکم می کند که این مرد اعدام شود.

درهمین حال دختر این مرد دربرابر دادگاه گفته است که پدرش دوبار به او تجاوز جنسی کرده است.

اما این مرد گفته است که حکم این دادگاه را نمی پذیرد.

این درحالی ست که قربانی این رویداد در برابر هئیت قضایی دادگاه حاضر شد ودرنشست علنی گفته است که پدرش براو تجاوزکرده است ،این دختر ازاین دادگاه عدالت خواسته است.

درهمین حال نمایندۀ سارنوالی نیز درین نشست قضایی گفته های این دختر را با وضاحت بیشتری بیان کرده است.

قربانی خشونت، زهرا گفته است که:« دو ماه قبل وقتی که مادرم در خانه نبود با استفاده از زور و قدرت خود بالای من تجاوز کرد و من را تهدید کرد که اگر به ماردت بگوی تو و مادرت را از بین میبرم.»

اما متهم این رویداد، همه این گفته ها را رد می کند وخواهان عدالت است.

پدر دختر گفته است که:« من این را یک ادعا میدانم و اتهام را بر خود رد میکنم این کار خلاف دین اسلام است.»

سرانجام هئیت قضای دیوان جزای دادگاه استیناف هرات این مرد را به اعدام محکوم کرد اما تاکید ورزید که این حکم نهای نیست ومتهم می تواند خواهان بررسی پرونده اش در دادگاه عالی شود.

رییس داد استیناف هرات قاضی، عبدالغفار زبیر گفته است که:« با استفادۀ فقرۀ ۵ مادۀ سیزدۀ قانون منع خشونت علیه زن و با رعایت مادۀ ۱۴۸ مادۀ قانون جزا به اتهام تجاوز جنسی بر زهرا دخترش به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم به مجازات شد.»

این در حالی ست که تاکنون رویداد های زیادی در بارۀ تجاوز جنسی برزنان وکودکان در بخش های از کشور وجود داشته اند اما رویداد تجاوز پدربردخترش درکشور کمتر روی داده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 180
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 363
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 852
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,171
  • بازدید ماه : 3,171
  • بازدید سال : 88,070
  • بازدید کلی : 941,356
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم