loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 1762 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
afg بازدید : 1139 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
یکی از زیباترین زنان انگلیس در جنگ عراق حضور داشت و دوشادوش مردان می‌جنگید

پرداد: کاترینا هاوج 22 ساله در مسابقه زیباترین زن انگلیس مقام دوم را کسب کرده است. هاوج مدتی نیز در...

این سرباز زن انگلیسی که به باربی جنگجو مشهور است. در یکی از فروشگاه های مشهور انگلیس مدل لباس شده است
afg بازدید : 1120 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

این عکس یکی از نیروهای امنیتی افغانستان در کابل را نشان می دهد که در عملیات تدافعی 18 ساعته مهاجمان انتحاری در بخشی از کابل اشتراک نموده بود و با آنکه از ناحیه ای پا به شدت مجروح شده بود اما بازهم از پای نایستاد و تفنگش را برزمین نگذاشت.

عکس این جوان قهرمان و با ایمان که از اسلام و وطن و مردمش جوانمردانه دفاع کرده است در فیس بوک یکی از محبوبترین عکسهای افغانستان شناخته شد و هزاران مخاطب را به خود جلب کرد و قلب ها را به گفتن سخن ها وا داشت. 

afg بازدید : 1379 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

زایمان باور نکردنی یک سرباز زن انگلسی در خط مقدم جنگ در افغانستان+عکس

زایمان باور نکردنی یک سرباز زن انگلسی در خط مقدم جنگ در ولایت هلمند افغانستان

به گزارش پرداد به نقل از دیلی میل: حدود 500 زن سرباز در حال حاضر از کشور انگلستان در افغانستان خدمت ميکنند ، اما نکته جالب در مورد یکی از زنان سرباز این است او حتي نميدانست باردار است در خط مقدم جنگ زايمان کرد.

یک خانم نظامی انگلیسی يک روز بعد از حمله گروه طالبان به مقر نيروهاي خارجي مستقر در ولایت هيلمند افغانستان دچار درد زايمان شد و يک پسر به دنيا آورد!!!


نوزاد این سرباز زن 5 هفته زودتر از موعد به دنيا آمده است و بنابر گزارشات حال او و مادرش خوب است و قرار است به زودي يک تيم متخصص اطفال از بيمارستان آکسفورد به افغانستان سفر کند تا مادر و فرزند را که در بحرانی ترین موقعیت عجیبترین زایمان نموده است با مراقب ويژه به خانه بازگرداند
afg بازدید : 429 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

   تو تعطیلات نوروزی فرصتی پیش اومد تا در جشنواره ی نوروزی برج میلاد که شامل برنامه های مختلفی بود شرکت کنم . بخش پایینی برج مربوط میشد به روابط دوستانه ی ایران با سایر ملل (  نمیدونم چرا وقتی عبارت روابط دوستانه ایران با افغانستان رو میشنوم خنده ام میگیره ! دست خودم نیست ! بگذریم ... ) 

  غرفه ی افغــانســتان لباس ها و جواهرات وطنی بسیار زیبایی داشت که عکس های زیادی هم ازشون گرفتم . دیدم عکسها دارند تو هارد سیستمم خاک میخورند گفتم چی بهتر از اینکه این جواهرات و لباس های وطنی رو  روی نت قرار بدم تا دوستان هم مستفیض بشن

afg بازدید : 693 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

امروزه کمتر جوون افغانی رو میبینید که به افغانی بودن خودش افتخار نکنه بخصوص تحصیلکرده ها!اکثرا یه شال یه مچ بند یا یه نشانه از افغانی بودن همراهشون دارند!

کات

وقتی جوونای افغانی رو میبینم معمولا باهاشون درباره اینده و برنامه هاشون صحبت میکنم!اینکارو وقتی افغانستانم بودم انجام دادم و با جوونای اونجا هم صحبت کردم!وقتی ازشون میپرسم که بعد از درس خوندن هدفت به عنوان یه جوون افغانی که باید اینده رو بسازه چیه؟میخای به وطنت خدمت کنی یا بری یه جای دنیا؟عده خیلی کم میگن هدفم اینه که برم یه جای دیگه!اما بیشترشون خنده دارترین جوابی که تو عمرم شنیدم رو میدن:اگه شرایط کار و زندگی تو افغانستان جور شه خب میرم وطنمو میسازم!


afg بازدید : 534 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
مروز مطلبی بسیار دلنشین و عالی در افغان پیپیر از خانم یوسفزاده خواندم،که باید به گوش جان سپرد،و از ان عبرت گرفت؛ برای من تنها افغانستان مهم است! برای من مهم نیست در مصر چه می گذرد، برای من مهم نیست سرنوشت مرسی چه می‌شود تا به‌ خاطر آن لحظه‌ای اندوهگین باشم. چون می‌دانم آنچه بر سر مصر رفت، ظاهراً خواست مردم آن سرزمین بود. همانطور که روزی مرسی را انتخاب کردند روز دیگر نیز او را برانداختند. برای من مهم نیست در پاکستان و یا ایران چه کسی رییس جمهور می‌شود و یا شده است چون می دانم در آنجا مخالف و موافق همه استقلال و آرامش و انکشاف را برای کشورشان آرزو دارند و هیچ تاثیری مثبت روی زندگی یک مهاجر افغانستانی ندارد. برای من مهم نیست، چون وظیفه ی من در حادثات خارج از مرز افغانستان، تنها مطالعه ی حادثات هست نه اظهار تاسف یا شادمانی از آن. در این برهه زمانی برای من مهم آن است که در لوگر هفت نفر بر اثر گرسنگی جان خویش را از دست دادند. برای من مهم آن است که دختران متعلم با تهدید شدید امنیتی روبرو هستند. برای من مهم آن است که انتقال سیاسی و نگرانی های بوجود آمده، آرزوها و آمال مردم را تحت شعاع خویش قرار داده است. برای من مهم آن است که آرامش مردمم را هر روز به گلوله نبندند و انتحار و انفجار رنگ امنیت کشور مرا زرد نسازد. برای من مهم آن است که آینده ی کشورم در کشورهای همسایه تعیین نشود. برای من مهم آن است که افغانستان به کجا می‌رود. برای من مهم آن است که اهتزاز بیرقی سفید رنگ در قطر، آرامش مرا در کابل به نشانه نگیرد، حتی اگر هزاران دعای خیر در برافراشته شدن این سپیدی همراه‌ اش باشد. اگر تمام دنیا پر از آرامش باشد، وقتی در افغانستان قلب‌های تپنده و محزونی صلح را گدایی می‌کنند، لبخند من بی معنی است. اگر بهار عربی تمام کشورهای عرب را تحت چتر خویش بگیرد و افغانستان در خزان اندیشه ها به سر ببرد، شور و شعف من معنایی ندارد. اگر دولت ایران به انرژی هسته‌ای دست یابد یا دست یابیده است، ولی ارتش کشور من در اوج فقر نظامی و فقر تعهد ملی بسر ببرد، احساس قدرت من به حیث یک مسلمان بی معنا است. برای من تنها افغانستان و دردهایش مهم است حتی اگر جغرافیای اطراف اش در بی دردی بیاساید و یا در درد شناور باشد. (منیره یوسف زاده)به نقل از افغان پیپر
afg بازدید : 521 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
بسمه تعالی

سلام به همه ی برادران مسلمان حلول ماه مبارک رمضان ماه برکت خدا بر شما برادران مبارک باد انشاء الله که از این ماه بهره کافی را ببرید.

بی مقدمه برم سر اصل مطلب

 امروز دیگه واقعا خسته شدم در بخش نظرات فقط نظر های مخالف گاهی هم موافق و من نمیدونم بازدید کنندگان  این وبلاگ ایرانی هستن یا افغانی چون هرچی نظر مربوط به ایرانی هاست انگار نه انگار این وبلاگ برای بچکیچای خودونمو راه اندازی شده یا بازدید کننده افغانی نداریم یا اگه داریم بی معرفتی میکنن و نظر نمیدن پس با این اوصاف ایرانی ها با معرفت ترند که نظر میدهند هر چند که بعضی از انها انتقادند اما باز هم نظر به حساب میایند پس در این زمینه مغلوب شدین.

خسته شدم از دست افغانی هایی که از کل وازه افغانستان به انگلیسی فقط همون afgشو یاد دارن و اون رو هم هر جا میرسن یا روی دیوار یاروی پایه های برق و ... مینویسن خب میخوای با این کارهات چی رو ثابت کنی عشق به وطن خب این که نشد عشق به وطن شد خیانت به وطن چون با  این کار نشون میدی که شعورت نمیرسه که نباید به بیت المال صدمه بزنی و این یک جور بی فرهنگی محسوب میشه و با این کار افغانی هارو یک عده بی شعور بی فرهنگ عقده ای نشون میدی غیر از اینه حتی من دیدم بغل در مسجد نوشتنafg boysخب ادم بی شعور این چه کاریه فقط نشون میدی که تنها چیزی که نداری فرهنگه و با این کار شخصیت دیگر هموطناتو از بین میبری و لایق تو همون طالبانه  تا ادمت کنه چند روز تو ایران زندگی کردن فکر کردن کی هستن نه عزیزم  ایران هر وقت اراده کنه میتونه مارو از ایران پرت کنه افغانستان و اونجا تازه میفهمی که ایران چه جایی بود.

afg بازدید : 729 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

با افزایش بار سایت های اجتماعی نظیر فسبوک، تویتر؛ گوگل پلاس... مقدار زمان که ما روی این اینترنت روی این سایت می گذارنیم نیز تا حدی مهم بالا رفته است.قابلیت پست کردن نظرها در صدم ثانیه و انتشار یک متن و وئیدوها  به قدری اسان کرده  با با چشم به هم زدن هر اتفاق در دنیا به در چند دقیقه برای میلیون ها نفر قابل مشاهده می باشد.

دیگر مثل گذشته تنها کسانی که با کامپیوتر آشنا بودند و مراحل طولانی را با سرعت پائین اینترنت به وبلاگ نویسی می پرداختند نیست. امروزه همه و همه، از هر قشر و طرز فکر به راحتی می تواند اظهار نظر کند.البته یعنی از ستاره های مهم شبکه اجتماعی است که باعث شده چنان در بین مردم محبوب شوند و آنها را در پیش دولت ها و دیگر سازمان ها مهم قرار دهند.

امروزه همه ما در دنیای مصرف زندگی می کنیم، کم تر کسانی مانند که به بخواهند به صورت آماتور روی وبلاگ دست به نوشتن و تولید مطالب با ارزش که روی آن کمی فکر شده است تولید کنند.همگی روی فسبوک و تویتر در حد 140 کارکتر مطلب پست می کنند ولی به نظر شما آیا می شود همیشه همه گفته را بتوان در گفتگوی چتی نوشت ؟

خیلی از گروها و افراد نژاد پرست روی این شبکه هاهستند که دست به انتشار مطالب می زنند که موجب به شور انداختن بین بینندگان و در نتیجه باعث افزایش نژاد پرستی در بین کاربران این سایت می شود.متاسفانه همان که که گفته شد امرزوه مردم قبل از اینکه بخواهد فکر کنند اول قضاوت می کنند. پس خواهشا در نشر مطالب حساس مردمی کمی احتیاط کنیم

afg بازدید : 669 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

شاید شما هم تا حالا دوست داشتید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی روی اینترنت هستند. منهم به عنوان یک وبلاگ نویس فعال به دنبال این موضوع بودم. خوشبختانه گوگل موتوری دارد که با استفاده از آن می توان خیلی از نتایج  جستوجوها را مقایسه کرد.

طبق این گزارش  که در سایتGoogle Trends و یوزر ورداینترت منتشر شده است و البته توسط من به گونه از داخل همه گرازش ها استخراج شده، افغانستان کشوری است که روز به روز به تعداد کاربران اینترنتی آن افزوده می شود. این آمار نشان می دهد که در سال های قبل از 2000 فقط 1000 کاربر اینترنت در افغانستان وجود داشته و در سال 2006  تعداد کاربران به 300.000 نفر رسید.هم اکنون طبق اخرین گزارش آخر دسامبر 2012 منتشر شده کاربران افغان فسبوک که در افغانستان هستند به بیش از 380 هزار نفر می است.گوگل تعداد کاربران اینترنت افغانستان را در سال 2013 به 3.6 میلیون نفر تخمین زده است. یعنی نزدیک به 10 درصد مردم افغانستان دسترسی به اینترنت دارند.

afg بازدید : 509 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
به گزارش افغانستان  به نقل از دفتر ریاست جمهوری حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ارگ دایر گردید، در مورد تحرکات اخیر در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار و نتایج سفرش به کشورهای فنلند، استونیا و دنمارک، معلومات داد.

رئیس جمهور از فداکاری یکتن از سربازان به اسم محمد قاسم باشنده ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار که در نتیجه درگیری اخیر با نیرو های سرحدی پاکستان در ولسوالی گوشته آن ولایت، در راه دفاع از کشور جام شهادت نوشید، قدردانی کرد و رشادت و پایمردی موصوف را باعث افتخار افغانستان دانست.

حامد کرزی گفت: دلیلی که این خاک مستقل،  باعزت و متحد باقی مانده است، قربانی و فداکاری های فرزندان دلیرش می باشد.
afg بازدید : 662 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (1)

alt

مقام های محلی ولایت هرات گفته اند که، فرمانده پولیس ولایت نیمروز صبح روز دوشنبه درهرات کشته شد.

مقام های امنیتی ولایت هرات، گفته اند که فرمانده پولیس نیمروز، حاجی محمد موسی رسولی که ازولایت هرات به سوی نیمروز میرفت ، موترحامل اش درولسوالی ادرسکن هرات آماج یک ماین کنارجاده قرارگرفت و وی درنتیجۀ این رویداد کشته شد.

گفته می شود که دراین رویداد یک نگهبان آقای رسولی نیز زخم برداشته است.

مقام ها گفته اند که نگهبان آقای رسولی را برای معالجه به شفاخانۀ هرات انتقال داده اند.

تا کنون هیچ گروۀ بشمول طالبان مسؤولیت این رویداد را به عهده نه گرفته است.

نیمروز با داشتن مرزهای مشترک با ایران و پاکستان و بیشتر اوقات شورشیان نیروهای امنیتی افغان و خارجی را در این ولایت مورد هدف قرار می دهند.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 120
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,461
  • بازدید ماه : 1,461
  • بازدید سال : 86,360
  • بازدید کلی : 939,646
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم