loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 615 پنجشنبه 29 فروردین 1392 نظرات (0)

alt

جمعیت هلال احمر افغانی در پی کشته شدن دو کارمند این نهاد در ولایت جوزجان، کارهای اش را در ولایت های شمال به حال تعلیق درآورده است.

این نهاد ازطرف های درگیر خواسته است که در شناسایی عاملان این رویداد به گونۀ جدی تلاش نمایند تا آنان به کیفر برسند.

درهمین حال وزارت صحت عامۀ کشور این رویداد را نکوهش کرده است.

جمیعت هلال احمر افغانی اعلام کرده است که در واکنش به کشته و زخمی شدن ۳ کارمنداش، کار بهداشتی این نهاد را در برخی از ولایت های شمال به گونۀ موقت متوقف ساخت.

این نهاد خواهان بررسی چگونگی این رویداد است و باور دارد که حمله بر کارمندان بهداشتی، عرضه خدمات بهداشتی را محدود ترمی سازد.

مسؤول روابط عامه جمیعت هلال احمر افغانی، اکبر سروری گفته است که:« درحال حاضر هلال احمرافغانی کارهایش را به خاطر کشته شدن ۲ کارمند و زخمی شدن ۱ پزشک این نهاد، موقتآ متوقف ساخته است.»

درهمین حال وزارت صحت عامه هشدار می دهد که هرگاه امنیت کارمندان بهداشتی درکشور تامین نشود، این کار پیامدهای ناگوار بهداشتی را برای باشندگان کشور ببار خواهد آورد.

وزیر صحت عامه، ثریا دلیل گفته است که :« حمله برکارمندان بهداشتی که دربخش های گونه گون هنگام وظیفه شان تاثیرات ناگواری را بر روند عرضه خدمات بهداشتی دارد.»

این اقدام در حالی صورت می گیرد که مردان مسلح ناشناس روز گذشته در ولایت جوزجان ۲ تن از کارمندان هلال احمرافغانی را با شلیک گُلوله کشتند و ۱ پزشک آنان را زخمی ساختند.

گفته می شود که کارمندان این نهاد هنگامی کشته و زخمی شدند که پس ازعرضۀ خدمات بهداشتی در ولسوالی خان آقا به سوی شهر شبرغان در حرکت بودند که مردان مسلح ناشناس موتر عامل این کارمندان را اماج قرار دادند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 168
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 383
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,069
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,388
  • بازدید ماه : 3,388
  • بازدید سال : 88,287
  • بازدید کلی : 941,573
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم