loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 521 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
بسمه تعالی

سلام به همه ی برادران مسلمان حلول ماه مبارک رمضان ماه برکت خدا بر شما برادران مبارک باد انشاء الله که از این ماه بهره کافی را ببرید.

بی مقدمه برم سر اصل مطلب

 امروز دیگه واقعا خسته شدم در بخش نظرات فقط نظر های مخالف گاهی هم موافق و من نمیدونم بازدید کنندگان  این وبلاگ ایرانی هستن یا افغانی چون هرچی نظر مربوط به ایرانی هاست انگار نه انگار این وبلاگ برای بچکیچای خودونمو راه اندازی شده یا بازدید کننده افغانی نداریم یا اگه داریم بی معرفتی میکنن و نظر نمیدن پس با این اوصاف ایرانی ها با معرفت ترند که نظر میدهند هر چند که بعضی از انها انتقادند اما باز هم نظر به حساب میایند پس در این زمینه مغلوب شدین.

خسته شدم از دست افغانی هایی که از کل وازه افغانستان به انگلیسی فقط همون afgشو یاد دارن و اون رو هم هر جا میرسن یا روی دیوار یاروی پایه های برق و ... مینویسن خب میخوای با این کارهات چی رو ثابت کنی عشق به وطن خب این که نشد عشق به وطن شد خیانت به وطن چون با  این کار نشون میدی که شعورت نمیرسه که نباید به بیت المال صدمه بزنی و این یک جور بی فرهنگی محسوب میشه و با این کار افغانی هارو یک عده بی شعور بی فرهنگ عقده ای نشون میدی غیر از اینه حتی من دیدم بغل در مسجد نوشتنafg boysخب ادم بی شعور این چه کاریه فقط نشون میدی که تنها چیزی که نداری فرهنگه و با این کار شخصیت دیگر هموطناتو از بین میبری و لایق تو همون طالبانه  تا ادمت کنه چند روز تو ایران زندگی کردن فکر کردن کی هستن نه عزیزم  ایران هر وقت اراده کنه میتونه مارو از ایران پرت کنه افغانستان و اونجا تازه میفهمی که ایران چه جایی بود.

afg بازدید : 614 یکشنبه 16 مهر 1391 نظرات (0)

بازرگانی - سامانه خبری سازمان بنادر و دریاوردی نوشت:

او اهل ابادان است. رضا نام دارد. می گوید پدرش تاجر است و دفتری هم در دبی دارند. هر چند ماه یکبار محوله ای از بندر جبل علی به سوی بند رجایی می آید و رضا مسول تخلیه بارهاست.
رضا سال گذشته پورشه مدل سال 2011 خریده است. براساس قوانین مناطق آزاد تنها 40 کیلومتر از آبادان می تواند با پورشه اش می تواند دور شود. می گوید بیشتر ماه های سال در تهران است و دفتر تهران را اداره می کند. او در مورد پورشه اش می گوید:« مردم ابادان به ماشین های مدل بالا علاقه خاصی دارند. البته اینجا منطقه ازاد است و تعرفه خودرو هم صفر است. بنابراین هزینه واردات زیاد نیست. ما ماشین های زیادی وارد می کنیم. گاهش هم پیش می آید که چندماهی در همین آبادان می ماند تا درتهران مشتری پیدا کنیم. بین خودروهای وارداتی پورشه و بوگاتی را می توانید درخیابان های آبادان ببینید. البته مردم عادی چنین خودروهایی نمی خرند و این برای کسانی است که به نوعی تجارت دارند.» رضا تنها پورشه سوار می شود. حتی خودروهای وارداتی تویوتا و هیوندای را در خیابان های آبادان هم نمی چرخاند.

سرمایه گذاری و فعالیت در منطقه بندری و آزاد، اروند این امکان را به سرمایه گذاران می دهد تا از فرصت های اقتصادی ویژه مانند درسترسی به راه آهن، بندر، جاده و فرودگاه بین المللی بهره مند شوند.

تازه ترین آمار واردات پورشه

دیگر از روزهایی که تماشای پژو 405 و رنو 21 در کوچه پس کوچه های شهر تعجب برانگیز بود زمان زیاد می گذرد. اگر اوسط دهه 70 با تولد خودروهای جدید در خیابان های شهر همراه بود دیگر این روز ها جولان پورشه و مرسدس های تولید سال جایی برای مرور خاطرات گذشته هم نمی گذارد. خودرو های پر زرق و برق امروزی امکانی است که تعداد قابل توجهی از شهروندان از آن بهره می برند و دیگر آرزویی دست نیافتنی تلقی نمی شود. در رابطه با کیفیت خودرو های خارجی و بررسی این موضوع که آیا واردات آنها مهم به حساب می آید یا خیر آن قدر گفته اند و شنیده ایم که دیگر در حوصله این چند خط جایی ندارد و آنچه در ادامه می خواهد مورد بررسی قرار بگیرد فهرست گران ترین خودرو های خارجی است که بر اساس آمار گمرک طی مرداد 91 وارد شدند. گفتنی است تا زمان تنظیم این گزارش آمار منتهی به شهریور در رابطه با گران ترین خودرو های وارداتی انتشار پیدا نکرده است و به همین دلیل بر اساس آخرین آمار رسمی این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

پورشه پانامراS4 چهار درب مدل 2012 در میان فهرست گران قیمت ترین خودرو های وارداتی در مقام نخست قرار می گیرد به طوریکه طی 31 روز مرداد از این نوع خرداد 10 عدد وارد شده است. مرسدس بنزSL500 مدل 2012 ساخت 2011 که یکی از پر طرفدار ترین خودرو های حال حاضر ایران به حساب می آید به همراه پورشه پانامرا s4 در مدل دیگر خود و در بازه زمانی مورد بررسی به طور مشترک با رکورد 6 عدد در مقام دوم قرار گرفته اند. بررسی تعداد خودرو های گران قیمت طی مرداد 91 این موضوع را تایید می کند که این روزها پورشه از اقبال عمومی بیشتری نسبت به سایر خودرو های وارداتی برخوردار است چرا که از مجموع گران ترین خودرو های وارداتی در مقام اول و دوم ، 16 عدد آن پورشه است. گفتنی است پورشه پانامراS4 چهاردرب مدل 2012 وارد شده در مرداد که میان گران قیمت ترین خودرو های وارداتی این ماه رکوردار است، ارزش محموله آن 1526182.72 دلار برآورد شده است

همچنین ارزش محموله برای 6 عدد مرسدس بنزSL500 مدل 2012 ساخت 2011 که در مقام دوم گران قیمت ترین خودرو های مرداد قرار دارد 964926.59 دلار به ثبت رسیده است.

در سکوی سوم گران قیمت ترین خودرو های وارداتی طی مرداد 91 نیز مرسدس بنزSL500 به تنهایی و با آمار 3 عدد قرار گرفته است. گفتنی است پس از این سه رتبه تلفیقی از مرسدس و پورشه قرار دارند که در مدل های مختلف هر کدام دو عدد وارد شد اند. نکته قابل توجه در میان خودرو های گران قیمتی که در مرداد فقط دو عدد از آنها وارد شده این است که باز هم تعداد خودرو های پورشه نسبت به مرسدس بنز بیشتر است و بار دیگر به نتیجه خواهیم رسید که این روزها پورشه پر طرفدارترین خودرو گران قیمت را یدک می کشد. موضوعی که با کمی گشت و گذار در خیابان های پایتخت بر روی آن می توان مهر تایید زد. اگر تا ماه های میانی سال 89 تعداد افرادی که خودروی پورشه را سوار می شدند انگشت شمار بودند دیگر این روزها حساب آن در رفته است. « پورشه داشتن » آن قدر خبر ساز بود که یکی از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس بیش از آنکه به سبک بازی در داخل مستطیل سبز شناخته شده باشد به مالک پورشه سواری شهرت پیدا کرده بود. جتی برخی از هواداران وقتی این بازیکن به باشگاه پرسپولیس برای فیزیوتراپی مراجعه می کرد و خودرو خود را مقابل درب اصلی باشگاه پارک می کرد رهسپار خیابان سئول می شدند تا از نزدیک پورشه سفید رنگ او نظار کنند. اتفاقی که دیگر این روزها از مسیر تردد بازیکنان فوتبال فراتر رفته است و افراد قابل توجهی پورشه را به عنوان خودروی اصلی تردد خود انتخاب می کنند. شاید همین اقبال عمومی به پورشه باشد که در آمار گران قیمت ترین خودرو های وارداتی طی مرداد 91 جایگاه خودروی پورشه از اهمیت قابل توجهی برخوردار باش. در یک جمع بندی کلی آمار گمرک حکایت از واردات 62 خودروی گران قیمت طی مرداد 91 دارد که در میان آنها فقط نام سه شرکت خودرو ساز پورشه ، مرسدس و مازراتی مشاهده می شود. البته مازراتی طی مرداد 91 در جمع گران قیمت ترین خودروهای وارداتی فقط در یک مدل حضور دارد که آن هم به مازراتی گرنکابریو اسپرت مدل 2012 ارتباط پیدا می کند. در ادامه جدول گران قیمت ترین خودرو های وارداتی طی مرداد 91 بر اساس آنچه گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است با جزییات بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است
afg بازدید : 679 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
ثبت نام مهاجرت به استرالیا

بلاخره تب خدمات ثبت نام مهاجرت به استرالیا، به کافی نت‌های شهرمحل سکونت ما هم رسید.

از روز پنجشنبه هفتهٔ گذشته بنا بر تقاضای هموطنان مهاجر، مدیران کافی نتهای شهر ورامین دست به کار شدند تا برای مشتریان خود (مهاجرین) افغانستانی خدمات ثبت نام مهاجرت به کشور استرالیا، انجام دهند.

در قسمت خدمت رسانی اینترنتی به انبوهی از مهاجرین متقاضی مهاجرت وپناهندگی به کشور‌های خارجی، یک مشکل وجود داشت آنهم نبود محلی برای ثبت اطلاعات اشخاص بود. درحقیقت مدیران کافی نت‌ها در فضای مجازی به هردری زدند کسی باز نکرد، آن‌ها در گوگل (تحریم) فیلتر شده وموتور‌های مجاز، هر واژه‌ای که به عقلشان می‌رسید تایپ کردند ولی نتیجه هر چیزی بود جز درگاهی برای ثبت مشخصات مهاجرت، یعنی تمام در‌ها برای ثبت کردن مهاجرت بسته بود. آن‌ها مانده بودن که با این جماعت متقاضی دو آتشه چه کار کنند. از یکسو جای برای ثبت نام وجود نداشت واز سوی دیگر پول‌های بی‌زبان در صف بودند تا درجیب مبارکشان ریخته شود. کاسبی کساد این روز‌ها واصرار بیش از حد مهاجرین، آن‌ها را وسوسه می‌کرد به دنبال راه چاره‌ای باشند، تا این مهاجرین ساده دل سرگرم وکمی تا قسمتی هم جیب آن‌ها پر از پول بشود.

خلاصه کلام اینکه بعد از دوروز سعی وتلاش بلاخره راه سرکیسه کردن مهاجرین را پیدا کردند ورفتن به این آدرس

http: //www. iran. embassy. gov. au/tran/home. html اینجا صفحه‌ای از صفحات وبسایت سفارت اسرالیا درتهران می‌باشد.


در این صفحه چه چیزی موجود است؟


در صفحه ای بالا جز یک ایمیل معمولی چیزی دیگری وجود ندارد. این ایمیل هر چه باشد یک صفحه برای ثبت نام مهاجرت به کشوری دیگر نیست. توضیح دادن وقانع کردن یک شخص بسیار مشکل است تا متوجه بشود که ارسال مدارک از این طریق هیچ فایده ای ندارد.

بعد از سه روزحرص خوردن وفک زدن با مهاجرین هموطن، صبح امروز۸/۷/۱۳۹۱ بلاخره خونم به جوش آمد وطاقت نیاوردم ویکراست رفتم سراغ کافی نت که در ۲۰۰ متری محل کارم مشغول ثبت نام مهاجرین هست. از انجایکه صبح زود بود اولین نفربودم وتقاضایم را گفتم. او هم قبول کرد.

در بین صحبت‌ها به او گفتم این کار (شایعهٔ ثبت نام مهاجرت) دروغی بیش نیست واز او خواستم به ثبت نام مهاجرین ادامه ندهد ولی او با خونسردی تمام مرا برد پای اینترنت وصفحه بالا را ترجمه کرده وپرینت هم گرفت وداد به دستم وبعد هم گفت: حالا به هرجا که می‌خواهی برو... منظورش این بود که هرجای که می‌خواهی شکایت کن.
حال با این وضعیت من که خلع صلاح شدم واگر برای هرنفر مهاجرمحتوایات صفحه را توضیح بدهم، چانه‌ام گیر پاچ می‌کند.
چه بخواهیم وچه نخواهیم متاسفانه کاری ازدست ما بر نمی‌آید.

درچند روز گذشته؛

من گفتم: پزیرش مهاجرت دروغ است.

آن‌ها گفتند تو خبرن نداری! فامیلم ثبت نام کرده واز سفارت استرالیازنگ هم زده تا برود برای مصاحبه حضوری.

گفتم: اگر مهاجرت به استرالیا به این راحتی بود، این همه هموطن در دریا‌ها غرق نمی‌شد.
گفتند: آن‌ها بشر دوست هستند؛ برای اینکه این همه آدم ازیت نشوند ودر دریا‌ها تلف نگردد، این وبسایت را راه اندازی کرده‌اند.

گفتم: شایعه است. اگر باور ندارید بروید از سفارت استرالیا بپرسید.

گفتند: از اوایل حضوری قبول می‌کرد از وقتیکه این مهاجرین بی‌فرهنگ ونادان شلوغ کرده‌اند، حضوری جواب نمی‌دهد، گفته‌اند از طریق وبسایت ثبت نام کنید.

گفتم: وبسایتی برای این کار وجود ندارد.

گفتند: از طریق ایمیل مشخصات خودرا ارسال کنید کفایت می‌کند.

گفتم: پول‌های تانرا هدر ندهید.

گفتند: ۷-۸ هزار تومان که پولی نیست.

گفتم به ریشتان می‌خندد.

... ونیشخند زدند ورفتند.

والله دیگر خسته شده‌ام. چرا این مردم متوجه نمی‌شوند؟

پ.ن: بعضی از دوستان گیله کردن که چرا این طوری تیتر زده ام.

خدمت این عزیران عرض شود که: بعضی ادما (روم به دیوار منظورم شما نیستید) تا یک کشیده به گوشش نزنید بیدار نمیشود. این تیتر ها را شما به منزله ای همان کشیده قبول کنید. لطفا"
afg بازدید : 429 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
سلام وعرض ارادت خدمت تمامی خوانندگان که وارد این وبلاگ می‌شود.
مختصرچند نکته را خدمت دوستان به عرض می‌رسانم.
۱- بعضی از دوستان فکر می‌کنند ما به جای وصل هستیم و یا پسرخاله‌ای دختر عمه‌ای فامیلی ویا کسی ازما در سفارت خانه ویا دفتر ملل متحد مشغول به کار است واخبار واطلاعاتمان دقیق است. خدمت این دوستان عرض کنم این خبر‌ها نیست؛ ما هم مثل شما به همین فضای مجازی واخبار واطلاعاتش مراجعه می‌کنیم وبرداشت‌های خودمان را تقدیم خوانندگان محترم می‌کنیم. حال دوستان مختارهستند که به این اطلاعات بسنده کنند ویا ازکنارش بگذرند.
۲- وضعیت خیلی خراب است. بنده که صد درصد عقیده دارم ثبت نام درحالت فعلی (مراجعه به کافی نت‌ها وارسال مشخصات ازطریق ایمیل) کاملا بی‌فایده است ولی در برخی مواقع که با هموطنان مهاجر حرف می‌زنم چنان از مفید بودن، حتمی وفوری بودن این طرح صحبت می‌کنند که خودم به شک ودودلی می‌افتم وبه این فکر می‌کنم که نکند این طرح حقیقت داشته باشد و اطلاع رسانی وفعالیتم غلط باشد؛ این دودلی زمان به اوج خود می‌رسد که می‌بینم بعضی خانواده‌های مهاجر برای هرنفر۸ قطعه عکس تهیه می‌کنند واز ثبت نام فرزندانشان به مدارس ایران خود داری و ادامه کارهای پاسپورت واخذ وایزای اقامت به ایران را به تاخیر می‌اندازند.
۳- عده‌ای از دوستان گفته‌اند که هنگام مراجعه به سفارت استرالیا به آن‌ها گفته شده است که برای اطلاع از چگونگی مهاجرت به استرالیا به ایـــــن وبسایت مراجعه کنند، یعنی اینکه آن‌ها (مسئولان سفارت استرالیا) پزیرش مهاجرت را «تکذیب» نکرده‌اند واین تکذیب نکردن را مهاجرین به منزله پذیرفتن این طرح توسط انها دانسته‌اند.
خدمت این دسته از عزیران این طور می‌توانم عرض کنم که: یکی از برنامه‌های بشر دوستانه این کشور‌ها پزیرش مهاجرت افراد واجدشرایط از کشورهای جهان سوم است که افغانستان ما، یکی ازآن‌ها می‌باشد. این کشور‌ها به هیچ وجه پزیرش مهاجرین را تکذیب نمی‌کنند اما برای قبول یک فرد به عنوان مهاجر (پناهنده) شرایط ویژه وبسیار سختی را اعمال نموده‌اند که این شرایط در وبسایت بالا در قسمت پناهندگان درج شده است.
موضوع مهم این است که افراد بعد از مطالعه‌ای این شرایط چه برداشت از آن‌ها داشته باشد. شخصا «برداشت من از مطالعه‌ای این شرایط، این است که تعداد بسیار کمی از ما مهاجرین مقیم ایران واجد شرایط برای مهاجرت می‌باشیم. ضرب المثل که می‌گویند ((شنونده باید عاقل باشد)) دراینجا مصداق می‌یابد
شرایط یک پناهنده را اینجا بخوانید.
در پایان ذکر یک نکته ضرور است که هدف این وبلاگ فقط اطلاع رسانی وگاهش سرگردانی وبلاتکلیفی جامعه‌ای متقاضی مهاجر مقیم ایران می‌باشد. در چند روز گذشته فشار روحی بسیاری را تحمل کردم وتمام سعی خودم به کار گرفتم تا اطلاعات غلط (از نطر خودم) رابه کسی ندهم زیرا عقیده دارم درچنین مواقعی که مردم دنبال اطلاعلات صحیح هستند، نباید با اعصاب آن‌ها بازی کرد، اگر نمی‌توانیم کمکی بکنیم بهتر است ساکت ونظاره گر باشیم. به هرحال هر آنچه طی چند روز گذشه در این وبلاگ مطالعه کردید، اگر باعث سردرگمی وناراحتی تان شده است اولا از همه‌تان معذرت خواهی می‌کنم ودر ثانی تقاضا دارم بنده را عفو فرمائید.
زندگی خوب حق همه انسان‌ها است.
به امید روزی که هیچ کس تقاضای مهاجرت وپناهندگی نداشته باشد.
afg بازدید : 319 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (3)
امروز
صبح كه از ورزش بازگشتم دیدم خانمم به نانوایی رفته و نان تازه تهیه کرده،
لیکن چندان سرحال نیست؛ پرسیدم که مشکلی پیش آمده گفت نه! اما رفتار شاطر
با یک پیرمرد افغان به‌شدت مرا متاثر و عصبانی کرده. سوال کردم چطور؟ گفت
یک پیرمرد افغان با دست‌هایی پر از زخم و پینه‌بسته برای تهیه نان آمده بود
و در صف قرار داشت. وقتی نوبت به او رسید، آشکارا شاطر به وی نان نمی داد.
از این مهم‌تر آن بود که نه تنها کسی اعتراض نمی‌کرد؛ بلکه از اینکه خارج
از نوبت، به آنان نان داده می‌شد، خوشحال بودند. ایشان
ادامه داد که این اولین باری نیست که با چنین پدیده‌ای مواجه می‌شوم. چندی
پیش نیز در تهران عینا با چنین صحنه‌ای روبه‌رو شدم. در آنجا داستان حتي
تندتر بود. شاطر رخ در رخ فرد افغان می‌گفت به تو نان نمی‌دهم. افغان
بی‌پناه نیز می‌گفت آخر چرا؟ و شاطر تکرار می‌کرد که به تو نان نمی‌دهم.
خانمم می‌گفت وقتی دیدم این‌طوری است به افغان گفتم چند تا نان می‌خواهی من
برای تو می‌گیرم و به تو می‌دهم. شاطر كه دید کار به اینجا کشیده است، به
فرد افغان نان داد، اما نکته مهم رفتار سایر افراد در صف بود که با عمل خود
شاطر را تشویق می‌کردند و حتی به من اعتراض می‌کردند که چرا چنین می‌کنی.
آخه اینا....!!!؟؟؟ به‌نظر می‌رسد که کم‌کم سوء‌رفتار با افغان‌ها در
جامعه در حال تبدیل‌شدن به یک رویه عمومی است و کسی در برابر آن واکنش نشان
نمی‌دهد. این موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت؛ زیرا فارغ
از مغایرت آن با اخلاق و هویت ایرانی، آثار فوری بر زندگی اجتماعی و
اقتصادی و حتی امنیت اجتماعی ما ایرانیان دارد. البته بد رفتاری با
افغان‌ها منحصر به نمونه‌های فوق نیست و دارای نمونه‌های فراوانی است، یک
بار پیش از این نیز در روزهای آغازین سال جاری در یک اقدام تبعیض‌آمیز از
ورود افغان‌ها به یک پارک در اصفهان جلوگیری شد. خوب به‌خاطر دارم که کسی
جز دوست فرهیخته‌مان آقای دکتر غنی‌نژاد اعتراض نکرد و بسیاری شگفت‌زده
بودند که چگونه در این میانه، تنها یک اقتصاددان به این بدرفتاری اعتراض
می‌کند، ولی واقعیت آن است که آموزه‌های اقتصاد مدرن بر عدم تبعیض و آزادی
مبادله استوار است و چنین رفتارهایی را بر نمی‌تابد. فارغ از زندگی
مشترک ایرانیان و افغان‌ها در سی‌سال گذشته و مشارکت در غم و شادی یکدیگر،
این موضوع را می توان از منظرهای مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد. اولین
منظر رویکرد اخلاقی است: ملتی که داعیه فرهنگی کهن با تاریخی بیش از سه
هزار سال دارد و ادعای تاثیرگذاری عمیق بر توسعه تمدن اسلامی دارد، چگونه
می‌تواند چنین رفتارهایی را برتابد. ما که عادت کرده‌ایم نمونه‌های تبعیض
نژادی در سایر کشورها را به باد نقد بگیریم که درست هم هست، چرا با افراد
هم‌نژاد و همسایه خود چنین می‌کنیم؟ اینها علامت‌های خوبی نیست و نشان از
روند سست شدن مباني اخلاق در جامعه دارد. همه باید هشدار دهیم و هوشیار
باشیم و از نقطه‌ای برای اصلاح آغاز کنیم. منظر دیگر هویت ایرانی است:
فرهنگ ایرانی که از آن سخن می‌گوییم جغرافیایی بسیار فراتر از مرزهای رسمی
ایران دارد و از ماهیتی مبتنی بر مدارا بهره‌مند است. جغرافیای فرهنگ
ایرانی از آسیای میانه تا بین‌النهرین و از کردستان تا مرزهای چین و شبه
قاره را پوشش می‌دهد. ما ایرانیان متشکل از اقوام مختلف مفتخریم که در طول
هزاران سال با مدارا و همدلی در این خطه پهناور با هم زندگی کرده‌ایم و همه
از اینکه ایرانی هستیم به خود بالیده‌ایم. مگر نه آنکه بسیاری از مفاخر
فرهنگ ایرانی اهل بلخ و افغانستان هستند؟ اینک چه شده است با قومی که
بیشترین اشتراک فرهنگی و زبانی را با ما دارد، این‌گونه برخورد می‌کنیم؟
باید قدری به خود آییم و از کنار این مسائل به سادگی نگذریم. در حال
حاضر چه بخواهیم و چه نخواهیم جمعیت افغان‌هاي مقیم ایران، رقم قابل‌توجهی
است. قاعدتا هر گونه بدرفتاری می‌تواند موجب عکس‌العمل‌های مشابه باشد. از
این رو است که از منظر امنیت اجتماعی توجه به این موضوع حائز اهمیت است.
سخن آخر آنکه به این آموزه رسول مهربانی (ص) توجه کنیم که فرمود: به دیگران
رحمت ‌آورید تا دیگران نیز به شما رحمت آورند.
afg بازدید : 719 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)
 

دفتر مرکزی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد

(UNHCR)

خیابان شیراز شمالی – ونک

پلاک ۳ کوچه امداد شرقی

تهران ۱۹۹۱۷

جمهوری اسلامی ایران

ساعات کار:یکشنبه تا پنجشنبه ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

پست الکترونیک: irnte@unhcr.org

(+۹۸-۲۱) ۸۸۰۵ ۷۲۰۱ – ۱۱

(+۹۸-۲۱) ۸۸۰۵ ۷۲۱۲


afg بازدید : 314 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)
 
مقام ها در نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، روح الله نیکپا قهرمان المپیکی کشور را به عنوان سفیر صلح این سازمان در افغانستان معرفی کردند. روح الله نیکپا، دارنده دو مدال برنز از المپیک پکن و لندن، در رشته ورزشی تکواندو است که توانسته است افغانستان را برای اولین بار در تاریخ آن، صاحب مدال المپیکی کند. قهرمانی نیکپا در دو دوره المپیک، با استقبال گسترده در افغانستان روبرو شد و شماری از شخصیت ها و نهادهای مختلف از این قهرمانی آقای نیکپا با اهدای تحفه ها و جوایزی قدر دانی کردند.

نماینده ویژه بان کی مون در امور افغانستان، پیامش را به مناسبت هفته جهانی صلح، فرستاده است. یان کوبیش، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان روز گذشته در یک پیام ویدیویی، با معرفی آقای نیکپا به عنوان سفیر صلح این سازمان در افغانستان گفت:" پنج ورزشکار افغان که در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کردند برای افغان ها غرور و شادی آوردند." او گفت که روح  الله نیکپا و چهار ورزشکار دیگر افغان که در میادین ورزشی، حاضر شده اند، حامیان صلح هستند.
آقای کوبیش در این نوار ویدیویی گفته است:" ما در یوناما، این افراد را پیام آوران و سفیران واقعی صلح در افغانستان می دانیم و از این جوانان دعوت کردیم تا نوار سفید صلح ما را به عنوان هدیه ناچیز قبول کنند."

انتخاب ورزشکاران و هنرمندان به عنوان سفرای صلح سازمان ملل تازگی ندارد و پیش از این نیز فرهاد دریا هنرمند پر آوازه کشور، به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شده بود. شماری از هنرمندان مشهور دنیا از جمله آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود نیز هم اکنون به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در کشورهای مختلف فعالیت می کند.

انتحار در اسلام جایی ندارد
فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان، در پیام ویدیویی اش، حملات انتحاری را به شدت محکوم کرده گفت که این گونه حملات که با کشتار عمدی غیرنظامیان، همراه است هیچ گونه توجیهی ندارد. یان کوبیش گفته است:" حملات کور کورانه انتحاری، بمبگذاران کنار جاده ای و کشتار بی رحمانه غیر نظامیان در مدتی که در افغانستان بودم، همواره مرا متاثر کرده است." او، از سازماندهان این گونه حملات پرسیده است که در باره تقدس زندگی انسان، آداب و رسوم افغانهای شریف و اینکه در کجای دین اسلام می‎توان توجیهی برای حملات انتحاری و کشتار غیرنظامیان پیدا کرد پاسخ دهند.

نماینده سازمان ملل در افغانستان، گفت که شورای امنیت سازمان ملل در هجدهم آگوست، از تمامی کشورهای جهان خواست که در راستای محاکمه کشتار غیر نظامیان در افغانستان، با این کشور همکاری کنند. حملات انتحاری، از جمله اقدامات مرگبار مخالفان مسلح دولت در سالهای گذشته بوده است که باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از غیر نظامیان و نیز شخصیت های دولتی شده است. مخالفان مسلح، در هر نقطه ای از جمله مساجد، زیارت گاه ها و محلات تفریحی، دست به انجام این حملات زده اند.

afg بازدید : 320 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)
پس از 11 سال زوجی صاحب فرزند پسری شدند. آن دو عاشق هم بودند و پسرشان را بسیار دوست داشتند. فرزندشان حدوداً دو ساله بود که روزی مرد بطری باز یک دارو را در وسط آشپزخانه مشاهده کرد و چون برای رسیدن به محل کار دیرش شده بود به همسرش گفت که درب بطری را ببندد و آنرا در قفسه قرار دهد. مادر پر مشغله موضوع را به کل فراموش کرد.

پسر بچه کوچک بطری را دید و رنگ آن توجهش را جلب کرد به سمتش رفت و همه آنرا خورد. او دچار مسمومیت شدید شد و به زمین افتاد. مادرش سریع او را به بیمارستان رساند ولی شدت مسمومیت به حدی بود که آن کودک جان سپرد. مادر بهت زده شد و بسیار از اینکه با شوهرش مواجه شود وحشت داشت.

وقتی شوهر پریشان حال به بیمارستان آمد و دید که فرزندش از دنیا رفته رو به همسرش کرد و فقط سه کلمه بزبان آورد.

فکر میکنید آن سه کلمه چه بودند؟

afg بازدید : 260 جمعه 31 شهریور 1391 نظرات (0)

چرا حقوقم را زیاد نمی کنید؟!

یک مرد پس از 2 سال خدمت پی برد که ترفیع نمی گیرد، انتقال نمی یابد، حقوقش افزایش نمی یابد، تشویق نمی شود. بنابراین او تصمیم گرفت که پیش مدیر منابع انسانی برود. مدیر با لبخند او را دعوت به نشستن و شنیدن یک نصیحت کرد: «از تو به خاطر 1 یا 2 روز کاری که تو واقعاً انجام می دهی، تقدیر نمی شود.»

مرد از شنیدن آن جمله شگفت زده شد اما مدیر شروع به توضیح نمود
afg بازدید : 247 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

«شاد بودن» در ظاهر خیلی ساده به نظر می رسد اما آدم ها یاد گرفته اند به جای این که برای ناراحتی و دلخوری شان دنبال دلیلی باشند، برای شاد بودن دنبال دلیل قانع کننده ای بگردند تا بتوانند لبخند بزنند اما ساده ترین جمله ای که می توانید با آن در زندگی تان یک شاهکار بزرگ به وجود بیاورید این است: «شادمانی دلیل نمی خواهد» همین! «استریم پائولین» نویسنده مشهور موفقیت، در مقاله ای به اسم «شادی را انتخاب کن» به شما یاد می دهد چگونه با انتخاب و مدیریت درست، شادی را به خود هدیه کنید، چگونه آن را بسازید و از آن برای تعالی روح و جسم خود استفاده کنید.

afg بازدید : 478 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

برای برقرار کردن ارتباط موثر با دیگران نیاز به مهارت‌های مردمی و اجتماعی دارید که در زیر به 8 مورد از ضروری‌ترین این مهارت‌ها اشاره می‌کنیم.

آدمها نه‌ تنها دارای شکل‌ها و سایزهای مختلفی هستند، بلکه انواع و اقسام شخصیت‌ها را هم دارند. تفاوت‌های آدمها با همدیگر درست به اندازه شباهت‌های آنها به هم است. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو با آدمها ارتباط برقرار کنید، باید با سبک و سیاق خاص هرکدام، زبان خاصشان، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشان با آنها ارتباط برقرار کنید.

چگونه با دیگران رابطه برقرار کنیم


1. درک دیگران

آدمها نه‌تنها دارای شکل‌ها و سایزهای مختلفی هستند، بلکه انواع و اقسام شخصیت‌ها را هم دارند. تفاوت‌های آدمها با همدیگر درست به اندازه شباهت‌های آنها به هم است. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو با آدمها ارتباط برقرار کنید، باید با سبک و سیاق خاص هرکدام، زبان خاصشان، حالات و اشارات و سرعت و تن صدای خودشان با آنها ارتباط برقرار کنید.

پس از کجا باید بفهمید چطور می‌توانید به بهترین نحو با کسی ارتباط برقرار کنید؟ باید با آنها وقت بگذرانید! نباید انتظار داشته باشید با کسی که تازه آشنا شده‌اید بتوانید طی یک دقیقه صمیمانه حرف بزنید. درک یک موضوع زمان می‌برد--چه آن موضوع موضوعی علمی باشد و چه اجتماعی.

2. ابراز مشخص افکار و احساسات

مغز ما مقدار مشخصی اطلاعات را می‌تواند در یک زمان دریافت کند. در هر ثانیه ما با بمبارانی از پیام‌ها روبه‌رو هستیم و به همین دلیل پیامی که به دیگران می‌‌رسانید باید مشخص و واضح باشد.

برای اینکه مطمئن شوید کمترین مدت زمان لازم برای ابراز افکار و احساساتتان را به طریق درست صرف می‌کنید، خیلی خوب است که برای ارتباطتان برنامه‌ریزی داشته باشید--مهم نیست که با چه روشی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید.

3. وقتی نیازهایتان برآورده نمی‌شود ، اعتراض کنید

اعتراض کردن برای اطمینان از اینکه نیازهایتان برآورده می‌شوند--چه در روابط کاری و چه اجتماعی--بخش مهمی از یک رابطه است.

اما پنج راه وجود دارد که می‌توانید در ارتباط و گفتگویتان به جای اینکه خشن به نظر برسید، قاطع دیده شوید: با تمرین رفتارتان قبل از برقراری ارتباط و گفتگو؛ با تکرار گفتگو؛ درخواست فیدبک منفی؛ توافق آزمایشی با فیدبک منفی؛ و ایجاد مصالحه عملی.

قاطعیت ابزار بسیار مفیدی در ارتباط است. کارایی این ابزار بسته به موقعیت است و درست نیست که در همه موقعیت‌ها قاطع باشید. به خاطر داشته باشید، استفاده ناگهانی از قاطعیت ممکن است در نظر دیگران خشونت به نظر برسد.

4. درخواست فیدبک از دیگران و ارائه فیدبک در مقابل

درکنار تکنیک قاطعیت، دادن و گرفتن فیدبک یک امر مهم در مهارت‌های ارتباطی است که اگر بخواهید روابط کاری طولانی‌مدت و بادوامی ایجاد کنید حتماً باید آن را یاد بگیرید.

یک روش برای ارائه فیدبک مفید این است که ابتدا تمجید کرده و بعد از آن توصیه‌ها و پیشنهادات عملی برای بهبود وضعیت ارائه کنید و بعد دوباره آن را با تحسین و تمجید صادقانه جمع‌آوری کنید.

در این مورد هم باید به خاطر داشته باشید که صداقت دیدگاهی نسبی و فردی است. خصوصیتی در کسی که ممکن است به نظر شما ناخوشایند بیاید، ممکن است دیدگاه فردی دیگر عالی و ایدآل به نظر برسد. 

5. تاثیر گذاشتن بر افکار و اعمال دیگران

همه ما فرصت این را داریم که بر افکار و اعمال دیگران اثر بگذاریم. ما این قدرت را داریم که نحوه فکر کردن و عمل کردن دیگران را شکل دهیم.

از یک چیز ساده مثل لبخند زدن و سلام کردن بعنوان راهی برای تاثیر گذاشتن بر روحیه دیگران تا الگو شدن برای دیکران در شرایط سخت، راه‌های زیادی برای تحت‌تاثیر قرار دادن افکار و اعمال دیگران دارید.

یادتان باشد که یک نگرش منجر به یک احساس می‌شود که در مقابل به عمل می‌انجامد. شما باید نگرش‌ها را شکل دهید تا بتوانید اعمال آنها را پیش‌بینی کنید.

6. رو کردن مشکلات و تعارضات و حل کردن آنها

ممکن است کارمندانتان خصومتی پنهان در دلشان از شما انباشته باشند و تازمانیکه نفهمید این مشکلات چه هستند، نخواهدید توانست به خوبی با آنها کنار بیایید.

خجالت‌آور و تحقیرآمیز است و نیاز به صبر و حوصله بسیار دارد تا به حالت دفاعی نروید و به دیگران فرصت دهید نگرانی‌ها، ناامیدی‌ها و عصبانیت‌هایشان را رودررو ابراز کنند اما با این روش می‌توانید فرصت پیدا کنید همه چیز را درست کنید یا به آنها کمک کنید سوءتفاهماتشان برطرف شود.

7. همکاری با دیگران به جای تنها انجام دادن کارها

اینکه یاد بگیرید با همکاری دیگران کارهایتان را انجام بدهید، نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت کارتان خواهد داشت.

سریع‌ترین راه برای اینکه خودتان را زیر کوهی از جزئیات و حجم کار مدفون کنید این است که سعی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید. تقسیم کردن حجم کاری با دیگران هوشمندانه‌ترین اقدام است. دلیل آن این است: استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌هایتان و اجازه دادن به دیگران برای بالا بردن حجم کار شما. شما آنها را آموزش می‌دهید تا کارهایی که خودتان انجام می‌دهید را انجام دهند و خودتان کار دیگری انجام می‌دهید.

درسی که از این نکته می‌گیرید ساده است: اگر بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید، زیر حجم کار مدفون خواهید شد. پس به دیگران کاری که باید انجام دهید را آموزش دهید و خواهید دید که چقدر کارتان پیشرفت خواهد کرد.

8. تعویض دنده وقتی روابط دیگر کارایی ندارند

بعضی وقت‌ها لازم است که دست بکشید و بروید. بعضی وقت‌ها باید از شر بار ناسالم خودتان را خلاص کنید. و بعضی وقت‌ها لازم است قدم‌هایی بزرگ بردارید تا تعادل و شتاب حرکت خودتان را بازیابید.
 

afg بازدید : 327 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)
آیا دوست دارید 5 کیلوگرم لاغر تر نشان داده شوید بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزن کم کنید؟ در اینجا 5 راز در انتخاب مدل لباس مجلسی مناسب را به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها می توانید چاقی خود را تا حد زیادی پنهان کنید.

5 رازی که شما را لاغر و قد بلند نشان می دهد


راز اول: لباسی مجلسی بپوشید که کاملا اندازه شما باشد.
یکی از ساده ترین راه های لاغر تر به نظر رسیدن ، انتخاب لباسی مجلسی است که کاملا اندازه شما باشد. در هنگام انتخاب لباس مجلسی ، سراغ لباس های تنگ و یا گشاد نروید. این مدل لباس ها شما را چاق تر نشان خواهند داد. پوشیدن لباس های تنگ علاوه بر اینکه تحرک شما را محدود و عذاب آور خواهد کرد ، چین و چروک های زشتی را در قسمت های چاق بدن شما ایجاد می کند. همیشه لباس هایی بپوشید که اندازه شما باشند.


راز دوم: لباس یقه هفت بپوشید
لباس های مجلسی و یا پیراهن هایی که یقه آنها به شکل V است و یا اصطلاحا یقه هفتی هستند ، هوشمندانه ترین انتخاب برای زنان کوتاه قد هستند. چرا که بلندتر و باریکتر به نظر خواهند رسید. لباس مجلسی های یقه هفت ، نگاهها را بیشتر به بالاتنه و گردن شما معطوف می کنند و باعث می شوند که قسمت های پایین بدن شما که معمولا چاق تر است ، از نظر ها پنهان بماند. به طور ناخودآگاه این مدل لباس های مجلسی شما را قد بلند تر نیز نشان می دهند. برای کامل تر کردن این ترکیب می توانید از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی دارند و همچنین از گردنبند برای تزئین و جلب نظر بیشتر استفاده کنید.


راز سوم: دامن های بالای زانو بپوشید
راه دیگر برای اینکه قد بلندتر به نظر برسید ، پوشیدن دامن کوتاه است. خصوصا اگر از دامن های A شکل استفاده کنید. پوشیدن این مدل لباس ها باعث می شود که نگاه ها بیشتر به پاهای شما جلب شود و به طور ناخودآگاه ، قدبلند تر به نظر خواهید رسید. البته فراموش نکنید که دامن شما نباید در حد مینی ژوپ باشد. همچنید از پوشیدن دامن هایی که تا ساق پا و یا تا مچ پا هستند ، خود داری کنید.


راز چهارم: لباس های با خطوط و طرح های عمودی بر تن کنید
اگر قدبلندتر به نظر برسید ، شما را لاغر تر خواهند دید. استفاده از طرح ها و خطوط عمودی کمک می کند که بلندتر و باریکتر دیده شوید. خطوط عمودی چشم ها را به بالا و پایین خواهند کشید و نا خود آگاه شما را کشیده تر نشان خواهند داد.


راز پنجم: کفش پاشنه بلند بپوشید
یک جفت کفش پاشنه بند ، پاهای شما را کشیده تر نشان خواهد داد. لازم نیست کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند دارند را انتخاب کنید. حتی اگر چند سانتی متر پاشنه داشته باشد، شما را لاغر تر و قدبلند تر نشان می دند. سعی کنید پاشنه های زیر ۸ سانتی متر را انتخاب کنید تا شیک پوش تر به نظر برسید.
ترفندهای فوق در انتخاب مدل لباس مجلسی و لباس شب ، به شما کمک خواهند کرد که لاغر تر و قد بلند تر به نظر برسید. قبل از رفتن به مهمانی بعدی اگر احساس کردید زیادی چاق شده اید، قبل از انتخاب مدل لباس مجلسی خود ، این ترفند ها را بخوانید. 
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,532
  • بازدید ماه : 1,532
  • بازدید سال : 86,431
  • بازدید کلی : 939,717
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم