loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 1762 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
afg بازدید : 584 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

آموزشی ها

هیچکدام از روش های درمانی لک صورت دائمی نیست و در یک جلسه نیز انجام نمی گیرد و نیاز به تجـدید درمان دارد ؛ زیرا استـعداد افراد برای ایجاد لک با این روش های درمانـی برطرف نمی گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد یک نیاز حیاتی در درمان و پیشگیری از لک می باشد.

عـلت های مختلفی در ایجـاد آن نقـش دارند ولی عامل اصلی تشدید کننده بیماری را اشعـه ماوراء بنفش خورشید می دانند.

علل

1) مصرف دارو به خصوص داروهای پیشگیری از حاملگی ( به صورت قرص، تزریقی و یا کاشتنی ) و.... داروهای دیگر نیز در بروز آن نقش دارند.

2) تغییـرات هورمونی در بـدن از جـمله کـیست های متعـدد تخمــدان ( PCO ) و یا بیماری غــده فوق کلیوی.

3) برخی عطرها و دئودورانت ها و لوازم آرایشی  نیز می توانند این ضایعات را ایجاد کنند.

با پیشگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید بر روی صورت از ایجاد لک تا حد زیادی می توان جـلوگـیری کرد. با مصرف کرم های ضدآفتاب  به طور منظم با عیار بالاتر از 20 به فواصل هر 3 ساعت و همچـنین اجـتناب از تابش نور مستقیم خـورشـید بر روی صورت در افراد مستعـد، می توان از ایجـاد لک پیشگیری نمود. برای از بین بردن لک با تجویز پزشک متخصص از کرم های حــاوی هـیدروکـینون با درصدهای گـوناگـون ( نباید بیشتر از 6 تا 7 درصد باشد) و نیز از کرم ترتینوئین 05/0 درصد می توان اسـتفاده نمود. در صورت استفاده از این دو کرم بهتر است صبح پس از استفاده از کرم های ضدآفتاب استفاده شود.

روش های دیگـر در درمان لک صورت : لایه برداری ( PEELING ) ؛ سایش پوست به صورت مکانیکـی ( DERMABRESION & SALABRESION )؛ لـیزر؛ کـه بسـته به پوسـت افـراد انتخـاب می شود. افـراد با رنگ چـشــم روشـن و مـوهـای روشــن مـقـــدار رنگـدانـه پـوسـتی کـمتری نسـبت به پوسـت های تیره دارند و به همین دلیل نور آفتاب بیشتر در پوست این افراد نفوذ دارد و چون یکی از اثرات نور آفتاب ایجاد لک صورت و همچنین کــک و مک است برای پیشگیری و درمان ، این افراد نیاز مبرم به ضد آفتاب دارند.

یکی از درمان های لک صـورت همچـنان که قـبلاً نیز گفته شد استفاده از پیـلینگ است . ولی این روش ، مناسب همه افراد ، به خصوص افرادی که پوست تیره دارند ، نیست. چــون یکی از عـوارض پیلـینگ ایجاد لک است و احتمال ایجـاد لک در افراد با پوست تیره بالا است .

هیچکدام از روش های درمانی لک صورت دائمی نیست و در یک جلسه نیز انجام نمی گیرد و نیاز به تجـدید درمان دارد ؛ زیرا استـعداد افراد برای ایجاد لک با این روش های درمانـی برطرف نمی گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد یک نیاز حیاتی در درمان و پیشگیری از لک می باشد.
ویرایش و تلخیص: آکاایران

 
afg بازدید : 579 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

اسراری برای ناخن های خوش فرم زنان
 

داشتن دست هایی زیبا ( یک موجودی مهم و غیر قابل اغماض برای خانم ها) مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست. توصیه های ما، چند نکتۀ مراقبتی منظم...

ناخن های خوش فرم: یادآوری ساختار ناخن
ناخن هم مانند مو، از لایه های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می شود.

رشد ناخن توسط قالبی که در ریشۀ اش قرار دارد، تضمین شده است. ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا رشد می کنند: چیزی حدود 3 تا 4 میلیمتر در ماه.

نکتۀ جالب این که: رشد ناخن های دست "فعال" سریع تر است، یعنی اگر فرد راست دست باشد، ناخن های دست راست رشد بیشتری از ناخن های دست چپ دارند.

ناخن های خوش فرم: قواعد اصلی
بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن ها آسیب می زند، از سوهان مقوایی استفاده کنید.

یک بار در هفته، از سنگ پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید) استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می شود و ناخن هایی که به طور طبیعی درخشان شده اند، را برای تان تضمین می کند. همچنین، با مالیدن روغن های مغذی بر روی ناخن ها، مرطوب شان کنید.

در آخر، با تکه ای از چوب شمشاد، پوسته های کنده شده و زاید را کنار بزنید تا ناخن هایتان رشدی سالم داشته باشند.

ناخن های خوش فرم: لاک زدن
قبل از لاک زدن، در زیر لاک از لایه ای محافظ استفاده کنید؛ در غیر این صورت، ناخن های تان سست می شود و یا رنگ شان به زردی می گراید...

برای پاک کردن لاک، از حلال های ملایم، بدون آستن (خشک کننده) استفاده کنید. بدون توقف و پشت سرهم ناخن های تان را لاک نزنید: بگذارید بین دو بار لاک زدن، چند روز ناخن های تان تنفس کنند.

ناخن های خوش فرم: توجه به ناخن های حساس و شکننده
ناخن های سست، می شکنند یا نصف می شوند... چه باید کرد؟

* قانون شمارۀ یک: تغذیه تان باید خوب و مناسب باشد. اسیدهای آمینه و ویتامین ها برای داشتن ناخن هایی سالم و محکم ضروری اند (می توانید از مکمل های غذایی مخصوص کمک بگیرید)

* قانون شمارۀ دو: با استفاده از دستکش های خانگی هنگام ظرف شستن و باغبانی و استفاده از کرم برای مرطوب کردن، از ناخن های تان محافظت کنید. اغلب محصولاتی که مخصوص دست ها هستند، هم زمان برای تغذیۀ پوست و ناخن طراحی و پیش بینی شده ا ند. از این کرم ها استفاده کنید! هر روز، این کرم ها را بر روی سطح ناخن های تان بمالید.

afg بازدید : 395 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)
هنگامی که در منزل هستید موهای‌تان را به چه سبکی درست کنید که به شما بیاید و بدون کوچکترین هزینه ای خودتان موهای‌تان را در منزل به زیباترین نحوه ی ممکن درست کنید ؟

اگر دوست دارید که موهای‌تان را فر و حلقه ای کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اتو‌های مو استفاده کنید اما از چه مدل اتویی ؟

برای این که موهای‌تان حالت حلقه ای پیدا کند توصیه می‌کنیم که از اتویی استفاده کنید که دارای سطح صاف و سرامیکی باشد . اگر بخواهید این حالت فر و حلقه ای بودن دوام بیشتری داشته باشد ، توصیه می‌شود که از حالت دهنده‌های و یا ژل‌های مخصوصی که وجود دارد استفاده کنید تا موهای‌تان این حالت را تا مدت بیشتری حفظ کند.

اما همیشه قبل از این که از این مواد حالت دهنده ی استفاده کنید باید به دستور و نحوه ی مصرف آن دقت داشته باشید تا حساسیتی برایتان پیش نیاید .

در مورد استفاده ی از اتوهای مو نیز باید احتیاط کنید زیرا بعضی از خانم‌های برای این که حالت فر یا بر عکس حالت صاف و لخت بودن موهای شان حفظ شود درجه ی حرارت اتوی را خیلی بالا می‌برند ، این کار شاید باعث شود که موهای شما در آن روز حالت خود را از دست ندهد اما به مرور زمان و با استفاده‌های مکرر باعث سوختن موهای شما می‌شود و سوختگی‌های با اتو بسیار بد و خطرناک هستند ، زیرا موهای قسمتی که سوخته‌اند ، ممکن است هرگز دیگر رشد نکند و یا این که شما باید ویتامین‌های موثر و قوی بسیاری را مصرف کنید تا شاید کمی موهای این قسمت رشد کنند .

پس در استفاده از اتو‌های مو دقت داشته باشید . به همین دلیل هرگز از اتوهایی که دارای مارک‌های متفاوت و متفرقه هستند استفاده نکنید زیرا به دلیل این که درجه‌های آنها دمای مناسبی را نشان نمی‌دهد باعث گمراهی شما می‌شود و متوجه سوختن موهای‌تان نمی‌شوید

برای استفاده ی از ژل‌های یا حالت دهنده‌های مو نیز دقت داشته باشید زیرا ممکن است هر ژلی به پوست سر شما نسازد و ایجاد حساسیت کند .

به همین دلیل برای این که مطمئن شوید آیا ژل با پوسته ی سر شما ایجاد حساسیت نمی‌کند ، توصیه می‌شود در ابتدا دستکشی را به دست کنید و پایین موهای‌تان را با این ژل تست کنید و اگر حساسیتی را مشاهده نکردید ، می‌توانید به طور مستقیم در حاهای دیگر موهای‌تان نیز استفاده کنید ، اما با کوچکترین احساس آلرژی بهتر است سریعا این ماده را از موهای‌تان پاک کنید ، تا به حساسیت‌های وخیم تر نرسیده است .

بعد از استعمال این ماده بر روی موهایتان بهتر است درب یا درپوش آن را محکم ببندید . هنگامی که موهای‌تان را اتو می‌کنید بهتر است یک پوششی را بر روی شانه‌های‌تان قرار دهید تا از لحاظ بهداشت نیز مشکلی برای‌تان پیش نیاید .

از شامپو‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد گیاهی زیادی نباشند زیرا این شامپوهای بر روی موهای شما اثر می‌گذارند ، همان طور که بسیاری از موهای به شامپوهای گیاهی واکنش مثبت نشان می‌دهند بسیاری از موهای نیز به شامپوهای گیاهی واکنش منفی نشان می‌دهند .

اگر صبح از این مواد نگه دارنده ی استفاده می‌کنید ، هیچ گاه در شب با این مواد نگه دارنده ای که به موهای‌تان زده اید ، نخوایید و به بستر نروید اول این مواد را از موهای‌تان بشویید و بعد به استراحت‌تان بپردازید . زیرا اگر این مواد برای مدت طولانی روی موهای‌تان بماند باعث می‌شود که موهای‌تان را تضعیف کند . افرادی که از این مواد نگه دارنده و یا از اتوهای مو استفاده می‌کنند بهتر است که موهای شان را ویتامینه کنند و به آنها برسید
afg بازدید : 221 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)

موهایم به اندازه ای چرب است که باید هر روز یا یک روز در میان آن را بشویم. از این نگرانم که این همه شست و شو برای موهایم ضرر داشته باشد . آیا چاره ای هست که بتوانم از شر چربی مو خلاص شوم؟

 

ـ خیر تنها راه برای کنترل چربی مو شست و شوی آن است و این کار برای موها هیچ ضرری ندارد. برای شست وشوی موها از شامپویی که مخصوص موهای چرب است و خاصیت چربی زدایی خوبی دارد استفاده کنید. شامپوها از نظر قدرت تمیزکنندگی و چربی زدایی با هم تفاوت دارند. بعضی شامپوها خاصیت پاک کنندگی و خشک کنندگی زیادی دارد در حالی که برخی دیگر خاصیت تمیزکنندگی کمتری دارند. شما باید از شامپوهایی که عاری از مواد نرم کننده و روغنی باشند استفاده کنید. در صورت نیاز موی سر خود را دوبار شامپو بزنید و کف شامپو را حدود ۳ دقیقه روی سر نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

 

اگر پس از شامپو زدن به نرم کننده نیاز دارید نوعی را انتخاب کنید که چربی نداشته و یا چربی آن کم باشد . موی کوتاه شست و شو را آسان تر کرده و چربی در مقدار کمتری از مو تجمع پیدا خواهد کرد. بنابراین کوتاه کردن مو تا حدودی به حل مشکل شما کمک می کند.

 

راهی که همیشه بتوان از چربی مو جلوگیری کرد وجود ندارد. فعالیت بیش از حد غدد چربی متصل به فولیکول مو در پوست عامل چربی مو است و معالجه بیرونی و موضعی برای کم کردن فعالیت غدد چربی موجود نیست. فرآورده های موجود فقط می توانند چربی هایی که در سطح پوست می رسند از بین ببرند در بعضی موارد چربی زیاد ممکن است همراه با اختلالات غدد داخلی از قبیل کیست های تخمدان – فعالیت زیاد غده فوق کلیوی به عت ازدیاد ترشح هورمون مردانه، باشد. تشخیص و درمان این بیماری ها نیاز به بررسی های دقیق و مراجعه به پزشک غدد و زنان وانجام آزمایش های لازم دارد.

afg بازدید : 389 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)

راه جلوگیری از افتادگی گونه ها

گونه‌ها معمولا شانس خوبی ندارند و به‌عنوان یک عضو فراموش‌شده، اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.
آویزان شدن پوست اطراف گونه می‌تواند سن فرد را بیشتر جلوه دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، ورزش‌های زیر را به‌طور مرتب انجام دهید تا گونه‌هایی برجسته و سفت داشته باشید و به این ترتیب، چهره شما جوان و شاداب باقی بماند.
البته توصیه می‌کنیم حین انجام این نرمش‌ها تنها باشید تا خدایی نکرده کسی فکر نکند که شما برای او شکلک درمی‌آورید.
- صاف بنشینید و با لب‌های بسته و حالتی راحت، صورت‌تان رو به جلو باشد. با استفاده از عضلات گونه، لب‌های خود را به جلو و عقب ببرید(در واقع لب‌ها را غنچه کنید و دوباره به حالت عادی برگردید). حین انجام این ورزش با استفاده از انگشت‌ها، از به‌کارگیری عضلات گونه مطمئن شوید.
- لب‌ها را غنچه کنید و تا 10 بشمارید، استراحت کنید و دوباره این حرکت را تا 10 بار انجام دهید.
- با لب‌های بسته، لبخند آرامی بزنید و بعد سعی کنید گونه‌ها را به سمت داخل دهان و دندان‌ها بکشید.
- برای انجام این نرمش به آینه نگاه کنید. لب بالای تان را جمع کنید؛ در واقع گوشه لب‌ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم‌ها حرکت دهید. در این مرحله سعی کنید لب بالا، بینی‌تان را لمس کند. تا 10 بشمارید و در همین حالت بمانید. استراحت كرده و بار دیگر نیز این حرکت را تکرار کنید.
- مثل نرمش قبل، حین انجام این نرمش هم به آینه نگاه کنید. تا جایی که می‌توانید، لبخندی عریض و پهن بزنید؛ درحالی که لب‌هایتان بسته بوده و گوشه دهان به سمت بالا برگشته است. سعی کنید گوشه لب‌ها تا جایی که ممکن است به گوش‌هایتان نزدیک شود؛ البته هرقدر دهان کوچک‌تری داشته باشید، این اتفاق غیرممکن‌تر است اما شما سعی کنید این اتفاق بیفتد، چون صرفا حرکت ماهیچه‌های گونه مهم است.
- حالا بینی‌تان را چین بدهید و در آینه، بالا رفتن و کشیده‌شدن ماهیچه‌‌های گونه را ببینید. تا 5 بشمارید و بعد از استراحت کافی، 10 بار این حرکت را تکرار کنید.
- لب‌ها و دندان‌ها را بسته نگه دارید و لب بالا را باد کنید(درست مثل مواقعی که گونه‌ها را مثل بادکنک باد می‌کنیم). همین حالت را حفظ کنید و تا 10 بشمارید. حالا این حالت بادکنکی را به گونه چپ منتقل کنید و تا 10 بشمارید و بعد از آن هم به لب پایین و باز هم تا 10 بشمارید. در نهایت، این بادکنک خودساخته را به گونه راست ببرید و برای آخرین‌بار تا 10 بشمارید.
بعد از استراحت کافی، 5 بار دیگر نیز تمام این مراحل را طی کنید.

afg بازدید : 190 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)

كمبود این ویتامین ، از علل اصلي ريزش مو در زنان ايراني است
 

يك متخصص پوست و مو با بیان اینکه كمبود ويتامين D از علل اصلي ريزش مو در زنان ايراني است، گفت: جهت سنتز ويتامين D مورد نياز بدن ضرورت دارد روزانه به مدت 15 تا 20 دقيقه قسمت‌هايي از پوست بدون پوشش در معرض تابش مستقيم نور آفتاب قرار گيرد.

 

afg بازدید : 305 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)

سلامت پا، قربانی زیبایی زنان

پوشیدن کفش ‌های پاشنه بلند نه تنها روی سکوهای سالن‌ مد، بلکه در زندگی روزمره بسیاری از زنان در سراسر جهان جایگاه ثابتی دارد. این کفش‌ ها قد را بلندتر می‌ کند و به برخی احساس اعتماد به نفس بیشتری می ‌دهد.

هنگام پوشیدن آن ها بدن از حالت معمولی خود خارج و عضلات پا کشیده می ‌شود. مدت ‌ها است که نسبت به کفش‌ های پاشنه بلند نگاه بدبینانه ‌ای وجود دارد و پزشکان معمولا در مورد پی ‌آمدهای بد آن برای سلامتی هشدار می ‌دهند. کمردرد، واریس و خارج شدن بدن از حالت صحیح آن از مشکلاتی هستند که به استفاده از این کفش ‌ها نسبت داده می ‌شوند. البته ارتباط پوشیدن کفش پاشنه بلند با این عوارض به ‌طور علمی ثابت نشده است
afg بازدید : 302 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)
برخي معتقدند یکی از راه‌های زیباتر نشان دادن موها، حالت‌ دادن به آنهاست. عده‌ای از افراد تنها به هنگام رفتن به مهمانی و عده‌ای دیگر نیز هر روز از حالت‌دهنده‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش همشهري آن لاين، هشدار متخصصان به دسته دوم مصرف‌کننده‌هاست که بی‌آنکه از خطرات استفاده طولانی‌مدت این محصولات آگاه باشند و فرق بین این مواد و کاربردها و مضرات هر یک از آنها را به درستی بشناسند، موهای خود را در معرض استفاده هر روزه از آنها قرار می‌دهند.

دکتر تورج مکرمی، ‌متخصص پوست، مو و زیبایی درباره کاربرد این محصولات و شیوه صحیح مصرف آنها نکات مهمی‌ را مطرح
afg بازدید : 369 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)

8 آیتمی که هر خانمی باید در کمد لباس خود داشته باشد

1 _ بارانی
 به گزارش سیمرغ ، بارانی لباس اصلی زنان با سلیقه  و طرفداران كیت موس (Kate Moss ) ، كتی هولمز (Katie Holmes )  و آلكسا چانگ  ( Alexa Chung  ) است . چرا ؟
دلیلش این است كه  در بین لباسهای رویی بارانی تكه ایده آلی برای هوای گول زننده بین فصلی است و زیبایی كت های شبیه این  به دلیل وجود انواع برش و مدلهای متنوعی آن است. بنابراین می توان براب هر نوع اندامی یك بارانی خوب پیدا كنید .
كریستوفر بیلی ( Christopher Bailly ) مدیر خلاق برند باربری  ( Burberry ) همواره در تولیداتش یك نمونه كلاسیك از انواع بارانی را قرار می دهد .
 

 

2 _ كت مدل بلیزر
این مدل كت  یك پوشش خوب برای طول شبانه روز است .  این نوع كت ها یك تكه ظریف آستر دار هستند كه می توان آن را به عنوان یك لباس رسمی یا غیر رسمی مورد استفاده قرار داد . جسیكا آلبا ( Jessica Alba ) به هنگام قرار نهار با دوستش با پوشیدن یك كت بلیزر با یك  پیراهن حریر تیپی شیك و رسمی زد  .
انتخاب یك رنگ مات مثل آبی تیره یا مشكی برای لباس روزانه كاملاً رنگ مناسبی است اما گاهی اوقات برای تنوع از  رنگهای روشن  و تند و لباسهای طرحدار استفاده نمایید .
 

 

3 _ ساعتهای بسیار بزرگ مدل مردانه
بستن یك ساعت بزرگ مدل مردانه بر روی مچ های ظریف زنانه  شاید نوعی قانون شكنی باشد اما  اگر با ناخنهای لاك خورده  و النگوهای نازك و حلقه های نیمه رسمی ست گردد خیلی جلوه خوبی خواهد داشت .
 

 

4 _ كت چرم
در بین لباس ها داشتن یك كت چرم یك جور سرمایه گذاری است . دهه 1950 جیمز دین ( James Dean ) برای اولین بار كت چرم پوشید  و تا حالا كه به عنوان یك پوشش پر استفاده در تیپ های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد . فرقی نمی كند از كتهای چرمی مدل خلبانی استفاده كنید یا از مدلهای خیلی كوتاه  ، در هر صورت  با پوشیدن كت چرم تیپ متفاوت  و چالش براگیزی خواهید داشت . 

 

   
5 _ پیراهن گلدار
این نوع پیراهن ها مناسب بهار  و تابستان می باشند اما یك پیراهن گلدار قشنگ را می توان در همه فصول سال مورد استفاده قرار داد . اگر در ماههای گرم سال هستید این پیراهن را با كفشهایی كه لژ بلند و یكسره دارند ست نمایید . در پاییز این پیراهن هایتان را  در گوشه كمد تلنبار نكنید  چرا كه می توانید یك پیراهن سبك و لخت را با بافتنی های درشت باف با رنگ روشن  و یا لباسهای سنگین زمستانی هم بپوشید .
 

 

6 _ كفش پاشنه بلند
این مدل كفشها بسیار شیك و خوش پوش هستند و با پوشیدنشان احساس خوبی خواهید داشت . اگر چه یافتن كفشهای پاشنه بلندی كه علاوه بر شیك بودن با آنها راحت هم باشید بسیار مهم است . اما اگر پوشیدن این كفشها باعث شود كه از درد لنگ لنگ كنان راه بروید دیگر خیلی به شیك بودنشان فكر نخواهید كرد .
به مانند دوشس كمبریج به هنگام پوشیدن كفشهای پاشنه بلند جوراب نپوشید . این كار باعث می شود خط پاهای تان بلندتر دیده شود  و بدون هیچ عذری پاشنه های كفش بیشتر به چشم می آیند


 

7 _ كفش راحتی برزنتی سفید
این نوع از كفشها را هر خانمی می بایست داشته باشد ( حتی گاهی اوقات بیش از یك جفت هم باید داشت ) . به مانند سارا جسیكا پاركر ( Sarah Jessica Parker ) چند جفت كفش راحتی داشته باشید تا در روزهای تنبیه شدن بتوانید سریع پا كرده  و فرار كنید . با پوشیدن این كفشها شیك به نظر خواهید رسید و از همه مهم تر این كه پس از خرید های طولانی پا درد نخواهید گرفت.
  

 

8 _ روسری
این وسیله تزیینی تنها برای گرم نگه داشتن بدن مورد استفاده قرار نمی گیرد. با طرحهای متنوع  از نقشهای بته جقه ای شاد تا طرح جمجمه های مك كویین می توانند با تغییر تیپ، جلوه  و شادابی خاصی ایجاد نماید .
در قسمت پوشاك، روسری ها آن چنان جای خود را باز كرده اند كه فروشگاه بزرگ لیبرتی ( Liberty )  برای روسری ها یك غرفه مخصوص در نظر گرفته است .
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 139
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 230
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,571
  • بازدید ماه : 1,571
  • بازدید سال : 86,470
  • بازدید کلی : 939,756
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم