loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 549 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

مقام های محلی در ولایت بادغیس از آغاز تطبیق واکسین پولیو (فلج اطفال) برای صدها هزار طفل در این ولایت خبر دادند.

مقام های محلی در ولایت باغیس از آغاز تطبیق واکسین پولیو (فلج اطفال) برای صدها هزار طفل در این ولایت خبر دادند. مقام های محلی در ولایت باغیس از آغاز تطبیق واکسین پولیو (فلج اطفال) برای صدها هزار طفل در این ولایت خبر دادند.
شراف الدین مجیدی سخنگوی والی بادغیس به خبرگزاری بخدی گفت که در این برنامه بیش از 200 هزار طفل، واکسین ضد پولیو خواهند شد.
مجیدی می گوید که تطبیق واکسین پولیو از امروز (یکشنبه) آغاز شده و تا 3 روز دیگر تکمیل خواهد شد.
بادغیس در غرب کشور از ولایاتی است که در شماری از ولسوالی های آن کودکان از وجود مرض فلج اطفال رنج می برند.
وزارت صحت عامه، تلاش دارد تا با همکاری کشورهای بین المللی، از گسترش این مرض "معیوب کننده" اطفال جلوگیری کند.
مجیدی می گوید که تطبیق این برنامه در ولایت باغیس، بیش از 100 هزار دالر هزینه دارد که از سوی موسسه یونیسف پرداخت خواهد شد.
سخنگوی والی باغیس افزود که در این برنامه، بیش از 200 هزار مامور صحی و رضاکار در 500 مرکز ثابت فعالیت خواهند کرد.
براساس پیش بنی ها و برآوردهای انجام شده، در جریان 3 روز کمپاین، بیش از 200 هزار طفل در مرکز و ولسوالی های بادغیس واکسین خواهند شد.
مسئولان ولایت باغیس، از تمام شهروندان این ولایت خواست تا با استفاده از این فرصت، کودکان شان را در برابر این مرض کشنده، واکسین کنند.
پولیو (فلج اطفال) ویروسی از نوع انترو است که با نفوذ در بدن کودکان، باعث فلج و یا در برخی موارد سبب مرگ آنان می شود.
پیشتر در ولایت بادغیس، 2 مورد مثبت فلج اطفال به ثبت رسید که نگرانی شماری از مسئولان دولتی را به همراه داشته است.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 164
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 269
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 449
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,768
  • بازدید ماه : 2,768
  • بازدید سال : 87,667
  • بازدید کلی : 940,953
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم