loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 569 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

مقام های وزارت امور داخله روزیک شنبه گفته اندکه فهرست آن مراکز رأی دهی را که امنیت آن ها از سوی نیروهای امنیتی تأمین خواهند شد، فردا به کمیسیون مستقل انتخابات خواهد فرستاد.

بربنیاد این فهرست نیروهای امنیتی، قادر استند تا امنیت هفت هزار مرکز رای دهی را به گونه لازم تأمین کنند.

وزارت امور داخله افزوده است که برای از میان برداشتن تهدیدهای امنیتی از شماری از مراکز رۀی دهی، تلاش جریان دارند.

انتظار کمیسیون مستقل انتخابات برای دریافت فهرست مراکز رأی دهی از سوی نهادهای امنیتی فردا پایان خواهد رسید.

معاون سخنگوی وزارت امور داخله، محمد نجیب دانش گفته است: « لست هفت هزار مرکز رای که چندی پیش از سوی کمیسیون به این وزارت فرستاده شد نهایی شده است وفردا دوباره به کمیسیون فرستاده می شود.»

وزارت امور داخله چالش های را در برابر امنیت برخی از مرکز های رای دهی در بخش های دور دست کشور می پذیرد، اما افزوده است که بررسی ها جدی در این زمینه آغاز خواهند شد.

از سویی هم بنیاد انتخابات آزاد وعادلانه افغانستان گفته است که نهاد های امنیتی درهمآهنگی با کمیسیون مستقل انتخابات، باید زمینه شرکت مردم را در انتخابات آینده ریاست جمهوری فراهم سازند.

رییس عمومی فیفا، نادر نادری گفته است: « چگونگی تأمین امنیت انتخابات نیاز به یک برنامه از پیش تعین شده دارد و این برنامه باید میان کمیسیون مستقل انتخابات و نهاد های امنیتی شریک شده باشد و آنان مکلف اند تا زمینه را برای رأی دادن فراهم کنند.»

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در روز شانزدهم ماه حمل سال آینده برگزار شود، امنیت انتخابات آزمون بزرگی برای نیروهای بومی گفته شده است، اما نهادهای امنیتی وعده سپرده اند تا چالش های امنیتی را از برابر این روند دور بسازند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 159
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 381
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,008
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,327
  • بازدید ماه : 3,327
  • بازدید سال : 88,226
  • بازدید کلی : 941,512
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم