loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 578 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

۱- درباره اینترنت صحبت کنید و به آنها فرصت دهید که در کنار شما شبکه را کشف کند

از فرزند خود بخواهید که به شما نشان دهد چقدر به آنلاین بودن علاقه دارد  و

اگر تمایلات فرزندتان با شما یکی نبود سعی کنید شوکه نشوید.

 

 

afg بازدید : 559 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

afg بازدید : 493 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)
afg بازدید : 1112 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)
afg بازدید : 540 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)
عریف کلی برای whois نمی‌توان ارائه داد ولی فعلا منظور ما از Whois همان کسب اطلاعات در مورد یک سایت است.(قبلا با نوع خاصی از whois برای تبدیل domain به ip آشنا شده‌اید).
کاری که امروز می‌خواهم انجام دهم کسب اطلاعات در مورد یک شماره ip و یا یک domain (مثلا irib.com ) خاص است. برای کسب این اطلاعات باید به اینترنت وصل شده و به‌طریقی به یک سری سایت‌های خاص که وظیفه ثبت domain , ... را دارند متصل شده و اطلاعات را از آنها درخواست کنم. این سایت‌های خاص database (بانک‌های اطلاعاتی) ویژه این وظایف را دارند. برای کسب این اطلاعات از سایت‌ها روش‌های زیر را می‌توان به‌کار برد
afg بازدید : 533 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)
پیدا کردن IP فرستنده ایمیل در سایت یاهو

خیلی ها علاقه مند هستند که ایمیل هایی که دریافت می کنند مال کدام کشور و یا کدام شهر است. آیا راهی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد؟ بله بهترین راه فهمیدن آی پی شخص فرستنده است

 

که با آن می توان به راحتی جا و مکان او را شناسایی کرد. در این ترفند قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه آی پی ایمیل ها را در بیاورید.



ابتدا به صفحه ایمیلتان در یاهو برویدکرده و سپس از بالای صفحه سایت گزینه Options را انتخاب کنید.


سپس به قسمت GeneralPreferences بروید. در صفحه باز شده

در بخش Messeges و در قسمت Headers ، تیک گزینه Show all headers on incoming messages را بزنید.


سپس در پایین صفحه بر روی Save کلیک کنید.

 



حال اگر یکی از ایمیلهای خودتو رو چک کنید در قسمت نام فرستنده میتوانید IP و

اطلاعات دیگری از او را مشاهده کنید.

 

afg بازدید : 570 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

برای این‌کار راههای متفاوتی وجود دارد

 

 راحت‌ترین راه استفاده از دستور ipconfig است. من با تایپ کردن آن به نتایج زیر رسیدم
 

Windows 2000 IP Configuration
 

PPP adapter neda
 

Connection-specific DNS Suffix .
 

IP Address. . . . . . . . . . . . : 217.66.198.116
 

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
 

Default Gateway . . . . . . . . . : 217.66.198.116
که آدرسip تان را می‌توانید

 

 

 

afg بازدید : 569 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)


وبلاگ‌های برتر جهان چه می‌کنند؟
آیا وبلاگ شما این پتانسیل را دارد که به یکی از وبلاگ‌های برتر تبدیل شود؟
آیا می‌دانید که این وبلاگ‌ها حداقل ۵۰ مطلب در روز منتشر می‌کنند در حالی که اکثر وبلاگ‌های ما برای نوشتن چند مطلب در هفته تقلا می‌کنند؟

ViperChill در این مطلب خود به تحلیل ۱۰ وبلاگ برتر دنیا طبق آمار سایت معتبر تکنوراتی پرداخته که عبارتند از:

HuffingtonPostTechCrunchMashableGizmodoEngadgetGawkerBoing BoingThe CornerHot AirTMZ

در مورد اشاره، معیارهایی مانند «عمر وبلاگ» و «تعداد مطلب در روز» و «تعداد کلمات هر مطلب» بررسی شده است:

عمر وبلاگ

قدیمی‌ترین وبلاگ ۱۲۳ ماه (حدود ده سال) و جدیدترین آنها ۴۹ ماه (حدود ۴ سال) عمر دارد و میانگین عمر آنها ۷۱ ماه است (حدود ۶ سال)
هر چند عمر یک وبلاگ، معیار خوبی برای ارزش آن نیست اما بررسی مذکور نشان می‌دهد که لازم است چندین سال (حداقل ۴ سال) در عرصه نت حضور پایدار داشت تا بتوان میخ خود را به عنوان یک وبلاگ برتر کوبید!

 

 

afg بازدید : 598 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)
اگر سایت خود را به تازگی ثبت و راه‏اندازی کرده‏اید و هنوز آن را در هیچ جستجوگری مانند گوگل، یاهو و یا ام اس ان ثبت نکرده‏اید می‏توانید از طریق لینک‏های زیر سایت خود را در معروفترین جستجوگرها ثبت کنید.

آمارهای رسمی نشان می‏دهد که موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که کاربران به کمک آنها کالا، خدمات و اطلاعات مورد نیاز خود را می‏یابند.

البته تنها رتبه‏های بالای نتایج جستجو است که مورد توجه کاربران قرار دارد و آنها به سایت‏های لیست شده در این رتبه‏ها مراجعه می‏کنند و از بقیه سایت‏ها صرف نظر می‏کنند.
afg بازدید : 456 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

 

گوگل سرویسی ارائه می کند که به کمک آن می توانید بفهمید

کاربران اینترنتی چه کلمات و اصطلاحاتی را بیش از

همه جستجو می کنند به کمک این سرویس اطلاعات مفید و ارزشمندی بدست آید.

به خصوص اگر دارای یک وی سایت اینترنتی یا یک وبلاگ هستید

 

بیشترین کلمات جستجو شده

afg بازدید : 582 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

(به انگلیسی: Yahoo Inc) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینهٔ اینترنت و نرم افزار فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در سانی ویل، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. یاهو یکی از بهترین سایت های اینترنتی است که امکانات زیادی مانند موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو! مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش های فانتزی و شبکه های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته است.

یاهو توسط جری یانگ و دیوید فیلو در ژانویه سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و در تاریخ ۱ مارس ۱۹۹۵، بین مردم گنجانده شد.

در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۰۹، یاهو، کارول بارتز را که مدیر اجرائی سابق دریافت رمز عبور بود را به عنوان مدیر اجرائی و رئیس جدید و

عضو هیئت مدیره یاهو منصوب کرد.

afg بازدید : 532 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)
نرم افزار - علی رغم تنفر ایجاد شده در فضای وب علیه ویندوز8، کن هث مقاله نویس زد دی نت معتقد است ویندوز 8 نه تنها خوب است بلکه بهتر از ویندوز ایکس پی – محبوب ترین ویندوز مایکروسافت – هم هست.
afg بازدید : 451 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

اگر شما مايل هستيد آدرس اي‌ميل خود را در اختيار هر سايتي قرار ندهيد، استفاده از اي‌ميل‌هايي يكبار مصرف راه‌حلي مناسب محسوب مي‌شود....


فرض كنيد مي‌خواهيد در سايتي ثبت نام كنيد تا نرم‌افزار يك كتابي را براي شما اي‌ميل كند، يا اين‌كه مي‌خواهيد ديدگاه خود را در مطلبي از وبلاگي كه خوانده‌ايد بازگو كنيد اما به اجبار از شما خواسته مي‌شود كه آدرس اي‌ميل خود را وارد كنيد.

با گشت و گذار در برخي سايت‌هاي تبليغاتي در فضاي اينترنت مي‌توانيد با چنين اي‌ميل‌هايي آشنا شويد؛ در چنين مواردي صرف نظر از جنبه‌هاي امنيتي موضوع ممكن است شما فرصت مرور اي‌ميل‌هاي بعدي كه ممكن است از طريق اين سايت‌ها ارسال مي‌شود را نداشته باشيد البته اكثر سايت‌ها و وبلاگ‌ها مدعي هستند كه از اي‌ميل‌ شما براي فرستادن هرزنامه (spam) مورد استفاده قرار نمي‌دهند اما عملا گه‌گاه اين كار را انجام مي‌دهند.

در چنين شرايطي اگر شما نخواهيد عطاي خريد اينترنتي يا به عنوان مثال ثبت ايده خود در وبلاگ را به بقايش ببخشيد، راه چاره استفاده از اي‌ميل‌هاي يك بار مصرف خواهد بود.اين سرويس كه به مشتريان خود خدمات رايگان ارائه مي‌كند مي‌تواند مشكل شما را براي هميشه برطرف كند.

اين نوع اي‌ميل تا چندين ساعت، چند روز و يا حتي چند سال مي‌توانند اعتبار داشته باشند و اي‌ميل‌هاي دريافتي را به صورت خودكار به اي‌ميل اصلي شما ارسال كنند. البته ناگفته نماند كه اين قابليت آخر در تماس اي‌ميل‌هاي يك بار مصرف وجود ندارد. حتي برخي از اين اي‌ميل‌ها قابليتي دارند كه شما بتوانيد پاسخ آن‌ها را از طريق اي‌ميل اصلي خود و بدون افشاي آدرس اي‌ميل اصلي ارسال كنيد.

بنا بر اعلام سايت‌هاي اينترنتي، برخي از سرويس‌هاي رايگان اي‌ميل يكبار مصرف عبارتند از:

http://www.mailexpire.com - http://www.temporaryinbox.com - http://www.maileater.com - http://www.jetable.org/en/index http://www.guerrillamail.com - http://10minutemail.com/ - http://www.dontreg.com/ - http://www.tempomail.fr/ - http://www.tempemail.net/ http://www.pookmail.com/ - http://www.Funpatugh.com/ - http://www.kasmail.com/ - http://greensloth.com/ - http://www.mytempemail.com/ http://mailcatch.com
afg بازدید : 264 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)

پس از اقدام هماهنگ مسلمانان جهان در تحریم گوگل، این سایت پس از 8 سال که همواره پربازدیدترین سایت جهان نام داشت سقوط کرد و به رتبه دوم تنزل یافت.

پایگاه الکسا که ترتیب پر بازدیدترین سایت‌ها در جهان را نشان می‌دهد، در تازه‌ترین رده‌بندی خود، رتبه گوگل را به دومین سایت تنزل داد. این در حالی است که گوگل طی 8 سال گذشته همواره در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار داشت و بدون رقیب در رتبه نخست سایت الکسا جای داشت.

تنزل رتبه گوگل پس از آن روی داد که این سایت از حذف فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) خودداری کرد و همین موضوع باعث شد تا مسلمانان جهان تصمیم بگیرند که این سایت را تحریم کرده و از آن استفاده نکنند.

زیان‌های گوگل طی روزهای گذشته همچنان ادامه داشته به گونه‌ای که برخی از سایت‌های خبری اعلام کردند که گوگل روزانه 3 میلیون بازدید را از دست می‌دهد.

بر اساس رده‌بندی سایت الکسا، در حال حاضر سایت اجتماعی «فیسبوک» در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار دارد و پس از گوگل که در مکان دوم قرار دارد، سایت یاهو قرار گرفته است.

 

لینک پربازدیدترین سایت‌های جهان

afg بازدید : 464 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)
نیوک چیست؟؟با سلام به همه کاربران عزیز

روزانه بر تعداد کسانی که تمایل به راه اندازی سایت افزوده میشود ولی در این باره اطالاعاتی ندارند. برای همین تصمیم به یک پست جامع برای همین افراد کردم که کسانی هم که اصلا هیچ اطلاعاتی ندارند میتونند یک وب سایت با این سیستم راه اندازی کنند.
سوال اول که به ذهن شما میاد اینکه که نیوک اصلا چی هست؟
afg بازدید : 340 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

بهترین پیشنهاد من برای خرید مودم خرید یک مودم از شرکت LINKSYS هست که انصافا از تمامی رقبا یک سر و گردن بالاتر هست. پیشنهاد می کند به راهنمایی های شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت خود اصلا توجه نکنید که فقط فکر سود خودشان هستند و اصلا به فکر بهترین انتخاب و کم هزینه ترین انتخاب برای شما نیستند. مودم Linksys از شرکت Cisco با تمامی تجهیزات موجود در کشور که توسط این خدمات دهنده ها خریداری شده مطابقت دارد و هیچ مشکلی ندارد.

 

 

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,457
  • بازدید ماه : 1,457
  • بازدید سال : 86,356
  • بازدید کلی : 939,642
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم