loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 579 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

۱- درباره اینترنت صحبت کنید و به آنها فرصت دهید که در کنار شما شبکه را کشف کند

از فرزند خود بخواهید که به شما نشان دهد چقدر به آنلاین بودن علاقه دارد  و

اگر تمایلات فرزندتان با شما یکی نبود سعی کنید شوکه نشوید.

 

 

 

 

 

 



۲ - خلاقیت کودک خود را تحریک کنید و فرزند خود را به سمت

 

بهترین محتوای آنلاین هدایت کنید تا بتواند

 

 

 

 

 

خلاقیت خود را توسعه دهد.

کودک شما می تواند یاد بگیرد و سایتهای جدید را کشف کند، بازی کند، وبلاگ بنویسد،

وب سایت بسازد و … به این ترتیب می توانید تصور ذهنی فرزندتان را توسعه دهید.


 

 

 

 

 


۳ - در کنار هم و با یکدیگر قوانین و موانعی  را بسازید و تعیین کنید که

چه وقت/ کجا/ چرا و به چه مدتی فرزند شما می تواند از



 

 

 

 

 

                        تلفن همراه یا رایانه استفاده کند.

 

شما باید یاد بگیرید که به حرفهای فرزندتان گوش دهید و قوانین عادلانه ای را تدوین کنید.

 

 

 

 

 

 

 


 

۴ - اطلاعات شخصی را حفظ کرده و به فرزند خود کمک کنید

بفهمد که اطلاعات و عکسهایی که در شبکه می گذارد می توانند

برای همیشه و برای همه قابل رویت باشند.    

  به کودک کمک کنید  که از بالاترین سطوح حریم شخصی در شبکه های اجتماعی استفاده کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


۵ - به استفاده از ابزارهای کنترل شخصی فکر کنید که می توانند

به طور خودکار بعضی موضوعات خاص (موضوعات غیراخلاقی، خشونت و …)

را فیلتر کنند و زمان وبگردی کودک خود را محدود کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


۶ – از گذاشتن رایانه شخصی در اتاق کودک خود اجتناب کنید

و در عوض، رایانه را در اتاق نشیمن قرار دهید. با این کار

می توانید از سلایق فرزند خود در زمان وبگردی آگاه شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 162
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 382
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,033
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,352
  • بازدید ماه : 3,352
  • بازدید سال : 88,251
  • بازدید کلی : 941,537
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم