loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 1203 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

باور می کنید اینها افسران اردوی ملی افغانستان باشند! + عکس

 جالبترین تصاویر از افسران پرافتخار اردوی ملی افغانستان

اردوی ملی افغانستان یاهمان ارتش ملی افغانستان یکی از قوی ترین ارتشهای منطقه است. سربازان اردوی ملی توسط نیروهای خارجی آموزش می بینند و از آخرین ابزار جنگی و دفاعی برخوردار می باشند.

بیش از دو دهه جنگ در افغانستان باعث شد که شیرازه ی اردوی ملی افغانستان به کلی از هم بپاشد.  بعداز سقوط طالبان وتشکیل دولت انتقالی برای بار دیگر اردوی ملی افغانستان در سال1382 ه.ش تأسیس وبا کمک کشورهای بین المللی توسعه ورشد یافت؛ به گونه ای که اکنون اردوی ملی افغانستان شامل 5 قول اردوی زمینی و یک قول اردوی هوایی، یک فرقه مرکزی کابل، چهار قوماندانی ، دو لوای جداگانه، چهار قوماندانی زون ویک کندک می باشد. روند توسعه اردوی ملی بیشتر باکمک کشور های بین المللی صورت گرفته وتوانسته با تجهیزات مدرن روز خود را مجهز نماید.

 با این که اردوی ملی نسبت با گذشته سیرصعودی داشته اما موانع ومشکلات عدیده ای  سبب گردیده است تا اردوی ملی نتواند به استقلال لازم برسد.(منبع: وبلاگ صدای سوخته)

مهمترین اعتراض نسبت به اردوی ملی افغانستان که از سوی منتقدین دولت صورت می گیرد تبعیض قومی در آن است.  منتقدین می گویند در اردوی ملی وحدت ملی و شایسته سالاری رعایت نمی شود بلکه جلب و جذب در  اردوی ملی و واگذاری پستهای کلیدی و حساس براساس قومیت است نه براساس لیاقت و توانایی خدمت برای وطن.

اردوی ملی ا فغانستان

ارتش ملی افغانستان

اردوی ملی


 تصاویر فوق جالب از افسران ارتش ملی افغانستان

تصویر ذیل زنان ارتش ملی افغانستان را در حال تمرین تاکتیکهای نظامی نشان می دهد. در اردوی ملی  افغانستان زنان نیز شانه به شانه مردان برای دفاع از وطن خود سهم گرفته اند.

ارتش ملی افغانستان

سربازان اردوی ملی افغانستان

افغانستان

عکس سرباز اردوی ملی افغانستان

افسران اردوی ملی افغانستان

عکسهای جالب سربازان ارتش

عکس سرباز ارتش افغانستان

عکسهای جالب ازافغانستان

تصویرسربازان ارتش افغانستان


وقتی به تصویر افسران شجاع اردوی ملی افغانستان وطنم نگاه می کنم

 احساس اقتدار وعزت می کنم.

به امید روزی که هرگونه تبعیض قومی و فساد از تمام ادارات افغانستان

رخت بر بندد و جای خودرا به عدالت و وحدت ملی و همدلی بدهد.

منبع تصاویر: سایت افغان پیپر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,512
  • بازدید ماه : 1,512
  • بازدید سال : 86,411
  • بازدید کلی : 939,697
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم