loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 534 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
مروز مطلبی بسیار دلنشین و عالی در افغان پیپیر از خانم یوسفزاده خواندم،که باید به گوش جان سپرد،و از ان عبرت گرفت؛ برای من تنها افغانستان مهم است! برای من مهم نیست در مصر چه می گذرد، برای من مهم نیست سرنوشت مرسی چه می‌شود تا به‌ خاطر آن لحظه‌ای اندوهگین باشم. چون می‌دانم آنچه بر سر مصر رفت، ظاهراً خواست مردم آن سرزمین بود. همانطور که روزی مرسی را انتخاب کردند روز دیگر نیز او را برانداختند. برای من مهم نیست در پاکستان و یا ایران چه کسی رییس جمهور می‌شود و یا شده است چون می دانم در آنجا مخالف و موافق همه استقلال و آرامش و انکشاف را برای کشورشان آرزو دارند و هیچ تاثیری مثبت روی زندگی یک مهاجر افغانستانی ندارد. برای من مهم نیست، چون وظیفه ی من در حادثات خارج از مرز افغانستان، تنها مطالعه ی حادثات هست نه اظهار تاسف یا شادمانی از آن. در این برهه زمانی برای من مهم آن است که در لوگر هفت نفر بر اثر گرسنگی جان خویش را از دست دادند. برای من مهم آن است که دختران متعلم با تهدید شدید امنیتی روبرو هستند. برای من مهم آن است که انتقال سیاسی و نگرانی های بوجود آمده، آرزوها و آمال مردم را تحت شعاع خویش قرار داده است. برای من مهم آن است که آرامش مردمم را هر روز به گلوله نبندند و انتحار و انفجار رنگ امنیت کشور مرا زرد نسازد. برای من مهم آن است که آینده ی کشورم در کشورهای همسایه تعیین نشود. برای من مهم آن است که افغانستان به کجا می‌رود. برای من مهم آن است که اهتزاز بیرقی سفید رنگ در قطر، آرامش مرا در کابل به نشانه نگیرد، حتی اگر هزاران دعای خیر در برافراشته شدن این سپیدی همراه‌ اش باشد. اگر تمام دنیا پر از آرامش باشد، وقتی در افغانستان قلب‌های تپنده و محزونی صلح را گدایی می‌کنند، لبخند من بی معنی است. اگر بهار عربی تمام کشورهای عرب را تحت چتر خویش بگیرد و افغانستان در خزان اندیشه ها به سر ببرد، شور و شعف من معنایی ندارد. اگر دولت ایران به انرژی هسته‌ای دست یابد یا دست یابیده است، ولی ارتش کشور من در اوج فقر نظامی و فقر تعهد ملی بسر ببرد، احساس قدرت من به حیث یک مسلمان بی معنا است. برای من تنها افغانستان و دردهایش مهم است حتی اگر جغرافیای اطراف اش در بی دردی بیاساید و یا در درد شناور باشد. (منیره یوسف زاده)به نقل از افغان پیپر
afg بازدید : 590 دوشنبه 28 اسفند 1391 نظرات (1)

ازدواج جالب دختر تغییر جنسیت داده با دوست مادرش! +تصاویر

نوجوانی که دختر به دنیا آمد ولی مانند یک مرد زندگی می کند، در برنامه ای حضور پیدا کرد تا از اینکه عاشق بهترین دوست مادرش که یک زن ۳۱ ساله است، دفاع کند.

بابی فرانسیس ۱۹ ساله اهل ورکستر، عاشق پرستار کودکی اش،دونا پرایس شده است که خودش سه فرزند دارد.

بابی آرایشگر بوده و در انتظار آن است که هر چه زودتر عمل های تغییر جنسیت را انجام دهد. در کودکی او همیشه موهای بافته شده اش را قیچی و لباس های دخترانه اش را پاره می کرد چرا که از درون می دانست پسر است.

afg بازدید : 456 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

 

گوگل سرویسی ارائه می کند که به کمک آن می توانید بفهمید

کاربران اینترنتی چه کلمات و اصطلاحاتی را بیش از

همه جستجو می کنند به کمک این سرویس اطلاعات مفید و ارزشمندی بدست آید.

به خصوص اگر دارای یک وی سایت اینترنتی یا یک وبلاگ هستید

 

بیشترین کلمات جستجو شده

afg بازدید : 686 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)
بر اساس نتایج یک پژوهش که در شمال شهر تهران انجام شده است اکثر دختران طی ۲ سال اول رابطه خود باجنس مخالف، درگیر روابط جنسی می شوند.



جهان: اکثر قریب به اتفاق دخترانی که رابطه دوستی طولانی مدت با پسران دارند در آغاز رابطه دوستی علی رغم تصورشان درگیر روابط جنسی خواسته یا عمدتا ناخواسته می شوند.

بر اساس نتایج یک پژوهش که در شمال شهر تهران انجام شده است اکثر دختران طی ۲ سال اول رابطه خود باجنس مخالف، درگیر روابط جنسی می شوند.

این در حالی است که تقریبا همه دختران مورد مطالعه در ابتدای برقراری رابطه دوستی تصور می کرده اند که از درگیری جنسی مصون بوده، مهارت و قدرت کافی را در کنترل و هدایت روابط و دوستی دارند.

در بخش دیگری از این مطالعه آمده است اکثر قریب به اتفاق آنها در آغاز روابط دوستی با پسران بر این باور بودند که آنها خیلی زرنگ تر از آن هستند که دوستشان بتواند از آنها سوء استفاده جنسی کند.

در بخش تحلیلی این پژوهش یکی از علل درگیر شدن دختران در روابط جنسی برداشت نادرست آنها از روابط دوستی با پسران عنوان شده است.به عنوان مثال انگیزه و هدف اکثر دختران از برقراری رابطه دوستی با جنس مخالف جلب حمایت و عاطفه گزارش شده است،در حالی که در پسران، برقراری روابط جنسی انگیزه و هدف اصلی رابطه دوستی بوده است.
afg بازدید : 429 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)
1- به نیمه پر لیوان نگاه کنید:
مثبت‌اندیش بودن 9 سال بر طول عمر شما می‌افزاید.


2- عشق حقیقی را پیدا کنید:
ازدواج کردن با شخصی که واقعا او را دوست می‌داریم بدون آنکه طلاقی در کار باشد 7 سال بر طول عمر شما می‌افزاید.

3- مذهبی باشید:
افرادی که گرایشات مذهبی دارند و به خداوند اعتقاد پیدا می‌کنند 7 سال بر طول عمرشان افزوده می‌شود.

4- مسواک بزنید:
داشتن دهان و دندانی سالم باعث می‌شود شما قلب سالمی داشته باشید و به دیابت هم مبتلا نشوید. دهان و دندان سالم 6 سال بر طول عمر شما می‌افزاید.

5- رابطه جنسی خوب داشته باشید:
رابطه خوب جنسی احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی را کم کرده و 4 سال بر طول عمر شما می‌افزاید.

6- ورزش کنید:
ورزش باعث سلامت جسم و روان شده و 4 سال بر طول عمر شما می‌افزاید.

7- روابط خوب اجتماعی برقرار کنید:
داشتن روابط خوب اجتماعی از بروز استرس پیشگیری می‌کند و 4 سال بر طول عمر شما اضافه می‌کند.

8- مدیتیشن انجام دهید:
مدیتیشن سبب آرامش و دوری شما از استرس‌های روزانه می‌شود و در ضمن در کاهش فشارخون موثر است و 3 سال بر طول عمر شما می‌افزاید.
9- حیوان‌ خانگی پرورش دهید:
داشتن یک حیوان خانگی به کاهش فشارخون و سلامت قلب کمک کرده و 2 سال بر عمر شما می‌افزاید.

10- صبحانه بخورید:
خوردن صبحانه کامل به شما انرژی کافی می‌دهد و از چاقی پیشگیری می‌کند و می‌تواند بین یک تا 3 سال بر عمر شما بیفزاید.
11- بخندید:
خندیدن سبب افزایش آرامش و کاهش استرس شده و یک سال بر عمر شما می‌افزاید
afg بازدید : 611 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)
1- فعالیت خود را افزایش دهید.

2- توقع هایتان را کاهش دهید.

3- احساساتتان را بشناسید و آن ها را بیان کنید.

4- فعالیت اجتماعی را افزایش دهید.

5- مثبت اندیش باشید.

6- از احساسات منفی فرار کنید.

7- خودتان باشید.

8- خلاقیت داشته باشید.

9- صمیمیت را افزایش دهید.

10- در زمان حال زندگی کنید.

11- برنامه ریزی کنید.

12- به شادی اولویت دهید.

پس،همواره به یاد داشته باشید که آنچه در توان دارید،برای شاد بودن انجام دهید.شاد بودن را هدف اصلی زندگی خود قرار دهید.ترجیح دهید زندگی ساده ولی شادی داشته باشید.
afg بازدید : 592 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

دولت افغانستان برنامۀ تازۀ سوا دآموزی را به راه انداخته است که به زن های افغان که از تحصیلات پایه محروم بوده اند، توانایی این را می دهد تا از طریق تلفن های همراه شان خواندن و نوشتن را بی آموزند.

این برنامه «استاد موبایل» نام دارد، و برنامۀ تحصیلی ملی را در هردو زبان فارسی و پشتو در دسترس قرار می دهد و شامل ریاضیات نیز می باشد.

برنامۀ استاد موبایل با کمک ۸۰ هزار دالری از سوی ایالات متحد امریکا توسط شرکت پیوستون که یک شرکت افغانی فن آوری اطلاعات است، ایجاد شده است.

در برنامۀ استاد موبایل تمامی درس ها به صورت صوتی–تصویری است، و در آن نوشته ها، تلفظ، و اصطلاحات نصب شده اند و به طور رایگان در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

باوجود میلیون ها دختری که در سطح کشور به مکتب می روند، نرخ سواد در افغانستان، بربنیاد داده های سازمان ملل متحد، دربین دختران تنها ۵,۱۲ درصد بوده و دربین مردان ۳,۳۹ درصد است.

مدیر عامل شرکت پیوستون، مایک دوسون به خبررسانی فرانسه گفته است: « این نُخستین باری ست که سواد آموزان فرصت این را به دست آورده اند تا آموزش های شان را از طریق تلفن های موبایل خویش، به صورت صوتی–تصویری دریافت کنند.»

این شرکت که در زمینۀ چنین کارهایی تجربه دارد، پیش از این برنامۀ «یک لپ تاپ برای یک کودک» را به راه انداخته بود که در آن ۳۰۰۰ کمپیوتر در شهرهای کابل، قندهار، هرات، بغلان و جلال آباد در دسترس زنان و کودکان قرار گرفت.

مایک دوسون افزوده است: « ما می توانیم با استفاده از تصویر، صوت، سؤال ها، و تمرین ها کار استادان را راحت تر سازیم.»

وی می افزاید: « تلفن های همراه از هر کمپیوتری ارزان تر هستند و مردم نیز با آن آشناتر هستند، و همچنین استفادۀ آن بسیار راحت تر است.»

این برنامۀ رایگان قابل نصب بر روی هرنوع تلفن همراهی است که دارای کارت حافظه و دوربین باشد.

درس های جداگانۀ این برنامه در آینده بر روی ویب سایت وزارت معارف نیز نشر خواهند شد.

آقای دوسون گفت است: « ما تلاش خواهیم کرد تا هرچه بیشتر شمار زیادی از مردم را در این برنام شامل بسازیم. موضوع دیگر این است که ما می توانیم موضوعات مطالعۀ بیشتری همچون انگلیسی، عربی، پشتو، صحت، و زراعت را نیز اضافه نماییم.»

وی اضافه کرد « برای گُسترش این برنامه، ما به دنبال گفتگوها با شرکت های مخابراتی و رسانه ها هستیم تا مردم را از این برنامه باخبر سازیم...ما با صاحبان دکان های تلفن موبایل گفتگوهایی را در بارۀ با ین نرم افزار انجام داده ایم و آنان علاقه مند هستند تا این ]برنامه [را مانند دیگر برنامه هایی که برروی تلفن های همراه نصب می شوند، برای مردم نصب کنند.»

وزارت معارف کشور گفته است که، در حال حاضر در حدود ۱۰۰ تن دانش آموز در پروژۀ آزمایشی از این برنامه استفاده می کنند، ۶۵ درصد آنان زنان هستند و قرار است تا این پروژه در سطح کشور گُسترده شود.

مدیر این برنامه ها، الله باز جام گفته است: « تمرکز و هدف ما بیشتر روی بانوان تحصیل نکرده می باشد.»

وی به خبررسانی فرانسه گفته است که، این وزارت آماده است تا برای ارتقای استاد موبایل برای خانم ها اقدام به هرکاری کند و همچنین این برنامه را ازطریق سی دی و دی وی دی توزیع کنند.

در بخش پروژۀ آژمایشی این برنامه در کابل، سمیرا احمدزی ۲۴ ساله که مادر دو کودک است گفته است که وی بدلیل وجود طالبان قادر به رفتن به مکتب نبوده است.

وی گفته است: « پس از آن من ازدواج کردم و حال با اجازه از سوی شوهرم به مرکز سواد آموزی آمده ام تا خواندن و نوشتن را یادبگیرم.»

گروۀ طالبان در سال ۲۰۰۱، پس از راه اندازی حملات ایالات متحد امریکا بیرون رانده شدند.

وزارت معارف کشور گفته است که، هم اکنون ۳۹ درصد از جمعیت ۴,۸ میلیونی کودکان دانش آموز در افغانستان را دختران تشکیل می دهند.

از سوی هم، نیروهای ناتو تا پایان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج خواهند شد و فعالان حقوق بشر هراس از این دارند که شاید بخشی از آنچه که در دهۀ گذشته از سوی زنان به دست آمده اند با افزایش فشار بر دولت ازسوی طالبان، ازبین خواهند رفت.

باوجود این همه، استاد موبایل آورندۀ امیدی تازه برای آنانی است که فرصت تحصیل را در گذشته از دست داده بودند.

afg بازدید : 572 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)
                  

اگر امروز رژیم غذاییتان را به طرز صحیحی تنظیم کنید مطمئن باشید که بھترین رابطه جنسی را خواھید داشت و ھر روز بھتر و بھتر می شوید. با کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و مطالعات اخیر، ١٠ تا از بھترین غذاھایی که در داشتن روابط جنسی بھتر در ھر سن و در ھر مرحله از زندگی به شما کمک می کند را معرفی می کنیم.


عنوان:تاثیر تغذیه مناسب در رابطه جنسی
زبان:فارسی
فرمت:PDF
تعداد صفحات:8
حجم:48کیلوبایت

لینک دانلود

afg بازدید : 730 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

در تازه ترین رویداد های حمله به ملاله یوسفزی، مدونا هنرمند معروف امریکا به حمایت این دختر پاکستانی به "استیج" رفت و احساسات خود را برای این دختر پاکستانی ابراز کرد.

alt
afg بازدید : 459 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)
صدیق افغان موفق به اخذ مدال افتخار شد

منبع : آوا- روسییه


صدیق افغان با استفاده از علم ریاضی فلسفی هزاران مجهول را از یک معلوم بدست می آورد که نتایج حاصله، راهگشای بسیاری از مسایل حل نشده علوم طبیعی و اجتماعی است.
afg بازدید : 455 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)
پروفسور منوچهر جعفريان، متخصص و پژوهشگر برجسته علوم تغذيه بعد از 45 سال دوري، به وطن بازگشته و حاصل يافته‌هاي علمي و آزمايشگاهي اين محقق كه نتيجه 25 سال تلاش مستمر اوست با خود آورده.

يافته‌هايي كه در ظاهر آنقدر ساده‌‌اند كه عمل كردن به آنها شوخي به نظر مي‌رسد.
او مي‌گويد تغذيه صحيح عامل اصلي سلامت و عادت غذايي غلط كه در ميان ايرانيان تبديل به يك فرهنگ شده علت اصلي بيماري‌هاست.
afg بازدید : 487 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

برگرفته از پارسی طب: آقایان عزیز دیگر جای هیچ بهانه نیست!

باید بتوانید خیلی زود تشخیص دهید که احساس خانمی درموردتان چگونه است و باید بتوانید همه علائم و نشانه‌های اینکه از شما خوشش می‌آید یا خوشش نمی‌آید را شناسایی کنید. در زیر به ۱۰ نشانه‌ای که مشخص می‌کند خانمی از شما خوشش نمی‌آید اشاره می‌کنیم.

afg بازدید : 526 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم. شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم.

http://s1.picofile.com/file/7542796341/Failure12.jpg

afg بازدید : 659 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

اما آیا واقعا این اتفاق طبیعی است و همه مردان محکوم هستند که بعد از ازدواج با چاقی شکمشان بسازند؟

 دکتر کورش جعفریان، متخصص تغذیه و رژیم های غذایی در همین رابطه به «جام جم» می گوید: مساله چاقی شکم بعد از ازدواج بیشتر در کشورهای آسیایی و به خصوص در ایران دیده می شود، اما می توان با رعایت برخی نکات تغذیه ای، از این اتفاق جلوگیری کرد، چرا که تغییر الگوی تغذیه ای پس از ازدواج، مهم ترین دلیل بزرگ شدن شکم آقایان است.

 http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1391/08/03/100826056769.jpg

afg بازدید : 1387 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

نخستین سرود ملی افغانستان را مردم عامه سروده بودند که آهنگ آن رجب بیگ ترکی ساخته بود و به نام سرود امانی یاد می‌شد. این سرود که به زبان دری بود آغاز آن با دعاییه یی به زبان عربی شروع می‌شد که چنین بود:
الهنا فانصرلنا سلطاننا سلطان افغان امان الله خان

سرود ملی کنونی افغانستان که تصنیف آن توسط عبدالباری جهانی سروده شده و آهنگ آن را ببرک وسا که فعلاً رهبر آرکستر سمفونی کشور آلمان است کمپوز نموده و در ماه می‌سال 2006 میلادی در شهر برلین ثبت شد که خواننده گان آن عبدالوهاب مددی، صادق فطرت (ناشناس) پیکر افسانه، حسین ارمان، مشعل ارمان، شهنا و دو، سه هنرمند جوان دیگر می‌باشند. اصل متن این سرود به زبان پشتو سروده شده‌است که در آن اسامی برخی از اقوام ساکن افغانستان چون ازبكها، بلوچها،پشتونها، هزاره ‌ها، تركمنها، تاجیكها، عربها،گوجرها، پایمیریها، نورستانیها، براهوییها، قزلباشها، ایماقها، و پشه‌ایها ذکر گردیده‌است. این سرود ملی به مقایسه تمام سرودهای ملی ماقبل افغانستان سست و ضعیف ا
afg بازدید : 543 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

قدر سخته صدا زنگ گوشيت و فراموش كني

چقدر سخته وقتي پيام مياد به اميد اينكه پيغامي از طرف اون باشه رو گوشيت بپري اما  كسي جز ايرانسل نباشه.

چقدر سخته حتي ايرانسل هم تركت كنه!

ديدي بعضي وقتا از عصبانيت گوشي هامون و رو سايلنت ميزاريم و ميزاريمش زير  بالشت،بعد هر چند لحظه يه بار نيگاش ميكنيم ببينيم زنگيده يا نه؟هميشه هم نه جوابمون بوده!

ديدي گاهي وقتي دلمون هواشو ميكنه،يه پيامه بلند(در حد تومار)براش مينويسيم و بعد كه نوبت به شمارش ميرسه 09 و اما نه!پاك ميكنيم اين حرفاي پاك و.

ديدي هركي رو تو خيابون ميبيني فكر ميكني اونه؟

حاضرم رو كاكتوس بشينم نه تو دلي كه مال يكي ديگس

حاضرم كور شم نه اونو با ديگري ببينم

حاضرم دستام قطع بشن اما دست كسي جز اونو تو دست نگيرم

ميخوام دنيا نباشه اگه رو دلش يه ذره گرد ناراحتي بشينه

ميخوام دنيا نباشه اگه جلو چشام نباشه،نه كه نباشه مال من نباشه

ميخوام دنيا نباشه اگه عشقي جز اون تو دل باشه

كاش نميديدمش

كاش عاشقش نميشدم

كاش از دستش نميدادم

حالا كه نشد،خواست خدا بوده،خودش ميدونه صلاح كارم تو چيه

حالا كه نشد،نميخوام بهش فكر كنم

حالا كه نشد،ميگذرم تا بگذره.

اينا رو نوشتم تا تو بگذری،بخدا من گذشتم حالا كه اينا رو گفتم فقط يه مشت حماقت يادم افتاد جا عشق.زمان همه چيزو درست ميكنه،ناراحت نباش اينجا همه مثه كوه پشتتن يا بقول MS.FERI :

در اين شهر اگر مرد نيست تكيه بركوه كن و تكيه بر نامردان مكن.

بسه ديگه اين بازي اگه مجبوري همش آوانس بدي.بسه


afg بازدید : 481 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

 بازیگر ‌فیلم‌ مستهجن ‌در‌ سینمای ‌ایران


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دارین حمزه بازیگر لبنانی فیلم کتاب قانون و 33 روز قرار است به زودی در یک فیلم ایرانی بازی کند.

وی که اخیرا بازی در یک سریال مصری را به پایان رسانده قرار است به زودی از بیروت به تهران سفر کند تا در فیلمی جدید در ایران بازی کند.

این روزنامه اعلام کرده است دارین حمزه برای حضور در این فیلم بیش از یک ماه در ایران خواهد بود تا در این فیلم که گفته شده کاری بزرگ است، بازی کند.

البته این روزنامه و منابع خبری دیگر چون پایگاه لبنانی النشره و السینما نامی از فیلم آتی دارین حمزه در ایران ذکر نکرده‌اند اما گفته‌اند که نقش وی از نقش‌های اصلی خواهد بود.

afg بازدید : 509 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)
ساعت 8 صبح روز 6 آگوست سال 1945 میلادی بود که مدعی امروز حقوق بشر اولین بمب اتمی را علیه مردم دنیا استفاده کرد.

این بمب اتمی که نام آن را پسرک گذاشته بودند به دستور ترومن رئیس حمهور آمریکا روی شهر هیروشیمای ژاپن انداخته شد و سه روز بعد نیز بمب اتمی دیگری روی شهر ناگازاکی انداخته شد و در این دو انفجار 220 هزار انسان جان خود را از دادند.

در زیر تصویری هوایی هیروشیما را قبل و بعد از انفجار هسته ای می‌بینید.
afg بازدید : 537 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)
عروس چینی با طلا و جواهراتی به قیمت 200000دلار طلا به خانه بخت فرستاده شد تا داماد حساب کار دستش بیاید!

به گزارش پیکس، لیو چنگ، پیش از رفتن به خانه بخت،  یک ساعت از وقتش را صرف کرد تا بیش از پنج کیلو گردنبند، دستبند، حلقه طلا و دیگر جواهرات را به خود آویزان کند. این مجموعه، حدود 200000 دلار قیمت دارد.

مادر چنگ می گوید: طی سال ها در نوسانات بازار طلا، هر وقت این فلز ارزان شد من می خریدم و هر وقت گران شد می فروختم تا این مجموعه فراهم شد. هدفم این بود که داماد آینده ام بداند با چه جور خانواده ای طرف است! این روشی برای آموزش همزمان صرفه جویی و کسب پول!

وی افزود: طلا، نشانه موفقیت و ثروتی خوب است
afg بازدید : 389 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)
رسم و رسومات عجیب و در برخی مواقع جالب در همه مناطق دنیا وجود دارد.ریشه تک تک این آئین های قومی و قبیله ای به سالها پیش و شاید حتی به اجداد افراد امروزی بر می گردد که بر اساس دانش و نیاز ان روز ، این صندوقچه اسرار سنتی سینه به سینه تا امروز منتقل شده است.

به گزارش پیکس اکت به نقل از روزگارنو، کشور اسپانیا یکی از کشورهایی است که در این حوزه پیشتاز بوده و رسومات گوناگونی در این کشور برگزار می شود.

یکی از جالبترین و قدیمی ترین مراسم های این کشور، برگزاری جشن ساخت برجهای انسانی است که همه ساله در منطقه کاتالونیا اسپانیا برگزار می شود.

در این مراسم سنتی، افرادی که از لحاظ جسمی بنیه و توان کافی دارند، به یکی از استادیوم های اصلی و از پیش تعیین شده شهر رفته و به طرز شگفت آوری به هم متصل می شوند.این اتصال به گونه ای است که ارتفاع پیدا کرده و  در نهایت شبیه به برجی انسانی می شوند.

وقتی به تاریخچه این رسم عجیب بر می گردیم، ریشه آنرادر گروه رقاصان مشهور اواخر قرن 18 میلادی می یابیم.

آنها که در واقع اجداد افراد امروزی محسوب می شدند، در هنگام اجرای برنامه هایشان به شکلی حرکات آکروباتیک انجام می دادند و آنها نیز یک برج انسانی تشکیل می دادند.

کاتالان‌ها مردم کاتالونیا بخشی خودمختار در شمال شرقی کشور اسپانیا و کسانی که اصلیت شان به انجا باز می‌گردد هستند. همچنین ساکنان بخشی از جنوب فرانسه که مجاور کاتالونیا است و در کاتالونیا به کاتالونیای شمالی و در فرانسه به پایس کاتالان معروف است نیز معمولاً کاتالان شمرده می‌شوند.

این مراسم بازتابی جهانی در تمام دنیا داشته و سالانه افراد زیادی برای دیدن این مراسم با شکوه به این استادیوم می ایند.

شاید آنچه باعث با شکوه شدن این مراسم سنتی می شود، اتحاد و یکدستی مردمی است که در اجرای این رسم قدیمی همکاری می کنند.
afg بازدید : 317 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (1)

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که فیس‌بوک باعث افزایش وزن افراد می‌شود.

بررسی انجام شده توسط مدرسه بازرگانی دانشگاه پیترزبورگ نشان می‌دهد که ارتباط با دوستان خوب و رصد کردن فعالیت‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک با شاخص توده بدنی بالا و همچنین افزایش سطح بدهی‌های کارت‌های اعتباری رابطه مستقیمی دارد.

بر این اساس ارتباط با دوستان از طریق فیس‌بوک باعث افزایش اعتماد به نفس افراد شده و منجر به از دست رفتن کنترل افراد بر روی بدنشان می‌شود.

facebook 11 فیس‌ بوک شما را چاق می کند!


اندرو استفن، پرفسور مشاور و کاتز فلو از دانشگاه پیترزبورگ در این خصوص می‌گویند: ما این موضوع را در زمینه‌های مختلف از وعده‌های غذایی سالم و ناسالم گرفته تا میزان مشارکت افراد در فعالیت‌های چالشی مورد بررسی قرار دادیم.

بررسی‌های ما نشان داد که فیسبوک اعتماد به نفس افرادی که با دوستان خود احساس نزدیکی می‌کنند را افزایش می‌دهد.

قرار است نتایج این بررسی در ماه ژوئن سال آینده میلادی در مجله Consumer Research منتشر شود.

afg بازدید : 282 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)

دولت هند ، شرط عجیبی برای ازدواج دختران هندی گذاشت، خانواده عروس قبل از این که جواب مثبت دهند ابتدا مطمئن شوند خانه داماد آینده از سرویس بهداشتی کاملی برخودار است البته تنها 50 درصد خانه ها در هند به سرویس بهداشتی مجهز می باشند و 11 در صد از اینها به سیستم فاضلاب متصل می باشند ...

خبرگزاری ایسنا: دولت هند در اقدام اخیر خود به منظور افزایش خانه های مجهز به سرویس بهداشتی این کار را عملی کرد!

تنها نیمی از خانواده های هندی در خانه های مجهز به سرویس بهداشتی زندگی می کنند به همین دلیل دولت هند از مردم خواست تنها به خواستگارانی جواب مثبت دهند که خانه هایشان دارای سرویس های بهداشتی باشد.
 
آمارهای سال گذشته هند نشان می دهد: تنها ۵۰ درصد خانه ها به سرویس های بهداشتی مجهز است و از این مقدار تنها ۱۱ درصد آن به سیستم فاضلاب وصل است.
 
وزیر توسعه شهری هند گفت: خانواده ها ابتدا مطمئن شوند خانه مورد نظر داماد آینده شان از سرویس بهداشتی داخلی برخوردار است و سپس تصمیم گیری کنند.
 
به گزارش روزنامه دیلی میل، همچنین از دولت این کشور درخواست شده تا به خانواده های کم بضاعت کمک کند تا بتوانند سرویس بهداشتی داخل منازلشان را بسازند.

afg بازدید : 394 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)
افزایش موارد طلاق میان خانواده‌های تاجیکستانی به یکی از معضلات اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.
بیشتر زنان تاجیکی مجبور هستند تا مسوولیت نگه‌داری از فرزندانشان و انجام امور خانه را به تنهایی بر دوش بگیرند؛ چرا که همسرانشان برای کار به روسیه مهاجرت می‌کنند؛ اما معضل طلاق نیز بار سنگینی را بر دوش آنان قرار می‌دهد.
افزایش موارد طلاق نه تنها مشکلاتی را برای زنان این کشور بوجود می‌آورد، بلکه موجب می‌شود تا فرزندانشان نیز به دلیل دور بودن از پدر افرادی افسرده و عصبانی شوند.
در کشور تاجیکستان مردان می‌توانند با تکرار کلمه «طلاق» برای سه بار چه به صورت رو در رو و چه با استفاده از تلفن از زنان خود جدا شوند. سال گذشته کمیته امور مذهبی این کشور این رسم را غیرقانونی اعلام کرد؛ اما همچنان بیشتر مردان به این شیوه به طلاق همسرانشان اقدام می‌کنند.

«گلهومر» ۳۳ ساله گفت: پس از اینکه همسرم من را طلاق‌ داد مجبور شدم به همراه چهار دخترم و خانواده برادرم در یک اتاق زندگی کنیم چرا که توانایی تأمین یک خانه مستقل را نداشتم. همسرم برای کار کردن به روسیه رفته است و تمامی درآمد خود را برای خانواده‌اش می‌فرستد. او از پشت تلفن من را طلاق داد.
گلهومر همچنین گفت: همسر بیشتر زنان این منطقه مهاجر هستند و پس از رفتن به روسیه به راحتی همسرانشان را طلاق می‌دهند.
آمارهای دولتی این کشور نشان می‌دهد که طی سال جاری نرخ طلاق ۱۴٫۳ درصد افزایش یافته است و زنان تنها از راه جمع‌آوری پنبه در مزارع تاجیکستان امرار معاش می‌کنند.
afg بازدید : 490 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)









فرض می کنیم که شما متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ هستید.

اردیبهشت ماه دوم (۲) سال است پس :

۹=۱+۸=۱۸=۵+۹+۳+۱=۱۳۹۵=۱۳۶۴+۲+۲۹

شماره تولد ۹ است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید.

.








از روی تاریخ تولد ،می توانید شخصیت شناسی کنید

afg بازدید : 432 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)


هيچ وقت اين دو جمله رو نگو :
1)ازت متنفرم 2)ديگه نميخوام ببينمت

هيچ وقت با اين دو نفر همصحبت نشو :
1)از خود متشکر 2)وراج


هيچ وقت دل اين دو نفر رو نشکن :
1)پدر 2)مادر

هيچ وقت اين دو تا کلمه رو نگو :
1)نميتونم 2)بد شانسم

هيچ وقت اين دو تا کارو نکن :
1)دروغ 2)غيبت

هيچ وقت اين دو تا جمله رو باور نکن :
1)آرامش در اعتياد 2)امنيت دور از خانه

هميشه اين دو تا جمله رو به خاطر بسپار:
1)آرامش با ياد خدا 2)دعاي پدرو مادر

هميشه دوتا چيز و به ياد بيار:
1)دوستاي گذشته رو2)خاطرات خوبت رو

هميشه به اين دو نفر گوش کن :
1)فرد با تجربه 2)معلم خوب

هميشه به دو تا چيز دل ببند :
1)صداقت 2)صميميت

هميشه دست اين دو نفرو بگير:
1)يتيم 2)فقير

هميشه دو تا چيز رو از خودت دور نکن :

1)لبخندت رو 2)مهرباني
afg بازدید : 446 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)
چنانچه هیچ یک ازاین جملات برایت قابل توجه نیست ازحافظه پاکش کن
اما اگر فقط یک جمله تورا منقلب نمود حداقل همان یکی را برای عزیزانت ارسال کن
بی گمان بعضی از این جملات بعضی ها را با مفهوم و معنای زندگی آشنا کرده است
afg بازدید : 0 شنبه 22 مهر 1391 نظرات (0)

تفاوت زمین خوردن دخترا و پسرا!

پسر در حال دویدن ،،،،،
زاااارت ( میخوره زمین )
رفیق پسر : اوه اوه چه مرگت شد ؟؟ خاک تو سر ،،،،، کنن ، آبرومونو بردی ،،،،، . پاشو گمشو (و چند فحش دیگر )
یک رهگذر : چیزی مصرف کردی ؟ واقعا که ، فاسد جامعه !
یک خانم جوان : ایییش ، پسره ی دست و پا چلفتی خنگ !
*
*
*
دختر در حال راه رفتن ،،،،
دوففک (زمین خوردن دخترا بدلیل بد ساخته شدن کفش ها اتفاق میوفته )
رفیق دختر : آخ عزیزم خوبی ؟؟ فدات شم ، الهی بمیرم برات ، چیزیت که نشد ؟؟
یک رهگذر : دخترم خوبی ؟ فشارت میزونه ؟ میخوای ببرمت دکتر ؟؟
یک پسر جوان : ای وای خانوم حالتون خوبه ؟ دستتونو بدین به من! میخواید برسونمتون ؟؟

تعداد صفحات : 4

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 162
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,503
  • بازدید ماه : 1,503
  • بازدید سال : 86,402
  • بازدید کلی : 939,688
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم