loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 416 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

alt

شورای همکاری احزاب و ائتلاف های سیاسی روز پنج شنبه نشستی را در منزل داکتر عبدالله عبدالله برگزار کردند تا در مورد نامزدهای احتمالی این شورا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصمیم بگیرند.

در این نشست، یک کمیته متشکل از نمایندگان تمام احزاب سیاسی دکتر عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر و انوارالحق احدی را به حیث نامزدان احتمالی این شورای در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری اعلام نمودند.

درهمین حال شورای همکاری احزاب و ائتلاف های سیاسی کمیته یی را جهت انتخاب یک کاندید برای احراز سمت ریاست جمهوری افغانستان تشکیل داد. بعد از بحث های متعدد این کمیته اعلام نمود که این سه چهره به حیث نامزدان شورای احزاب و ائتلاف های سیاسی در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری افغانستان اشتراک خواهند کرد.

در یکی از جلسات این کمیته فیصله گردیده بود که همه احزاب یک شخصی را به حیث نامزد در این کمیته برای سمت ریاست جمهوری معرفی کند. مقامات این شورای به طلوع نیوز گفتند که احزاب سیاسی همچون ائتلاف ملی، حزب حق و عدالت و حزب افغان ملت اسم نامزدان خود را برای سمت ریاست جمهوری نهایی ساخته اند.

اما در این میان، جبهه ملی یک هفته مهلت خواسته است تا نامزد خود را برای این سمت معرفی کند.

برعلاوه، شورای همکاری احزاب وائتلاف های سیاسی روی طرحی کار میکنند که بر مبنای آن یک کاندید واحد را جهت شرکت برای روند انتخابات ریاست جمهوری ارائه نمایند. اما این واضح نیست که آیا این شورای خواهد توانست برای یک نامزد واحد به توافق برسند یا نه.

این درحالیست که برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه یکی از خواست های اساسی مردم افغانستان و جامعه جهانی بوده است. انتظار میرود که انتخابات ریاست جمهوری در شانزده هم ما حمل ۱۳۹۳ برگزار گردد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 108
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 163
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 222
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,541
  • بازدید ماه : 2,541
  • بازدید سال : 87,440
  • بازدید کلی : 940,726
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم