loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 521 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
بسمه تعالی

سلام به همه ی برادران مسلمان حلول ماه مبارک رمضان ماه برکت خدا بر شما برادران مبارک باد انشاء الله که از این ماه بهره کافی را ببرید.

بی مقدمه برم سر اصل مطلب

 امروز دیگه واقعا خسته شدم در بخش نظرات فقط نظر های مخالف گاهی هم موافق و من نمیدونم بازدید کنندگان  این وبلاگ ایرانی هستن یا افغانی چون هرچی نظر مربوط به ایرانی هاست انگار نه انگار این وبلاگ برای بچکیچای خودونمو راه اندازی شده یا بازدید کننده افغانی نداریم یا اگه داریم بی معرفتی میکنن و نظر نمیدن پس با این اوصاف ایرانی ها با معرفت ترند که نظر میدهند هر چند که بعضی از انها انتقادند اما باز هم نظر به حساب میایند پس در این زمینه مغلوب شدین.

خسته شدم از دست افغانی هایی که از کل وازه افغانستان به انگلیسی فقط همون afgشو یاد دارن و اون رو هم هر جا میرسن یا روی دیوار یاروی پایه های برق و ... مینویسن خب میخوای با این کارهات چی رو ثابت کنی عشق به وطن خب این که نشد عشق به وطن شد خیانت به وطن چون با  این کار نشون میدی که شعورت نمیرسه که نباید به بیت المال صدمه بزنی و این یک جور بی فرهنگی محسوب میشه و با این کار افغانی هارو یک عده بی شعور بی فرهنگ عقده ای نشون میدی غیر از اینه حتی من دیدم بغل در مسجد نوشتنafg boysخب ادم بی شعور این چه کاریه فقط نشون میدی که تنها چیزی که نداری فرهنگه و با این کار شخصیت دیگر هموطناتو از بین میبری و لایق تو همون طالبانه  تا ادمت کنه چند روز تو ایران زندگی کردن فکر کردن کی هستن نه عزیزم  ایران هر وقت اراده کنه میتونه مارو از ایران پرت کنه افغانستان و اونجا تازه میفهمی که ایران چه جایی بود.

afg بازدید : 669 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

شاید شما هم تا حالا دوست داشتید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی روی اینترنت هستند. منهم به عنوان یک وبلاگ نویس فعال به دنبال این موضوع بودم. خوشبختانه گوگل موتوری دارد که با استفاده از آن می توان خیلی از نتایج  جستوجوها را مقایسه کرد.

طبق این گزارش  که در سایتGoogle Trends و یوزر ورداینترت منتشر شده است و البته توسط من به گونه از داخل همه گرازش ها استخراج شده، افغانستان کشوری است که روز به روز به تعداد کاربران اینترنتی آن افزوده می شود. این آمار نشان می دهد که در سال های قبل از 2000 فقط 1000 کاربر اینترنت در افغانستان وجود داشته و در سال 2006  تعداد کاربران به 300.000 نفر رسید.هم اکنون طبق اخرین گزارش آخر دسامبر 2012 منتشر شده کاربران افغان فسبوک که در افغانستان هستند به بیش از 380 هزار نفر می است.گوگل تعداد کاربران اینترنت افغانستان را در سال 2013 به 3.6 میلیون نفر تخمین زده است. یعنی نزدیک به 10 درصد مردم افغانستان دسترسی به اینترنت دارند.

afg بازدید : 509 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
به گزارش افغانستان  به نقل از دفتر ریاست جمهوری حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ارگ دایر گردید، در مورد تحرکات اخیر در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار و نتایج سفرش به کشورهای فنلند، استونیا و دنمارک، معلومات داد.

رئیس جمهور از فداکاری یکتن از سربازان به اسم محمد قاسم باشنده ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار که در نتیجه درگیری اخیر با نیرو های سرحدی پاکستان در ولسوالی گوشته آن ولایت، در راه دفاع از کشور جام شهادت نوشید، قدردانی کرد و رشادت و پایمردی موصوف را باعث افتخار افغانستان دانست.

حامد کرزی گفت: دلیلی که این خاک مستقل،  باعزت و متحد باقی مانده است، قربانی و فداکاری های فرزندان دلیرش می باشد.
afg بازدید : 730 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (1)
خرافاتي‌ها و نزدیک شدن 21 دسامبر 2012


حادثه > خارجی- همشهری آنلاین:
وحشت از آنچه پایان پایان دنیا خوانده شده با نزدیک شدن 21 دسامبر 2012 که روز پایانی "شمارش بلند" در تقویم 5125 ساله قوم باستانی مایا است، مردم را در چین و روسیه به خریدن شمع و لوازم ضروری کشانده است و فروش پناهگاه‌های خانگی هم در آمریکا اوج گرفته است.

به گزارش دیلی تلگراف گروهی از معتقدان به موجودات فضایی نیز آماده می‌شوند تا در اطراف کوهی در جنوب فرانسه گرد بیایند که به عقیده آنها محل ظهور این موجودات برای نجات آنهاست.

نظرات گوناگونی درباره چگونگی پایان دنیا در این روز ابراز می‌شود، از تصادم وحشتناک کره زمین و یک سیاره افسانه‌‌ای به نام "نیبیرو" یا "سیاره ایکس" یا برخورد یک ستاره دنباله دار گرفته تا نابودی تمدن انسان در نتیجه یک توفان خورشیدی عظیم.

ران هوبارد، سازنده پناهگاه‌های زیرزمینی پیشرفته در آمریکا می‌گوید میزان فروش محصولاتش به شدت افزایش یافته است. او می‌گوید: "فروش ما از ماهی یک مورد به روزی یک مورد رسیده است."

شهردار شهر بوگاراش، در منطقه پیرنه در جنوب فرانسه که فقط 179 نفر جمعیت دارد، در تلاش برای جلوگیری از آشوب ورود افراد منتظر ورود سفینه‌های فضایی و هواپیماهای سبک را به قله پهن "پیک دو بوگاراش" در مجاورت شهر ممنوع کرده است.

این افراد معتقدند این کوه به اصطلاح "گاراژ موجودات فضایی" است و آنها در پایان دنیا از این محل زمین را با سفینه‌های فضایی‌شان ترک می‌کنند، و معدوی از انسان‌های خوش‌شانس را هم با خود می‌برند.

در شهر اوموتنیسک، در ناحیه کروف روسیه پس از انتشار مقاله‌ای در یک روزنامه محلی که ظاهرا در آن یک راهب تبتی پایان دنیا را تایید کرده بود، برای خرید نفت و ملزومات ضروری به فروشگاه‌ها هجوم بردند.

در شهر نووکوزنتسک مردم برای خرید نمک - که تصور می‌کنند به حفاظت در برابر پرتوها کمک می‌کند- هجوم آوردند و شهر بارانول در نزدیکی کوه‌های آلتایی نیز شاهد هجوم مردم وحشت‌‌زده به فروشگاه‌ها برای خرید مشعل و فلاسک‌های ترموس بود

دیمیتری مدودوف، نخست‌وزیر روسیه، نیز به این قضیه اشاره کرد.اما او گفت: "من اعتقادی به پایان دنیا ندارم" و به شوخی افزود: "دست کم، نه امسال."

در چین که سابقه تاریخی توجه به مسئله پایان دنیا در آن وجود نداشته است، موجی از وحشت‌زدگی درباره پایان دنیا بروز کرده است که سرمنشا آن به اکران فیلم پرفروش هالیوودی "2012" در سال 2009 بازمی‌گردد. این فیلم با بازی جان کیوزاک به فروش فوق‌العاده‌ای در چین دست یافت و برخی تماشاگران به خصوص از این لحاظ که در داستان فیلم ارتش چین به ساختن پناهگاه‌های برای نجات انسانیت می‌پرداخت، فریفته آن شدند.

در چین هم گروهی چشم‌انداز پایان دنیا را جدی گرفته‌اند، و خرید شمع بوسیله مردم وحشت‌زده در ایالت سیچوان گزارش شده است. منشا این وحشتزدگی به یک پیام ارسا‌ل شده بر روی "سینا ویبو"، معادل چینی سایت توئیتر، است که پیش‌بینی کرده بود پایان دنیا با سه روز تاریکی آغاز خواهد شد.  صاحب یک مغازه بقالی گفت: "اول متوجه نشدم چرا مردم شمع‌ها را می‌خرند. اما بعد شنیدم که آنها درباره تاریکی مداوم پچ پج می‌کنند."

پلیس شانگهای اعلام کرد کلاهبرداران با رفتن به نزد بازنشستگان از آنها خواسته‌اند، پس‌اندازهای‌شان را به عنوان آخرین عمل خیرشان اهدا کنند.

در همین حال در مکزیک محل شکوفایی تمدن باستانی مایا از افسانه پایان دنیا به عنوان یک فرصت توریستی استفاده شده است. صدها مراسم با مضمون باورهای مایایی در سراسر مکزیک سازمان‌دهی شده است و انتظار می‌رود امسال ورود توریست‌ها دو برابر شود.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به شدت در تلاش بوده است که ترس مردم از پایان دنیا را برطرف کند. ناسا می‌گوید هیچ شاهدی از وجود سیاره نیبیرو وجود ندارد، و شایعات درباره مخفی بودن این سیاره در پشت خورشید بی‌پایه است.

یک دانشمند ناسا گفت: "نمی‌شود یک سیاره همیشه پشت خورشید پنهان بماند، و ما در طول این سال‌ها آن را ندیده باشیم."

ناسا همچنین نظریه‌های مانند در کنار هم قرار گرفتن نامعمول سیارات یا "وارونه شدن" قطب‌های مغناطیسی کره زمین را رد کرده است.

در مقابل عده‌ای مدعی‌اند که خود ناسا در یک برنامه پیچیده پنهان‌کاری در این مورد برای جلوگیری از وحشت عمومی شرکت دارد.

اما خود مایاها اعتقادی به پایان دنیا ندارند! پدرو سلستینو یاک نوج، مرشد مایایی، در مراسمی در کوبا به مناسبت پایان تقویم باستانی مقداری بذر و میوه را در آتش انداخت.

او گفت: "بیست و یکمین برای شکرگزاری است و بیست و دومین برای خوش‌آمدگویی به چرخه جدید، طلوعی جدید، است."

afg بازدید : 236 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)
انجمن فیزیک ایران:


دانش > تحقیق‌و‌ تولید- همشهری آنلاین:
انجمن فیزیک ایران اعلام کرد شایعات درباره به نابودی کره زمین و پایان جهان هیچ گونه پایه علمی ندارد.

 انجمن فیزیک ایران در اطلاعیه‌ای بر روی وب‌سایت خود با اشاره به شایعات مبنی بر نابودی زود هنگام سیاره زمین و پایان جهان، گفت: "استفاده از ادبیات علمی، استناد به بعضی از وقایع نجومی مانند افزایش لکه‌های خورشیدی (که امری غیر معمول نیست)‌ و ارجاع غلط به وبگاه های معتبر از جمله دلایل جذابیت این شایعات در بین مخاطبان و شیوع آن درجامعه بوده است."

به گفته انجمن فیزیک ایران ظاهر شبه‌علمی این شایعات ممکن است باعث شود افراد نا آشنا با علم نجوم و فیزیک  نتوانند نادرستی آنها را تشخیص دهند، اما "این شایعات هیچ گونه پایه علمی ندارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.»

منشا شایعات درباره نابودی کره زمین پایان یافتن یک دوره پنج هزار و 125 ساله موسوم به «شمارش بلند» در تقویم قوم باستانی مایا در مکزیک در 21 دسامبر 2012 است.

در همین زمینه:
afg بازدید : 728 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

جوزف دانفورد نامزد قوماندانی عمومی نیروهای امریکا در افغانستان می گوید که بخشی از نظامیان کشورش پس از سال 2014 در افغانستان باقی خواهد ماند.

جوزف دانفورد نامزد قوماندانی عمومی نیروهای امریکا در افغانستان می گوید که بخشی از نظامیان کشورش پس از سال 2014 در افغانستان باقی خواهد ماند
afg بازدید : 566 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

alt

مقام های محلی ولایت هلمند روز یک شنبه گفته اند که در یک درگیری بعد از ظهر میان یک سرباز ارتش و سربازان بریتانیایی در ولسوالی نادعلی این ولایت یک سرباز بریتانیایی کشته و یک سرباز دیگر زخم برداشته است.
afg بازدید : 583 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

وزیر دفاع امریکا روز سه شنبه در سفرش به آسترلیا گفته است که واشنگتن بزودی تصمیم اش را در باره چگونگی حضور نیروهای امریکایی در افغانستان پس ازسال دو هزار و چهارده، اعلام خواهد کرد.

وزیر دفاع امریکا، لیون پنیتا اضافه کرده است که جنرال جان آلن، طرحی را در بارۀ چگونگی حضور نظامیان امریکایی در افغانستان پس سال دو هزار و چهارده، آماده ساخته است و این طرح به بررسی گرفته شده است.

آقای پانیتا امیدوار است که در بارۀ شمار مناسب نیروهای امریکایی برای حضور پایدار در افغانستان، با کاخ سفید به توافق خواهد رسید.

چگونگی حضورنظامیان امریکایی در افغانستان پس از سال دوهزار و چهاردۀ میلادی، ازموضوعات بحث برانگیز میان کابل و واشنگتن بوده است
afg بازدید : 595 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

دادگاه ویژه تجدید نظرمهاجرت در برتانیا، ابو قتاده، روحانی مسلمانگرا را روز سه شنبه با ضمانت از بند رها کرد.

ابو قتاده، مرد فلسطینی تبار اردنی است که محکوم به حمله های تروریستی در سال ۱۹۹۸ در اردن می باشد که از هفت سال به این سو در زندان لارتین در بریتانیا، زندانی بود.

این تصمیم پس از آن صورت گرفته است که دادگاه حکم کرد که وی را دیگر به دولت اردن تحویل نمی دهد
afg بازدید : 484 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

کیفر مرگ به یک سربازامریکایی متهم به کشتارشانزده غیرنظامیان در ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار، پیشنهاد گردیده است.

بازرسان ارتش ایالات متحد امریکا به دادگاه نظامی این کشورپیشنهاد کرده اند تا «رابرت بلیز»، سرباز امریکایی را به جرم کشتارشانزده غیرنظامی درولایت قندهار، به اعدام محکوم کند.

این بازرسان این کشتار را شرم آور و نفرت انگیز می دانند.

روند محاکمه بیلز دریک دادگاۀ نظامی درایالت واشنگتن ایالات متحد امریکا ادامه دارد
afg بازدید : 500 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)
دیپلماسی - کیهان نوشت:

وال استریت ژورنال در گزارشی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ابعاد مالی طرح ها و فعالیت های کمک رسانی ایران به هیچ وجه با بودجه چندین میلیارد دلاری که آمریکا صرف می کند قابل مقایسه نیست،اما توانایی ایران در سازمان دادن شبکه های مردمی و کار نزدیک با خود افغان ها باعث می شود که نفوذ و تاثیرگذاری این کشور به مراتب بیشتر از آمریکا باشد. در صورت وقوع رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا چنین شرایطی می تواند زمینه مناسبی برای ضربه زدن به اهداف آمریکایی را فراهم کند.
afg بازدید : 617 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

عشق بازی پتریوس رییس سی آی ای امریکا درد سر تازه ای به جان الن قوماندان نظامی ناتو در افغانستان ایجاد کرده است.
پنتاگون اعلام کرده است که به تازگی، جان آلن نیز مورد تحقیق قرار خواهد گرفت.

عشق بازی پتریوس رییس سی آی ای امریکا درد سر تازه ای به جان الن قوماندان نظامی ناتو در افغانستان ایجاد کرده است.
afg بازدید : 489 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)
باراک اوباما در حالی برای دومین بار به ریاست جمهوری امریکا انتخاب می شود که با چالش هایی به مراتب دشوارتر از چهار سال قبل رو به روست.
مسئله هسته ای ایران، بهار عربی، حملات گسترده سایبری و بسیاری از مسائل بین المللی دیگر از چالش های عمده پیش روی باراک اوباماست.هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا گفته که دیگر تمایلی به ماندن در این پست ندارد.
afg بازدید : 571 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

اتحادیه اروپا ششصد میلیون یورو برای حکومتداری خوب و عدالت برای همه، به افغانستان کمک کرده است.
تفاهم نامه این کمک روز گذشته (دوشنبه) در کابل بین عمر زاخیلوال، وزیر مالیه افغانستان و ویگاداس اوشاسکس، نماینده ویژه و رییس هیئت اتحادیه اروپا امضا شد.

اتحادیه اروپا شصد میلیون یورو را برای حکومتداری خوب و عدالت برای همه در افغانستان کمک کرده است.
afg بازدید : 730 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

در تازه ترین رویداد های حمله به ملاله یوسفزی، مدونا هنرمند معروف امریکا به حمایت این دختر پاکستانی به "استیج" رفت و احساسات خود را برای این دختر پاکستانی ابراز کرد.

alt
afg بازدید : 394 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)
افزایش موارد طلاق میان خانواده‌های تاجیکستانی به یکی از معضلات اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.
بیشتر زنان تاجیکی مجبور هستند تا مسوولیت نگه‌داری از فرزندانشان و انجام امور خانه را به تنهایی بر دوش بگیرند؛ چرا که همسرانشان برای کار به روسیه مهاجرت می‌کنند؛ اما معضل طلاق نیز بار سنگینی را بر دوش آنان قرار می‌دهد.
افزایش موارد طلاق نه تنها مشکلاتی را برای زنان این کشور بوجود می‌آورد، بلکه موجب می‌شود تا فرزندانشان نیز به دلیل دور بودن از پدر افرادی افسرده و عصبانی شوند.
در کشور تاجیکستان مردان می‌توانند با تکرار کلمه «طلاق» برای سه بار چه به صورت رو در رو و چه با استفاده از تلفن از زنان خود جدا شوند. سال گذشته کمیته امور مذهبی این کشور این رسم را غیرقانونی اعلام کرد؛ اما همچنان بیشتر مردان به این شیوه به طلاق همسرانشان اقدام می‌کنند.

«گلهومر» ۳۳ ساله گفت: پس از اینکه همسرم من را طلاق‌ داد مجبور شدم به همراه چهار دخترم و خانواده برادرم در یک اتاق زندگی کنیم چرا که توانایی تأمین یک خانه مستقل را نداشتم. همسرم برای کار کردن به روسیه رفته است و تمامی درآمد خود را برای خانواده‌اش می‌فرستد. او از پشت تلفن من را طلاق داد.
گلهومر همچنین گفت: همسر بیشتر زنان این منطقه مهاجر هستند و پس از رفتن به روسیه به راحتی همسرانشان را طلاق می‌دهند.
آمارهای دولتی این کشور نشان می‌دهد که طی سال جاری نرخ طلاق ۱۴٫۳ درصد افزایش یافته است و زنان تنها از راه جمع‌آوری پنبه در مزارع تاجیکستان امرار معاش می‌کنند.
afg بازدید : 498 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
آیساف یا نیروهای کمک به امنیت در افغانستان به تازگی آمار تازه ای را منتشر کرده است که براساس آن، ماهانه به طور متوسط بیش از دو صد نظامی افغان کشته و زخمی می شوند.
این آمار ناوقت روزگذشته (چهار شنبه) منتشر شد و در آن آمده است که از آغاز سال روان میلادی تا اکنون، بیش از پنج هزار نظامی افغان کشته و یا هم زخمی شده اند.
این آمار در حالی نشر می شود که قرار است پس از سال 2014 نظامیان کشور (اردوی، پولیس و امنیت) مسئولیت تامین امنیت افغانستان را به عهده بگیرند.

آیساف یا نیروهای کمک به امنیت در افغانستان به تازگی آمار تازه ای را منتشر کرده است که براساس آن، ماهانه به طور متوسط بیش از دو صد نظامی افغان کشته و زخمی می شوند.

afg بازدید : 478 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

حامد کرزی رییس جمهور کشور، می گوید که هیچ نگرانی در مورد خروج نظامیان ناتو از افغانستان وجود ندارد و در صورت خروج این نیروها، پیش از سال 2014 ، افغانستان از آن، استقبال خواهد کرد.
این موضوع را رییس جمهور کرزی در نشست خبری مشترک با اندرس فو راسموسن دبیر کل ناتو، امروز (پنج شنبه) در کابل مطرح کرد.

حامد کرزی، نگرانی ها پس از خروج نظامیان ناتو را بی مورد خواند و صراحتا به راسموسن گفت، اگر نیروهای ناتو زدوتر از افغانستان خارج شوند، نیروهای افغان، آماده است تا مسئولیت های امنیتی را بر عهده بگیرند. 
afg بازدید : 372 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

رئیس جمهور کرزی و عبدالله گل رییس جمهور ترکیه در حاشیه نشست شیکاگو، دیدار و گفتگو کردند.

همزمان با برگزاری نشست بین المللی شیکاگو در مورد آینده ماموریت ناتو در افغانستان، مقام ها در وزارت امور خارجه، از تلاش ها برای امضای سند همکاری های دراز مدت با کشورهای عضو ناتو خبر داده اند



afg بازدید : 528 دوشنبه 17 مهر 1391 نظرات (0)
در گفتگو با وزیرخارجه اسبق افغانستان صورت گرفت:
تشریح طرح C در افغانستان
آسیای میانه و قفقاز - دکتر نجیب‌الله لفرایی وزیر خارجه پیشین افغانستان در دولت اسلامی برهان الدین ربانی و استاد دانشگاه اتاگو در نیوزلند درباره این طرح با خبرآنلاین گفتگو کرده است.
afg بازدید : 323 دوشنبه 17 مهر 1391 نظرات (0)
مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تولید هروئین در مرزهای افغانستان و پاکستان به صورت متحرک انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بیات ظهر دوشنبه در نهمین اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به تحولات کشت، تولید و روند نقل و انتقال مواد مخدر، تغییر مسیرها و رشد شتابان مصرف مواد مخدر و محرک و روان‌گردان ها، این اجلاس برگزار شد.

وی تهران را در شرایط فعلی، مناسب‌ترین موقعیت برای بحث و تبادل در این زمینه دانست و افزود: به دلیل اینکه کشور ما در مسیر مبدا و مقصد ترانزیت مواد مخدر است و همچون سدی در مقابل قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است، تهران منطقه مناسبی برای برگزاری اینگونه اجلاس‌ها است.

مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدراظهار داشت: متاسفانه تنوع و مصرف مواد مخدر در کشورهای مسیر به ویژه کشورهای مقصد در حال افزایش است و تولید هروئین در مرز افغانستان و پاکستان به‌ صورت آزمایشگاه متحرک درآمده است.

بیات ادامه داد: مداخلات چند ساله نیروهای خارجی در افغانستان چه در بعد انتظامی و چه در بعد توسعه‌ای تاکنون نتیجه نداشته است و در حال حاضر با تشدید ناامنی‌ها در آن کشور، علاقه‌مندی به کشت‌های غیر خشخاش کمتر شده و این به معنای افزایش کشت و تولید است.

وی افزود: ایران با اعتقاد به نقش تعیین‌کننده و موثر افسران رابط در شناسایی مسئله و کنترل این جریان مخرب با اشتیاق میزبانی این جلسه را پذیرفته و تردیدی ندارد که این نشست تاثیر قابل توجهی در مبارزه با مواد مخدر دارد
afg بازدید : 556 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود...



پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود.

همچنین انتظار می رود این مدل تازه با موتور بنزینی ۳ سیلندر کوچک ۱٫۶ لیتری با توان ۱۴۰ اسب بخار ارایه شود.


۲۰۸ کاملا جدید با ساختاری سبک تر مجهز به سیستم stop/start به عنوان یک خودرو داخل شهری با مصرف سوخت کمتر در نظرگرفته شده است.

مدل معمولی ۱۸٫۰۰۰ پوند و مدل مسابقه ۲۳٫۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده است ومی تواند رقیب جدی برای رنو Clio باشد.
afg بازدید : 362 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)
مشروح/سرلشکر جعفری در نمایشگاه توانمندی‌های بهداری رزم سپاه:
ممکن است جنگی رخ دهد اما نقطه پایان رژیم‌صهیونیستی خواهد بود

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه گفت:به دلیل شتاب انقلاب اسلامی، غده سرطانی اسرائیل با ما سر جنگ دارد اما اینکه کی جنگ رخ دهد معلوم نیست.ممکن است جنگی رخ دهد اما صهیونیست ها اگر کاری را شروع کنند همانجا نقطه نابودی‌اشان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: ممکن است جنگی رخ دهد اما نقطه پایان رژیم‌صهیونیستی خواهد بود

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های بهداری در رزم، گفت: توسعه انقلاب اسلامی یعنی توسعه دین خدا و نور الهی در زمین. باید قدر همه نعمت‌ها و الطاف خداوند نسبت به خودمان را بدانیم و در دفاع از انقلاب کم نیاوریم، برنگردیم و مثل برخی مقابل انقلاب نایستیم و مثل آنهایی که از کارهای گذشته‌شان پشیمان می‌شوند، نباشیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم به خوبی فرهنگ دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده منتقل کنیم که با لطف مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در این خصوص صورت می‌گیرد.

جعفری تاکید کرد: هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید انجام گیرد تا این حماسه به خوبی به نسل‌های آینده منتقل شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه زمان در حال گذر و شرایط به شدت تغییر کرده و متحول شده است، گفت: جنگ 8 ساله با آن شرایط دیگر برای ما پیش نمی‌آید. چون شرایطی که امروز داریم با گذشته متفاوت است و دیگر مثل آن زمان در مظلومیت و نابرابری با دشمن نیستیم.

جعفری با بیان اینکه ممکن است جنگ برای کشور ما پیش بیاید، اظهار داشت: نیروهای مسلح ما در تجهیزات پیشرفت کرده‌اند و توانمندی‌هایمان بسیار بالا رفته است. کسی جرات حمله بخصوص حمله گسترده زمینی به ایران را ندارد.

وی تاکید کرد: البته ممکن است جنگ رخ دهد اما جای آن مشخص نیست. انقلاب اسلامی دیگر مرز ندارد و در جهان گسترده شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه به هر حال ما با لکه ننگ غده سرطانی در وسط کشورهای اسلامی که همان رژیم صهیونیستی است، سر جنگ داریم، گفت: اما مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی بیفتد. الان آنها تنها راه مقابله با ایران را جنگ می‌دانند ولی این قدر احمقند که اربابانشان که کمی بیشتر می‌فهمند جلوی آنها را می‌گیرند. آنها باید بدانند اگر کاری را شروع کنند همان جا نقطه نابودی و اتمام ماجرایشان است.

جعفری ادامه داد: به هر حال این حوادث ممکن است رخ دهد البته اگر آنها عقلانیت به کار گیرند، مشکلی پیش نمی‌آید ولی آنها عقلانیتی ندارند وگرنه همه می‌دانند کسی قدرت مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی را ندارد. اما تضمینی برای عقلانیت آنها وجود ندارد و ممکن است آن جنگ اتفاق بیفتد که ما باید آماده باشیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ماهیت جنگ‌های آینده با جنگ 8 ساله بسیار متفاوت است، اظهار داشت: باید این تغییر ماهیت را در نیروها ایجاد کنیم که کار بسیار مشکلی است.

جعفری با بیان اینکه وقت بسیار کم و کارها بسیار زیاد است، اظهار داشت: باید تجربیات گذشته را پیش رو بگذاریم و جنگ‌های پیرامون شرایط و پیشرفت‌ها را بررسی کنیم تا در جنگ‌های آینده از آنها استفاده کنیم ما باید تلاش کنیم به روز باشیم.

وی در ادامه محور مهم در بهداری جنگ‌های نوین را سیال بودن آنها دانست و تصریح کرد: در این حوزه نیز با استفاده از تجربیات گذشته و نگاه به تغییر ماهیت جنگ‌های آینده باید تمامی روشهای نوین بهداری در رزم طراحی شود.

فرمانده کل سپاه در پایان پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه بیمارستانی و بهداری را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد که این روند روز به روز تداوم و گسترش یابد.

afg بازدید : 376 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری سوریه از کشته شدن یکصد شبه نظامی افغان در شهر حلب خبر داد.

  به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان و به نقل ازخبرگزاری سانا حاکی است که نیروهای ارتش سوریه در عملیات گسترده در منطقه بستان القصر شهر حلب توانستند بیش از یکصد شبه نظامی افغانی را که در نزدیکی مدرسه ی الفداء العربی مستقر شده بودند، از پای در آورند.

این گزارش می افزاید: در حمله یک واحد ارتش سوریه که مقر گروه های مسلح تروریست در نواحی بستان القصر و هنانو در این شهر را هدف قرارداده بودند، شمار زیادی از تروریست ها کشته و مجروح شدند.
afg بازدید : 272 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)

مجسمه کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به هنگام زدن ضربه سر به صورت مارکو ماتراتزی به عنوان اثری هنری در نمایشگاه پاریس در معرض دید عموم قرار می گیرد.

۶ سال پیش زین الدین زیدان در اواخر بازی نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با مدافع تیم ملی ایتالیا درگیر شد.

دشنام های زننده و زشت ماتراتزی به زیدان با عکس العمل تند کاپیتان فرانسه همراه شد و یک پیکرتراش مصری بنام عبدل عبدالصمد اقدام به ساخت مجسمه ای از آن حرکت کرد و آن را در نمایشگاه هنر و فرهنگ ژرژ پمپدو پاریس در معرض نمایش گذاشت.

این مجسمه که جنس آن از برنز است، ۵ متر ارتفاع دارد و به «ضربه سر» نامگذاری شده و از چهارشنبه آینده تا ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۲ در معرض دید بازدیدکنندگان این مرکز فرهنگی قرار خواهد گرفت. این مجسمه بزرگ در حالی از درگیری دو بازیکن فوق ساخته شده که قبلا نمونه کوچکی از آن در موزه شهر نیویورک به نمایش درآمد.

در پایان آن جدال ایتالیا که توسط مارچلو لیپی هدایت می شد، با پیروزی در ضربات پنالتی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد

afg بازدید : 264 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)

پس از اقدام هماهنگ مسلمانان جهان در تحریم گوگل، این سایت پس از 8 سال که همواره پربازدیدترین سایت جهان نام داشت سقوط کرد و به رتبه دوم تنزل یافت.

پایگاه الکسا که ترتیب پر بازدیدترین سایت‌ها در جهان را نشان می‌دهد، در تازه‌ترین رده‌بندی خود، رتبه گوگل را به دومین سایت تنزل داد. این در حالی است که گوگل طی 8 سال گذشته همواره در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار داشت و بدون رقیب در رتبه نخست سایت الکسا جای داشت.

تنزل رتبه گوگل پس از آن روی داد که این سایت از حذف فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) خودداری کرد و همین موضوع باعث شد تا مسلمانان جهان تصمیم بگیرند که این سایت را تحریم کرده و از آن استفاده نکنند.

زیان‌های گوگل طی روزهای گذشته همچنان ادامه داشته به گونه‌ای که برخی از سایت‌های خبری اعلام کردند که گوگل روزانه 3 میلیون بازدید را از دست می‌دهد.

بر اساس رده‌بندی سایت الکسا، در حال حاضر سایت اجتماعی «فیسبوک» در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار دارد و پس از گوگل که در مکان دوم قرار دارد، سایت یاهو قرار گرفته است.

 

لینک پربازدیدترین سایت‌های جهان

jani بازدید : 268 دوشنبه 03 مهر 1391 نظرات (0)
یک زن مسلمان نروژی وزیر فرهنگ شد اروپا - واحد مرکزی خبر نوشت: برای نخستین بار در تاریخ نروژ نخست وزیر این کشور یک زن مسلمان را به عنوان وزیر فرهنگ نروژ معرفی کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، جینس استولتنبرگ نخست وزیر نروژ هادیه تاجیک یک زن مسلمان را به عنوان وزیر فرهنگ این کشور معرفی کرد. خانم تاجیک، بیست و نه ساله کوچکترین وزیر زن و نخستین عضو مسلمان در شورای وزرای این کشور اسکاندیناوی به شمار می رود. هادیه تاجیک درباره برنامه های آتی خود در وزارت فرهنگ بر لزوم تنوع فرهنگی به عنوان تکمیل کننده حیات فرهنگی در نروژ تاکید کرد. وی از یک خانواده پاکستانی مقیم نروژ است و در زمینه اطلاع رسانی و به عنوان مشاور وزیرکار نروژ در مسائل اجتماعی در این کشور فعالیت کرده است.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,408
  • بازدید ماه : 1,408
  • بازدید سال : 86,307
  • بازدید کلی : 939,593
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم