loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 518 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

alt

مت رامنی روز جمعه بعد از دیدارش از حوزه های انتخاباتی، نتیجۀ غیرمعمول را از اوهایو پیش بینی کرده و از رأی دهنده گان خواسته است تا وی را در پیروزی در انتخابات آینده، موفق سازند.

نامزد جمهوری خواۀ انتخابات ایالات متحد امریکا، مت رامنی و رقیبش باراک اوباما، که برای رسیدن با کاخ سفید رقابت می کنند، در ایالت اوهایو، تنها چهار روز پیش از ۶ نومبر، یک جا شدند تا رأی دهنده گان با وفا را برای پنج شنبۀ آینده به سوی صندوق های رأی دهی، جذب کنند.

رامنی که به آغازی تازه برای امریکا تعهد سپرده و از رأی دهنده گان خواسته است تا پیشینۀ وی را با پیشینۀ اوباما مقایسه کنند، در توقفش در ایالت ویسکانسین و دو برنامه اش در اوهایو با مردمی روبه رو شد که شعار سر داده بودند «چهار روز دیگر.»

پیش از رفتن به سوی گردهمایی بزرگ در حدود ۱۰۰ تن شخصیت های درخشندۀ حزب مانند سخنگوی مجلس جان بینر، وزیر پیشین امورخارجه کاند ولیزا رایس، شهردار پیشین نیویارک رودی جولیانی، سناتور جان مککین، و دستیار اجرایوی وی پاول رایان، رامنی به حامیانش در اتنا گفته است که: « اوهایو، احتمال می رود که شما رییس جمهور آیندۀ ایالات متحد امریکا را انتخاب کنید.»

پس از یک سال مبارزۀ انتخاباتی، رامنی ابراز کرده است که آرزویش برای ریاست جمهوری به مراحل پایانی اش رسیده است.

وی گفته است که: « ما به خانه نزدیک شده ایم. یک فشار دیگر ما را به آن جا خواهد رساند. ما روزهای طولانی و شب های کوتاهی را دیده ایم و بسیار بسیار نزدیک هستیم.»

وی افزوده است که: « دروازۀ آیندۀ روشن آن جاست، باز است و منتظر ماست. من به رأی شما نیاز دارم، من به کمک شما نیاز دارم.»

رامنی و اوباما در رقابتی بسیار حساس قرار گرفته اند، رقابتی که ایالت های مختلف روز سه شنبه، در تعیین نتیجۀ آن نقش خواهند داشت. هر دو نامزد قصد دارند تا با نزدیک شدن به روز انتخابات، از اکثر این ایالت ها دیدار کنند، ایالت های کولرادو، فلوریدا، آیوا، نیو همپشایر، ویرجینیا، و اوهایو.

به گمان اغلب اوهایو چالش ترین ایالت است، چراکه هیچ جمهوری خواهی تاکنون بدون پیروزی در این ایالت به ریاست جمهوری دست نیافته است.

روز جمعه آقای رامنی لحنی خوشبینانۀ داشت، اما سخنان وی ازسوی اوباما را مورد حمله قرار داد و وی را ازبین برندۀ شغل ها دانست، شخصی که به گفتۀ وی کمبودی های فدرال را دوبرابر ساخته و در کاهش میزان بیکاری ناکام مانده است.

رامنی: « واژۀ ارزان هستند، اما سابقه چیزی ست واقعی و با تلاش به دست می آید.»

درمیان مسایل کلیدی، گزارش روز جمعه در رابطه با بیکاری بود که نشان می دهد نرخ بیکاری نزدیک به ۹,۷ درصد است و اقتصاد امریکا درحال اضافه کردن ۱۷۱ هزار شغل تازه می باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 170
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 383
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,082
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,401
  • بازدید ماه : 3,401
  • بازدید سال : 88,300
  • بازدید کلی : 941,586
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم