loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 572 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)
                  

اگر امروز رژیم غذاییتان را به طرز صحیحی تنظیم کنید مطمئن باشید که بھترین رابطه جنسی را خواھید داشت و ھر روز بھتر و بھتر می شوید. با کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و مطالعات اخیر، ١٠ تا از بھترین غذاھایی که در داشتن روابط جنسی بھتر در ھر سن و در ھر مرحله از زندگی به شما کمک می کند را معرفی می کنیم.


عنوان:تاثیر تغذیه مناسب در رابطه جنسی
زبان:فارسی
فرمت:PDF
تعداد صفحات:8
حجم:48کیلوبایت

لینک دانلود

afg بازدید : 390 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)




پیاز خواص ضد سرطانی دارد
پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله‌ی گوارش شود.
afg بازدید : 380 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)

۷ غذایی که خواب آور هستند 

امروزه به دلیل سبک زندگی پر مشغله خواب مناسب تبدیل به یک پدیده نادر شده است! ولی خوردن قرص‌ خواب ایده خوبی برای این مشکل نیست ، علاوه بر تأثیرات جانبی، کارآمدی را در ساعات کاری کاهش می‌دهد.

بنابراین برای مبارزه با بی خوابی باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید تا علاوه بر تأثیر خوب بر بدن ، تولید سروتونین ، هورمونی که شما را آرام کرده و به خواب خوب کمک می کند را تسهیل کند. برای تولید سروتونین ، آمینواسیدی به نام تریپتوفان نیاز است ، و برای قادر سازی عملکرد آن نیازمند یک شام سبک به همراه مقدار مناسبی کربوهیدرات و پروتئین است:

 ۱-ماست

 اگر خواب کافی ندارید بهترین گزینه برای افزودن به رژیم غذایی ماست است. ماست حاوی مقدار مناسبی از کربوهیدرات و پروتئین است که در تریپوفان برای کمک کردن به تولید سروتونین دخالت ندارد.

 ۲-شیر

به گزارش نیک صالحی یک لیوان شیر گرم قبل از خواب مکمل شام منحصربه فرد محسوب می شود چرا که حاوی تریپتوفان کافی است که به داشتن خواب خوب کمک می کند. علاوه بر این دیگر مواد مغذی شیر نیز برای بدن مفید است.

۳-موز

موز نه تنها حاوی تریپتوفان است بلکه حاوی منیزیم ، ملاتونین و سروتونین است که همگی برای داشتن خواب خوب موثرند. همه این مواد مغذی و مواد معدنی به آرامش عضلات بدن ، آرامش شما و در نتیجه خواب خوب کمک می کنند.

 ۴-سیب زمینی

 علاوه بر داشتن تریپتوفان ، حاوی کربوهیدرات است ، بنابراین اگر مشکلات بی خوابی دارید بهتر است سیب زمینی را در رژیم غذایی خود داشته باشید. چند تا سیب زمینی می تواند بدون تاثیرات جانبی ، خواب مورد نیاز شما را فراهم آورد.

 ۵- مرغ یا بوقلمون

مرغ یا بوقلمون گزینه خوبی است چرا که منبع غنی تریپتوفان هستند. اگر مقداری مرغ یا بوقلمون (یا هر محصولات ماکی دیگری) بخورید خواب آرامی را خواهید داشت.

 ۶-آرد جو دوسر

 آرد جو دوسر حاوی پروتئین و کربوهیدرات است و در نتیجه به تولید سروتونین که در خواب خوب موثر است کمک می کند.همچنین آرد جو دوسر حاوی فیبرهای رژیمی است که برای بدن موثر بوده و تولید وزن اضافه نمی کند.

 ۷-بادام

 به همراه شام و یا به عنوان دسر بادام بخورید ، بادام حاوی تریپتوفان و منیزیم است و یکی از گزینه های سالم برای رژیم غذایی محسوب می شود

afg بازدید : 300 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)
تـوصـیـه جالب که غذای شما را خوش طعم تر می کند

۲۰ تـوصـیـه جالب که غذای شما را خوش طعم تر می کند
 

بهترین آشپز دنیا هم که باشید، وقتی اسم میهمان و میهمانی شام بیاید، دست و پایتان را گم می کنید و استرس می گیرید که حالا چه کار کنم ...

و چطوری غذا درست کنم که باب میل میهمان ها باشد و چه جوری هنر آشپزی ام را به رخ همه بکشم؟! حتما شما هم «نیکول کیدمن» هنرپیشه معروف هالیوود را می شناسید و شاید فکر کنید او آنقدر شهرت دارد و مشغول است که اصلا وقتی برای آشپزی ندارد اما بهتر است بدانید اینطور نیست! خانم کیدمن دوست دارد تا حد امکان خودش آشپزی کند و غذاهای خانگی را به غذاهای محل کار یا رستوران ترجیح می دهد. او هر وقت بیکار می شود، سری به سایت های آشپزی می زند تا با جدیدترین و سالم ترین روش های پخت آشنا شود. ما هم قصد داریم در این مقاله، چند روش ساده اما کاربردی را برای خوش طعم کردن غذاها به شما آموزش بدهیم.

● ۹ توصیه برای خوش طعم کردن گوشت

۱) برای طعم دار کردن گوشت، اول از همه باید بدانید که گوشت را می خواهید کبابی کنید یا خورشتی یا استیک!

۲) بهتر است گوشت قرمزی را که می خواهید کباب کنید، از ۳ ساعت قبل در کیوی رنده شده، نمک، فلفل قرمز، کمی سس مایونز یا ماست و کره بخوابانید.

۳) گوشت مرغ کبابی را باید یک روز قبل در مخلوطی از آبلیمو، فلفل دلمه ای، روغن زیتون، فلفل سیاه، زعفران و نمک قرار دهید.

۴) برای بهتر پختن و طعم گرفتن گوشت قرمز کبابی پیش از طعم دار کردن، بافت آن را با پشت چاقو کمی باز و نرم کنید.

۵) ترکیبی از زعفران، نمک، فلفل سیاه و سرکه از بهترین طعم دهنده ها به گوشت ماهی است.

۶) اگر می خواهید گوشت قرمز یا مرغ را بپزید، بهتر است پیش از این کار، آن را با پیاز، فلفل سیاه و کمی زردچوبه خوب سرخ کنید و بعد آن را بپزید. با این کار، هم گوشت طعم بهتری پیدا می کند و هم از نظر ظاهری بافتش را از دست نمی دهد.

۷) ساقه کرفس و فلفل دلمه ای عطر بسیار خوبی به مرغ پخته می دهند.

۸) می توانید برای بهتر شدن عطر و طعم گوشت استیکی، آن را از روز قبل در مخلوطی از سرکه، روغن کنجد، نمک، فلفل قرمز، فلفل دلمه ای و برگ کرفس خام و حتی کمی آب گوجه فرنگی بخوابانید.

۹) حواستان باشد که گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزید تا طعم بهتری پیدا کنند. برای پختن هریک عدد مرغ کامل، یک لیوان آب کافی است و شما با افزودن آب بیشتر، فقط طعم مرغ را از بین خواهید برد!

● ۷

afg بازدید : 313 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)
]

 

مواد لازم

یک کیلو
گوشت راسته

دویست گرم
دنبه

دو عدد
پیاز رنده شده

مقداری
نمک و زعفران
مقداری
روغن داغ و آبلیمو

یک قاشق سوپخوری
گرد انجیر کال

روش تهیه
گوشت لخم را به ضخامت یک سانتی متر قطعه کرده   پیاز رنده شده و گرد انجیر کال  برای ترد کردن و لذیذ شدن   را مخلوط نموده  و برای شش ساعت در یک کاسه ی بزرگ چینی یا پلاستیک بریزید  سپس ماست    زعفران و آبلیمو را بر آن ریخته و پس از شش ساعت دو قطعه گوشت و یک ورقه دنبه را به سیخ کشیده چند سیخ بدین ترتیب آماده کرده روی آتش ذغال کباب کنید و روغن داغ یا کره به آن بزنید   هر گاه قطرات روغن از کباب روی آتش ریخت سیخ کباب را روی نان گذاشته کمی فشار دهید تا چربی آن گرفته شود  سپس سیخ  را دوباره روی آتش بگذارید و همین که به اندازه کافی سرخ شد  بر آن قدری نمک زده  سر سفره ببرید

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,499
  • بازدید ماه : 1,499
  • بازدید سال : 86,398
  • بازدید کلی : 939,684
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم