loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 592 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

دولت افغانستان برنامۀ تازۀ سوا دآموزی را به راه انداخته است که به زن های افغان که از تحصیلات پایه محروم بوده اند، توانایی این را می دهد تا از طریق تلفن های همراه شان خواندن و نوشتن را بی آموزند.

این برنامه «استاد موبایل» نام دارد، و برنامۀ تحصیلی ملی را در هردو زبان فارسی و پشتو در دسترس قرار می دهد و شامل ریاضیات نیز می باشد.

برنامۀ استاد موبایل با کمک ۸۰ هزار دالری از سوی ایالات متحد امریکا توسط شرکت پیوستون که یک شرکت افغانی فن آوری اطلاعات است، ایجاد شده است.

در برنامۀ استاد موبایل تمامی درس ها به صورت صوتی–تصویری است، و در آن نوشته ها، تلفظ، و اصطلاحات نصب شده اند و به طور رایگان در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

باوجود میلیون ها دختری که در سطح کشور به مکتب می روند، نرخ سواد در افغانستان، بربنیاد داده های سازمان ملل متحد، دربین دختران تنها ۵,۱۲ درصد بوده و دربین مردان ۳,۳۹ درصد است.

مدیر عامل شرکت پیوستون، مایک دوسون به خبررسانی فرانسه گفته است: « این نُخستین باری ست که سواد آموزان فرصت این را به دست آورده اند تا آموزش های شان را از طریق تلفن های موبایل خویش، به صورت صوتی–تصویری دریافت کنند.»

این شرکت که در زمینۀ چنین کارهایی تجربه دارد، پیش از این برنامۀ «یک لپ تاپ برای یک کودک» را به راه انداخته بود که در آن ۳۰۰۰ کمپیوتر در شهرهای کابل، قندهار، هرات، بغلان و جلال آباد در دسترس زنان و کودکان قرار گرفت.

مایک دوسون افزوده است: « ما می توانیم با استفاده از تصویر، صوت، سؤال ها، و تمرین ها کار استادان را راحت تر سازیم.»

وی می افزاید: « تلفن های همراه از هر کمپیوتری ارزان تر هستند و مردم نیز با آن آشناتر هستند، و همچنین استفادۀ آن بسیار راحت تر است.»

این برنامۀ رایگان قابل نصب بر روی هرنوع تلفن همراهی است که دارای کارت حافظه و دوربین باشد.

درس های جداگانۀ این برنامه در آینده بر روی ویب سایت وزارت معارف نیز نشر خواهند شد.

آقای دوسون گفت است: « ما تلاش خواهیم کرد تا هرچه بیشتر شمار زیادی از مردم را در این برنام شامل بسازیم. موضوع دیگر این است که ما می توانیم موضوعات مطالعۀ بیشتری همچون انگلیسی، عربی، پشتو، صحت، و زراعت را نیز اضافه نماییم.»

وی اضافه کرد « برای گُسترش این برنامه، ما به دنبال گفتگوها با شرکت های مخابراتی و رسانه ها هستیم تا مردم را از این برنامه باخبر سازیم...ما با صاحبان دکان های تلفن موبایل گفتگوهایی را در بارۀ با ین نرم افزار انجام داده ایم و آنان علاقه مند هستند تا این ]برنامه [را مانند دیگر برنامه هایی که برروی تلفن های همراه نصب می شوند، برای مردم نصب کنند.»

وزارت معارف کشور گفته است که، در حال حاضر در حدود ۱۰۰ تن دانش آموز در پروژۀ آزمایشی از این برنامه استفاده می کنند، ۶۵ درصد آنان زنان هستند و قرار است تا این پروژه در سطح کشور گُسترده شود.

مدیر این برنامه ها، الله باز جام گفته است: « تمرکز و هدف ما بیشتر روی بانوان تحصیل نکرده می باشد.»

وی به خبررسانی فرانسه گفته است که، این وزارت آماده است تا برای ارتقای استاد موبایل برای خانم ها اقدام به هرکاری کند و همچنین این برنامه را ازطریق سی دی و دی وی دی توزیع کنند.

در بخش پروژۀ آژمایشی این برنامه در کابل، سمیرا احمدزی ۲۴ ساله که مادر دو کودک است گفته است که وی بدلیل وجود طالبان قادر به رفتن به مکتب نبوده است.

وی گفته است: « پس از آن من ازدواج کردم و حال با اجازه از سوی شوهرم به مرکز سواد آموزی آمده ام تا خواندن و نوشتن را یادبگیرم.»

گروۀ طالبان در سال ۲۰۰۱، پس از راه اندازی حملات ایالات متحد امریکا بیرون رانده شدند.

وزارت معارف کشور گفته است که، هم اکنون ۳۹ درصد از جمعیت ۴,۸ میلیونی کودکان دانش آموز در افغانستان را دختران تشکیل می دهند.

از سوی هم، نیروهای ناتو تا پایان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج خواهند شد و فعالان حقوق بشر هراس از این دارند که شاید بخشی از آنچه که در دهۀ گذشته از سوی زنان به دست آمده اند با افزایش فشار بر دولت ازسوی طالبان، ازبین خواهند رفت.

باوجود این همه، استاد موبایل آورندۀ امیدی تازه برای آنانی است که فرصت تحصیل را در گذشته از دست داده بودند.

afg بازدید : 337 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

اپل ساعاتی قبل آمار فروش آیپد نسل چهارم و آیپد مینی در اولین آخر هفته پس از معرفی آنها را اعلام کرد که حاکی از یک رکورد جدید در فروش افتتاحیه آیپد است. در سه روز نخست، 3 میلیون آیپد از این دو مدل جدید به فروش رسیده که نسبت به فروش آخر هفته آیپد نسل سوم، رشد 100٪ را نشان می‌دهد.

این آمار فقط مربوط به فروش مدل وای-فای آیپد رتینای جدید و آیپد مینی است و مقایسه آن با آمار فروش آیپد نسل سوم منطقی می‌نماید. هر چند آمار تفکیکی فروش اعلام نشده ولی بر طبق تخمین‌ها، آیپد مینی بین 1 تا 1.5 میلیون فروش داشته.

اعلام این آمار، نظر سرمایه گذاران را نیز جلب کرد و آنها ارزش هر سهم اپل را 1.5 درصد رشد دادند. آن‌طور که تیم کوک گفته، اپل مشغول تسریع روند تولید آیپد مینی برای تأمین تقاضا است و درخواست‌ها برای این محصول جدید بسیار خوب بوده.

afg بازدید : 483 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)
كمپانی ال جی گوشی Nexus 4 را بطور رسمی معرفی می كند. ال جی Nexus 4 دارای یك صفحه نمایش 4.7 اینچ True HD IPS Plus با وضوح 768 x 1280)WXGA پيكسل) و نسبت صفحه 15:9 ، تراشه Snapdragon S4 Pro با چهار هسته Krait در 2GB RAM ، 1.5GHZ و پردازنده گرافیك Adreno 320 است. 


این گوشی به آندروید 4.2 (Jelly Bean) مجهز است و می توان بین نسخه 8GB و 16GB آن یكی را انتخاب كرد. ال جی Nexus 4 محل كارت حافظه MicroSD ندارد. ابعاد گوشی133.9 x 68.7 x 9.1 میلیمتر و وزن آن 139 گرم است.

از سایر ویژگی های این گوشی می توان به دوربین 8 مگاپیكسل با ویژگی Photo Sphere اشاره كرد كه امكان گرفتن عكس در تمامی جهات را فراهم می كند. باتری ال جی Nexus 4 دارای توان 2100mAh است. 

این گوشی از فروشگاه Play Store در امریكا ، انگلیس ، كانادا ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا و استرالیا در 13 نوامبر موجود می شود. 

انتظار می رود ال جی Nexus 4 اواخر نوامبر به اروپا ، امریكای مركزی / جنوبی ، آسیا ، CIS و خاورمیانه برسد. قیمت نسخه 8GB (قفل باز شده) و 16GB این گوشی به ترتیب 299 دلار و 349 دلار است. اپراتور T-Mobile امریكا این گوشی را با قر
afg بازدید : 449 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

 كمپانی تایوانی اچ تی سی كه تولیدكننده گوشی های موبایل است درنظر دارد گوشی هوشمند اچ تی سی +One X خود را هفته جاری یا هفته آینده در بازار موبایل هند عرضه كند. اچ تی سی تاكنون اطلاعاتی در رابطه با زمان دقیق موجود شدن گوشی در هند ارائه نداده است.

اچ تی سی +One X نسخه ارتقاء یافته گوشی هوشمند One X است كه بطور رسمی اوایل سال جاری معرفی شد. این نسخه جدید دارای پردازنده سریعتر ، CPU چهار هسته ای 1.7GHZ و نسخه 4.1 آندروید (Jelly Bean) است.

afg بازدید : 496 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

ال جی تایید كرد كه گوشی هوشمند جدید آندروید آن كه Optimus G نام دارد طی هفته های آینده در كانادا عرضه می شود و چندین اپراتور كانادا آن را در اختیار كاربران خود قرار می دهند.  

ظاهرا اپراتور Telus كانادا در سیزدهم نوامبر ال جی Optimus G را عرضه می كند و از طرفی اپراتور Rogers نیز درنظر دارد آن را با قرارداد سه ساله جدید و قیمت 129.99 دلار كانادا معادل 100 یورو یا بدون قرارداد و با قیمت 599.99 دلار كاناداد معادل 465 یورو به فروش برساند.

برخی منابع اعلام كردند كه نسخه عرضه شده از ال جی Optimus G توسط Telus همان مدل AT&T است ، بنابراین این گوشی هوشمند دارای یك دوربین 8MP است درحالی كه نسخه Sprint آن یك دوربین 13 مگاپیكسل دارد. 

از سایر ویژگی های Telus Optimus G می توان به 16GB حافظه داخلی ، محل كارت حافظه MicroSD تا 16GB ، نسخه 4.0 آندروید (ICS) با ارتقاء به Jelly Bean ، صفحه نمایش لمسی خازنی 4.7 اینچ True HD IPS LCD با وضوح 768 x 1280)HD پيكسل) ، پردازنده چهار هسته ای 1.5GHZ و 2GB RAM اشاره كرد.

afg بازدید : 407 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

كمپانی نوكیا اعلام كرد كه گوشی های Lumia 920 و Lumia 820 آن در دسترس نخستین اپراتورهایی كه این مدل ها را عرضه می كنند قرار می گیرد و فروشگاه های خرده فروشی در كشورهای منتخب در هفته جاری آن را به فروش می رسانند. هر دو گوشی در این هفته در فروشگاه های فرانسه و انگلیس موجود می شوند و سپس روسیه ، آلمان و سایر بازارهای منتخب تا اواخر نوامبر به آن دسترسی دارند.

اپراتور AT&T در امریكا گوشی های نوكیا Lumia 920 و Lumia 820 را معرفی می كند و Verizon Wireless نیز نوكیا Lumia 822 را به فروش می رساند در حالی كه نوكیا Lumia 810 از طریق T-Mobile عرضه می شود. انتظار می رود هر یك از این اپراتورها به زودی قیمت محلی و زمان دقیق عرضه گوشی ها در هر كشور را اعلام كنند.

afg بازدید : 459 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

 كمپانی Huawei چین كه تولیدكننده گوشی های موبایل است یكی از بزرگترین گوشی های هوشمند آندروید را معرفی كرد كه این گوشی جدید Ascend D2 نام دارد. این گوشی هوشمند Huawei دارای یك صفحه نمایش لمسی 5 اینچ با وضوح HD است كه تجربه خوبی را برای كاربر فراهم می كند.

از سایر ویژگی های این گوشی می توان به پردازنده چهار هسته ای 1.5GHZ ، دوربین 13 مگاپیكسل با قابلیت فیلمبرداری Full HD ، دوربین ثانویه 1.3 مگاپیكسل برای مكالمه تصویری ، باتری 300mAh و نسخه 4.1 آندروید گوگل (Jelly Bean) اشاره كرد. Huawei Ascend D2 در حال حاضر فقط برای بازار موبایل چین معرفی شده است و انتظار می رود اوایل سال آینده به فروش برسد. تاكنون مشخص نشده است كه این گوشی به خارج از بازار چین نیز راه پیدا می كند یا نه.

afg بازدید : 431 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

 كمپانی سامسونگ اعلام كرد كه گوشی Galaxy S III Mini آن هشتم نوامبر در انگلیس موجود می شود. نسخه Mini این گوشی آندروید بصورت قراردادی و بدون سیمكارت موجود می شود. اپراتور Carphonewarehouse این گوشی را با قیمت 299.95 پوند عرضه می كند درحالب كه Phones4U این گوشی را با تعرفه های ماهیانه كه از 25 پوند به بالا آغاز می شود در اختیار كاربران قرار می دهد.

از ویژگی های سامسونگ Galaxy S III Mini می توان به صفحه نمایش 4 اینچ Super AMOLED با وضوح WVGA ، آندروید 4.1 (Jelhy Bean) و پردازنده دو هسته ای Novathor 8420 در 1GHZ اشاره كرد. سامسونگ 50MB حافظه رایگان Dropbox را به مدت 2 سال ارائه می دهد.

afg بازدید : 344 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (2)

سلام دوستان این کتاب موبایل اطلاعاتی درباره مشاهیر افغانستان در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.
 
 
برای دانلود بر روی لینک دانلود کلیک کنید و وارد صفحه جدیدی شده و بر روی دکمه دریافت که عکس هست کلیک کنید.
در صورت مشکل در دانلود آن را به ما اطلاع بدهید.
 

afg بازدید : 360 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

 
برای دانلود بر روی لینک دانلود کلیک کنید و وارد صفحه جدیدی شده و بر روی دکمه دریافت که عکس هست کلیک کنید.

    

                                                     دانلود


afg بازدید : 477 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

دوستان وهموطنان گلم امروز کتاب  جوک وفکاهیات افغانستانی رو براتون گذاشتم حتما دانلود کنین

باپسوند جاوا هست وتقریبا روهمه گوشی ها اجرامیکنه

 

                                                   دانلود

afg بازدید : 316 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

 

درباره ی کتاب:
افغانستان کشوریست که در محراق توجه و مرکز تقاطع منافع قدرت های بزرگ جهان قرار دارد. موقعیت جغرافیایی و وضعیت سوق الجیشی این کشور را در امتداد سده های متمادی به جولانگاه استیلاگران قرار داده است. حضور و نقش اجانب در این کشور همواره در تقویه ظلمت و عقبگردی متکی بوده است ، تا تأثیرات و تحولات سازنده و پیشرو. شیوه های دایمی اجنبی در افغانستان نفاق ، ظلمت گرایی ، افراطی گری و اکسریمیزم ، و صدورآیدیولوژی های « انقلاب » جلوگیری از سیر تکاملی جامعه ، صدور جنگ صدور می باشد که افغانستان را « دموکراسی » مانند ، ترویریزم ، بنیادگرایی مذهبی ، اسلام سیاسی و مبدل گردیده است. « صادرات » به آزمایشگاه دایمی این جوامع بین » است که از جانب « دموکراسی » آخرین آزمایشات در افغانستان ، تجربه صدور ملل متحد ، قدرت های بزرگ با نقش قاطع امریکا در حال تحقق می باشد. روند ، المللی کنونی آزمایش صدور دموکراسی در افغانستان از اجلاس روم در سال ۲۰۰۰ م آغاز شد که با برگزاری انتخابات پارلمانی به مراحل حساس آن رسیده است. این رساله که کرونولوژی دقیق مهمترین حوادث سیاسی افغانستان را نشان میدهد ، در حقیقت پروسه ساختن دولت و اداره دراین کشور می باشد که شامل پیچیده ترین اقدامات ملی و بین المللی را در بر میگیرد.

 

 

                        دانلود

 

afg بازدید : 303 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)
با سلام به همه دوستان ، این کتاب موبایل دانستیهایی از افغانستان در اختیار شما قرار میدهد.
 
 
برای دانلود بر روی لینک دانلود کلیک کنید و وارد صفحه جدیدی شده و بر روی دکمه دریافت که عکس هست کلیک کنید.
در صورت مشکل در دانلود آن را به ما اطلاع بدهید.
 
 
afg بازدید : 381 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

امروز با یک کتاب فوق العاده در خدمت شما هستیم.این کتاب موبایل دارای ۵۰۰۰۰ پیامک یا همان اس ام اس در زمینه های مختلف میباشد.این کتاب برای پلتفرم جاوا تهیه شده است ودارای رزولوشن صفحه ۳۲۰*۲۴۰ میباشد و بر روی کلیه گوشی ها با هر سیستم عاملی قابل نصب میباشد.برای دانلود به ادامه  مطلب مراجعه نمایید.

دانلود

 

درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,474
  • بازدید ماه : 1,474
  • بازدید سال : 86,373
  • بازدید کلی : 939,659
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم