loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 585 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)
 

مریل استریپ

 

عکس و بیوگرافی بهترین بازیگران زن جهان

متولد ۱۹۴۹ و در آستانه ۶۱ سالگی است. چروک‌ها به صورتش هجوم آورده‌اند، اما هنوز پرکار است و با شوق به قلب نقش‌های نو می‌زند و می‌خواهد عنوان «بهترین بازیگر زن عصر خویش» را حفظ کند، ولو آنکه سنش او را به‌سوی نقش‌های‌ مادرانه سوق دهد.کارنامه درخشان مریل استریپ کتمان‌ناپذیر است و سیاهه‌ای از زنانی که به مدد حضور او روی پرده جان گرفتند و در اذهان ماندند در آن خودنمایی می‌کند. ولو آنکه فعالیت اصلی‌اش را خیلی دیر ـ در ۳۰ سالگی ـ آغاز کرد و در این سن به شهرت رسید. بنابراین او را نه در نقش دختران جوان بلکه در نقش زنی به‌تنگ‌آمده، مستقل، ماجراجو یا زخم‌خورده به‌یاد می‌آوریم. در چهل سالگی بی‌تردید عنوان بااستعدادترین بازیگر زن سینما را یدک می‌کشید و شاخص‌ترین آنها بود.

احتمالا واژه شاخص برای توصیف او کافی نبود، چرا که گاهی این معنی را می‌دهد که اثری فوق‌العاده است، ولی مردم آن را دوست ندارند. همان چیزی که در مورد لاورنس الیویه، کاترین هیپبورن و حتی برخی آثار ال پاچینو هم صدق می‌کرد. اما استریپ در انتهای دهه ۱۹۸۰ فوق‌العاده بود و در فیلم فریادی در تاریکی، ساخته فرد شیپسی (۱۹۸۸)، نقش یک زن استرالیایی را بی‌نقص بازی کرد. خیلی‌ها حوصله تماشای این فیلم را نداشتند، چون موضوع آن و صحنه‌هایش آزاردهنده بود. استریپ طی ده سال شش بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده بود و دو بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش دوم. او در هر دو زمینه برنده جایزه شد؛ اما کسی اهمیتی هم داد؟

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 183
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 331
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 659
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,978
  • بازدید ماه : 2,978
  • بازدید سال : 87,877
  • بازدید کلی : 941,163
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم