loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 564 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

alt

به تازه گی شورای سراسری مجاهدین به رهبری محمد اسماعیل وزیر انرژی وآب ایجاد شده است ،درین شورا سران وفرماندهان پیشین جهادی ولایت های غربی وشماری از ولایت های حوزه جنوب غرب عضویت دارند.

وزیر انرژی وآب، محمد اسماعیل خان روز پنج شنبه درهمایش شورای فرماندهان پیشین جهادی ولایت های غربی و حوزۀ جنوب غرب در ولایت هرات گفته است که، درتلاش ایجاد واحد ویژه ای نظامی از مجاهدین پیشین است.

محمد اسماعیل که در همایش فرماندهان پیشین جهادی ولایت های حوزه های غرب وجنوب غرب در هرات سخن میگفت تاکید ورزید که نظامیان خارجی قادر به تامین امنیت افغانستان نیستند وباید مجاهدین در دولت سهم ویژه داده شوند.

درهمایش ویژه ای این نهاد درهرات، وزیر انرژی وآب گفته است، که جامعه جهانی ودولت افغانستان درده سال گذشته تلاش کرده اند نقش مجاهدین را ضعیف سازند واکنون نیز این تلاش ها ادامه دارند.

وزیر انرژی و آب، محمد اسماعیل خان گفته است که :« توپ و تانگ ما را جمع کردند و مثل آشغال در یکجا سر هم ریختند و به عوض آن دختر آلمانی آوردند، دختر فرانسوی آوردند، دختر هالندی آوردند، دختر امریکایی را مسلح کردند، عسکر سفید پوست اروپایی آوردند، عسکر سیاه پوست افریقایی آوردند و فکر کردند که در اینجا امنیت آورده می توانند، اما نتوانستند.»

وی تاکید می ورزد که نظامیان خارجی قادر به تامین امنیت افغانستان نیستند وباید سهم بیشتر به مجاهدین داده شود.

وزیر انرژی وآب، اسماعیل خان گفته است که، درتلاش ایجاد نهاد ویژه ای نظامی از مجاهدین پیشین است ودرین باره با رییس جمهور کشور نیز گفتگو های شده است.

وزیر انرژی و آب، محمد اسماعیل خان گفته است که:« « با شخص جناب رییس صاحب دولت که یکی از مجاهدین افغانستان است، در رابطه صحبت های مفصل داشتیم، و در مرکز افغانستان فعلاً نام نویسی و روی یک آجندا و مسودۀ تشکیل جهادی در سطح افغانستان کار می کنیم.»

وی تاکید می ورزد که هم اکنون حکومت درحال ترتیب طرح این نهاد ویژه است.

وزیر انرژی وآب، بخشی از سخنانش را به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ افغانستان اختصاص داد وبه گونۀ توجیع کرد که باید درتفهام با این نهاد به رییس جمهور آینده رأی داده شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 30
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 138
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 227
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,568
  • بازدید ماه : 1,568
  • بازدید سال : 86,467
  • بازدید کلی : 939,753
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم