loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 534 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
مروز مطلبی بسیار دلنشین و عالی در افغان پیپیر از خانم یوسفزاده خواندم،که باید به گوش جان سپرد،و از ان عبرت گرفت؛ برای من تنها افغانستان مهم است! برای من مهم نیست در مصر چه می گذرد، برای من مهم نیست سرنوشت مرسی چه می‌شود تا به‌ خاطر آن لحظه‌ای اندوهگین باشم. چون می‌دانم آنچه بر سر مصر رفت، ظاهراً خواست مردم آن سرزمین بود. همانطور که روزی مرسی را انتخاب کردند روز دیگر نیز او را برانداختند. برای من مهم نیست در پاکستان و یا ایران چه کسی رییس جمهور می‌شود و یا شده است چون می دانم در آنجا مخالف و موافق همه استقلال و آرامش و انکشاف را برای کشورشان آرزو دارند و هیچ تاثیری مثبت روی زندگی یک مهاجر افغانستانی ندارد. برای من مهم نیست، چون وظیفه ی من در حادثات خارج از مرز افغانستان، تنها مطالعه ی حادثات هست نه اظهار تاسف یا شادمانی از آن. در این برهه زمانی برای من مهم آن است که در لوگر هفت نفر بر اثر گرسنگی جان خویش را از دست دادند. برای من مهم آن است که دختران متعلم با تهدید شدید امنیتی روبرو هستند. برای من مهم آن است که انتقال سیاسی و نگرانی های بوجود آمده، آرزوها و آمال مردم را تحت شعاع خویش قرار داده است. برای من مهم آن است که آرامش مردمم را هر روز به گلوله نبندند و انتحار و انفجار رنگ امنیت کشور مرا زرد نسازد. برای من مهم آن است که آینده ی کشورم در کشورهای همسایه تعیین نشود. برای من مهم آن است که افغانستان به کجا می‌رود. برای من مهم آن است که اهتزاز بیرقی سفید رنگ در قطر، آرامش مرا در کابل به نشانه نگیرد، حتی اگر هزاران دعای خیر در برافراشته شدن این سپیدی همراه‌ اش باشد. اگر تمام دنیا پر از آرامش باشد، وقتی در افغانستان قلب‌های تپنده و محزونی صلح را گدایی می‌کنند، لبخند من بی معنی است. اگر بهار عربی تمام کشورهای عرب را تحت چتر خویش بگیرد و افغانستان در خزان اندیشه ها به سر ببرد، شور و شعف من معنایی ندارد. اگر دولت ایران به انرژی هسته‌ای دست یابد یا دست یابیده است، ولی ارتش کشور من در اوج فقر نظامی و فقر تعهد ملی بسر ببرد، احساس قدرت من به حیث یک مسلمان بی معنا است. برای من تنها افغانستان و دردهایش مهم است حتی اگر جغرافیای اطراف اش در بی دردی بیاساید و یا در درد شناور باشد. (منیره یوسف زاده)به نقل از افغان پیپر
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 179
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 388
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,136
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,455
  • بازدید ماه : 3,455
  • بازدید سال : 88,354
  • بازدید کلی : 941,640
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم