loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 785 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)
مسئولان دفتر ساحوی کمک های ملکی سازمان ملل متحد به افغانستان (یوناما) در زون شمال شرق کشور از تقدیر 2 زن فعال در ولایت بغلان خبر دادند.
به گفته آنان این زنان پس از قدردانی از سوی دفتر یوناما، به دانش آموزان شماری از مکاتب این ولایت معرفی شدند.
شمس الدین حامد، مسئول اطلاعات دفتر یوناما در شمال شرق در گفت و گو با خبرگزاری بخدی، هدف از راه اندازی این برنامه را، تقویت استعداد ها و شناسایی چهره های زنان فعال در کشور عنوان کرده است. دفتر ساحوی یوناما، نوریه حمیدی عضو شورای ولایتی و شکریه اصیل رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان را به عنوان 2 چهره فعال زن در این ولایت اعلام کرده است. دفتر ساحوی یوناما، نوریه حمیدی عضو شورای ولایتی و شکریه اصیل رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان را به عنوان 2 چهره فعال زن در این ولایت اعلام کرده است.
به گفته او این برنامه در شماری از ولایات دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.
دفتر ساحوی یوناما، نوریه حمیدی عضو شورای ولایتی و شکریه اصیل رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان را به عنوان 2 چهره فعال زن در این ولایت اعلام کرده است.
در جریان چند ماه اخیر، این جدید ترین برنامه برای شناسایی زنان فعال در کشور عنوان شده است.
آقای حامد می گوید که این زنان با وجود مشکلات زیاد توانسته اند حضور فعال در ادارات دولتی و عرصه های اجتماعی داشته باشند.
او هدف از معرفی این زنان به دانش آموزان دختر را ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر در عرصه تعلیم و تربیه عنوان کرده است.
این مراسم در لیسه هوا در شهر پلخمری ولایت بغلان با حضور بیش از 300 دانش آموز برگزار شد.
نهاد کمک های ملکی سازمان ملل متحد به مردم افغانستان (یوناما) از سال گذشته به این سو برنامه هایی را به منظور رشد و تقویت زنان در کشور روی دست گرفته است.
براساس آمار های ارایه شده از سال گذشته به این سو زنان در کشور 27 درصد رشد کرده اند.
برنامه شناسایی چهره های برتر زنان در حالی انجام می شود که هنوز هم ده ها دختر نمی توانند به دلیل مخالفت های خانوادگی و ناامنی به مکتب بروند.
ناامنی، ممانعت های فامیلی و عدم دست رسی به مکتب از مشکلاتی است که ده ها دختر نتوانستند ادامه تحصیل بدهند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 31
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,429
  • بازدید ماه : 2,429
  • بازدید سال : 87,328
  • بازدید کلی : 940,614
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم