loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 448 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

                                            

معاون اول رییس جمهور روز شنبه درسومین نشست سراسری دادستان های کشور، ضعف سیستم قضایی و تطبیق نشدن عدالت را یکی از علت های بنیادی تأمین نشدن امنیت در کشور خوانده است.

معاون اول رییس جمهور، محمد قسیم فهیم گفته است که، هنگامی که قانون عملی شود و عدالت تأمین گردد مردم مصؤون خواهند بود، حالا تنها قدرمندان و آنانی که گروه های مسلح دارند مصؤون هستند و باقی افراد جامعه اطمینان ندارند.

آقای فهیم نبود همکارهای صادقانه دادستان ها را برای تطبیق قانون وعدالت یکی از چالش های جدی درکشور خوانده است.

آقای فهیم گفته است که: « نیروهای امنیتی دسته دسته افراد را می گیرند، به نام های آدم ربا، دزد و رشوت خور، اما یک مدت را می گذرانند، رها می شوند و زمانی که رها شدند با جرأت می شوند که دوباره جرم کنند. هرگاه قانون برآنان حاکم شد و مجازات شدند آنگاه امنیت درجامعه پیاده می شود.»

ازسوی هم معاون اول رییس جمهورگفته است که، درحال حاضر در کشور تنها کسانی مصؤون هستند که درقدرت هستند.

آقای فهیم گفته است که: « حالا هیچ کس خود را مصؤون احساس نمی کند، به جز آن کسانی که در حریکۀ قدرت هستند و یا افراد مسلح دارند، اما زمانی که شریعت تطبیق شد و قانون عملی شد، قطعاً اطمینان حاصل می شود.»

دراین نشست رییس ادارۀ عالی مبارزه با ارتشا و فساد اداری گفته است که، به زودی سندهایی را درپیوند به اختلاس و غصب دارایی های دولت از سوی افراد بلند پایه به دادستانی کل خواهد فرستاد.

رییس اداره عالی مبارزه با ارتشا و فساد اداری، عزیزالله لودین گفته است که: « به زودی این پاکت را به لوی سارنوالی می فرستم که درحدود ۳۵۰ میلیون دالر اختلاس و غصب دارایی دولت است، به شمول وزیران افراد معتبر دیگر هم در آن شامل هستند.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 168
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 294
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 543
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,862
  • بازدید ماه : 2,862
  • بازدید سال : 87,761
  • بازدید کلی : 941,047
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم