loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 633 سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

alt

وزیر کار وامور اجتماعی روز سه شنبه گفته است که بی علاقه گی جامعۀ جهانی به کار ساختن زیربنا ها در افغانستان با عث شده است تا میزان بیکاری در این کشور کاهش نیابد.

وزیر کار وامور اجتماعی که برای پاسخگویی به مجلس سنا فرا خوانده شده بود، همچنان گفته است که بسیاری از کمک های جامعۀ جهانی برای رفع نیازهای اولیه مردم به مصرف نرسیدند. اما شماری از سناتوران بر این باور اند که این وزارت نتوانسته است میزان بیکاری را درکشور کاهش دهد.

وزیر کار وامور اجتماعی، آمنه افضلی افزود که نبود بودجۀ کافی و نیز بی توجهی جامعۀ جهانی درکار ساخت زیر بناها باعث شده است تا زمینۀ کار برای شماری زیادی مردم فراهم نشود.

خانم افضلی گفته است:« در ۱۰ سال فرصت های زیادی برای ایجاد کار درکشور فراهم شده است، اما پول های کمک شده در اختیار ما قرار نگرفته است و این پول ها در راه های به مصرف رسید که نیاز اولی مردم نبود جامعهء جهانی برای ساخت زیر بنا ها توجه نکرد.»

از سویی هم شماری از سناتوران علت رفتن جوانان را به کشورهای همسایه نبود کار عنوان می کنند و افزودند که برای حل مشکل بیکاری باید راهکار مشخصی به میان آید.

سناتور، بشیر احمد صمیم گفته است:« امروز کارگران به علت نبود اعتماد ونبود کار به کشورهای همسایه ودیگر کشورها برای پیدا کردن کار میروند و وزارت کار و امور اجتماعی نتوانسته است تا میزان بیکاری را کاهش دهد.»

سناتور، علی اکبر جمشیدی گفته است:« بی کاری باعث نا امنی و مهاجرت جوانان به دیگر کشورها شده است و برای حل این معضل باید یک راهکار مناسبی روی دست گرفته شود تا میزان بیکاری درکشور کاهش یابد.»

وزیر کار وامور اجتماعی تاکید ورزیده است که فراهم سازی زمینه های کار درکشور نیاز به زمان بیشتر دارد و راه حل زود هنگام این معضل نیاز به اعزام کارگران به کشورهای خارجی دارد. وی افزود که شماری ازکشور ها تعهد کرده بودند که کارگران افغان را برای کار می پذیرند، اما تا کون این تعهد آنان عملی نشده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 172
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 417
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,766
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,085
  • بازدید ماه : 4,085
  • بازدید سال : 88,984
  • بازدید کلی : 942,270
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم