loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 281 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

وزیر دفاع ملی، بسم الله محمدی که در مجلس سنا گفته است که بیشترین عامل برخی ازتهدیدات داخلی انگیزۀ برخورد نادرست وعدم درنظرگرفتن فرهنگ افغانان ازسوی نیروهای خارجی است.

وزیردفاع ملی با بیان این مطلب گفته است که عامل تهدیدات داخلی درکشور تنها دشمن نیست، بل ایجاد برخی انگیزه ها است.

وزیردفاع ملی، بسم الله محمدی گفته است که:« من صبح این مسأله را به لوی درستیز قوای مشترک امریکا که مشاورنزدیک به رییس جمهورامریکا است مشاورنزدیک به وزیردفاع امریکا است این صبح بیشترین حرف ما سرهمین بود من گفتم شما هم به فرهنگ ما احترام کنید این کارهای شما هم به ما انگیزه می دهد به عسکرما نی به وزیرش هم انگیزه می دهد به رییس جمهورافغانستان هم انگیزه می دهد، نفوذ دشمن برخی ازحرکت های داخلی صورت می گیرد ۸۰ درصد آن مسألۀ نفوذ دشمن نیست ۲۰ درصد آن که دشمن باشد دیگرآن انگیزه برخورد نا درست است و عدم درنظرگرفتن فرهنگ ما برخی اختلالات روانی است که درآن جا صورت می گیرد.»

درهمین حال وزیرامورداخله گفته است که چالش های امنیتی کشورازعوامل و انگیزه های درونی برخوردارنیست و این عوامل امنیتی با منطقه و جهان گره خورده است.

وزیرامورداخله، مجتبی پتنگ گفته است که:« با آگاهی ازاین که تروریزم جهانی ازپایگاۀ مطمئنی دریکی ازکشورهای منطقه برخورداربوده ازآن جا به افغانستان فرستاده شده و با تولید قاچاق و فروش مواد مخدر امنیت ما، کشور،منطقه را به تهدیدی جدی و نگران کننده مبدل ساخته است.»

وزیردفاع ملی گفته است که عامل تهدیدات داخلی تنها دشمن نیست بل هنگامی که دربگرام قرآن آتش زده می شود و یا به پیامبراهانت می شود این کار سبب ایجاد برخی انگیزه ها می شود.

درهمین حال رییس عمومی امنیت ملی، اسدالله خالد گفته است که:« به این باورهستم که جلو توطئه را درجایی که این توطئه طرح می شود درهمان لانۀ تروریزم و آن لانۀ تروریزم را می دانید کجا است درهمان جا باید گرفت درغیرآن ظلم است جفا است به حق طفلی که به مکتب می رود و به پیشروی مکتب اش انتحاری می شود اگرما دشمن را وقت این را بدهیم که آنان برسد به کوچه و بازارما، جلوگیری ازاین بسیارمشکل است.»

ازسوی هم وزیردفاع ملی گفته است که تهدیدات دشمن بربخش های شرقی بیشترشده است و با توجه به انتقال مسؤولیت های امنیتی به نیروهای افغان درجنوب کشورتوجه آنان به هلمند و قندهاربه این شده است که امنیت نسبی را دراین ولایت ها نیزازمیان ببرند و بیشترین توجه دشمن این است که کابل را نیزنا امن بسازد.

وزیردفاع ملی، بسم الله محمدی گفته است که:« دراین شک نیست که اوضاع کنرو نورستان بسیارخراب نیست اما راۀ نورستان بند است و تهدید دشمن بیشترشده، شبکۀ حقانی که درگذشته درجنوب و جنوب شرق افغانستان ساحۀ فعالیت اش بود رفتند درآنجا خود را بردند القاعده درآنجا تمرکزکرده و قطعه های گونه گون جیش محمد،لشکرطیبه، نفاذشریعت که اکثراً گروه های تروریستی هستند آنان تمرکزخود را بیشتربه شرق افغانستان کردند که آن جا رامختل بسازند و نفوذ کنند به شمال افغانستان.»

درهمین حال رییس عمومی امنیت ملی خیزش های مردمی را بربخش های شماری ازولایت های کشوروابسته به هیچ حزب و یا گروهی نمی داند و این کاررا برخواسته ازقیام های خود جوش مردم می خواند.

با این همه وزیردفاع ملی گفته است که هنوزهم حمله های راکتی پاکستان بربخش های مرزی ولایت کنرادامه دارد که برای بررسی این موضوع به این ولایت رفته بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 188
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 415
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,624
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,943
  • بازدید ماه : 3,943
  • بازدید سال : 88,842
  • بازدید کلی : 942,128
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم