loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 554 جمعه 21 مهر 1391 نظرات (0)

خواص انجیر،فواید میوه جات

ویتامین‌هاست، این میوه به دلیل داشتن حجم بالای کلسیم از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

یک کارشناس ارشد تغذیه در کرمانشاه گفت: انجیر تازه منبع غنی بتاکاراتن و ویتامین سی است.
علی اشرف رشیدی اظهار کرد: در این فصل از سال در کرمانشاه انجیر به وفور یافت می‌شود، این میوه حاوی دو آنتی اکسیدان بسیار مهم است که در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی گفت: انجیر به دلیل دارا بودن قند فراوان می‌تواند منبع تامین انرژی باشد و نیز آب موجود در آن نقش مهمی در رفع تشنگی و عطش ایفا می کند. آب موجود در این میوه به تدریج آزاد می‌شود و بر این اساس می تواند یکی از بهترین خوراکی‌ها برای وعده سحر باشد.
رشیدی افزود: انجیر از خانواده Berry است که در این دسته از میوه‌ها دانه‌های ریزی وجود دارد که وجود همین دانه‌ها به دستگاه گوارش کمک می‌کنند، در واقع از انجیر می‌توان در درمان و رفع یبوست استفاده کرد.
این کارشناس تغذیه در خاتمه اظهار کرد: ادعای و باورهای طب سنتی قوی در خصوص انجیر وجود دارد، به طور مثال شیره سفید انجیر را برطرف کننده زخم و مصرف برگ آن را عامل کاهش قند خون تصور می کنند که برای تایید این تصورات تحقیقات گسترده لازم است.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 182
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 324
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 639
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,958
  • بازدید ماه : 2,958
  • بازدید سال : 87,857
  • بازدید کلی : 941,143
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم