loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 338 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

alt

شماری از سناتوران روز سه شنبه مخالفت شان را با امضای هرگونه پیمان با پاکستان اعلام کردند.

این سناتوران تأکید کرده اند که در صورتیکه پاکستان حاضر نیست تا در آوردن صلح در افغانستان کمک کند و حملات راکتی اش را بر مناطق شرقی این کشور همچنان ادامه می دهد، بناً امضای هرگونه پیمان با این کشور هیچ منفعتی به افغانستان نخواهد داشت.

سناتو شهناز غوثی گفته است که:« من چگونه می توانم این پیمان را امضاء کنم در صورتیکه آنها حاضر به آوردن صلح در افغانستان نیستند. پاکستان یگانه عامل بد بختی ما است.»

در همین حال شماری دیگری از سناتوران همچنان مخالفت شان را با این پیمان ابراز کرده و آنرا بی مفهوم خوانده اند.

سناتور گلالی اکبری گفته است که:« من کاملاً مخالف استم تا پیمانی را که هیچ مفهومی ندارد امضاء کنم، نمی خواهم این پیمان را کور کورانه امضا کنم.»

از سوی دیگر این سناتوران گفته اند که پاکستان هیچ گاهی به تعهدات اش در برابر افغانستان عمل نکرده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این کشور بر تعهدات اش در برابر افغانستان متهد باقی ماند.

سناتور سید فرخ شاه جناب گفته است که:« من هیچ گاهی عمل را از سوی پاکستان شاهد نبوده ام که بر اساس دوستی و همسایگی پاپنبد باشد. من نمی دانم چگونه دولت افغانستان علاقمند امضای پیمان های متعدد است که هیچ کدام آن جنبۀ عملی ندارد.»

این در حالی ست که روز دوشنبه مجلس پارلمان نیز مخالفت شان را با امضای این پیمان ابراز کرده و آنرا بی مفهوم و پیش از وقت دانستند.

شماری از نماینده گان گفته اند که در صورتیکه پاکستان موشک باران مناطق مرزی افغانستان را توقف ندهد و در برابر تعهدات اش در برابر افغانستان متهعد نباشد امضای هر گونه پیمان با این کشور مفهومی نخواهد داشت.

رییس مجلس نماینده گان، عبدالرووف ابراهیمی گفته است که: « باشنده گان افغانستان قربانی هراس افگنی که عامل اصلی آن پاکستان است. دولت افغانستان باید متن از توافقنامه را از نزدیک بررسی کند زیرا پاکستان حامی و تجهیز کنندۀ هراس افگنی است.»
این درحالی ست که امضای پیمان راهبردی میان افغانستان و پاکستان از سوی رییسان جمهور دو کشور در ایالات متحد امریکا تصمیم گرفته شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 194
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 412
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,578
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,897
  • بازدید ماه : 3,897
  • بازدید سال : 88,796
  • بازدید کلی : 942,082
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم