loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 728 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

جوزف دانفورد نامزد قوماندانی عمومی نیروهای امریکا در افغانستان می گوید که بخشی از نظامیان کشورش پس از سال 2014 در افغانستان باقی خواهد ماند.

جوزف دانفورد نامزد قوماندانی عمومی نیروهای امریکا در افغانستان می گوید که بخشی از نظامیان کشورش پس از سال 2014 در افغانستان باقی خواهد ماند جوزف دانفورد نامزد قوماندانی عمومی نیروهای امریکا در افغانستان می گوید که بخشی از نظامیان کشورش پس از سال 2014 در افغانستان باقی خواهد ماند
آقای دانفورد که در مجلس سنایی امریکا صحبت می کرد گفت که نیاز است تا عملیات های نظامی امریکا در افغانستان پس از سال 2014 ادامه یابد تا از تجدید قوای شورشیان از جمله القاعده که امریکا و متحدانش را تهدید می کند، جلوگیری شود.
پیشتر، گفته می شد که قرار است شماری از مربیان خارجی از جمله امریکا برای آموزش نظامیان افغان پس از خروج ناتو از افغانستان در این کشور باقی بمانند.
این نخستین باریست که یک مقام ارشد نظامی امریکا در مورد حضور نظامیان این کشور پس از سال 2014 اظهار نظر می کند.
قرار است تا پایان سال 2014 ناتو نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.
برخی از کشور های منطقه از جمله روسیه از خروج همزمان نیروها ناتو از افغانستان اظهار نگرانی کردند.
این کشور ها می گویند با توجه به بحران تروریزم در منطقه، افغانستان پس از سال 2014 دوباره به مرکز گروه های شورشی مبدل خواهد گشت.
جوزف دانفورد در ماه اکتوبر از سوی باراک اوباما نامزد فرماندهی نیروهای این کشور در افغانستان معرفی شد
به گزارش بی بی سی، قرار است جنرال دانفورد پس از دریافت رای تائید کنگره آمریکا، مسئولیت رهبری نیروهای ناتو در افغانستان را به عهده بگیرد.

جوزف دانفورد روز گذشته در مجلس سنایی امریکا گفت که مذاکرات بر سر چگونگی حضور نیروهای امریکا در افغانستان پس از ۲۰۱۴ باید تسریع شود؛ زیرا به گفته او این نوع مذاکرات در عراق دیر آغاز شد و بالاخره نتیجه ‌ای در پی نداشت.

در حال حاضر، مقامات افغانستان و امریکا در مورد توافقنامه امنیتی گفتگو می کنند.
دو جانب مذاکره کنند تاکید کردند که ایجاد این توافقنامه برای افغانستان و امریکا از اهمیت خاصی برخوردار است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 187
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 415
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,604
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,923
  • بازدید ماه : 3,923
  • بازدید سال : 88,822
  • بازدید کلی : 942,108
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم