loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 509 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
به گزارش افغانستان  به نقل از دفتر ریاست جمهوری حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ارگ دایر گردید، در مورد تحرکات اخیر در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار و نتایج سفرش به کشورهای فنلند، استونیا و دنمارک، معلومات داد.

رئیس جمهور از فداکاری یکتن از سربازان به اسم محمد قاسم باشنده ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار که در نتیجه درگیری اخیر با نیرو های سرحدی پاکستان در ولسوالی گوشته آن ولایت، در راه دفاع از کشور جام شهادت نوشید، قدردانی کرد و رشادت و پایمردی موصوف را باعث افتخار افغانستان دانست.

حامد کرزی گفت: دلیلی که این خاک مستقل،  باعزت و متحد باقی مانده است، قربانی و فداکاری های فرزندان دلیرش می باشد.

رئیس جمهور افزود که علت اینکه چرا چنین حادثاتی صورت می گیرد و از پاکستان بالای ما حمله میشود، شاید این باشد تا افغانستان دارای حکومت قوی و نیرومند نگردد و از پیشرفت های که در ده سال گذشته در عرصه های مختلف حکومتداری صورت گرفته و در حال حاضر روبه تقویت است، جلوگیری گردد و همچنان  تلاش می شود تا مردم افغانستان را مجبور کنند که برای به رسمیت شاختن خط دیورند، داخل مذاکره شوند.

رئیس جمهور با تاکید گفت که اگر این حملات بخاطر به رسمیت شناختن خط دیورند و یا مانع شدن ترقی و پیشرفت افغانستان باشد، غیر ممکن است و بجایی نمی رسد.

رئیس جمهور افزود: ما کوشش های خود را در رابطه به دوستی و ایجاد روابط بهتر با پاکستان ادامه میدهیم اما در عین حال موقف ما اینست که خط دیورند به رسمیت شناخته نمیشود و ترقی و دولت سازی ما منحیث یک دولت مستقل، آزاد و به پای خود ایستاده، ادامه می باید.

حامد کرزی در پاسخ سوالی که چرا افغانستان بر سرنوشت خط دیورند تصمیم نمی گیرد، گفت: خط دیورند را حکومت های افغانستان و مردمان دو طرف خط، نپذیرفته اند. سرنوشت این خط تعیین شده است زیرا مردم افغانستان از سال ۱۸۹۳ که این خط بالای شان از جانب انگلیس ها تحمیل گردید، آنرا نپذیرفته اند.

حامد کرزی افزود که افغانستان به ملت پاکستان احترام دارد. وی یکبار دیگر حکومت پاکستان را خطاب قرار داده گفت که با افغانستان راه دوستی و برادری را در پیش گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرده گفت: از تروریزم و افراطیت منفعتی به آنها نمی رسد، بلکه پاکستان خودش همه روزه در آتش می سوزد و جای افسوس این است که مردم عام پاکستان، بخصوص حزب عوامی نشنل پارتی و سایر احزاب ترقی خواه آن کشور، آسیب می بینند.

حامد کرزی در این کنفرانس مطبوعاتی یکبار دیگر طالبان را خطاب قرار داده گفت: طالبان که افغان، مسلمان و خود را وطن دوست می دانند، باید درک کنند که بر علیه خاک خویش برای اهداف بیگانه ها استعمال میشوند و باید خاک، اولاد و وطن خود را پایمال منفعت بیگانه ها نسازند.

حامد کرزی افزود: تکراراً به طالبان یاد آوری می کنم که نشانه تفنگ خود را از افغانستان دور کنید و به جایی نشانه بگیرید که با افغانستان دشمنی میشود. نشانه تفنگ خود را از کشتن مردم و تخریب خاک خود بجایی بگردانید که علیه افغانستان و ترقی و سعادت اش کار می شود و با کسانی مانند شهید محمد قاسم که برای دفاع از خاک خویش ایستاده گی کرد و به شهادت رسید، ایستاده شوید و از این خاک دفاع کنید.

رئیس جمهور به پاسخ سوالی ضمن اینکه امضای قرارداد امنیتی افغانستان با امریکا را به خیر افغانستان دانسته گفت که تلاش داریم تا در این قرارداد، امنیت، صلح، تقویت نیروهای امنیتی و اقتصاد افغانستان تضمین گردد و در سند به ترتیبی گنجانیده و تثبیت شود که در آن مجال طفره رفتن و گریز وجود نداشته باشد و چیزیکه در متن قرارداد وجود دارد، کاملاً مورد تطبیق قرار گیرد.

  حامد کرزی سفر هیات بلند رتبه افغانستان به  کشور های فنلند، استونیا و دنمارک و امضای موافقتنامه های همکاری های درازمدت با کشور های فنلندو دنمارک را موافقانه ارزیابی نمود و تعهدات مالی کشور های فنلند و دنمارک را پس از سال ۲۰۱۴ به افغانستان، دستآورد بزرگی برای کشور دانست.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 187
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 408
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,504
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,823
  • بازدید ماه : 3,823
  • بازدید سال : 88,722
  • بازدید کلی : 942,008
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم