loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 782 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)
مسوولان رياست امور زنان ولايت غزني مي گويند که 2 دو دوره كوتاه مدت آموزشي در بخش های خياطي و لحاف دوزی برای زنان بی بضاعت این ولایت دایر شده است.
خديجه گوهری، مدير بخش اقتصادی رياست امور زنان غزني می گويد که در اين  دو پروژه کوتاه مدت، حدود 50 خانم بي بضاعت آموزش خواهند دید. مسوولان رياست امور زنان ولايت غزني مي گويند که 2 دو دوره كوتاه مدت آموزشي در بخش های خياطي و لحاف دوزی برای زنان بی بضاعت این ولایت دایر شده است. مسوولان رياست امور زنان ولايت غزني مي گويند که 2 دو دوره كوتاه مدت آموزشي در بخش های خياطي و لحاف دوزی برای زنان بی بضاعت این ولایت دایر شده است.
به گفته او اين دو پروژه به كمك مالی تیم بازسازی ولایتی (پی آر تی) ولایت غزني ايجاد شده و مدت 3 ماه ادامه خواهد داشت.
غزنی در مرکز کشور از ولایاتی است که مردم آن در جریان چند سال گذشته، شاهد راه اندازی کمترین پروژه های انکشافی بوده اند.
شماری از مردم این ولایت نیز راه اندازی این پروژه ها را مفید خوانده، از تیم پی آر تی ولایت غزنی قدردانی کردند.
خانم گوهری اجرای پروژه های آموزشی را برای زنان ولایت غزنی موثر خوانده است.
او تاکید کرد که در این پروژه ها بیشتر زنان بیوه و بدون سرپرست معرفی شده اند.
به گفته گوهری، برای خانم هایی كه شامل پروژه لحاف دوزی شده اند ماهانه 4000 افغانی پول نقدر نیز پرداخت خواهد شد.
گفته می شود در پایان این دوره آموزشی، وسایل خیاطی از سوی ریاست امور زنان و تیم پی آر تی ولایت غزنی نیز برای این زنان، توزیع خواهد شد.
شفیقه خانم که به تازگی حرفه خیاطی را آموخته، به خبرگزاری بخدی گفت: "از این پس می توانم برای تهیه مخارج فامیلم کمک کنم."
او می گوید که شوهرش 5 سال پیش وفات کرده و از او 5 کودک به جا مانده است.
خدیجه گوهری می گوید که ریاست امور زنان ولایت غزنی به عنوان نهاد پالیسی ساز، پروژه های بیشتری را برای رشد استعدادهای زنان در این ولایت روی دست خواهد گرفت.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 185
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 354
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 794
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,113
  • بازدید ماه : 3,113
  • بازدید سال : 88,012
  • بازدید کلی : 941,298
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم