loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 597 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

دادگاه ویژه تجدید نظرمهاجرت در برتانیا، ابو قتاده، روحانی مسلمانگرا را روز سه شنبه با ضمانت از بند رها کرد.

ابو قتاده، مرد فلسطینی تبار اردنی است که محکوم به حمله های تروریستی در سال ۱۹۹۸ در اردن می باشد که از هفت سال به این سو در زندان لارتین در بریتانیا، زندانی بود.

این تصمیم پس از آن صورت گرفته است که دادگاه حکم کرد که وی را دیگر به دولت اردن تحویل نمی دهد.

این دادگاه حکم صادر کرده است که ابو قتاده در هر شبانه روز ۱۶ ساعت تحت محدودیت رفت و آمد در منزل اش در شمال غربی شهر لندن قرار دارد و تنها از ساعت ۸ بامداد الی ۴ عصر می تواند از محل اقامتش، خارج گردد.

تصمیم دادگاه مبنی بر نگهداری وی در برتانیا ضربۀ سخت برحکومت برتانیا گفته شده است، حکومت بریتانیا از هفت سال به این سو تلاش دارد که ابو قتاده را به دولت اردن تحویل دهد و از این کشور اخراج کند.

در همین حال معاون نُخست وزیر بریتانیا، نیک کلک روز سه شنبه گفته است که دولت بریتانیا در نظر داشت که وی را از این کشور اخراج کند.

آقای کلک به شبکۀ آی تی وی گفته است:« ما شدیدأ با حکم این دادگاه مخالف هستیم.»

از سوی هم وزیر داخله بریتانیا، خانم تریسا می، نیز حکم استرداد این مرد مظنون را داده است.

خانم می پس از این تصمیم به پارلمان این کشور گفته است:« ابو قتاده یک مرد خطر ناک و یک هراس افگن مظنون است که متهم به چندین جرم در کشورش می باشد.»

وزیر داخلۀ بریتانیا همچنان گفته است که تصمیم دادستان اشتباه است و این تصمیم برای وی قابل قبول نمی باشد.

خانم می افزوده است که در سفرش که به اردن داشت، دولت اردن اطمینان داده اند که ابو قتاده را به گونۀ منصفانه محاکمه خواهد کرد.

از سوی دیگر دادگاۀ حقوق بشر اروپا پیش از این نیز حکم کرده است که این مرد را به رولت اردن تحویل ندهند.

ابوقتاده، مرد روحانی اسلامگرا در سال ۱۹۹۳ به قصد پناهندگی به بریتانیا رفت، ابو قتاده پدر پنج فرزند است و نام اصلی وی عمر محمد اوتمان می باشد.

گفته نیست که ابوقتاده یک بار دیگر در اوایل همین سال نیز با ضمانت رها شده بود که پس از آن مجددأ بازداشت گردید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 172
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 297
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 548
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,867
  • بازدید ماه : 2,867
  • بازدید سال : 87,766
  • بازدید کلی : 941,052
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم