loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 420 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

alt

قرار است تا روز جمعه دوهم ماۀ نوامبر سال روان میلادی، نخستین مرحلۀ هشتمین فصل برنامۀ ستارۀ افغان از طریق شبکۀ تلویزیونی طلوع به نشر برسد.

در این برنامۀ بی نظیر که هزاران از شهروندان جوان کشور از سراسر افغانستان اشتراک کرده اند به منظور رشد و دریافت استعداد راه اندازی شده است.

بر بنیاد گفته های مدیر مسؤول شبکۀ تلویزیونی طلوع مسعود سنجر، برنامۀ ستارۀ افغان پس از آن آغاز شد که کمبودی قابل ملاحظۀ در بازار موسیقی افغانستان دیده می شد و شماری اندکی از هنرمندان جوان در کشور حضور داشتند.

آقای سنجر در گفتگوی با طلوع نیوز گفته است که: « چون مردم افغانستان به موسیقی علاقۀ دارند و موسیقی مرز ندارد و مردم از هرنوع موسیقی چی کلاسیک باشد و یا پاپ استفاده می کنند. این برنامه زمانی آغاز شد که نیاز مبرم برای رشد استعداد های جوان در کشور دیده می شد.»

وی همچنان افزود که چون قشر جوان بیشترین نفوذ کشور را تشکیل می دهند، برنامۀ ستارۀ افغانستان جایگاۀ اش را در میان مردم یافت و از شهرت بسزای نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج نیز بدست آورد.

آقای سنجر در بارۀ حضور زنان در این رقابت بدین باور است که حضور زنان در عرصۀ موسیقی در کشور حتی در گذشته ها نیز کم رنگ بوده، اما برنامۀ ستارۀ افغان توانسته تا حدی این محدویت های سنتی را در کشور از میان برداشته است و خانواده ها آهسته آهسته به دخترانشان اجازۀ حضور در چنین رقابت ها را می دهد.

وی افزود: « در کشور سنتی چون افغانستان حتی در گذشته ها نیز حضور زنان در بخش موسیقی کشور کمرنگ بوده است، اما پس از آغاز برنامۀ ستارۀ افغان خانواده درک کرده اند، زنان می توانند در کنار اینکه پزشک و آموزگار شوند، یک هنرمند خوب نیز شده می توانند.»

به باور آقای سنجر با آمدن خدمات جدید انترنت در افغانستان یا 3G رقابت آنلاین ستارۀ افغانستان از شهرت خاصی برخوردار خواهد شد چنانچه تعداد بازدید کننده گان ستارۀ افغان از طریق سایت اجتماعی یو تیوب در سال قبل به بیش از ۳ میلیون تن می رسید. وی بدین باور است که افغانان که در خارج از کشور زنده گی می کنند و از سهولت و آزادی های اجتماعی بیشتری برخوردار استند می توانند به آسانی در رقابت آنلاین ستارۀ افغان اشتراک کنند.

وی افزود: « ما سال گذشته ۳ میلیون بازدید کننده از طریق یوتیوب داشتیم. با آمدن خدمات 3G در کشور، راه برای اشتراک بیشتر مردم از طریق انترنت باز می شود. این یک فرصت خوب برای افغانانی که در خارج کشور زنده گی می کنند و افغانستان را دوست دارند است تا از طریق انترنت در رقابت ستارۀ افغان اشتراک نمایند.»

آقای سنجر در ادامۀ سخنانش افزود که در فصل هشتم ستارۀ افغان، اشتراک کننده گان می توانند از تمامی نقاط کشور در این برنامه اشتراک کنند.

وی همچنان نا امنی ها را یکی از چالش خواند اما تأکید کرد که تیم ستارۀ افغان با این چالش مبارزه خواهد کرد و به مناطق چون کندهار، هرات و جلال آباد که از پر چالش ترین ولایات کشور استند نیز سفر خواهند و برنامه های ستارۀ افغان را راه اندازی خواهند کرد.

آقای سنجر گفت: « باشنده گان افغانستان اهمیت برنامۀ ستاره افغان را درک کرده و هیچ گونه مشکل اجتماعی وجود ندارد، اما مشکلات نا امنی وجود دارند.»

با وجود افزایش روز افزون آهنگ سرایان در کشور، آقای سنجر باور دارد که جوانانی که از طریق ستارۀ افغان به جامعۀ معرفی می شوند می توانند بزودی جایگاۀ شان را در قلب های باشنده گان کشور تعیین کنند چون آنها از طریق مردم انتخاب شده و بزودی به شهرت می رسند.

وجود رسانه های داخلی نیز در به شهرت رساندن کسانیکه در برنامۀ ستارۀ افغان اشتراک می کنند از اهمیت خاص بر خوردار استند چون در برنامه های درجه بندی هموار آهنگ های هنرمندانی که از در این برنامه اشتراک کرده اند مقام نخست را از آن خود می کنند.

از سوی دیگر، ستارۀ افغان قادر به رقابت با برنامه های مشابه در سطح منطقه است اعم از نگاۀ تخنیکی و محتویات می باشد.

وی افزود: « از نگاۀ تخنیکی حتی با کشور هندوستان رقابت می کنیم، و تا حدی حتی از نگاۀ محتویات، اما موسیقی جز فرهنگ مردم هند است و از کودکی حتی در مکاتب موسیقی را فرا می گیرند.

شما می دانید که فلم های هندی از آهنگ های که برای آن فلم ها سروده می شوند به شهرت می رسند.»

آقای سنجر باور دارد که اشتراک کننده گان با پشت کار تمام به این برنامه اشتراک خواهند کرد و از قبل برای اشتراک در این برنامه آماده گی های لازم را خواهند گرفت و از تمامی اشتراک کننده گان خواست تا سخت تلاش نمایند زیرا آیندۀ موسیقی افغانستان بدست آنان است.

وی همچنان ابراز داشت که شبکۀ تلویزیون طلوع فردی را که مقام اول در این رقابت از آن خود کند با همکاری باربد یک البوم موسیقی ایجاد می کند که در شهرت نقش بسزای خواهد داشت و از تمامی شهروندان و علاقمندان برنامۀ ستارۀ افغان خواست تا بر بنیاد علایق شخصی رأی ندهند و افرادی را برگزینند که واقعاً استعداد خوب دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 168
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 383
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,068
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,387
  • بازدید ماه : 3,387
  • بازدید سال : 88,286
  • بازدید کلی : 941,572
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم