loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 583 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

alt

وزیر دفاع امریکا روز سه شنبه در سفرش به آسترلیا گفته است که واشنگتن بزودی تصمیم اش را در باره چگونگی حضور نیروهای امریکایی در افغانستان پس ازسال دو هزار و چهارده، اعلام خواهد کرد.

وزیر دفاع امریکا، لیون پنیتا اضافه کرده است که جنرال جان آلن، طرحی را در بارۀ چگونگی حضور نظامیان امریکایی در افغانستان پس سال دو هزار و چهارده، آماده ساخته است و این طرح به بررسی گرفته شده است.

آقای پانیتا امیدوار است که در بارۀ شمار مناسب نیروهای امریکایی برای حضور پایدار در افغانستان، با کاخ سفید به توافق خواهد رسید.

چگونگی حضورنظامیان امریکایی در افغانستان پس از سال دوهزار و چهاردۀ میلادی، ازموضوعات بحث برانگیز میان کابل و واشنگتن بوده است.

همزمان با این، فرمانده کُل نیروهای خارجی در افغانستان، جنرال جان آلن دربارۀ چگونگی حضور نظامیان امریکایی در افغانستان طرحی را با چندین گزینه آماده ساخته است و کاخ سفید و پنتاگون این طرح را به بررسی گرفته اند.

در همین حال سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، جنرال ظاهرعظیمی گفته است:« جامعۀ جهانی برای تمویل، بسیج و آموزش نیروهای افغان تا سال دوهزاروچهادۀ میلادی تعهد کرده است اما در بارۀ حضور نظامیان خارجی در افغانستان مربوط می شود به تصمیم گیری حکومت افغانستان.»

از سوی دیگر موضوع مصونیت قضایی نیروهای امریکایی در افغانستان از مسایل بسیار مهمی است که واشنگتن بر آن بسیار تاکید دارد.

این موضوع در پیمان امنیتی کابل و واشنگتن نیز از مسایل بحث برانگیز شمرده می شود اما ظاهرآ به نظر می رسد که کابل این موضوع را نمی پذیرد.

امریکا به علت این که مصونیت قضایی نظامیان اش درعراق پذیرفته نشد، نیروهایش را از این کشور بیرون کشید.

آگاه حقوقی، محمد طاهر هاشمی گفت:« ایالات متحد امریکا باید به توافق جانبین برسند که سود هر دو کشور باشد.»

این در حالی ست که چگونگی حضورنظامیان امریکایی در پیمان امنیتی کابل و واشنگتن روشن خواهد شد، حضوری که برای افغانستان در سال های پس از دوهزار و چهاردۀ میلادی، اثر گذار گفته شده است.

با این همه، پنتاگون تاکید ورزیده است که گزینه های دیگر در این باره وابسته به چگونگی ماموریت نیروهای امریکایی پس از سال دو هزار و چهارده خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 183
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 342
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 732
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,051
  • بازدید ماه : 3,051
  • بازدید سال : 87,950
  • بازدید کلی : 941,236
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم