loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 311 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

در سایه دیوار چین بزرگترین ساخته دست بشر، دیوار بزرگ دیگری وجود دارد که برای بازدید چیزی کمتر از همسایه خود ندارد.

9divar 1

به گزارش فارس، چند هفته پیش در همین سرویس، دیوار بزرگ کرواسی را معرفی کردیم که نامش را کمتر کسی شنیده بود، امروز هم دیوار بزرگ دیگری را معرفی می‌کنیم که زیر سایه همسایه‌اش در چین کمتر کسی از آن خبر دارد.

قلعه "کمبهالگاره" واقع در جنوب هند را دیواری احاطه کرده است که بعد از دیوار بزرگ چین بزرگترین دیوار تاریخی دست بشر است. این دیوار بیشتر از 36 کیلومتر طول داشته و قطر آن در برخی از نقاط به 15 متر می رسد و دارای 7 دروازه است..

اگر قصد بازدید از این دیوار را داشته باشید ممکن است در بسیاری نقاط آن را با دیوار چین اشتباه بگیرید که البته اشتباه دور از ذهنی هم نیست که این دیوار در کشور همسایه چین کشیده شده و فرهنگ ها روی یکدیگر تاثیر می گذارند.

ساخت این دیوار در سال 1443 آغاز شده و حدود یک قرن به طول کشیده است و سپس در قرن نوزدهم قسمتهایی به آن اضافه شده است. هدف از ساخت این دیوار در آن دوران محافظت از معابد و زمین های کشاورزی حاصلخیز منطقه بوده است.

در محوطه داخلی این اثر تاریخی بیش از 350 معبد وجود دارد و از نکات جالب در مورد آن آویختن فانوس‌هایی در طول دیوار بوده تا کشاورزان بتوانند شبانه روز مشغول فعالیت کشاورزی باشند.

مقامات محلی به توریست‌هایی که قصد بازدید از این اثر تاریخی بی‌نظیر را دارند به آنها توصیه می‌کنند تا زیاد در اطراف آن به کنجکاوی و جست و جو نپردازند و سعی نکنند تا از آن بالا یا پایین بروند؛ زیرا با وجود غیرفعال شدن بسیاری از تله‌هایی که برای جلوگیری از نفوذ به داخل دیوار ساخته شده، ممکن است بعضی از آنها هنوز فعال باشند.

9divar 2

9divar 3

9divar 4

9divar 5

9divar 6

9divar 7

9divar 8

9divar 9

9divar 10

9divar 11

9divar 12

9divar 13

9divar 14

9divar 15

9divar 16

9divar 17

9divar 18

9divar 19

9divar 20

9divar 21

9divar 22

9divar 23

9divar 24

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 180
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 338
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 701
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,020
  • بازدید ماه : 3,020
  • بازدید سال : 87,919
  • بازدید کلی : 941,205
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم