loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 717 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

alt

حمید رحیمی ورزشکار افغان، شام سه شنبه در یک رقابت زیر نام «نبرد برای صلح» حریف تانزانیاییش را از پیش رو برداشت و قهرمان این رقابت شد.

این رقابت که به گونه زنده ازتلویزون ها، درکابل با تدابیر شدید امنیتی برگزار شده بود و حیمی رحیمی، درروند هفتم حریفش سید مبیلوا را ازکشور تانزانیا، شکست داد و به پیروزی دست یافت.

گفته می شود که میلیون ها افغان درداخل وبیرون از کشور، نیزاین برنامه را به گونه زنده تماشا کردند.

پس از این رقابت، حمید رحیمی این پیروزی اش را «آغاز تازه» برای کشورش می داند و افزوده است که کمربند پیروزی اش برای افغانستان است.

صدها تماشاگربه شمول مقام های بلند پایه حکومتی افغان، اعضای پارلمان و شخصیت های ملی نیز از نزدیک این رقابت را، تماشا کردند.

هدف ازبرگزاری این رقابت رسانیدن پیام صلح به جهانیان گفته شده است.

رییس جمهوری کرزی نیز پیروزی حمید رحیمی را را برای تبریک گفته و از ورزشکار تانزانیایی هم به خاطر آمدنش به افغانستان، اظهار سپاس کرده است.

حمید رحیمی هنگامی که به کابل آمد، به طلوع نیوز گفته بود: «من بسیار تلاش کردم تا این رقابت، درکابل برگذارشود. من می خواهم با برگذاری این رقابت، سیتم ورزش را در کشور تغییر بدهم، رقابت من یک هفته بعد درکابل برگذارمی شود و من آماده گی خوب دارم.»

پیش از این، حمید رحیمی که لقب قهرمانی جهان را دربیست و چهارم ماه فبروری ۲۰۱۲ به دست آورده است.

در ماۀ فبروری، مسؤولان اتحادیۀ جهانی مشتزنی، کمربند طلایی این اتحادیه را به کمر رحیمی بست و وی را به عنوان قهرمان جهان معرفی کرد.

رحیمی از ۲۲ رقابت حرفه یی که تاکنون انجام داده است، تنها یکی آن را باخته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 337
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 690
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,009
  • بازدید ماه : 3,009
  • بازدید سال : 87,908
  • بازدید کلی : 941,194
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم