loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 455 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

alt

تا هنگامی که فرهنگ معافیت ازمجازات نابود نشود، دشوار خواهد بود که رویداد های نقض حقوق بشر در کشور کاهش یابند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با بیان این مطلب، گفته است که، مردم باید حکومت را مجبور سازد تا ناقضان حقوق بشر را به کیفر برساند.

یک عضو این کمیسیون، گفته است که حلقه های مشخصی در درون نظام کنونی و نیزمخالفان مسلح دولت از نهادینه شدن حقوق بشر هراس دارند.

ازسویی هم کمیسار عالی حقوق بشر، گفته است که، مسؤوولیت اساسی و قانونی حکومت حمایت جدی ازحقوق بشر درافغانستان است.

کشورما در سال های اخیر گواۀ خشونت ها و جنایت های بسیاری بوده است، اما گفته می شود کسانی که در این خشونت ها دست داشته اند تا کنون به کیفرنرسیده اند.

کمیشنرسرپرست کمیسیون مستقل حقوق بشرافغانستان، نادر نادری با تاکید براین مطلب گفته است که تا کنون ارادۀ سیاسی لازم در این زمینه وجود نداشته است.

کمیشنرسرپرست کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، نادر نادری گفته است که:« تا هنگامی که ناقضان حقوق بشربه کیفرنرسند درعملکرد این ناقضین هیچ تغییری به میان نخواهد آمد و نقض حقوق بشر درکشور کاهش نخواهد یافت و مردم باید حکومت را مجبور به حساب دهی برای به کیفررسانیدن ناقضان حقوق بشر نسازد دشوارخواهد بود تا این پدیده ازمیان برداشته شود.»

ازسویی هم سازمان ملل متحد گفته است که، حکومت افغانستان مسؤوولیت دارد تا بربنیاد قوانین جهانی و پیمان هایی که دراین زمینه به امضا رسیده اند، ازحقوق تمامی شهروندانش حمایت کند.

رییس حقوق بشر یوناما و نمایندۀ کمیسارعالی حقوق بشرسازمان ملل متحد درافغانستان، جورجیت گنیون گفته است که:« این مسؤولیت دولت و یا نظام است که ازحقوق بشر تمامی شهروندان افغانستان حمایت کند و برای حفاظت آن به گونۀ جدی تلاش نماید ونیزنقش زنان را درروند گفتگو های صلح برجسته سازد و زنان دراین تصمیم گیری ها برمیز گفتگو حضور داشته باشند و این تعهد تنها درگفتار نباشد.»

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تاکید می ورزد تا هنگامی که مردم حکومت و سیاست گذاران را مجبور به حساب دهی نسازند ونیز قضا را درکار به کیفر رسانیدن ناقضان حقوق بشرمکلف نسازند، دشوار خواهد بود که رویداد های نقض حقوق بشر درکشورکاهش یابند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 112
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 166
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 228
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,547
  • بازدید ماه : 2,547
  • بازدید سال : 87,446
  • بازدید کلی : 940,732
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم