loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 371 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)
مقام های محلی در ولایت هملند می گویند که صبح امروز (دوشنبه) در پایگاه نظامیان بریتانیایی در ولسوالی نادعلی این ولایت درگیری صورت گرفته است.

در نتیجه این درگیری یک سرباز افغان و یک سرباز بریتانیایی کشته و یک سرباز بریتانیایی دیگر زخمی شده است. در نتیجه این درگیری یک سرباز افغان و یک سرباز بریتانیایی کشته و یک سرباز بریتانیایی دیگر زخمی شده است.
جنرال سید ملوک، قوماندان 215 ساحوی ولسوالی نادعلی ولایت هلمند به خبرگزاری بخدی گفت که در نتیجه این درگیری یک سرباز افغان و یک سرباز بریتانیایی کشته و یک سرباز بریتانیایی دیگر زخمی شده است.
هلمند در جنوب کشور از ولایاتی است که بیشترین نیروهای کمک به امنیت (آیساف) را سربازان بریتانیایی تشکیل می دهند.
اخیرا درگیری مسلحانه و مشاجرات لفظی میان نیروهای افغان و بریتانیایی در این ولایت افزایش چشم گیر یافته است.
آقای ملوک گفت: "سربازان افغان و بریتانیایی ابتدا با یکدیگر مشاجره لفظی و سپس اقدام به درگیری مسلحانه کرده اند."
او تاکید کرد که فرد زخمی به شفاخانه نیروهای آیساف منتقل شده است.
شاهدان عینی نیز در گفت و گو با خبرگزاری بخدی، آمار تلفات نیروهای بریتانیایی را 3 تن اعلام کرده اند.

درگیری های مسلحانه میان سربازان افغان و همکاران خارجی شان نگرانی شماری از مقام های ناتو و حکومت مرکزی را به دنبال داشته است.

پیشتر شماری از مقام های ناتو از حکومت افغانستان خواسته اند تا از نفوذ مخالفان مسلح دولت در صفوف سربازان افغان جلوگیری کنند.
از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، ده ها تن از نیروهای بین المللی در افغانستان، در نتیجه درگیری مسلحانه با نظامیان افغان کشته و زخمی شده اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 179
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 405
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,478
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,797
  • بازدید ماه : 3,797
  • بازدید سال : 88,696
  • بازدید کلی : 941,982
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم