loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 281 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

رییس جمهور امریکا، بارک اوباما روز دوشنبه گفته است که به این باور وی دهۀ درد ناک نبرد واشنگتن در افغانستان، به پایانش نزدیک شده است.


رییس جمهور اوباما نیز اضافه کرده است که نظامیان امریکایی ضربه های سختی برگروه های هراس افگن بویژه شبکۀ القاعده وارد کرده اند.

آقای اوباما در مراسم یاد بود از سربازان کشته شده امریکایی، یک بار دیگر بر بیرون شدن تدریجی نیروهای امریکایی ازافغانستان و نیز بر سپردن مسؤولیت های امنیتی به نیروها افغان تا سال دو هزارو چهاردۀ میلادی، تاکید ورزیده است.

نماینده گان مجلس روز دوشنبه گفته اند که، شورای عالی صلح تاکنون کارهای چشمگیری را در آوردن صلح و پیوستن مخالفان با دولت نداشته است و این نهاد همیشه به مخالفان امتیازات یک جانبه و بدون قید و شرط داده است و این عمل پیامد های بدی را ببار آورده است.

ارائۀ گزارش کارکرد شورای عالی صلح از سوی رییس این شورا در نشست استعمایه ای مجلس نماینده گان با انتقادهای سخت نماینده گان روبرو شده است، و نماینده گان مجلس تأکید ورزیده اند که، همسایه ها به نام میانجی صلح در افغانستان در جستجوی سودجویی شان هستند.

عضو مجلس نماینده گان، شکریه بارکزی گفته است که: « ما هرگز اجازه نخواهیم داد تا پاکستان خواسته های شوم خود را از طریق روند صلح در افغانستان برآورده سازد.»

پولیس اتحادیه اروپا پدید امدن اعتماد مردم را به پولیس ملی وابسته به مبارزه جدی با فساد اداری میداند.

رییس پولیس اتحادیۀ اروپا در یک گفتگوی ویژه با طلوع نیوز فساد اداری را مانع بزرگی در برابر پیشرفت افغانستان و حرفه یی شدن پولیس ملی میداند.

وزارت امور داخله نیز وجود فساد را در میان نیرو های پولیس می پذیرد، اما از مبارزه با این پدیده نیز سخن گفته است.

پر بیننده

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 181
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,305
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,624
  • بازدید ماه : 3,624
  • بازدید سال : 88,523
  • بازدید کلی : 941,809
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم