loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 448 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

مقام های محلی در ولایت بلخ در شمال کشور می گویند که بر اثر انفجار ماین کنار جاده ای در ولسوالی دولت آباد این ولایت شماری کشته و زخمی شدند.

 موتر حامل شرکت کنندگان یک مراسم عروسی با ماین کنار جاده ای برخورد کرد موتر حامل شرکت کنندگان یک مراسم عروسی با ماین کنار جاده ای برخورد کرد
شیرجان درانی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت بلخ به خبرگزای بخدی گفت: "دو موتر نوع فلانکوچ با ماین کنار جاده ای برخورد کرده است، 15 تن کشته و شماری هم زخمی شده اند."
آقای درانی می گوید که این رویداد در قریه موسوم به  صدر آباد از مربوطات ولسوالی دولت آباد، صبح امروز رخ داده است.
ماین های کنار جاده ای بزرگترین تهدید برای غیر نظامیان در افغانستان خوانده شده است.
نهاد های وابسته به سازمان ملل بارها از طرف های درگیر در جنگ افغانستان خواسته اند تا از استفاده از ماین های کنار جاده ای در مناطق رفت و امد غیر نظامیان خود داری کنند.
گروه طالبان و دیگر مخالفان مسلح دولت، برای هدف قرار دادن نظامیان افغان و ائتلاف اقدام به جاسازی ماین های کنار جاده ای می کنند که در بیشتر موارد غیر نظامیان قربانی انفجار این ماین ها می شوند.
با این حال، شیر جان درانی می گوید که طالبان مسلح مسئول جاسازی ماین در کنار سرک قریه صدر آباد هستند.
او گفت که قرباینان سرنشینان دو موتر و شامل کودکان، زنان و مردان هستند که قرار بود در یک مراسم عروسی شرکت کنند.
یک باشنده محل در تماس با خبرگزای بخدی گفت که در این انفجار بیش از ده سرنشین این موتر ها زخمی شده اند.
این باشنده محل که خواست نامش در خبر ذکر نشود می گوید که وضع صحی چند زخمی بسیار وخیم است.
او می گوید که اجساد کودکان و زنان را دیده است که با لباس "نو" و آراسته در کنار سرک افتاده است.
ولایت بلخ در شمال کشور از ولایت های نسبتا آرام کشور است اما در سال های اخیر گزارش های خشونت آمیز از ولسوالی چمتال مخابره شده است.
ولسوالی دولت آباد جاییکه امروز دو موتر غیر نظامیان با ماین کنار جاده ای برخورد کردند، از مناطق نسبتا امن ولایت بلخ محسوب می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 180
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 404
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,467
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,786
  • بازدید ماه : 3,786
  • بازدید سال : 88,685
  • بازدید کلی : 941,971
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم