loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 907 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)

 قرارداد استخراج تيل حوزۀ نفتى درياى آموى در ماه جدى سال گذشته با شرکت ملى نفت چين  (CNPCI) به امضا رسيده است .

 در خبرنامه آمده است که شوراى امنيت ملى به وزارت امورداخله وظیفه سپرد تا به تعداد ٣٠٠ تن از نیروهای امنیتی مجهز با وسایل لازم را بطورعاجل بخاطر تأمین امنیت ساحه پروژه استخراج نفت حوزه نفتی دریای آمو توظیف نماید و بعد از آغاز نیمه سال جاری این تعداد را به ٤٥٠ تن ارتقا دهد.

اين اقدام عاجل شورای امنیت ملی در حالی صورت مى گیرد، که به اساس گزارش های منتشره ، این شورا جنرال عبد الرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی و عضو ارشد جبهه ملی افغانستان  را به خیانت ملی متهم نموده است.

گزارش ها میرساند که جنرال دوستم مانع استخراج نفت در حوزه دریای آمو در شمال کشور شده است.

آژانس خبرى پژواک تلاش نمود تا در مورد با جنرال دوستم و يا منابع وابسته به او گفتگو نمايد، اما تماس با آنها برقرار نشد.

به اساس معلومات وزارت معادن بررسى هاى ابتدايى نشان ميدهد که در حوزۀ يادشده، ٨٧ ميليون بيرل نفت تخمين شده است؛ اما ممکن است اين اندازه چند برابر بيشتر باشد و درآنجا گاز مايع نيز وجود داشته باشد.

  قرار اظهارات منبع، بخش اعظم اين حوزۀ نفتى در ولايت سرپل و يک قسمت آن در ولايت فارياب موقعيت دارد.

در خبرنامه  دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری  آمده است ، شورای امنیت ملی ، وضعیت عمومی امنیتی را نيز مورد بحث و بررسی قرار داد و به وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی وظیفه سپرد تا در هر نقطه کشور در زمینه تامین امنیت پروژه های معادن، اقدام و برخورد قاطع نمایند.

به اساس معلومات منبع، شورای امنیت ملی تصمیم اتخاذ نموده تا معدن لاجورد ولسوالی کران ومنجان ولایت بدخشان که تا کنون توسط افراد غیر مسوول اداره می گردید، طبق طرح وزارت معادن از طریق روش اصولی به سرمایه گذاری داده شود وتلاش گردد تا از آن طریق برای مردم محل زمینه کار فراهم شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 180
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 396
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,303
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,622
  • بازدید ماه : 3,622
  • بازدید سال : 88,521
  • بازدید کلی : 941,807
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم