loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 522 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

alt

مسؤولان محلی ولایت بلخ روز پنج شنبه گفته اند که قرار است کار ساختن بخش دوم شبکۀ راۀ آهن حیرتان- مزارشریف و شاخه های این راه آهن آغاز شود.

این مسؤولان اضافه کرده اند که به ادامۀ کار ساختن راۀ آهن حیرتان- مزارشریف، بانک توسعۀ آسیایی آماده است تا شاخۀ دیگر این راۀ آهن را تا آقینه و اندخوی بسازد.

درهمین حال وزارت فواید عامه گفته است با ساخته شدن این راۀ آهن سهولت های بیشتری در کار انتقالات زمینی در شمال کشور فراهم خواهند شد.

قرار است شاخه دوم راه آهن حیرتان – مزارشریف از منطقۀ نائب آباد تا آقینه و اندخوی با درآزای بیش از دو صد و سی کیلومتر ساخته شود و با نک توسعۀ آسیایی متعهد به پرداخت سه صدوپنجاه میلیون دالر برای این پروژه شده است.

در کنار این، قرار است شاخه سوم این خط آهن از بلخ تا مناطق "ایوج" تاجیکستان با درازای سی وهشت کیلومتر نیز طراحی شود.

از سوی هم مسؤولان ولایت بلخ گفته اند که برای تأمین امینت این پروژه آماده گی دارند.

معاون ولایت بلخ، محمد ظاهر وحدت گفت:« هر گاهی که بانک توسعۀ آسیایی به کارش آغاز کند ما آمادۀ تامین امنیت کامل این پروژه خواهیم بود.»

شبکه راه آهن حیرتان- مزارشریف که یک بخش از شبکۀ راه آهن حلقه یی کشور است با درازی هفتا دو پنج کیلومتر از کمک های بانک توسعۀ آسیایی ساخته شده است و گفته میشود با ساخته شدن بخش های دیگر این راه آهن، نه تنها اینکه افغانستان به عنوان یک مسیر مهم ترانزیتی مطرح میشود بل بسیاری از کشورهای منطقه میتوانند ازطریق افغانستان باهم وصل شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 178
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 403
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,427
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,746
  • بازدید ماه : 3,746
  • بازدید سال : 88,645
  • بازدید کلی : 941,931
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم