loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 476 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

alt

معاون وزارت خارجه امريكا، رابرت بلیک روز پنج شنبه با شماری از بازرگانان افغان در شهرمزار شريف دیدار و گفتگو کرده است.

معاون خارجۀ امریکا روز پنج شنبه گفته است که ایالات متحد امریکا برای توسعۀ اقتصادی افغانستان تلاش میکند.

معاون وزارت خارجه آمريكا، رابرت بلیک گفته است که، هم اکنون کار برای وصل ساختن افغانستان با آسیای میانه ازطریق یک خط آهن ونیزعملی ساختن پروژه های برق رسانی دراین کشور جریان دارند.

از سويی هم شماری از تاجران افغان در بلخ از نبود برق و نبود واگن های کافی قطار برای انتقال كالاهای بازرگانی از حيرتان به مزار شريف ابراز نگرانی می ¬كنند.

درهمین حال تامين امنيت نسبی در بلخ و نيز وصل شدن افغانستان از راۀ حيرتان و شيرخان بندر با راه آهن به آسيای ميانه، معاون وزارت خارجۀ آمريكا را به مزار شريف كشانده است. اين مقام آمريكائی از تلاش¬ها برای توسعه یی بازرگانی در افغانستان سخن گفته است.

معاون امور خارجۀ ايالات متحد آمريكا، رابرت بليك، گفته است که:« مخصوصآ توجه خاص ما روی پيشرفت و توسعه یی اقتصادی است.ما كوشش می كنيم تا جائی كه در توان داريم سكتور خصوصی را تقويت بخشيم و انتقالات تجارتی را توسعه دهيم. اين چيزی است كه ما آنرا در اولويت كاری قرار میدهيم.»

درهمین معاون اتاقهای تجارت و صنايع ولايت بلخ، حال احمد نويد برات گفته است که: « خط آهن که از شهرک بندر حیرتان تا به مزار شریف آمده است، اما متاسفانه که واگون های نداریم و ماشین هایی نداریم که این واگون ها را از حیرتان تا به مزار شریف انتقال بدهد.»

معاون وزارت خارجۀ امريكا گفته است كه كشورش در حال حاضر برای توسعه یی اقتصادی در شمال افغانستان پروژه های زيربنائی مانند فعال سازی چاه های گازدار شبرغان و ساخت يك نیروگاۀ توليد برق را با هزينۀ درحدود سه صد ميليون دالر روی دست گرفته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 184
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 351
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 780
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,099
  • بازدید ماه : 3,099
  • بازدید سال : 87,998
  • بازدید کلی : 941,284
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم