loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 477 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

گفتنى است که افغانستان، در حال حاضر به سطح آسيا، عضويت درجه دوم؛ و به سطح بين المللى عضويت درجه سوم (ايفيلييت) را دارا ميباشد.

به گفتۀ شهزاده، شوراى آسيايى کرکت، خواسته هاى افغانستان را پذيرفته و به شوراى بين المللى در اين مورد، پيشنهاد را ارسال نموده است.

وى افزود که کرکت، حالا هم يک بازى جوان در افغانستان است؛ اما در مدت کم و امکانات اندک، دستاوردهاى زيادى داشته است.

وى علاوه نمود که با به دست آوردن عضويت درجه دوم شوراى بين المللى کرکت، بازى کرکت در کشور پيشرفت زيادى خواهد نمود و بودجۀ کرکت بورد افغانستان نيز افزايش خواهد يافت.

رئيس جديد کرکت بورد گفت که در ترقى کرکت داخلى تلاش خواهد کرد، اکادمى ملى براى آموزش کرکت ايجاد خواهد کرد و براى جام جهانى بيست اورۀ کرکت در سال ٢٠١٤ و جام جهانى يک روزۀ کرکت در سال ٢٠١٥ نيز تلاشهاى خستگى ناپذير خواهد نمود، تا تيم ملى نه تنها به قهرمانى راه يابد، بلکه دستاوردهاى خوبى نيز داشته باشد.

موصوف هرنوع گروپ بندى را در کرکت بورد رد نموده گفت که دراينجا هيچ گروپى موجود نيست، کار به اهل کار سپرده شده و کسى که درست کار نميکند، از وظيفه برکنار خواهد شد.

وى علاوه نمود: "کرکت سمبل وحدت ملى است، در اينجا هيچ گروهى وجود ندارد، تعصب و سمت پرستى نيست؛ اگر کسى دست به چنين کارى زد، در کرکت بورد جاى ندارد."

وى علاوه نمود: "در قانون من واسطه نيست، نه در کار کسى مداخله ميکنم و نه به کسى اجازه ميدهم که در کرکت بورد مداخله نمايد."

داکتر حامد شينوارى رئيس اجرائيوى کرکت بورد، به شهزاده مسعود (رئيس) ضمن مبارکى گفت که آنها يکجا و به شکل يک تيم، براى انکشاف کرکت کار خواهند کرد.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که آنها تمام شرايط شوراى آسيايى و بين المللى کرکت را تکميل نموده اند، که بايد براى عضويت درجه دوم ارائه گردد.

وى اظهار اميدوارى نمود که در طى چند ماه آينده، شوراى بين المللى کرکت، عضويت درجه دوم را به افغانستان رسماً اعلام خواهد کرد.

شينوارى، در مورد منافع عضويت درجه دوم گفت که افغانستان در سطح جهان، بازى هاى زيادى خواهد کرد، در بودجۀ انکشافى آن افزايش مى آيد و منابع ديگرى نيز در قبال دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 177
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 398
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,336
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,655
  • بازدید ماه : 3,655
  • بازدید سال : 88,554
  • بازدید کلی : 941,840
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم