loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 491 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

 باراک اوباما در حالی برای دومین بار به ریاست جمهوری امریکا انتخاب می شود که با چالش هایی به مراتب دشوارتر از چهار سال قبل رو به روست.
مسئله هسته ای ایران، بهار عربی، حملات گسترده سایبری و بسیاری از مسائل بین المللی دیگر از چالش های عمده پیش روی باراک اوباماست.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا گفته که دیگر تمایلی به ماندن در این پست ندارد. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا گفته که دیگر تمایلی به ماندن در این پست ندارد.
این در حالی است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا گفته که دیگر تمایلی به ماندن در این پست ندارد.
لارنس هس، متخصص ارشد در شورای سیاست خارجی امریکا در مورد عملکرد هیلاری کلینتون می گوید: "مهم ترن وظیفه وزیر امور خارجه این است که در داخل و خارج از کشور در مورد پالیسی خارجی امریکا وضاحت وجود داشته باشد و هیلاری کلینتون در این باره موفق عمل کرده است."
بر اساس گفته های این منبع، یکی از گزینه های پست وزارت خارجه امریکا سناتور جان کری است؛ سناور جان کری هم اکنون به عنوان رییس کمیته خارجی مجلس سنا انجام وظیفه می کند.
به گفته لارنس هس، سناتور جان کری مدت هاست که در صحنه حضور دارد. او با شرق میانه نیز ارتباطات گسترده ای دارد؛ این روابط به او کمک می کند تا در موضوعات مرتبط با شرق میانه بسیار بهتر عمل کند.
سوزان رایس، نماینده امریکا در سازمان ملل متحد نیز از دیگر گزینه های پست وزارت خارجه امریکا به شمار می رود.
به نقل از رادیو آزادی، لارنس هس تاکید کرده است که سوزان رایس کم تجربه ترین فرد در بین نامزدهای احتمالی این پست است.
سوزان رایس در باره حادثه بن غازی اظهارات جنجال برانگیزی بیان کرده بود؛ در حادثه بن غازی سفیر و دو کارمند سفارت امریکا کشته شدند.
توماس دانیلون، مشاور امنیت ملی امریکا نیز از گزینه های دیگر برای وزارت خارجه امریکاست؛ لارنس هس معتقد است که او (توماس دانیلون)  تجارب گوناگون و مسلکی تری نسبت به دیگر نامزدها دارد.
جیمز اشتاینبرگ، معاون مشاور امنیت ملی امریکا در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون نیز یکی دیگر از نامزدها برای پست وزارت خارجه محسوب می شود.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 187
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 354
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 806
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,125
  • بازدید ماه : 3,125
  • بازدید سال : 88,024
  • بازدید کلی : 941,310
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم