loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 463 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

alt

وزارت تجارت و صنایع روز پنج شنبه گفته است گفتگوهایی را در باره ساخت یک مرکز همیشه گی نمایشگاه ها در کابل با مقام های چینی آغاز کرده است.

مسوولان این وزارت گفته اند که با ساخته شدن این مرکز از هزینه گذاف کرایه ها برای محل برگذاری نمایشگاه ها، جلوگیری خواهد شد و چینی ها میخواهند که این مرکز را در نزدیکی چمن حضوری بسازند.

گفتینست که در حال حاضر در بسیاری از حالات هزینه کرایه های محل نمایشگاه ها را شماری از نهاد های خارجی بدوش میگیرند و گفته میشود که این مبلغ برای هر نمایشگاه به میلیون ها افغانی میرسد.

وزارت تجارت و صنایع افزوده است که گذشته از آغاز تلاش ها برای ساختن مرکز عمومی نمایشگاه ها در نزدیک چمن حضوری، در هماهنگی با اتاق تجارت و صنایع مشترک افغانستان و پاکستان، برای ایجادیک نمایشگاه مشترک و همیشه گی تولیدات افغانی و پاکستانی در کشور گفتگوها آغاز شده اند.

بر بنیاد گفته های مسوولان این وزارت، در این نمایشگاه تولید کننده گان افغان و پاکستانی به گونه مشترک تولیدات شان را به نمایش خواهند گذاشت.

معین وزارت تجارت و صنایع، مزمل شینوار گفت:« تلاش های مان برای برگذاری نمایشگاه های زیاد ادامه دارد و در این بخش مقرره برگذاری نمایشگاه ها نیز تصویب شده است تا زمینه بازاریابی گسترده برای تولیدات داخلی فراهم شده است.»

این درحالیست که دو سال پیش مقام های چینی برای ساختن یک مرکز عمومی نمایشگاه ها در کابل از کمک ده میلیون دالر خبرداده بود اما گفته میشود که در آن زمان بی علاقه گی حکومت افغانستان به این کمک، چین را از این تصمیمش منصرف ساخت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 177
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 403
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,425
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,744
  • بازدید ماه : 3,744
  • بازدید سال : 88,643
  • بازدید کلی : 941,929
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم