loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 592 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

چند ماه قبل گوگل برای تمام کابران ایرانی خبر از هک شدن جیمیل شان داد که در ان اطلاعات بیش از ۳۰۰ هزار نفر هک و به سرقت رفته بود.
غول های تکنولوژی مثل گوگل ، هر روز روش های جدیدتر و بهتری به منظور امنیت کاربران خود به کار میگیرند که در این روش ها کار را برای این افراد خرابکار سخت تر و سخت تر میکند .
یکی از قابلیت هایی که گوگل معرفی کرد ، روش تایید دو مرحله ای به منظور امنیت بیشتر حساب های gmail کاربران بود . در این روش شما یک شماره تلفن همراه یا ثابت را به حساب کاربری خود در گوگل اضافه میکنید . سپس هر بار که قصد وارد شدن به حساب کاربری خود را داشته باشید گوگل یک پیام کوتاه برای شما ارسال میکند که حاوی یک کد تایید است
یعنی در روش جدید مهم نیست پسورد جیمیل شما دست دیگران بیفته یعنی شما هرگز نگران هک شدن ایمیل خود در گوگل نباشید چون اون با این روش هک نشدنی است حتی میتونید خودتان پسورد خود را در اختیار دیگرا بزارید ولی اونها هرگز نخواهند توانست وارد جی میل شما بشند
در این روش شما وقتی لاگین کردید و پسورد جی میل خود را وارد کردن یک کد تایید در همون ثانیه به موبایل شما (همراه اول و ایرانسل تست شده است) از طرق گوگل اس ام اس خواهد کرد تا اونو وارد نکنید به هیچ عنوان نمی تونید وارد میل خود شوید این کد امنیتی فقط یک بار مصرف است، به همین خاطر نیازی به حفظ آن نخواهید داشت.

جیمیل هک نشدنی شد !!!


تائید ۲مرحله ای چیست؟
در حالت عادی وقتی می خواهید وارد حساب های کاربری تحت وب شوید، نام کاربری (Username) و کلمه ی عبور (Password) را وارد می کنید.
اما در روند تائید ۲-مرحله ای (۲step verification) پس از آن که کلمه ی عبور را وارد کردید، یک کد تائید از طریق سایت به روی تلفن همراه تان ارسال می شود و آن را نیز باید در مرورگرتان وارد کنید.
بدین ترتیب تمام دسترسی ها به حساب کاربری شما منوط به وارد کردن کدی می گردد که برای تان SMS می شود یا طی تماس تلفنی، برای تان خوانده می شود. لذا چنان چه کسی بخواهد بدون اجازه ی شما وارد حساب کاربری تان شود، بایستی تلفن همراه تان را نیز در دسترس داشته باشد!

مراحل فعال سازی
1_ ابتدا وارد اکانت جیمیل خود شوید
2_ اگر در جیمیل یا هر اکانت دیگری از گروه گوگل هستید، در سمت راست نوار بالایی صفحه ی سایت، روی اسم کاربری تان کلیک کنیدو در منویی که باز می شود گزینه ی Account settings را انتخاب نمائید تا وارد بخش مدیریت حساب کاربری تان شوید . اگر اکانت جیمیل شما فارسی است روی گزینه حساب من کلیک کنید . اگر موفق نشدید اینجا کلیک کنید تا مستقیما به صفحه مربوطه بروید
3 _ در صفحه ی تنظیمات حساب کاربری و زیر بخش تنظیمات شخصی (Personal Settings) روی گزینه ی استفاده از تائید دو مرحله ای (Using 2-step verification) کلیک کنید . در صورتی که اکانت شما فارسی است روی گزینه استفاده از تایید دو مرحله ای کلیک کنید
4 _ در این مرحله یک شماره تلفن از شما خواسته می شود که شماره همراه خود را وارد کنید و بلافاصله یک کد برای شما ارسال می شود که بعد از وارد کردن این کد به مرحله بعد می روید و این قابلعیت فعال می شود

گوگل تعهد کرده است که از شماره تلفن های اعلامی تنها برای مسائل امنیتی (فعال سازی حساب کاربری) استفاده کند.
با انجام دادن این مراحل، از این پس هرگاه که خواستید در یک دوره ی جدید وارد حساب کاربری تان شوید، یک کد به شماره تلفنی که در اختیار گوگل قرار دادید، ارسال می شود، که برای ورود باید کد را در مرورگرتان وارد کنید

اگر برای مدتی تلفن دم دست تان نبود...
برای زمان هایی که تلفن تان خراب شده است یا به مسافرت می روید و تلفنی که به گوگل داده اید یک تلفن ثابت است، یا برای زمان هایی که به هر دلیلی به تلفن تان دسترسی ندارید، می توانید از طریق زیر به اکانت گوگل تان وارد شوید:
بار دیگر وارد بخش تنظیمات حساب کاربری گوگل شوید.
جلوی عنوان تائید دو مرحله ای (۲step verification) روی گزینه ی ویرایش (Edit) کلیک کنید.
در این صفحه بخشی با عنوان Printable backup codes تعبیه شده است. اگر در این بخش روی گزینه ی Show/Generate codes کلیک کنید، ۱۰ کد تائیدیه در اختیارتان قرار می گیرد تا در مواقع اضطراری بتوانید از آن ها استفاده کنید.
در همین صفحه همچنین اگر بخواهید شماره تلفن خود را تغییر دهید یا آن را حذف کنید هم می توانید جلوی بخش Backup phone number دکمه ی Edit یا Remove را بفشارید.


مراحل غیرفعال کردن تائید ۲مرحله ای
پیشنهاد من این است که سختی کار را کمی به جان بخرید اما از امنیت حساب های کاربری تان مطمئن باشید.
اما اگر همچنان می خواهید تائید دو مرحله ای ورود به حساب های کاربری گوگل را غیر فعال کنید و حریم خصوصی تان را در معرض خطر قرار دهید، لازم است تا وارد بخش تنظیمات حساب کاربری گوگل شوید و پس از آن گزینه ی Edit را در جلوی عنوان ۲step verification بفشارید.
در این صفحه چنان چه در بخش آبی رنگ، و روی گزینه ی Turn off 2-step verification کلیک کنید، این قابلیت را غیرفعال خواهید کرد.

نکته :
سوالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که تکلیف ورود به جیمیل از طریق نرم افزار های جانبی ، همچون گوگل تالک و یا نرم افزار های برپایه موبایل چه می شود ؟
پاسخ : برای این منظور شما میتوانید به قسمت Authorized Access to your Google Account رفته و برای نرم افزار های مورد استفاده ی خود ؛ برای هرکدام یک رمز جدید ؛ ایجاد کنید ! فقط در قسمت Application-specific passwords کافیست نام دلخواه خود را برای آن نرم افزار وارد کرده و بعد از تائید ، سیستم به شما یه کد بصورت تصادفی میدهد و شما کافیست فقط یکبار آنرا بجای رمز عبور وارد قسمت Password کنید و به همین راحتی به اکانت خودتون از اون نرم افزار وارد شوید !
در ضمن با سیم کارت همراه اول و ایرانسل کار کرد و بعد از چند ثانیه کد فعال سازی که عددی ۶ رقمی هست به موبایل شما ارسال میشود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 178
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 417
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 1,751
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,070
  • بازدید ماه : 4,070
  • بازدید سال : 88,969
  • بازدید کلی : 942,255
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم