loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 363 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)

کلید Space یا همان فاصله مجازی در صفحه کلید برای بسیاری از کاربران فقط نقش ایجاد یک فاصله خالی دارد؛ اما این کلید علاوه بر ایجاد فاصله خالی میان حروف و کلمات تایپ شده، کاربردهای دیگری نیز دارد که با شناخت آنها می توانید کارهای خود را سریع تر به انجام برسانید.
برای مشاهده کاربرد های مختلف و متنوع Space کیبورد به ادامه مطلب بروید.

از کلید Space keyboard و کاربرد فراوان آن چه میدانید ؟!!!


برخی از این کاربردها که در موارد بسیار زیادی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، عبارتند از:

فاصله برای شروع و توقف: پرکاربردترین موارد مصرف کلید فاصله مجازی پس از کاربرد در نرم افزارهای ویرایش متون، در نرم افزارهای پخش صوتی و تصویری جهت شروع و توقف عملیات پخش است. تا به حال هنگام پخش یک فیلم یا فایل صوتی، کلید فاصله مجازی را از روی صفحه کلید فشار داده اید؟ در بسیاری از نرم افزارها در ویندوز و مک، فشار این کلید موجب می شود عملیات پخش متوقف شود و در صورتی که عملیات در حالت توقف باشد فشار این کلید موجب شروع مجدد عملیات پخش خواهد شد.

نمایش سریع پوشه های فنری: یکی از قابلیت های بسیار کاربردی در سیستم عامل مک پوشه های Spring-loaded هستند که همان پوشه های فنری نام دارند. به کمک این قابلیت شما می توانید هنگام کپی یا انتقال فایل های موردنظر خود درون یک پوشه، فایل ها را انتخاب کرده سپس ماوس خود را روی پوشه موردنظر چند لحظه نگهدارید. با این عمل، پس از چند لحظه توقف شما پیش نمایشی از محتوای داخل پوشه به صورت فنری به نمایش درآمده و می توانید از صحت پوشه انتخاب شده جهت کپی یا انتقال فایل ها اطمینان حاصل کنید. همچنین با استفاده از این قابلیت می توانید ماوس را روی پوشه های داخل یک پوشه نیز حرکت داده و با نگه داشتن روی آنها نیز محتوایشان را مشاهده کنید. همان طور که گفتیم فعال شدن این قابلیت با نگهداشتن ماوس برای چندلحظه روی پوشه موردنظر امکان پذیر است؛ اما اگر می خواهید سریع تر محتوای داخل پوشه ها را مشاهده کنید، می  توانید هنگام کشیدن ماوس روی پوشه موردنظر، کلید فاصله مجازی (Space) را فشار دهید. با انجام این کار نیازی به مکث چند ثانیه ای روی پوشه ندارید و بسرعت محتوای پوشه به صورت فنری برای شما نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید چنانچه این قابلیت (نمایش محتوای درون پوشه ها) از بخش Preferences در فایندر غیرفعال شده باشد، باز هم با فشار دادن کلید فاصله مجازی می توانید از آن استفاده کنید.

کلیک با فاصله مجازی: اگر برای استفاده از رایانه، ماوس در اختیار نداشته باشید مجبور می شوید از صفحه کلید برای انجام کارها کمک بگیرید. صفحه کلید نیز دارای محدودیت ها و گاهی اوقات نیز نیازمند مهارت هایی است که یکی از این مهارت ها هنگام انتخاب برخی گزینه ها یا فعال کردن چک مارک ها مشخص می شود. تابه حال برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید به وسیله صفحه کلید یک چک مارک را فعال کنید؟ همان طور که می دانید با استفاده از کلید تب (Tab) می توانید بین گزینه های موجود در صفحه حرکت کنید تا به چک مارک موردنظر برسید. برای اجرای عملیات در یک فرم یا... نیز می توانید پس از انتقال روی دکمه موردنظر از کلید اینتر (Enter) استفاده کنید. اما آیا فعال کردن چک مارک داخل یک گزینه یا انتخاب یک نام از یک فهرست کشویی بدون ماوس امکان پذیر است؟ اگر ماوس در اختیار نداشتید و خواستید این کار را انجام دهید  باید از کلید فاصله مجازی کمک بگیرید. فشار این کلید در این موارد، عملیاتی همچون کلیک ماوس را شبیه سازی می کند. به این ترتیب با قرار گرفتن روی گزینه مربوط یا انتخاب یکی از گزینه های موجود در یک فهرست کشویی می توانید براحتی کلید فاصله مجازی را فشار داده و همچون کلیک ماوس روی گزینه مورد نظر، عملیات انتخاب یا فعال کردن آن را به انجام برسانید. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 141
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 195
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 275
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,594
  • بازدید ماه : 2,594
  • بازدید سال : 87,493
  • بازدید کلی : 940,779
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم