loading...
کابل.تی کا
afg بازدید : 455 پنجشنبه 29 فروردین 1392 نظرات (0)

alt

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی روز چهارشنبه گفته است، کارپروژۀ تمدید کیبل فایبرنوری از کندز تا بدخشان به درازای ۲۶۰ کیلومتر مترآغازگردید.

وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی می افزاید که این پروژه ۶.۱ میلیون دالرهزینه برمیدارد و بانک جهانی آن را می پردازد.

به گفته وزارت مخابرات این پروژه ولایت تخاررا نیز زیر پوشش می گیرد.

تمدید شبکه فایبرنوری از ولسوالی علی آبادکندز الی شهرفیض آباد بدخشان ، بخشی از پروژۀ شبکۀ فایبرنوری است که قراراست افغانستان را ازطریق کشورهای های همسایه با جهان وصل سازد.

وزارت مخابرات گفته است که افغانستان درعرضه خدمات مخابراتی درمنطقه پیشتازاست.

وزيرمخابرات وتكنالوژی معلوماتی، اميرزی سنگين گفته است که :« ما زیاد خوشحال استیم که در بخش تکنالوژی به سرعت به پیش روان استیم. قسمی که تکنالوژی معلوماتی در جهان در زندگی مردم رول مهم را بازی می کند، هدف ما هم این است که هر خدمات که در کشورهای پیشرفته مهیا است و استفاده می کنند. دلیل وجود ندارد که در افغانستان نباشند.»

ازسویی هم مسؤولان ولایت کندز از راه اندازی این پروژه ابرازخوشنودی میکنند، اما خواهان عرضه خدمات معیاری ازسوی شرکت های مخابراتی درکشورهستند.

والی کندز، محمد انورجگدلک گفته است که :« کندز ولایت سرحدی است که با تاجیکستان سرحد داریم و باید تلاش کنیم که یک مملکت پیشرفته همچون همسایه گان داشته باشیم.»

عضوی مجلس نمایندگان، فاطمه عزیزگفته است که :« شرکت های مخابراتی که درافغانستان فعالیت می کنند خدماتی را عرضه کرده اند، اما صد برابر از مردم افغانستان فایده بدست میارند.»

وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی که شبکۀ فایبرنوری افغانستان با هزینۀ ۶۰ میلیون دالر ساخته میشود وبا بهره برداری کامل ازاین شبکه ، دولت هرماه درحدود ۵ میلیون دالرازاین شبکه درآمد خواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کابل تی کا برای هر افغان خبری آموزشی سرگرمی تفریحی دوستی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مردم افغانستان به ویژه جوانان در انتخابات ۲۰۱۴ شرکت می کنند زیرا این انتخابات تغییر مشروع را در کشور به رقم خواهد زد؟
    ارتباط با ما

    http://prance217.rozup.ir/Documents/1.png

    http://prance217.rozup.ir/Documents/2.png


    شما نیز نویسنده سایت ما باشید

    افغانستان





    آمار سایت
  • کل مطالب : 1271
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 161
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 378
  • آی پی دیروز : 118
  • بازدید امروز : 966
  • باردید دیروز : 358
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,285
  • بازدید ماه : 3,285
  • بازدید سال : 88,184
  • بازدید کلی : 941,470
  • من یک افغانی ام
    من یک افغانی ام
    وطنم در پی جنگ
    مردمم سر گردان
    دل من پر درد است
    قلمم سر گردان
    دل من غمگین است
    با دلم می جنگم
    غصه ها لبریزند
    عشق من جاویدان
    بر لب من خنده
    خنده ام از درد است
    درد هایم پنهان
    باز هم می خندم

    آری

    من یک افغانی ام
    روز ها در پی نان
    در پی کار حلال
    خسته از کشتن و مرگ
    در پی آرامش
    حرف گقتن بسیار
    تلخ و شیرین بسیار
    دل من خسته است
    راه رفتن بسیار . . .

    آری من یک افغانیم